«Χρυσή» αποδεικνύεται η προ δεκαετίας επένδυση της αλυσίδας Σκλαβενίτης στη Χαλκιαδάκης, αφού μόνο στη διετία 2022-2023 η εταιρεία, ηγέτιδα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ στην Κρήτη, διένειμε μερίσματα πάνω από 21 εκατ. ευρώ.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Γιατί επενδύει στα τοπικά προϊόντα – Το παράδειγμα της Κρήτης
Ανάλογη θετική πορεία προβλέπεται και για εφέτος, καθώς η διοίκηση της κρητικής αλυσίδας, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Μηνά Χαλκιαδάκη και αντιπρόεδρο τη Μαρία Σκλαβενίτου, εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση των πωλήσεων και υψηλή κερδοφορία παρά την αύξηση του κόστους που ήταν και θα παραμείνει σημαντική.
Στα 220 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2023 για την Χαλκιαδάκης
Κατά την περσινή οικονομική χρήση ο κύκλος εργασιών της Χαλκιαδάκης που ανήκει κατά 60% στη Σκλαβενίτης αυξήθηκε κατά 15,4% στα 220,186 εκατ. ευρώ με την αλυσίδα να προσθέτει σχεδόν 30 εκατ. ευρώ στον τζίρο της σε σχέση με τα 190,859 εκατ. ευρώ του 2022.
Σημαντικά υψηλότερη ήταν η άνοδος της καθαρής κερδοφορίας, καθώς το αποτέλεσμα μετά φόρων ανήλθαν σε 12,979 εκατ. ευρώ έναντι 9,706 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 33,7%.
«Η πορεία της εταιρείας κατά την κλειόμενη χρήση 2023 ήταν ικανοποιητική υπό τις περιστάσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τον διαρκώς εντεινόμενο ανταγωνισμό και τις συνθήκες της αγοράς θέσαμε υψηλούς στόχους και χαράξαμε τη στρατηγική της Εταιρείας. Στόχος για την τρέχουσα χρήση είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης, η μείωση του κόστους και η δημιουργία κερδοφορίας στις επόμενες χρήσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά η διοίκηση της εταιρείας.
Μέρισμα 12 εκατ. ευρώ και δημιουργία 121 θέσεων εργασίας
Η εταιρεία που κατέχει δίκτυο 40 καταστημάτων στην Κρήτη, πρόκειται να διανείμει μέρισμα ύψους 12 εκατ. ευρώ και αμοιβές στα μέλη του ΔΣ ύψους 843.621,73 ευρώ από το σωρευμένο υπόλοιπο κερδών εις νέο.
Σημειώνεται πως η εταιρεία για την χρήση 2022 διένειμε μέρισμα 9,1 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα πέρσι η αλυσίδα αύξησε κατά 7,9% τον αριθμό των εργαζομένων της προσθέτοντας στο δυναμικό της 121 άτομα.
Πιο αναλυτικά, ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της Χαλκιαδάκης κατά την 31η Δεκεμβρίου 2023 ανήλθε σε 1.661 μισθωτούς και ημερομισθίους αντίστοιχα, έναντι 1.540 μισθωτών και ημερομισθίων την 31η Δεκεμβρίου 2022.
«Η πηγή του Δρόσου» και οι διαφημίσεις που ξάφνιασαν
Η Χαλκιαδάκης δραστηριοποιείται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980, ενώ το 1994 εισήχθη στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Βερόπουλου. Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη ωστόσο ξεκινά από τις αρχές του αιώνα. Από ένα μικρό μαγαζί με το πρωτότυπο όνομα «Η πηγή του Δρόσου», που άνοιξε στο Γαράζο Μυλοποτάμου. Ακολούθησε η εμπορική δραστηριότητα στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου.
Το μεγάλο άλμα έγινε όταν οι αδελφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αγοράς. Οι νέοι επιχειρηματίες ήξεραν καλά τον καταναλωτή της Κρήτης. Κρητικοί και οι ίδιοι, ένιωσαν την ευθύνη απέναντι στον πελάτη ο οποίος πελάτης, όμως, δεν ήταν ξένος και άγνωστος. Ήταν ο φίλος, ο γείτονας, ο συγγενής ή, έστω, ο γνωστός. Και ο φίλος απαιτεί από τον φίλο του σεβασμό. Το Ηράκλειο ήταν μικρότερο και ασφαλώς πιο ανθρώπινο.
Το Ηρακλειώτικο κοινό αν και είχε ακούσει ξανά για σούπερ μάρκετ έδειχνε να ξαφνιάζεται. Για πολλούς το καινούριο κατάστημα έδειχνε να ξεφεύγει από τα δεδομένα της τοπικής αγοράς.
Οι πρώτες διαφημίσεις ξάφνιασαν επίσης. Κάθε Τρίτη στις σελίδες των εφημερίδων υπήρχε το παχύ πλαίσιο, όπου δημοσιεύονταν οι προσφορές της εβδομάδος. «Μ’ αυτές τις προσφορές δίνεται η ευκαιρία στον κόσμο να ψωνίζει σχεδόν σε τιμές κόστους είδη βασικής ανάγκης…» έγραφε ο τύπος της εποχής.
Η πορεία της εταιρείας Χαλκιαδάκη στηρίχτηκε θερμά από τους ντόπιους καταναλωτές κάνοντας την αλυσίδα την πρώτη σε αναγνωρισιμότητα, πιστότητα και προτίμηση αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Κρήτη.
Η είσοδος και η έξοδος Βερόπουλου
Το 1994 η αλυσίδα εντάχθηκε στον όμιλο σούπερ μάρκετ Βερόπουλος ο οποίος εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.
Η σχέση Βερόπουλου – Χαλκιαδάκη κράτησε μια 20ετία μέχρι που τον Σεπτέμβριο του 2014 η οικογένεια Σκλαβενίτη, στο πλαίσιο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της, ανακοίνωσε την εξαγορά του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης, έναντι τιμήματος περίπου 25 εκατ. ευρώ και έκανε το μεγάλο βήμα επέκτασης στην κρητική αγορά.
Η Βερόπουλος εκείνη την εποχή φυλλορροούσε υπό το βάρος της κρίσης και αναζητούσε σανίδα σωτηρίας. Περίπου δύο χρόνια αργότερα, η ιστορική αλυσίδα πέρασε στον έλεγχο του ομίλου METRO της οικογένειας Παντελιάδη.
Latest News
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m