
Με διευρυμένο χαρτοφυλάκιο, επώνυμες μάρκες με κυρίαρχη της Nike, φυσικά σημεία πώλησης που πλέον ξεπερνούν τα 80 και 6 ηλεκτρονικά καταστήματα, ο όμιλος JD/Cosmos Sport κέρδισε τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι οδήγησαν τον τζίρο σε αλματώδη αύξηση της τάξεως του 40,97% για το 2023.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ -που «τρέχει» την ανάπτυξη των JD Sports για λογαριασμό της βρετανικής εταιρείας στην οποία ανήκει κατά 80%- ανήλθε σε 144,22 εκατ. ευρώ έναντι 102,31 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένος κατά 40,97%.
JD Sports: Νέο κατάστημα στην Ερμού
Στον ίδιο ρυθμό εμφανίζονται και τα μικτά αποτελέσματα (κέρδη) που έφτασαν στα 61,90 εκατ. ευρώ, με το μικτό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται στο 42,92% έναντι 43,78% στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Η εταιρεία εμφάνισε προ φόρων κέρδη ύψους 10,60 εκατ. ευρώ από 7,47 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022, αυξημένα κατά 41,98%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 24,81 εκατ. ευρώ.
JD/Cosmos Sport: Το πλάνο ανάπτυξης
Εκτός από την ταχύτατη επέκταση, ο όμιλος αποφάσισε να αλλάξει και τη στρατηγική ανάπτυξης των σημάτων κατευθύνοντας το καταναλωτικό κοινό σε διαφορετικά δίκτυα ανάλογα με το τι θέλει να αγοράσει, προσφέροντας ένα ενιαίο περιβάλλον «πλοήγησης» στον καταναλωτή, είτε αυτός επισκέπτεται ένα φυσικό είτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημά της.
Η omnichannel εμπειρία του καταναλωτή και το επίπεδο αυτής, διαδραματίζει ήδη πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των εταιρειών του κλάδου. Στους βραχυπρόθεσμους στόχους περιλαμβάνονται η αύξηση των πωλήσεων και η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς με απώτερο στόχο την βελτίωση της κερδοφορίας και ρευστότητας της εταιρείας.
O όμιλος JD/Cosmos Sport κέρδισε τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι οδήγησαν τον τζίρο σε αλματώδη αύξηση της τάξεως του 40,97% για το 2023.
Διεύρυνση δικτύου
Καθόλη την περσινή χρονιά η στρατηγική επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη των JD Sports, ενώ όσον αφορά την επέκταση των Cosmos Sport δόθηκε έμφαση στην Βόρεια Ελλάδα.
Ενδεικτικό είναι πως κατά την 31/1/2024, διέθετε 76 φυσικά υποκαταστήματα, 25 στο νομό Αττικής, 7 στο νομό Θεσσαλονίκης, 5 στο νομό Ηρακλείου, 3 στους νομούς Χανίων, Δωδεκανήσου, Λασιθίου, Εύβοιας και Κέρκυρας, 2 στους Νομούς Αχαΐας, Λάρισας , Μεσσηνίας, Μαγνησίας και από 1 υποκατάστημα στους Νομούς Ξάνθης, Βοιωτίας, Χίου, Έβρου, Φθιώτιδας, Δράμας, Αιτωλοακαρνανίας, Ηλείας, Καρδίτσας, Κοζάνης, Ημαθίας, Σερρών, Λέσβου , Κορινθίας, Τρικάλων και Ιωαννίνων. Όπως και 6 ηλεκτρονικά καταστήματα e-shop.
Μέχρι στιγμής κατά την τρέχουσα χρονιά, έχουν ανοίξει περισσότερα από 10 καταστήματα, ανάμεσά τους το JD Sports στην Καλλιθέα και το Cosmos Sport στην Κομοτηνή, όπως και το flagship κατάστημα JD Sports #KingofTrainers στην Ερμού.
Η αλυσίδα Cosmos Sport εγκαινίασε νέο κατάστημα στη Γλυφάδα, ενώ υιοθέτησε μια νέα sport-driven στρατηγική μειώνοντας το «αποτύπωμά» της σε street fashion και athleisure, κατηγορίες που αναπτύσσονται μέσω της αλυσίδας JD, η οποία κατάφερε να αποκτήσει γρήγορα ένα σημαντικό μερίδιο μεταξύ των νεαρότερων καταναλωτών της Gen Z και της Gen Α.
Έχοντας ως στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση του δικτύου, εξάλλου, η εταιρεία ίδρυσε Απρίλιο του 2021 την θυγατρική εταιρεία Cosmossport trading (Cyprus) Limited στην Κύπρο της οποίας κατέχει το σύνολο του εκδοθέντος μετοχικού κεφαλαίου ως μοναδική μέτοχος.
Η θυγατρική εταιρεία απαριθμεί ήδη 10 φυσικά καταστήματα στην Κυπριακή επικράτεια με τις εμπορικές επωνυμίες (Cosmos Sport, Sneaker10, JD), τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά sites τους (www.cosmossport.cy, www. jdsports.cy, www.sneaker10.cy) καθώς και δύο σύγχρονα κέντρα αποθήκευσης και διανομής.
Από την Κρήτη σε ολόκληρη την Ελλάδα
Η Cosmos Sport ιδρύθηκε το 1982 από τον Φραγκίσκο Τσικνάκη στο Ηράκλειο της Κρήτης και έκτοτε αναπτύχθηκε σε μία δυναμική αλυσίδα στον κλάδο της λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην Ελλάδα. Το πρώτο κατάστημα των 40 τ.μ. στη Χερσόνησο έδωσε μέσα σε μερικά χρόνια τη σειρά του σε δεκάδες σημεία στην Κρήτη, ενώ το 2008 επιχειρείται η επέκταση στην αθηναϊκή αγορά.
Από το ένα σημείο στο Περιστέρι, η εταιρεία προχώρησε στο δεύτερο στη Νέα Ερυθραία, ενώ παράλληλα η Cosmos Sport λάνσαρε το δικό της eshop και απέκτησε θετικό feedback από τους πελάτες σε σύντομο χρονικό διάστημα καθώς έκανε το αδιανόητο για τα δεδομένα της εποχής: λάνσαρε την υπηρεσία click & collect με την οποία μπορούσαν να παραγγέλνουν το προϊόν που ήθελαν ηλεκτρονικά και να το παραλάβουν από το κατάστημα της επιλογής τους.
Πώς φτάσαμε στην JD/Cosmos Sport
Το fund EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη επένδυσε στην εταιρεία το Δεκέμβριο του 2019, όταν η εταιρεία πια διέθετε 43 σημεία πώλησης – 39 φυσικά καταστήματα και 4 e-shop.
Τα κεφάλαια της EOS χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου η εταιρεία να υλοποιήσει το αναπτυξιακό της πλάνο, που συμπεριελάμβανε κυρίως την επέκταση του φυσικού δικτύου καταστημάτων και την περαιτέρω ενδυνάμωση της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας.
Το 2021 η αποεπένδυση το 80% της ελληνικής αλυσίδας αθλητικών ειδών Cosmos Sport συμφερόντων Μιχάλη Τσικνάκη, μετά την αποεπένδυση του fund EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη.
Τον Οκτώβριο του 2021 μετά την αποεπένδυση της EOS η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας αποκτήθηκε από την JD Sports Fashion PLC, ενός εκ των κορυφαίων Sportwear & Outdoor Retail Groups στον κόσμο.


Latest News

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας

Διανομή μερίσματος 0,03 ευρώ ανά μετοχή ανακοίνωσε η Trastor
Από τις 2 Απριλίου 2025, οι μετοχές της Trastor θα διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο Αθηνών χωρίς το δικαίωμα μερίσματος

Εγκρίθηκε η απορρόφηση δύο θυγατρικών της Metlen από την «Ευρωπαϊκοί Βωξίτες»
Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης τελεί υπό την αίρεση των κατά νόμο απαιτούμενων εγκρίσεων των αρμόδιων οργάνων των συγχωνευόμενων εταιρειών

Αύξηση στις πωλήσεις, πτώση στα κέρδη για τη Revoil - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Τo διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει τη διανομή μερίσματος αντίστοιχου ποσού με τη χρήση του 2023

Το τέλος (;) της κυριαρχίας της Κίνας στις σπάνιες γαίες - Οι νέοι παίκτες στην αγορά
Έρευνα κινεζικού πανεπιστημίου σηματοδοτεί το τέλος του κινεζικού μονοπωλίου - Η κίνηση της Metlen