Διψήφια ανάπτυξη από το 2021 έχουν παρουσιάσει τα αρώματα σε διεθνές επίπεδο, με αποτέλεσμα να εμφανίζει λιανικές πωλήσεις 64,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, σύμφωνα με ανάλυση της Barclays. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, από την οποία δεν λείπει η ελληνική αγορά.

Ο κάποτε αδύναμος κρίκος της αγοράς ομορφιάς έχει εξελιχθεί σε παγκόσμια τάση. Πλέον η Ευρώπη αποτελεί ηγέτη στην παγκόσμια αγορά καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας, με εκτιμώμενες λιανικές πωλήσεις το 2023 που φτάνουν τα €96 δισεκατομμύρια. Στη χώρα μας, κυρίαρχη είναι η θέση του κλασικού retail ομορφιάς, όπως τα Hondos Center, αλλά και των ηλεκτρονικών καταστημάτων Aromania και Notino, που χάρη στις προσφορές βάζουν φωτιά στον ανταγωνισμό.

Καλλυντικά: Τι σχεδιάζουν Hondos, Lili και Sephora

Οι μεγαλύτερες εθνικές αγορές για καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας στην Ευρώπη είναι η Γερμανία (€15,9 δισεκατομμύρια), η Γαλλία (€13,7 δισεκατομμύρια), η Ιταλία (€12,5 δισεκατομμύρια), το Ηνωμένο Βασίλειο (€11,0 δισεκατομμύρια), η Ισπανία (€10,4 δισεκατομμύρια) και η Πολωνία (€5,2 δισεκατομμύρια).

Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΚ), εκτιμάται ότι η βιομηχανία καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας συνεισφέρει τουλάχιστον €29 δισεκατομμύρια πρόσθετης αξίας στην ευρωπαϊκή οικονομία ετησίως.

Οι προβλέψεις για την εξέλιξη των συνολικών πωλήσεων το 2024 κινούνται στο 4-7%.

Αγορά ομορφιάς: Οι Έλληνες θέλουν να μυρίζουν… όμορφα

Οι εκτιμήσεις του ΠΣΒΚ μιλούν για μια ετήσια αύξηση 13,1% το 2023 στην κατηγορία των αρωμάτων με τη διάρθρωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων το 2022 στο 10,2%.

Η επιλεκτική διανομή φαίνεται πως κατέχει το 17% στις συνολικές πωλήσεις καλλυντικών στην Ελλάδα το 2022, ενώ το e-commerce κατέχει το 14% και οι standalone μπουτίκ το 5,5%.

Οι προβλέψεις για την εξέλιξη των συνολικών πωλήσεων το 2024 κινούνται στο 4-7% σε σχέση με το περσινό 8-10%, κυρίως λόγω των πληθωριστκών πιέσεων που οδήγησαν τις τιμές να ανέβουν κατά 6-7%. Αρώματα

Hondos Center: Η πρώτη γνωριμία με τα αρώματα

Ο εκδημοκρατισμός των επώνυμων αρωμάτων στην ελληνική αγορά πέρασε από τα θρυλικά Μινιόν και Λαμπρόπουλο στα Hondos Center που δημιούργησαν μια αρωματική μπουτίκ με επώνυμα brands στην είσοδο των καταστημάτων τους.

Έχει εδραιωθεί ως ο πιο διαδεδομένος παίκτης της λιανικής αγοράς ομορφιάς, με ένα δίκτυο 74 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, που έχει ισχυροποιηθεί μέσα στο πέρασμα των χρόνων, παρά την οικονομική κρίση, τις γεωπολιτικές συνθήκες και φυσικά τις πληθωριστικές πιέσεις.

Τις προτιμήσεις συγκεντρώνουν από τα κλασικά J’ Adore της Dior, La Vie e Belle της Lancome και το Goddess της Burberry μέχρι τα πιο εναλλακτικά Philosia της Korres, Neroli της Roger & Gallet και τα Body Mist της Fresh Line. Όπως και τα προϊόντα που διατίθενται μέσω του εκπτωτικού προγράμματος Smart Buys.

Δεν είναι τυχαίο που η ΑΤΗΝΗ Χόντος Aνώμυμη Eμπορική Eταιρεία – Πολυκατάστημα με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Νικόλαο Χόντο, που λειτουργεί τα πολυκαταστήματα Hondos Center σε Γλυφάδα και Ομόνοια, κατέγραψε μέσα στο 2022 αύξηση κατά 24% στον κύκλο εργασιών της, κυρίως χάρη στην τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα και τα νότια προάστια, αλλά και την γενικότερη tax free πολιτική της.

Την ίδια στιγμή μια πορεία με οριακά ζημιογόνο χαρακτήρα ακολούθησε η Hondos Center AEΒE Πολυκαταστήματα (Καλλιθέα, Κολωνάκι). Ο κύκλος εργασιών για το 2022 για την Makaldi AEE υπό τον Κωνσταντίνο Χόντο (Πειραιάς, Αγία Παρασκευή, Χαλάνδρι) διαμορφώθηκε στα 28,662 εκατ. αυξημένος κατά 5,63% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Ενώ η Answer ΑΕΕ υπό τον Αργύριο Χόντο (Κηφισιά, Ερμού, Μαρούσι, Παγκράτι) που ιδρύθηκε το 1990, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών για την ίδια εξεταζόμενη περίοδο της τάξης του 16,58%, σύμφωνα με τις οικονομικές εκθέσεις. Αρώματα

Aromania: Εφηβική… μανία

Από τον Ιούνιο του 2016, ο Χρήστος Μιγγόπουλος που κατέχει και το πλειοψηφικό πακέτο, δημιούργησε το ηλεκτρονικό κατάστημα aromania.gr με σκοπό το χονδρικό και λιανικό εμπόριο αρωμάτων, κολονιών και ειδών καλλωπισμού.

Η πορεία της εταιρείας ήταν ανοδική επεκτείνοντας τη δραστηριότητά της στην κυπριακή αγορά, αλλά και ανοίγοντας και φυσικά καταστήματα στον Κορυδαλλό (Δημητρακοπούλου 2 & Κιλκίς), στην Καλλιθέα (Σοφοκλέους 146), επί της Λ. Βουλιαγμένης 143 & Γεωργίου Καφαντάρη, ενώ ενίσχυε συνεχώς την προϊοντική γκάμα του ηλεκτρονικού καταστήματος που αποτελεί και τον πυρήνα της εταιρείας.

Στα ευπώλητα ανήκουν τα Burberry Brit for Her της Burberry, το unisex CK One, το ανδρικό Encre Noir by Lalique, το Victoria’s Secret Aqua Kiss Body Mist, Boss Bottled United EDP by Hugo Boss, Invictus Eau De Toilette by Paco Rabanne.

Όπως δείχνουν και οι οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ ο κύκλος εργασιών στη χρήση 2022 να ανέλθει σε € 5.879.260,00 έναντι € 6.550.864,40 κατά την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11,42%.

Τα ολικά αποτελέσματα προ φόρων της χρήσης 2022 ανήλθαν σε κέρδη € 1.136,88 έναντι κερδών € 418.674,76 κατά την προηγούμενη χρήση. Αρώματα

Notino: Αρώματα με τσεχικές καταβολές

Η Notino ιδρύθηκε το 2004 στην Τσεχική Δημοκρατία ως ηλεκτρονικό κατάστημα με αρώματα. Ωστόσο, σταδιακά επέκτεινε την γκάμα των προϊόντων της σε ολόκληρο τον τομέα της ομορφιάς.

Μέσα σε 20 χρόνια έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα αρωμάτων και καλλυντικών στην Ευρώπη, που διαθέτει 82.000 προϊόντα από 1.500 παγκόσμια και μικρότερα τοπικά εμπορικά σήματα. Χάρη στις προσφορές και τα κουπόνια, δε, πέτυχε το 2023 να πουλήσει 55 εκατομμύρια προϊόντα, με κυρίαρχη κατηγορία αυτή των αρωμάτων.

Κορυφαία σε πωλήσεις έρχονται τα Touch for Men και London for Women της Burberry, The Most Wanted Parfum της Azzaro, Euphoria της Calvin Klein, Weekend for Women πάλι της Burberry, Emporio Stronger With You Absolutely της Armani.

Δραστηριοποιείται σε 28 χώρες, ανάμεσά τους και στην ελληνική αγορά, όπου έκανε την είσοδό της το 2017. Η εφοδιαστική της αλυσίδα λειτουργεί με βάση δικές της αποθήκες, που έχουν τη δυνατότητα την αποστολή έως και 140 χιλιάδων πακέτων την ημέρα.

Την ίδια στιγμή σε επιλεγμένες αγορές, όπως της Τσεχίας, της Σλοβακίας, της Πολωνίας, της Ουγγαρίας, της Αυστρίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας έχει αναπτύξει το own branded δίκτυο φυσικών καταστημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις