Σταθερότητα με ανοδικές τάσεις «βλέπει» η εταιρεία Μουστάκας για την τρέχουσα χρονιά, ύστερα και από τα θετικά αποτελέσματα που έφερε η χρήση του 2023 για την αλυσίδα παιχνιδιών που αναπτύσσεται στην ελληνική επικράτεια.
Το 2024, «θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις αυτές και να αναπροσαρμόζουμε τις επιχειρησιακές μας πρακτικές για να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξή μας», σύμφωνα και με τη διοίκηση της εταιρείας, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο το γιο του ιδρυτή Νίκο Μουστάκα, τον άνθρωπο που δημιούργησε και το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, moustakastoys.gr κάνοντας ακόμη ένα βήμα προς το μέλλον
Αλυσίδες παιχνιδιών: Jumbo, Μουστάκας, Max Stores κάνουν… παιχνίδι στην ελληνική αγορά
Με τζίρο που ανήλθε σε €76.269.210,66 σε σύγκριση με τον κύκλο εργασιών της προηγούμενης χρήσης των €67.929.051,57, καθαρά αποτελέσματα σε κέρδη € 6.667.399,09 εν συγκρίσει με τα περσινά €4.621.155,38, η χρονιά κρίνεται από την εταιρεία, «πολύ ικανοποιητική ως προς τον κύκλο εργασιών και ως προς τα καθαρά αποτελέσματα, δεδομένων των ασφυκτικών συνθηκών που διαμορφώθηκαν στην αγορά λόγω της αύξησης του πληθωρισμού και της κρίσης που δημιουργήθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Μουστάκας: Οι στρατηγικές συνεργασίες
Τα καταστήματα Μουστάκας ξεκίνησαν ως μια μικρή βιοτεχνία με αντικείμενο την κατασκευή και εμπορία παιδικών παιχνιδιών πριν 55 χρόνια.
Ιδρυτής της αλυσίδας ήταν ο Γιώργος Ν. Μουστάκας, με καταγωγή από την Κίμωλο, που έφυγε από τη ζωή το 2020 σε ηλικία 83 ετών.
Ως ένας από τους πρωτοπόρους του ελληνικού παιχνιδιού, διετέλεσε 18 χρόνια Πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ (Σύνδεσμος Ελλήνων Βιοτεχνών Παιχνιδιών και Παιδικών Αμαξών), από τα τέλη της δεκαετίας του ΄70 μέχρι το 2011, όπως και 6 χρόνια Γραμματέας.
Το άνοιγμα στη λιανική έγινε το 1986, όταν λειτούργησε το πρώτο κατάστημα στο Περιστέρι, ενώ χρειάστηκε να περάσει μια δεκαετία, πριν δημιουργηθεί το επόμενο στη Νέα Ερυθραία το 1997. Το 2011, η εταιρεία βγήκε από τα σύνορα της Αττικής και άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη.
Σταθερή δε είναι η συνεργασία που διατηρεί με την LEGO Group και τα LEGO Stores, τα οποία αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά, όπως και με μια σειρά από άλλες μάρκες.
Σημαντικό είναι μάλιστα πως ακολουθώντας τις τάσεις για το last mile, η Μουστάκας εγκαινίασε και τη συνεργασία της με τη Wolt για την ταχύτατη παράδοση επιλεγμένες κωδικών σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.
Πώς διευρύνεται το δίκτυο
Αυτή την στιγμή, η εταιρεία Μουστάκας, διαθέτει δίκτυο με 24 φυσικά καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη και Ρόδο, καθώς και ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ διαθέτει επίσης και 5 καταστήματα με το σήμα της Lego σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εξ αυτών ένα είναι ιδιόκτητο και 23 ακόμα λειτουργούν με μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης.
Σημαντικά είναι τα ανοίγματα που πραγματοποίησε το τελευταίο διάστημα, με το opening στη Γλυφάδα να είναι το πρώτο για την τρέχουσα χρονιά. Το κατάστημα βρίσκεται επί της οδού Λαζαράκη, πάνω από τον ΑΒ Βασιλόπουλο, κοντά στην πλατεία Εσπερίδων στο κέντρο της πόλης, έχει συνολική έκταση 800 τ.μ. με υπόγειο πάρκινγκ και πολλά προϊόντα αποκλειστικών συνεργασιών.
Αποτελεί ένα ακόμη βήμα της εταιρείας στα νότια προάστια, μετά τη μεγάλη ανακαίνιση στον signature Μουστάκα στο Golden Hall, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά προχώρησε και στη λειτουργία του τεράστιου καταστήματος στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην αερογέφυρα Σταυρούπολης, επί της Λαγκαδά.
Ακολουθώντας τις τάσεις για το last mile, η Μουστάκας εγκαινίασε και τη συνεργασία της με τη Wolt για την ταχύτατη παράδοση επιλεγμένες κωδικών σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, για παράδειγμα στην Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης.
Ανοδική πορεία
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει καταγράψει σημαντικά σημάδια ανάπτυξης. Κι αυτό είναι κάτι που αποτυπώθηκε και στα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 με το τζίρο της να εκτινάσσεται στα € 76.269.210,66 σε σύγκριση με τον κύκλο εργασιών της προηγούμενης χρήσης των € 67.929.051,57. Σημειωτέον, δε, πως το 2021 άγγιζε τα 58,16 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας σημαντικά και τις πωλήσεις του 2019 όταν ήταν 56,9 εκατ. ευρώ.
Η ισχυρή ταμειακή θέση της εταιρείας την 31.12.2023 (ταμειακά διαθέσιμα ποσό ευρώ 41.046) αποτελεί τη
«σημαντικότερη εγγύηση ότι η εταιρεία θα καταφέρει να αντιμετωπίσει τις ενδεχόμενες δυσκολίες που θα προκύψουν από την αύξηση του κόστους λειτουργίας», όπως επισημαίνει η ίδια η εταιρεία.
Οι δείκτες στους οποίους αναφέρονται οι οικονομικές καταστάσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας στο ΓΕΜΗ, έχουν θετικό πρόσημο.
Ενδεικτικά, το Μικτό Περιθώριο Κέρδους διαμορφώθηκε στο 41,82 %, έναντι 41,03 % το 2022. Το Καθαρό Περιθώριο Κέρδους στο 8,74%, σε σχέση με το περσινό 6,80%. Ο δείκτης γενικής ρευστότητας διαμορφώθηκε σε 1,91 έναντι 1,92 της προηγούμενης χρήσης.
Ο δείκτης ταχύτητας κυκλοφορίας αποθεμάτων διαμορφώθηκε σε 505 μέρες έναντι 452 μέρες της προηγούμενης
χρήσης.
Το προσωπικό της Μουστάκας
Η ανάπτυξη αντικατοπτρίστηκε και σε ό,τι αφορά το απασχολούμενο προσωπικό.
Ο μέσος αριθμός εργαζομένων της εταιρείας είχε καταγράψει αύξηση κατά 41,3% στην περίοδο 2020 – 2022, καθώς στο τέλος του 2022 ήταν 547 άτομα από 488 το 2021 και 387 το 2020.
Για τη χρήση 2023, ο μέσος αριθμός εργαζομένων είναι 581 άτομα, από τα οποία 382 άτομα είναι γυναίκες, δηλαδή ποσοστό 65,75% και από τα 122 άτομα που είναι διοικητικό προσωπικό, τα 59 άτομα είναι γυναίκες, δηλαδή ποσοστό 48,36%.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό