«Αυξάνονται διαρκώς οι ανακοινώσεις Κινέζων κατασκευαστών για νέες μονάδες παραγωγής που πρόκειται να ανοίξουν στην Ευρώπη. Το κλείσιμο των συνόρων στα κινεζικά προϊόντα είναι μια παγίδα. Διότι οι Κινέζοι ήδη παρακάμπτουν τα εμπόδια που υψώνουν Βρυξέλλες και ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, και επενδύουν σε μονάδες παραγωγής οχημάτων στην Ευρώπη. Σε εργοστάσια που χρηματοδοτούνται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις σε χώρες χαμηλού κόστους».
«Ποταμός» ήταν ο Ισπανός διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες στη συνέντευξη που δημοσίευσε την Κυριακή η οικονομική εφημερίδα «Les Echos» με αφορμή το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αφορμή για τη συνέντευξη ήταν η μεγάλη γιορτή της αυτοκίνησης που διοργανώνεται από τις 14 έως τις 20 Οκτωβρίου στη γαλλική πρωτεύουσα, αλλά και οι εισαγωγικοί δασμοί με συντελεστή έως 45% οι οποίοι αναμένεται να επιβάλει έως τα τέλη Οκτωβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη.
Αλλαγές στην ηγεσία του ομίλου Stellantis
«Τίποτε δεν αποκλείω»
Κάποιοι Κινέζοι κατασκευαστές, όπως η BYD η οποία είναι μακράν η πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο καθώς διέθεσε περί τα 3 εκατ. οχήματα το 2023, έχουν ήδη αποκαλύψει τα σχέδιά τους να ανοίξουν εργοστάσια στην Ευρώπη για να αποφύγουν την υπερ-δασμολόγηση. Ευλόγως ο ρεπόρτερ της «Les Echos» ρώτησε τον Ταβάρες αν θεωρεί ότι οι κινήσεις αυτές συνιστούν απειλή για τα εργοστάσια της Stellantis και των άλλων Ευρωπαίων κατασκευαστών.
«Δεν μπορώ να αποκλείσω τίποτα. Αν οι Κινέζοι κατακτήσουν μερίδιο 10% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου σημαίνει ότι θα πωλούν 1,5 εκατ. αυτοκίνητα. Αντιστοιχούν στον αριθμό οχημάτων που κατασκευάζουν επτά μονάδες συναρμολόγησης. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα έχουν δύο επιλογές: είτε να κλείσουν τα εργοστάσια είτε να τα παραδώσουν στους Κινέζους», απάντησε ο ισπανός μάνατζερ.
Η γαλλική εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η Volkswagen είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να βάλει λουκέτα σε «ένα ή δύο» εργοστάσιά της στη Γερμανία. «Από την πλευρά μας, δεν υπάρχει κανένας λόγος να δεχθούμε μια συρρίκνωση των πωλήσεων και υποβάθμιση των επιδόσεών μας αν οι Κινέζοι επεκταθούν στην Ευρώπη, ακόμα κι αν διατηρήσουμε το ‘νεκρό μας σημείο’ κάτω από το 50% της παραγωγής μας», υπογράμμισε ο Ταβάρες. Και όταν λέει «νεκρό σημείο» αναφέρεται στον αριθμό των αυτοκινήτων που πρέπει να πουλήσει η Stellantis για να καλύψει τα πάγια έξοδα των μονάδων παραγωγής της.
«Για να ξεπεράσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, το αφεντικό της Stellantis ανανέωσε τη διευθυντική ομάδα του ομίλου αντικαθιστώντας κυρίως την οικονομική διευθύντριά του. Ο όμιλος εξάλλου επιβεβαίωσε την αποχώρηση του ηλικίας 66 ετών σήμερα Κάρλος Ταβάρες από το τιμόνι της Stellantis τον Ιανουάριο του 2026», γράφει η γαλλική εφημερίδα. Σημειωτέον ότι ο όμιλος Stellantis απαρτίζεται από δεκατέσσερις φίρμες αυτοκινήτων: από τις γαλλικές Peugeot, Citroen και DS Automobiles, τις ιταλικές Fiat, Alpha Romeo, Lancia, Abarth και Maserati, τις αμερικανικές Jeep, Chrysler, Dodge και RAM, και τη γερμανο-βρετανική Opel/Vauxhall.
Περιθώρια κερδών και μετανάστες
Ο Ταβάρες διαβεβαιώνει ότι θα κάνει τα πάντα για να κρατήσει τον όμιλο ανταγωνιστικό, κερδοφόρο και ισχυρό έως το τέλος της θητείας του. «Η ομόφωνη υποστήριξη του διοικητικού συμβουλίου και του προέδρου Τζον Ελκάν επιτρέπει στη διευθυντική ομάδα να ξαναβρεί τη συγκέντρωσή της για να εργαστεί απερίσκεπτα μέχρι τον τερματισμό του συμβολαίου μου, στις αρχές του 2026», δήλωσε συγκεκριμένα στη «Les Echos».
Πρίν από μήνες η Stellantis αναθεώρησε δραστικά σε μονοψήφιο ποσοστό (5,5% έως 7%) το περιθώριο των λειτουργικών κερδών της την εφετινή χρονιά (πρόκειται για τον λόγο των λειτουργικών κερδών προς τις πωλήσεις), ενώ από το 2021, χρονιά που συγκροτήθηκε ο όμιλος, τα ποσοστά ήταν σαφώς υψηλότερα από 10%. «Αν το επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον καθιστά τελείως βλακώδη τον στόχο του 10%, δεν πρόκειται προσκολληθούμε σ’ αυτόν, δεν είμαστε ηλίθιοι», δήλωσε ο ρεαλιστής Ταβάρες.
Ο Ισπανός μάνατζερ αρνείται να μπει στην κουβέντα αν τα ευρωπαϊκά όρια εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα πρέπει να αυστηροποιηθούν ή να χαλαρώσουν, καθώς «η Stellantis δεν θέλει να γίνει η θρυαλλίδα των διαφωνιών μεταξύ της ΕΕ και ορισμένων μελών της, όπως η Ιταλία». Εξάλλου, «σήμερα η υποστήριξη ή η απόρριψη της ηλεκτροκίνησης δεν είναι ένα ερώτημα που αφορά το περιβάλλον, αλλά ένα πολιτικό ερώτημα», είπε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς, τέλος, από το γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι LCI αν η Γαλλία «έχει ανάγκη τους οικονομικούς μετανάστες για να λειτουργήσουν τα εργοστάσιά της», ο Ταβάρες απάντησε ότι το όλο ζήτημα στη Γαλλία, όπως και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, έχει να κάνει με τα ποσοστά των γεννήσεων. Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι «αν η Γαλλία και η υπόλοιπη Ευρώπη θέλουν να συνεχίσουν να πλουτίζουν και να διατηρούν το επίπεδο ζωής των πολιτών τους, τότε έχουν ανάγκη τους οικονομικούς μετανάστες».
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις