Η Paboco της Δανίας (ακρωνύμιο των λέξεων PAper BOttle COmpany) και η Blue Ocean Closures της Σουηδίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν το πρώτο πλήρως ανακυκλώσιμο χάρτινο μπουκάλι και καπάκι από ίνες στον κόσμο.
Ο νέος σχεδιασμός της Paboco διαθέτει χάρτινο βιδωτό λαιμό και χρησιμοποιεί ένα πολύ λεπτό φράγμα πολυαιθυλενίου υψηλής πυκνότητας (HDPE) – τόσο λεπτό μάλιστα, ώστε το μπουκάλι να μπορεί να ανακυκλωθεί ως χάρτινη συσκευασία.
COP29: Γιατί τα αφεντικά χρηματοοικονομικών κολοσσών «σνομπάρουν» τη φετινή διοργάνωση για το κλίμα
Το καπάκι του Blue Ocean Closure είναι κατασκευασμένο από ίνες κυτταρίνης που πιέζονται σε ξηρό κενό.
Το συνδυασμένο μπουκάλι/καπάκι είναι ανθεκτικό, ασφαλές για τρόφιμα, προέρχεται από δάση με αειφόρο διαχείριση και αποτελεί ιδανικό δοχείο για στερεά, βιταμίνες και χάπια.
Μαζί με το καπάκι, η συσκευασία έχει συνολικό βάρος μικρότερο από 16 γραμμάρια, με το φράγμα HDPE να ζυγίζει κάτω από 2 γραμμάρια.
Το μπουκάλι έχει εισέλθει σε πλήρη παραγωγή και αναμένεται να φτάσει στους καταναλωτές στις αρχές του 2025.
Από το 2021, η Paboco δοκιμάζει τα προϊόντα της σε συνεργασία με τις Absolut, Carlsberg, Coca-Cola, L’Oréal και Procter & Gamble.
Ο στόχος για το 2025
Η Paboco ξεκίνησε τον Φεβρουάριο την πλήρη παραγωγή των φιαλών της με βάση τις ίνες στο εργοστάσιό της στη Δανία, με στόχο να παράγει πάνω από 20 εκατομμύρια φιάλες μέχρι το τέλος του 2025.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η λύση αποτελείται κατά 85% από χαρτί, ενώ το υπόλοιπο 15% αποτελείται από φράγμα HDPE- ωστόσο, τα ακριβή ποσοστά ποικίλλουν ανάλογα με το σχήμα της φιάλης και την προβλεπόμενη εφαρμογή.
Τον Απρίλιο, η Blue Ocean Closures λάνσαρε εμπορικά το βιδωτό πώμα με βάση τις ίνες σε συνεργασία με τον σουηδικό πάροχο συμπληρωμάτων διατροφής Great Earth. Σε κάθε περιπτωση, οι δυο σκανδιναβικές εταιρείες άνοιξαν το δρόμο και πλέον, οι βιομηχανιες και οι πρωτοι «καταναλωτές» ελπίζουν ότι η λύση θα αποτελέσει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τα υπάρχοντα πλαστικά βιδωτά καπάκια.
Latest News
Αντίστροφη μέτρηση για τα ΙΧ βενζίνης και diesel - Πότε θα απαγορευτούν στην Ελλάδα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Ερχεται ο «χειμώνας των EV» - Απάντηση με 100 νέα μοντέλα από τις ευρωπαϊκές εταιρείες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πουλήσουν περισσότερα EV για να επιτύχουν τους σκληρούς νέους στόχους της ΕΕ για τον άνθρακα
ΕΕ: Δύσκολα θα επιτευχθεί συμφωνία μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου για τα κινεζικά EV
Στενεύουν τα περιθώρια για επίτευξη συμφωνίας στο πλαίσιο της έρευνας κατά των επιδοτήσεων που έχει οδηγήσει το Πεκίνο και την ΕΕ στη μεγαλύτερη εμπορική διαμάχη τους εδώ και μια δεκαετία
Οι εισαγωγές νίκησαν κατά κράτος τις εξαγωγές εξοπλισμού ΑΠΕ στην ΕΕ
Η ΕΕ εισήγαγε για ΑΠΕ, ηλιακούς συλλέκτες αξίας 19,7 δισ. ευρώ και ανεμογεννήτριες 0,3 δισ. ευρώ από χώρες εκτός ΕΕ το 2023
Η Tesla ολοκλήρωσε την παραγωγή 3 εκατ. ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Σανγκάη
Η μέγα-βιομηχανική μονάδα της Tesla στη Σανγκάη, είναι η πρώτη βιομηχανική μονάδα τέτοιου μεγέθους που διαθέτει η αμερικανική εταιρία εκτός των ΗΠΑ
Νέα έργα ανάπλασης μέσω Πράσινου Ταμείου - Ολοκληρώνεται η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο ανάπλασης από το πράσινο Ταμείο που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τη φυσιογνωμία του κέντρου της Θεσσαλονίκης
Γιατί οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν φθηνά EV
Τα πρόστιμα για τη μη τήρηση των κανόνων για τους ρύπους, η ζήτηση και οι τιμές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Λειψυδρία: Απειλείται η λίμνη Βόλβη
Έπεσε η στάθμη και αποκαλύφθηκε βυζαντινό κάστρο
Επενδύσεις για φθηνή και άφθονη ενέργεια - Τι φέρνει το νέο ΕΣΕΚ
Το νέο ΕΣΕΚ είναι ο οδικός χάρτης για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για την Ενέργεια και το Κλίμα
Σουηδικό δικαστήριο εξέδωσε απόφαση σε βάρος της Tesla για εργατική διαφορά
H εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla του Ιλον Μασκ βρίσκεται στο επίκεντρο αντιπαράθεσης στη Σουηδία εδώ και έναν χρόνο