Πολλά μη επώνυμα παιχνίδια που κατασκευάζονται εκτός Ευρώπης, αλλά πωλούνται εντός της ΕΕ από διαδικτυακούς λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένων των Temu και Amazon, είναι επικίνδυνα για τα παιδιά, σύμφωνα με έρευνα του ευρωπαϊκού κλάδου των παιχνιδιών, όπως αναφέρουν οι Financial Times.
Η Toy Industries of Europe (TIE) δήλωσε σήμερα ότι το 79% των παιχνιδιών που εξέτασε δεν πληρούσαν τα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ, αφού αγόρασε περισσότερα από 100 προϊόντα σε 10 διαδικτυακές πλατφόρμες: AliExpress, Temu και Shein της Κίνας, Light In The Box της Σιγκαπούρης, Amazon και Wish των ΗΠΑ, Cdiscount της Γαλλίας, Fruugo του Ηνωμένου Βασιλείου, Bol της Ολλανδίας και Allegro της Πολωνίας.
Η ιαπωνική φίρμα που κυριαρχεί στις παγκόσμιες πωλήσεις παιχνιδιών
Οι ίδιες οι πλατφόρμες δεν ευθύνονται για τα προϊόντα που πωλούνται από τρίτους πωλητές, τα οποία συχνά αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα με επιδοτούμενα ταχυδρομικά τέλη. Η TIE ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κλείσει αυτό το παραθυράκι και να πατάξει τις εισαγωγές επικίνδυνων παιχνιδιών.
Παιχνίδια: Η έρευνα σε 100 παιχνίδια που έδειξα την ακαταλληλότητά τους
Μεταξύ των προϊόντων που ελέγχθηκαν ήταν δοχεία Slime με επίπεδα βορίου πάνω από 13 φορές πάνω από το νόμιμο όριο, ένα παιδικό μασητικό παιχνίδι που έσπαγε εύκολα και αποτελούσε κίνδυνο πνιγμού, καθώς και παιχνίδια με μικρούς μαγνήτες που αποτελούσαν σοβαρό κίνδυνο σε περίπτωση κατάποσης.
Ένας ηλεκτρονικός πίνακας σχεδίασης, ο οποίος κόστιζε 93 λεπτά στο AliExpress, είχε μια μικρή μπαταρία που έπεφτε εύκολα και μπορούσε εύκολα να καταποθεί από ένα μικρό παιδί.
Πολλοί κατασκευαστές παιχνιδιών, ιδίως στην Κίνα, πωλούν τα προϊόντα απευθείας στους πελάτες, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές των ταχυδρομικών τελών για τα αεροπορικά φορτία.
Με εκατοντάδες εκατομμύρια δέματα να φτάνουν κάθε μήνα, οι τελωνειακοί υπάλληλοι της ΕΕ μπορούν να ελέγξουν μόνο ένα μικρό μέρος τους.
Οι τελωνειακές διαδικασίες θα μπορούσαν να αυστηροποιηθούν, αλλά αυτό θα απαιτούσε την πρόσληψη δεκάδων χιλιάδων υπαλλήλων για τον έλεγχο των δεμάτων. Η ΕΕ έχει καθυστερήσει εδώ και καιρό τα σχέδια για να διασφαλίσει ότι κάθε προϊόν έχει έναν «επίσημο εισαγωγέα» στο μπλοκ που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια. Θα μπορούσε επίσης να μειώσει το όριο στο οποίο θα επιβάλλονται δασμοί, αλλά η γενική διευθύντρια του TIE, Κάθριν βαν Ριθ, δήλωσε στους FT ότι οι δασμοί στα παιχνίδια είναι μικρότεροι από 10%, οπότε αυτό θα είχε μικρή διαφορά.
Το σχέδιο των Βρυξελλών και η αντίδραση των ΗΠΑ
Οι Βρυξέλλες συνέταξαν νωρίτερα φέτος ένα σχέδιο για την αυστηροποίηση των κανονισμών για το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά η δημοσίευσή του καθυστέρησε αφού οι αξιωματούχοι αποφάσισαν ότι δεν ήταν αρκετά περιεκτικό.
Τον Δεκέμβριο τίθεται σε ισχύ ο γενικός κανονισμός της ΕΕ για την ασφάλεια των προϊόντων (GPSR), ο οποίος υποχρεώνει τους πωλητές να παρέχουν στοιχεία όπως το όνομα του κατασκευαστή, τη μάρκα, την ταχυδρομική διεύθυνση και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να ορίζουν ένα πρόσωπο υπεύθυνο για το προϊόν εντός του μπλοκ. Αλλά η TIE λέει ότι εξακολουθεί να μην καθιστά τις διαδικτυακές πλατφόρμες νομικά υπεύθυνες για όσα πωλούν.
Στις ΗΠΑ, η κυβέρνηση Μπάιντεν πρότεινε τον περασμένο μήνα κανόνες για την εκ νέου επιβολή δασμών για αγαθά που κοστίζουν λιγότερο από 800 δολάρια, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται από αυτούς.
Τι λένε οι εταιρείες
Η Temu δήλωσε ότι ενήργησε γρήγορα στις αναφορές για ακατάλληλα προϊόντα. «Τα μέτρα ποιοτικού ελέγχου μας περιλαμβάνουν την απαίτηση της κατάλληλης τεκμηρίωσης, τη διενέργεια επιτόπιων ελέγχων και τη συνεχή παρακολούθηση της πλατφόρμας», πρόσθεσε η εταιρεία, σύμφωνα με τους FT.
Η Amazon επικαλέστηκε τα «προληπτικά μέτρα» που εφαρμόζει «για να αποτρέψει την καταχώριση μη ασφαλών ή μη συμμορφούμενων προϊόντων», προσθέτοντας ότι τα εν λόγω προϊόντα έχουν αφαιρεθεί εν αναμονή έρευνας.
Η Bol δήλωσε επίσης ότι αφαίρεσε τα προϊόντα που η TIE έκρινε ως μη ασφαλή και ξεκίνησε έρευνα. «Ορισμένοι συνεργάτες πωλήσεων καταστρατηγούν την πολιτική μας, συνειδητά ή ασυνείδητα, ανεβάζοντας λανθασμένα έγγραφα ή/και πληροφορίες», ανέφερε.
Η Allegro δήλωσε ότι συμμορφώνεται με όλους τους σχετικούς νόμους και ότι είχε διαγράψει 415.000 προϊόντα στην κατηγορία των παιδιών κατά το περασμένο έτος «λόγω παραβάσεων που σχετίζονται με την ασφάλεια».
Η Shein δήλωσε ότι είχε αυστηρές διαδικασίες συμμόρφωσης και είχε αφαιρέσει 266 πωλητές φέτος λόγω παραβάσεων. Η Cdiscount δήλωσε ότι έλαβε προληπτικά μέτρα για να ξεριζώσει τους «απατεώνες εμπόρους» και προσέφερε επιστροφές χρημάτων σε πελάτες που αγόρασαν προϊόντα που επισημάνθηκαν από την TIE. Η Fruugo δήλωσε ότι είχε αφαιρέσει τέσσερα προϊόντα από την πώληση.
Latest News
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας