Απρόσμενη πτώση στις πωλήσεις της ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο η LVMH, προειδοποιώντας παράλληλα «αβέβαιο οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον»

Ειδικότερα, τα έσοδα του ομίλου στον όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων που εδρεύει στο Παρίσι και ελέγχεται από τον Γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό μειώθηκαν κατά 3% στα 19,1 δισ. ευρώ το τρίμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση των εσόδων κατά 1%.

Οι πωλήσεις στο βασικό τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH, που θεωρούνται ως καμπανάκι για τη βιομηχανία πολυτελείας, μειώθηκαν κατά 5%, έναντι προβλέψεων για αύξηση επίσης 1%.

Είναι η πρώτη φορά που το τμήμα καταγράφει πτώση πωλήσεων από το 2020, όταν η πανδημία Covid έκλεισε επιχειρήσεις και αγορές.

LVMH: Νέος χορηγός της F1 αντικαθιστώντας τη Rolex – Το deal του 1 δισ. ευρώ

Ο κολοσσός πολυτελείας είπε ότι η συρρίκνωση στα έσοδα τρίτου τριμήνου «προήλθε κυρίως από τη χαμηλότερη ανάπτυξη που παρατηρήθηκε στην Ιαπωνία, κυρίως λόγω του ισχυρότερου γιεν». Παράλληλα, ο ο οικονομικός διευθυντής Jean-Jacques Guiony ανέφερε στους αναλυτές ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ηπειρωτική Κίνα είχε φτάσει στα χαμηλά της εποχής Covid.

Η πτώση της LVMH στην Κίνα

Οι Κινέζοι αγοραστές, οι οποίοι έχουν τροφοδοτήσει μεγάλο μέρος της ανάπτυξης του κλάδου την τελευταία δεκαετία, περιορίζουν πλέον τις δαπάνες τους καθώς ανησυχούν για τις δυσοίωνες οικονομικές προοπτικές της χώρας τους και την αδύναμη αγορά κατοικίας.

Οι πωλήσεις της LVMH στην Ασία εκτός της Ιαπωνίας μειώθηκαν κατά 16% το τρίτο τρίμηνο, ενώ αυτές στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά πολυτελείας, παρέμειναν σταθερές.

Η αύξηση των πωλήσεων στην Ιαπωνία παρέμεινε διψήφια, αλλά μετριάστηκε από το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Το τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες μάρκες του ομίλου, όπως η Louis Vuitton και η Dior, και αντιπροσωπεύει σχεδόν τις μισές πωλήσεις του ομίλου.

Οι πωλήσεις στο τμήμα κοσμημάτων και ρολογιών της LVMH καθώς και στη μονάδα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών μειώθηκαν επίσης το τρίτο τρίμηνο.

Αυτή ήταν μια «ασυνήθιστη απώλεια πωλήσεων για την πολυτέλεια», σχολιάζει στους Financial Times, ο Thomas Chauvet, αναλυτής της Citigroup, προσθέτοντας ότι αναμένει μια υποβάθμιση 3 έως 5 τοις εκατό στις προσδοκίες για τα έσοδα του ομίλου LVMH για ολόκληρο το έτος.

Η Burberry και η Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, κατέγραψαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις τα τελευταία τρίμηνα.

Η ανταγωνίστρια Hermès με έδρα το Παρίσι έχει βοηθηθεί από μια πιο ανθεκτική, εξαιρετικά πλούσια βάση πελατών.

Οι μετοχές της LVMH έχουν υποχωρήσει σχεδόν 14%, ενώ η μετοχή της Kering υποχωρεί κατά 41%. Οι μετοχές της Hermès ενισχύονται σχεδόν κατά 10%.

«Βλέπουμε την LVMH ως την πιο αδύναμη μεταξύ των ποιοτικών ονομάτων», δήλωσε ο Luca Solca, αναλυτής της Bernstein.

Τα αποτελέσματα έρχονται σε μια εποχή αλλαγής στη LVMH, με τα πέντε ενήλικα παιδιά του Arnault να αναλαμβάνουν πιο εξέχοντες ρόλους στην ομάδα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή