Ενισχυμένα κίνητρα με στόχο την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών και την αύξηση των δρομολογίων υφιστάμενων κοινοποίησε στους αερομεταφορείς η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Οι στρατηγικοί στόχοι της διοίκησης του ΔΑΑ είναι τρεις: η αύξηση της επιβατικής κίνησης, εκτός της περιόδου αιχμής, η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού ταξιδιωτών από υπερπόντιες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, Κίνα και Ινδία και η αύξηση των δρομολογίων των εταιρειών που έχουν ήδη παρουσία στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
Η διοίκηση του ΔΑΑ και τα ενισχυμένα κίνητρα
Η διοίκηση του ΔΑΑ επικοινώνησε τις προηγούμενες ημέρες στις αεροπορικές εταιρείες τα ενισχυμένα κίνητρα, τα οποία περιλαμβάνουν ένα εύρος εκπτώσεων ανάλογα την «παρουσία» της κάθε εταιρείας. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι στις εταιρείες που έχουν ήδη παρουσία στον ΔΑΑ, δίνονται κίνητρα ώστε να αυξήσουν τα δρομολόγια από ένα σε τρία η τέσσερα την εβδομάδα.
Ελευθέριος Βενιζέλος: Αύξηση 10,5% της επιβατικής κίνησης τον Αύγουστο [πίνακες]
Οι εκπτώσεις ξεκινούν από 100% στα τέλη προσγείωσης και φτάνουν σε εκπτώσεις ανά επιβάτη. Τα κίνητρα αυτά είναι διάρκειας τριών ετών και φτάνουν μέχρι και τα πέντε χρόνια για τις υπερπόντιες πτήσεις. Παράλληλα τα κίνητρα σε ετήσια βάση μπορούν να έχουν ισχύ όλο το χρόνο, και άλλα να ισχύουν από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο, περίοδος που είναι εκτός αιχμής.
Οι Κινέζοι και οι Ινδοί τουρίστες
Η διοίκηση του ΔΑΑ εστιάζει όπως προκύπτει από τον χαρακτήρα των κινήτρων στην προέλκυση κυρίως υπερπόντιων αεροπορικών εταιρειών, τόσο από την δύση (ΗΠΑ) όσο και την Ανατολή (Κίνα και Ινδία).
Επισημαίνεται ότι το σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας της Ευρώπης προσβλέπει στην σημαντική αύξηση του αριθμού των Κινέζων πρωτίστως αλλά και των Ινδών τουριστών τα επόμενα χρόνια, αύξηση που θα επηρεάσει δραματικά τον ευρωπαϊκό τουρισμό λόγω των μεγάλων μεγεθών των δυο χωρών.
Ο ΔΑΑ έχει στρέψει το ενδιαφέρον του στους μακρινούς προορισμούς. Φέτος από τις έξι αεροπορικές που επέλεξαν για πρώτη φορά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι τέσσερις προέρχονται από υπερπόντιες αγορές.
Σε πρόσφατη έρευνα της European Travel Commission αναφέρεται ότι το 83% των Κινέζων που προτίθενται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό εκδηλώνει το ενδιαφέρον να επισκεφθεί την Ευρώπη. Πρόκειται για ένα ποσοστό αυξημένο κατά 9% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Αυτή η αύξηση υποστηρίζεται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς των πτήσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, η οποία έχει κάνει τα ταξίδια πιο προσιτά.
Ήδη ο ΔΑΑ έχει στρέψει το ενδιαφέρον του στους μακρινούς προορισμούς. Φέτος από τις έξι αεροπορικές που επέλεξαν για πρώτη φορά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι τέσσερις προέρχονται από υπερπόντιες αγορές.
Η κινεζική Juneyao Air συνέδεσε τη Σαγκάη με την ελληνική πρωτεύουσα η Norse επένδυσε στη σύνδεση Αθήνα – Νέα Υόρκη, ενισχύοντας τις τουριστικές ροές από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Στις παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί η νοτιοκορεάτικη Asiana Airlines ξεκίνησε δρομολόγια μεταξύ Σεούλ και Αθήνας, και η Air Arabia, η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Μέσης Αναστολής, συνέδεσε την Αθήνα με το Διεθνές Αεροδρόμιο Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Επίσης μόλις πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι η United Airlines, αυξάνει από 7 σε 10 τις εβδομαδιαίες πτήσεις της προς Νέα Υόρκη/αεροδρόμιο Νιούαρκ (υπό την προϋπόθεση σχετικών εγκρίσεων από την κυβέρνηση) και επίσης ξαναρχίζει τρεις εβδομάδες νωρίτερα τις πτήσεις προς τους κόμβους Νέας Υόρκης/Νιούαρκ και O’Hare του Σικάγο.
Τα έργα επέκτασης
Την ίδια στιγμή σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την εύρεση των αναδόχων που θα επιφορτιστούν με την υλοποίηση της α’ φάσης της επέκτασης του αεροδρομίου της Αθήνας
Υπενθυμίζεται ότι το επενδυτικό σχέδιο επέκτασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ύψους 650 εκατ. ευρώ για την πρώτη φάση θα υλοποιηθεί σε τρία στάδια.
Νός χώρος στάθμευσης
Η πρώτη φάση ανάπτυξης που στοχεύει στην εξυπηρέτηση 33 εκατ. επιβατών περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την επέκταση του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, την ανάπτυξη νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις στάθμευσης με συνδεδεμένους τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και ένα σταθμό εξυπηρέτησης της περιοχής στάθμευσης αεροσκαφών, την επέκταση του χερσαίου και κυκλοφοριακού οδικού δικτύου, καθώς και την κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 θα ξεκινήσουν οι προκαταρκτικές εργασίες και η υλοποίηση έργων μικρότερου μεγέθους, με τον μεγαλύτερο όγκο των σχετικών εργασιών να τοποθετείται χρονικά στο τέλος του 2026.
Latest News
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του Ρώσου επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece