![Μύκονος – Σαντορίνη: Πόσο «σκόραραν» τον Αύγουστο – Τι θα γίνει το φθινόπωρο [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/mikonos-1-768x373-1.jpg)
Μύκονος και η Σαντορίνη, δύο από τους πιο διάσημους καλοκαιρινούς προορισμούς της Ελλάδας, είδαν για δεύτερη χρονιά φέτος τις τουριστικές τους επιδόσεις να κινούνται με μειωμένους ρυθμούς.
Τα δύο ελληνικά νησιά κατέγραψαν μείωση στα τουριστικά έσοδα με την ακρίβεια να επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση σε αυτούς τους τουριστικούς προορισμούς.
Παράγοντες της αγοράς αναζητούν τις αιτίες που κάτι τέτοιο συμβαίνει για δεύτερη συνεχή χρονιά. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι για όλα ευθύνεται ο υπερτουρισμός που έχει μετατρέψει τα δύο αυτά νησιά σε μέρη που δυσκολεύεται κάποιος να τα χαρεί, από τη στιγμή που βγαίνει από τα υπερπολυτελή ξενοδοχεία όπου διαμένει.
Τρίτη φάση εργασιών της Fraport – Ποια αεροδρόμια και πότε θα κλείσουν
Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, που παραδοσιακά αποτελούν τους μήνες αιχμής της σεζόν, δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τα δύο νησιά, παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες επισκέπτες αναπλήρωσαν ένα σημαντικό κομμάτι του κενού που άφησαν οι αλλοδαποί.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σύμφωνα με τα οποία καταγράφηκε μείωση εσόδων τον Αύγουστο στη Σαντορίνη 69,4 εκατ. ευρώ έναντι 71,1 εκατ. τον Αύγουστο του 2023, και οριακή άνοδος 4,6% στη Μύκονο 99,3 εκατ. έναντι 94,9 εκατ..
Ο Αύγουστος δεν εκπλήρωσε τις υψηλές προσδοκίες ευρύτερα του τουριστικού κλάδου. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι μπορεί να επηρέασε και το φαινόμενο των υψηλών τιμών που σε συνδυασμό με την γενικότερη ακρίβεια.
Μύκονος και Σαντορίνη
Η κόπωση χαρακτήρισε τους δύο premium νησιωτικούς προορισμούς της χώρας, με τη διεθνή επιβατική κίνηση σε Μύκονο και Σαντορίνη να καταγράφει αρνητικό πρόσημο.
Τον Σεπτέμβριο ο αριθμός των διακινηθέντων επιβατών στο αεροδρόμιο της Μυκόνου στο δίκτυο του εξωτερικού έφθασε σε 171.560 από 188.461, μειωμένος κατά 9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Το εννεάμηνο διακινήθηκαν 1,019 εκατ. ξένοι επισκέπτες έναντι 1,064 εκατ., σημειώνοντας πτώση 4,2%.

Αντίθετη διαδρομή διαγράφει η Σαντορίνη, για την οποία η φετινή χρονιά εμφανίζει θετικό πρόσημο μετά από τις κάπως αδύναμες επιδόσεις του περσινού έτους. Η τουριστική σεζόν δεν πλησίασε τις προβλέψεις, κυρίως λόγω εξωγενών παραγόντων, όπως ο πληθωρισμός και οι γεωπολιτικές εντάσεις. Η έλλειψη υποδομών και η ακριβή εικόνα της Ελλάδας, ιδιαίτερα στον τομέα της εστίασης, έκαναν τους επισκέπτες να αναζητήσουν πιο οικονομικές επιλογές.
Για τον Σεπτέμβριο, οι διακινηθέντες ξένοι επιβάτες ανήλθαν σε 254.550 έναντι 244.815, ενισχυμένοι κατά 4% σε σύγκριση με πέρυσι ενώ στο δίκτυο εσωτερικού η επιβατική κίνηση έφθασε σε 170.793, παραμένοντας στα ίδια επίπεδο με τον Σεπτέμβριο του 2023.
Σημειώνεται ότι το «νησί των Ανέμων» φαίνεται ότι χάνει το στοίχημα του φθινοπώρου σε επίπεδο επιβατικής κίνησης των ξένων επισκεπτών.
Οι επισκέπτες στρέφονται πλέον σε πιο προσιτούς και ήσυχους προορισμούς, που προσφέρουν την εμπειρία των Κυκλάδων χωρίς υπερβολές.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους

Γιατί οι Ευρωπαίοι ακυρώνουν τα ταξίδια στις ΗΠΑ
Οι διεθνείς επισκέπτες μένουν μακριά καθώς αυξάνεται η πολιτική και οικονομική ένταση