Νέα ενισχυμένα κίνητρα με στόχο την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών και την αύξηση των δρομολογίων υφιστάμενων κοινοποίησε  στους αερομεταφορείς η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Οι στρατηγικοί στόχοι της διοίκησης του ΔΑΑ είναι τρεις: η αύξηση  της επιβατικής κίνησης, εκτός της περιόδου αιχμής, η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού ταξιδιωτών από υπερπόντιες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, Κίνα και Ινδία και η αύξηση των δρομολογίων των εταιρειών που έχουν ήδη παρουσία στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Η διοίκηση του ΔΑΑ και τα νέα κίνητρα

Η διοίκηση του ΔΑΑ επικοινώνησε τις προηγούμενες ημέρες στις αεροπορικές εταιρείες τα νέα κίνητρα, τα οποία περιλαμβάνουν ένα εύρος εκπτώσεων ανάλογα την «παρουσία» της κάθε εταιρείας. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι στις εταιρείες που έχουν ήδη παρουσία στον ΔΑΑ, δίνονται κίνητρα ώστε να αυξήσουν τα δρομολόγια από ένα σε τρία η τέσσερα την εβδομάδα.

Ελευθέριος Βενιζέλος: Αύξηση 10,5% της επιβατικής κίνησης τον Αύγουστο [πίνακες]

Οι εκπτώσεις ξεκινούν από 100% στα τέλη προσγείωσης και φτάνουν σε εκπτώσεις ανά επιβάτη. Επίσης τα κίνητρα είναι διάρκειας τριών ετών και φτάνουν μέχρι και τα πέντε χρόνια για τις υπερπόντιες πτήσεις. Παράλληλα τα κίνητρα σε ετήσια βάση μπορούν να έχουν ισχύ όλο το χρόνο, και άλλα να ισχύουν από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο, περίοδος που είναι εκτός αιχμής.

Οι Κινέζοι και οι Ινδοί τουρίστες

Η διοίκηση του ΔΑΑ εστιάζει όπως προκύπτει από τον χαρακτήρα των κινήτρων στην προέλκυση κυρίως υπερπόντιων αεροπορικών εταιρειών, τόσο από την δύση (ΗΠΑ) όσο και την Ανατολή (Κίνα και Ινδία).

Επισημαίνεται ότι το σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας της Ευρώπης προσβλέπει στην σημαντική αύξηση του αριθμού των Κινέζων πρωτίστως αλλά και των Ινδών τουριστών τα επόμενα χρόνια, αύξηση που θα επηρεάσει δραματικά τον ευρωπαϊκό τουρισμό λόγω των μεγάλων μεγεθών των δυο χωρών.

Ο ΔΑΑ έχει στρέψει το ενδιαφέρον του στους μακρινούς προορισμούς. Φέτος από τις έξι  αεροπορικές που επέλεξαν  για πρώτη φορά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι τέσσερις προέρχονται από υπερπόντιες αγορές.

Σε πρόσφατη έρευνα της European Travel Commission αναφέρεται ότι το 83% των Κινέζων που προτίθενται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό εκδηλώνει το ενδιαφέρον να επισκεφθεί την Ευρώπη. Πρόκειται για ένα ποσοστό αυξημένο κατά 9% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Αυτή η αύξηση υποστηρίζεται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς των πτήσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, η οποία έχει κάνει τα ταξίδια πιο προσιτά.

Ήδη ο ΔΑΑ έχει στρέψει το ενδιαφέρον του στους μακρινούς προορισμούς. Φέτος από τις έξι αεροπορικές που επέλεξαν  για πρώτη φορά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι τέσσερις προέρχονται από υπερπόντιες αγορές.

Η κινεζική Juneyao Air συνέδεσε τη Σαγκάη με την ελληνική πρωτεύουσα η Norse επένδυσε στη σύνδεση Αθήνα – Νέα Υόρκη, ενισχύοντας τις τουριστικές ροές από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Στις παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί  η νοτιοκορεάτικη Asiana Airlines ξεκίνησε δρομολόγια μεταξύ Σεούλ και Αθήνας, και η Air Arabia, η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Μέσης Αναστολής, συνέδεσε την Αθήνα με το Διεθνές Αεροδρόμιο Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Επίσης μόλις πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι η United Airlines, αυξάνει από 7 σε 10 τις εβδομαδιαίες πτήσεις της προς Νέα Υόρκη/αεροδρόμιο Νιούαρκ (υπό την προϋπόθεση σχετικών εγκρίσεων από την κυβέρνηση) και επίσης ξαναρχίζει τρεις εβδομάδες νωρίτερα τις πτήσεις προς τους κόμβους Νέας Υόρκης/Νιούαρκ και O’Hare του Σικάγο.

Τα έργα επέκτασης

Την ίδια στιγμή σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την εύρεση των αναδόχων που θα επιφορτιστούν με την υλοποίηση της α’ φάσης της επέκτασης του αεροδρομίου της Αθήνας

Υπενθυμίζεται ότι το επενδυτικό σχέδιο επέκτασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ύψους 650 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί σε τρία στάδια.

Νός χώρος στάθμευσης

Η πρώτη φάση ανάπτυξης που στοχεύει στην εξυπηρέτηση 33 εκατ. επιβατών περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την επέκταση του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, την ανάπτυξη νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις στάθμευσης με συνδεδεμένους τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και ένα σταθμό εξυπηρέτησης της περιοχής στάθμευσης αεροσκαφών, την επέκταση του χερσαίου και κυκλοφοριακού οδικού δικτύου, καθώς και την κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.

Το πρώτο τρίμηνο του 2025 θα ξεκινήσουν οι προκαταρκτικές εργασίες και η υλοποίηση έργων μικρότερου μεγέθους, με τον μεγαλύτερο όγκο των σχετικών εργασιών να τοποθετείται χρονικά στο τέλος του 2026.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός