Τη… «Γη της Επαγγελίας» βρήκε ο Νίκος Βερόπουλος στα Βαλκάνια. Ο γνωστός επιχειρηματίας, περίπου οκτώ χρόνια μετά την απόφαση να πουλήσει της Εν Ελλάδι δραστηριότητες βιώνει μια νέα επιχειρηματική άνθηση, με επίκεντρο την παρουσία του σε Σερβία και Σκόπια.
Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από την εικόνα που παρουσιάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου «Vero» για την χρήση του 2023, όπου καταγράφεται ισχυρή αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ 2023
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 156,17 εκατ. ευρώ έναντι 127,54 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 22,4% ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων έφθασαν στα 12,15 εκατ. ευρώ έναντι 10,31 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας άνοδο 17,8%.
Ο Νίκος Βερόπουλος και η πράσινη ενέργεια
Η εταιρεία του Έλληνα επιχειρηματία εμφανίζεται ιδιαίτερη ενεργή στην περιοχή, προχωρώντας σε σημαντικές επενδύσεις για την ανάπτυξη των υποδομών του.
Σύμφωνα με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στη Βόρεια Μακεδονία, το εμπορικό κέντρο Vero Center της Βόρειας Μακεδονίας, έκτασης 40.000 τ.μ. ανακοίνωσε την κατασκευή υποδομών ηλιακής ενέργειας που θα του επιτρέψει να παράγει έως και το 40% των αναγκών του από ηλιακή ενέργεια.
Οι επενδύσεις και η συμμαχία με τα Jumbo
Μέσα στο 2023, εγκαινίασε νέο κατάστημα στο Novi Sad, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας.
Πρόκειται για το 27ο κατάστημα του ομίλου στην περιοχή των Βαλκανίων για την ανέγερσή του οποίου απαιτήθηκαν 15 εκατ. ευρώ.
Τα εγκαίνια πραγματοποίησε η πρέσβης της Ελλάδας στη Σερβία Μαρία Λεβάντη ενώ στα ράφια του μπήκαν 600 ελληνικά προϊόντα όπως φρούτα & λαχανικά, γαλακτοκομικά, ελαιόλαδα, σοκολάτες, πίτες κα.
Η Βερόπουλος έχει αποκτήσει τα δικαιώματα για την ανάπτυξη των καταστημάτων Jumbo σε κάποιες περιοχές των Βαλκανίων
Στο ιδιόκτητο κτίριο επιφάνειας επιφανείας 12.000 τ.μ. στεγάζεται και ένα κατάστημα «Jumbo», τα δικαιώματα franchise του οποίου έχει ο επιχειρηματίας για την περιοχή.
Τα deals με Παντελιάδη και Σκλαβενίτη
Υπενθυμίζεται πως ο Νίκος Βερόπουλος πούλησε πριν από περίπου επτά χρόνια τo ελληνικό δίκτυο του ομίλου του στην οικογένεια Παντελιάδη (Metro – My Market) λόγω σοβαρών προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετώπιζε μεσούσης της βαθιάς οικονομικής κρίσης της χώρας.
Είναι ενδεικτικό πως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της αλυσίδας προς τους προμηθευτές ανέρχονταν μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός δανεισμός υπερέβαινε τα 150 εκατ. ευρώ.
Είχε προηγηθεί λίγα χρόνια πριν, η πώληση ποσοστού 60% που κατείχε στην κρητική αλυσίδα Χαλκιαδάκης στην Σκλαβενίτης.
Η διαφήμιση που έγινε σλόγκαν
Η Βερόπουλος μεσουράνησε επί δεκαετίες στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων και συνέδεσε όσο λίγες τον όνομά της με τον χώρο αυτό. «Είναι κεφάτη, ψωνίζει από του Βερόπουλου» έγινε σλόγκαν στα χείλη των καταναλωτών επί πάρα πολλά χρόνια τις δεκαετίες του 1980 και 1990.
Από την Πελοπόννησο στα Spar
Η οικογένεια Βερόπουλου ξεκινάει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στην Πελοπόννησο, συνεχίζει στη Σμύρνη της μικράς Ασίας και έπειτα σταδιακά εγκαθίσταται στην Αθήνα στις αρχές του 1900. Ασχολείται με χονδρεμπόριο, εισαγωγές & εξαγωγές.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, οι Κωνσταντίνος και Αλέξανδρος Βερόπουλος στρέφονται προς το λιανεμπόριο και τα καταστήματα αυτόματης εξυπηρέτησης και σε συνεργασία με τη διεθνή οργάνωση SPAR αναλαμβάνουν τη δημιουργία αλυσίδας καταστημάτων τροφίμων.
Το μπαράζ εξαγορών και οι 7.500 εργαζόμενοι
Το πρώτο από αυτά με την επωνυμία «Βερόπουλος» ανοίγει τον Ιούλιο του 1973 στο Περιστέρι, με τη μετατροπή ενός παλαιού κινηματογράφου σε μια σύγχρονή, για τα δεδομένα της εποχής, υπερ-αγορά.
Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Το 1993 έγινε η πρώτη εξαγορά, της αλυσίδας «Αθηνά» και τέσσερα χρόνια μετά, με μια τολμηρή κίνηση, η εταιρεία βγαίνει για πρώτη φορά εκτός Ελλάδος και ανοίγει το πρώτο κατάστημά της στα Σκόπια.
Την περίοδο της παντοκρατορίας της, η αλυσίδα Βερόπουλος εμφάνιζε κύκλο εργασιών άνω των 800 εκατ. ευρώ ενώ λειτουργούσε πάνω από 250 καταστήματα
Ο Όμιλος μεγαλώνει διαρκώς εντός και εκτός συνόρων, προχωρά σε νέες εξαγορές (Πανεμπορική, Τροφίνο, Αστέρας), έφθασε να λειτουργεί πάνω από 250 καταστήματα (Βερόπουλος, Vero και Χαλκιαδάκης) και να απασχολεί 7.500 εργαζόμενους, εμφανίζοντας κύκλο εργασιών άνω των 800 εκατ. ευρώ.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος»
Η άνοδος των μεγεθών συνοδεύτηκε από την έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου της εταιρείας, καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα