Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια 1αι το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που παρουσίασε πρόσφατα το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης προβλέπει την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων βενζίνης και diesel και έρχεται να «κουμπώσει» χρονικά με τις αποφάσεις της ΕΕ.

Από το 2035 η κατάργηση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Μάλιστα το ελληνικό σχέδιο αναθεωρείται ως προς τον χρόνο απαγόρευσης των πωλήσεων με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να αποκαλύπτει ότι το 2030 δεν θα διακοπεί, ούτε στην Ελλάδα, η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακολουθώντας τα βήματα και των υπολοίπων κρατών μελών της ΕΕ.

Πόσο κοστίζει η φόρτιση ενός EV στην Ευρώπη – Οι χρεώσεις στην Ελλάδα [πίνακας]

Μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Η Ευρώπη έχει αποφασίσει η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, δηλαδή των συμβατικών αυτοκινήτων βενζίνης και diesel, να ξεκινήσει το 2035 με εξαίρεση για μικρές ποσότητες οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα. Αυτά τα καύσιμα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θεωρούνται ουδέτερα σε άνθρακα.

Ο στόχος για το 2030

Το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ εκτιμά ότι ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία  αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 30.000 οχήματα σήμερα  σε περισσότερα από 460.000 το 2030 με την υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να τονίζει πως «το ΕΣΕΚ βάζει το φιλόδοξο στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030».

Ειδικότερα, για την περίοδο 2025-2030 προβλέπεται ο εξηλεκτρισμός των οδικών μεταφορών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης. Για την περίοδο 2030-2040 προβλέπεται ταχεία αύξηση στην ηλεκτροκίνηση στην οδικές μεταφορές ενώ για την περίοδο 2040-2050 προβλέπεται ταχεία ανάπτυξη παραγωγής πράσινου υδρογόνου, υδρογονοκίνηση στις βαριές οδικές μεταφορές, ανάπτυξη παραγωγής και χρήση υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων με τελικό στόχο την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας το 2050.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα