
Μεγάλη υποχώρηση καταγράφουν οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV). Αιτία οι προσφορές στα καινούργια που κάνουν οι εταιρείες σε μια προσπάθεια να τονώσουν τις πωλήσεις, ο δισταγμός καταναλωτών που περιμένουν να ωριμάσει κι άλλο η τεχνολογία και πρακτικές ανησυχίες όπως η διάρκεια των μπαταριών και τα χιλιόμετρα που μπορούν αυτά να διανύσουν πριν να χρειαστούν επαναφόρτιση.
Νέα στοιχεία για τις τιμές μεταχειρισμένων EV έρχονται από τις ΗΠΑ, χώρα η οποία δείχνει όμως την τάση και για την Ευρώπη –όπου κι εκεί φορείς έχουν πραγματοποιήσει σχετικές έρευνες. Στην Ευρώπη μεταξύ άλλων πολλές χώρες όπως η Γερμανία έχουν σταματήσει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, προκαλώντας μεγάλη βουτιά στις πωλήσεις ειδικά τους τελευταίους μήνες.
Ερχεται ο «χειμώνας των EV» – Απάντηση με 100 νέα μοντέλα από τις ευρωπαϊκές εταιρείες
Στη Γηραιά Ήπειρο σημαντικές πτωτικές τάσεις στις τιμές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών καταγράφονται από τις αρχές του έτους, οι οποίες κορυφώθηκαν στις αρχές του καλοκαιριού σύμφωνα με τα πιο τελευταία διαθέσιμα στοιχεία. Οι λεγόμενες υπολειμματικές αξίες (Residual Values-RV) ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) συνέχισαν να μειώνονται σε όλες τις μεγάλες αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης, σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Autovista24. Ο όρος υπολειμματική αξία αναφέρεται στο υπόλοιπο της αξίας ενός αγαθού και αφορά την απομείωση της αρχικής του αξίας στο πέρασμα του χρόνου.
Η εικόνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά οχήματα ηλικίας τριών ετών και με 60.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο καταγράφουν τέτοιες χαμηλότερες τιμές από τον Ιούνιο και μετά. Στην Αυστρία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελβετία και τη Βρετανία, η διατήρηση της αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται πολύ πίσω από αυτή των άλλων οχημάτων -βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και ηλεκτρικών.
Και οι επτά αγορές κατέγραψαν τη χειρότερη επίδοσή τους σε υπολειμματική αξίας ηλεκτρικών οχημάτων για το 2024 με βάση τα στοιχεία της Autovista24. Η Ιταλία είχε τη χαμηλότερη υπολειμματική αξία στα ηλεκτρικά τον Ιούνιο με ποσοστό μόλις 34,3%. Πρόκειται για 18 ποσοστιαίες μονάδες πίσω από τον συνολικό μέσο όρο της αγοράς του 52,3% στη χώρα.
Στη Βρετανία τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά μοντέλα διατήρησαν μόνο το 37,3% της αρχικής τιμής καταλόγου τους, σημαντικά πίσω από τον μέσο όρο της αγοράς του 51,5% στη χώρα. Τα ηλεκτρικά στη Γερμανία είχαν υπολειμματική αξία 39,3%, ποσοστό μειωμένο κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες από την αρχή του έτους.
Στη Γαλλία, το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε στο 41,1%. Στην Ελβετία κατά μέσο όρο τα ηλεκτρικά διατήρησαν το 43,2% της αρχικής τους τιμής καταλόγου. Ακολούθησε η Αυστρία με 44,2%, ενώ η Ισπανία κατέγραψε την υψηλότερη τέτοια με το ποσοστό να φτάνει στο 49,5%.
Πτώση στην αξία και στις ΗΠΑ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν γίνει από ακριβές αγορές σε μεγάλες ευκαιρίες στα μεταχειρισμένα, καθώς η αξία μεταπώλησης για τα εν λόγω οχήματα έχει μειωθεί σημαντικά, δείχνουν στοιχεία που συγκέντρωσε η Wall Street Journal.
Οι μάντρες των αντιπροσωπειών και των εμπόρων είναι γεμάτες με απούλητα ηλεκτρικά οχήματα επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με επικεφαλής σε μεγάλο βαθμό την Tesla, έχουν μειώσει τις τιμές στα νέα μοντέλα σε μια προσπάθεια να τα πουλήσουν. Όντως οι εκπτώσεις αυτές στα καινούργια ηλεκτρικά οχήματα έχουν συμβάλει στις πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, η πλημμύρα των εκπτώσεων έχει προκαλέσει πτώση των τιμών για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά, σημειώνεται. Τον Σεπτέμβριο η μέση τιμή πώλησης ενός ηλεκτρικού οχήματος ηλικίας τριών ετών ήταν περίπου 28.400 δολάρια, μικρότερη από εκείνη ενός οχήματος με κινητήρα βενζίνης της ίδιας ηλικίας. Πρόκειται για πτώση 25% από τις αρχές του 2023, σύμφωνα με στοιχεία από την ιστοσελίδα αγορών αυτοκινήτων Edmunds που παρουσίασε η WSJ. Η απότομη πτώση της τιμής των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων έρχεται σε αντίθεση με την ευρύτερη αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με πιο παραδοσιακούς κινητήρες, όπου εκεί οι αξίες παρέμειναν σταθερές κατά την ίδια περίοδο σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας εταιρείας.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική