Στο 1,7%, κάτω από τον στόχο της BoE, έπεσε ο πληθωρισμός της Βρετανίας τον Σεπτέμβριο, μετά από τρία ολόκληρα χρόνια, ανακοίνωσε η στατιστική υπηρεσία της χώρας.
CPI rose by 1.7% in the 12 months to September 2024, down from 2.2% in August 2024.
Read the release ➡️ https://t.co/VlulVDztIW pic.twitter.com/iv83ietkiz
— Office for National Statistics (ONS) (@ONS) October 16, 2024
Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν ότι ο πληθωρισμός θα διαμορφωνόταν στο 1,9% για τον Σεπτέμβριο, για πρώτη φορά κάτω από το 2% που είναι ο στόχος της κεντρικής τράπεζας της Βρετανίας, μετά τον Απρίλιο του 2021.
Ο πληθωρισμός κυμαίνεται γύρω από τον στόχο τους τελευταίους τέσσερις μήνες και έφτασε στο 2,2% τον Αύγουστο.
Ο δομικός πληθωρισμός, που δεν περιλαμβάνει ενέργεια, τρόφιμα, αλκοόλ και καπνό, διαμορφώθηκε στο 3,2% για τον μήνα, από 3,6% τον Αύγουστο και κάτω από την πρόβλεψη του 3,4% στη δημοσκόπηση του Reuters.
«Οι χαμηλότερες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και της βενζίνης ήταν η μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη για την πτώση αυτού του μήνα. Αυτά αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τις αυξήσεις για τα τρόφιμα και τα μη αλκοολούχα ποτά, πρώτη φορά που ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων ενισχύθηκε από τις αρχές του περασμένου έτους», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της ONS, Γκραντ Φίτσνερ.
Μείωση επιτοκίων περιμένει η αγορά
Ο δομικός πληθωρισμός και ο πληθωρισμός των υπηρεσιών είναι τα «καυτά μέτωπα» που παρακολουθούν στενά οι υπεύθυνοι χάραξης νομισματικής πολιτικής της Τράπεζας της Αγγλίας για να αποφασίσουν την επόμενη μείωση των επιτοκίων που υπάρχει στο τραπέζι της συνεδρίασης του Νοεμβρίου.
Από το πρωί της Τετάρτης, η τιμολόγηση της αγοράς έθεσε πιθανότητα 80% για μείωση των επιτοκίων Νοεμβρίου. Αναλυτές την Τρίτη δήλωσαν ότι η χαμηλότερη αύξηση των μισθών που ανακοινώθηκε από την εθνική στατιστική υπηρεσία της Βρετανίας (ONS) αυτή την εβδομάδα υποστήριξε το σενάριο της μείωσης των επιτοκίων. Η BOE μείωσε το βασικό της επιτόκιο κατά 25 μονάδες βάσης τον Αύγουστο και το διατήρησε αμετάβλητο τον Σεπτέμβριο.
Στην ευρύτερη ευρωπαϊκή περιοχή, ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη υποχώρησε κάτω από τον στόχο του 2% της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας τον περασμένο μήνα, αγγίζοντας το 1,8%.
Latest News
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού
Σοκ και δέος από τις διαφημίσεις στην κατανάλωση - Ο ρόλος της πρόκλησης και της... αηδίας
Μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη η κατανάλωση από τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν σοκαριστικές ή αηδιαστικές εικόνες στην διαφήμιση;