
«Χρυσή» αποδεικνύεται η προ δεκαετίας επένδυση της αλυσίδας Σκλαβενίτης στη Χαλκιαδάκης, αφού μόνο στη διετία 2022-2023 η εταιρεία, ηγέτιδα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ στην Κρήτη, διένειμε μερίσματα πάνω από 21 εκατ. ευρώ.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Γιατί επενδύει στα τοπικά προϊόντα – Το παράδειγμα της Κρήτης
Ανάλογη θετική πορεία προβλέπεται και για εφέτος, καθώς η διοίκηση της κρητικής αλυσίδας, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Μηνά Χαλκιαδάκη και αντιπρόεδρο τη Μαρία Σκλαβενίτου, εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση των πωλήσεων και υψηλή κερδοφορία παρά την αύξηση του κόστους που ήταν και θα παραμείνει σημαντική.
Στα 220 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2023 για την Χαλκιαδάκης
Κατά την περσινή οικονομική χρήση ο κύκλος εργασιών της Χαλκιαδάκης που ανήκει κατά 60% στη Σκλαβενίτης αυξήθηκε κατά 15,4% στα 220,186 εκατ. ευρώ με την αλυσίδα να προσθέτει σχεδόν 30 εκατ. ευρώ στον τζίρο της σε σχέση με τα 190,859 εκατ. ευρώ του 2022.
Σημαντικά υψηλότερη ήταν η άνοδος της καθαρής κερδοφορίας, καθώς το αποτέλεσμα μετά φόρων ανήλθαν σε 12,979 εκατ. ευρώ έναντι 9,706 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 33,7%.
«Η πορεία της εταιρείας κατά την κλειόμενη χρήση 2023 ήταν ικανοποιητική υπό τις περιστάσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τον διαρκώς εντεινόμενο ανταγωνισμό και τις συνθήκες της αγοράς θέσαμε υψηλούς στόχους και χαράξαμε τη στρατηγική της Εταιρείας. Στόχος για την τρέχουσα χρήση είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης, η μείωση του κόστους και η δημιουργία κερδοφορίας στις επόμενες χρήσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά η διοίκηση της εταιρείας.
Μέρισμα 12 εκατ. ευρώ και δημιουργία 121 θέσεων εργασίας
Η εταιρεία που κατέχει δίκτυο 40 καταστημάτων στην Κρήτη, πρόκειται να διανείμει μέρισμα ύψους 12 εκατ. ευρώ και αμοιβές στα μέλη του ΔΣ ύψους 843.621,73 ευρώ από το σωρευμένο υπόλοιπο κερδών εις νέο.
Σημειώνεται πως η εταιρεία για την χρήση 2022 διένειμε μέρισμα 9,1 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα πέρσι η αλυσίδα αύξησε κατά 7,9% τον αριθμό των εργαζομένων της προσθέτοντας στο δυναμικό της 121 άτομα.
Πιο αναλυτικά, ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της Χαλκιαδάκης κατά την 31η Δεκεμβρίου 2023 ανήλθε σε 1.661 μισθωτούς και ημερομισθίους αντίστοιχα, έναντι 1.540 μισθωτών και ημερομισθίων την 31η Δεκεμβρίου 2022.
«Η πηγή του Δρόσου» και οι διαφημίσεις που ξάφνιασαν
Η Χαλκιαδάκης δραστηριοποιείται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980, ενώ το 1994 εισήχθη στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Βερόπουλου. Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη ωστόσο ξεκινά από τις αρχές του αιώνα. Από ένα μικρό μαγαζί με το πρωτότυπο όνομα «Η πηγή του Δρόσου», που άνοιξε στο Γαράζο Μυλοποτάμου. Ακολούθησε η εμπορική δραστηριότητα στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου.
Το μεγάλο άλμα έγινε όταν οι αδελφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αγοράς. Οι νέοι επιχειρηματίες ήξεραν καλά τον καταναλωτή της Κρήτης. Κρητικοί και οι ίδιοι, ένιωσαν την ευθύνη απέναντι στον πελάτη ο οποίος πελάτης, όμως, δεν ήταν ξένος και άγνωστος. Ήταν ο φίλος, ο γείτονας, ο συγγενής ή, έστω, ο γνωστός. Και ο φίλος απαιτεί από τον φίλο του σεβασμό. Το Ηράκλειο ήταν μικρότερο και ασφαλώς πιο ανθρώπινο.
Το Ηρακλειώτικο κοινό αν και είχε ακούσει ξανά για σούπερ μάρκετ έδειχνε να ξαφνιάζεται. Για πολλούς το καινούριο κατάστημα έδειχνε να ξεφεύγει από τα δεδομένα της τοπικής αγοράς.
Οι πρώτες διαφημίσεις ξάφνιασαν επίσης. Κάθε Τρίτη στις σελίδες των εφημερίδων υπήρχε το παχύ πλαίσιο, όπου δημοσιεύονταν οι προσφορές της εβδομάδος. «Μ’ αυτές τις προσφορές δίνεται η ευκαιρία στον κόσμο να ψωνίζει σχεδόν σε τιμές κόστους είδη βασικής ανάγκης…» έγραφε ο τύπος της εποχής.
Η πορεία της εταιρείας Χαλκιαδάκη στηρίχτηκε θερμά από τους ντόπιους καταναλωτές κάνοντας την αλυσίδα την πρώτη σε αναγνωρισιμότητα, πιστότητα και προτίμηση αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Κρήτη.
Η είσοδος και η έξοδος Βερόπουλου
Το 1994 η αλυσίδα εντάχθηκε στον όμιλο σούπερ μάρκετ Βερόπουλος ο οποίος εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.
Η σχέση Βερόπουλου – Χαλκιαδάκη κράτησε μια 20ετία μέχρι που τον Σεπτέμβριο του 2014 η οικογένεια Σκλαβενίτη, στο πλαίσιο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της, ανακοίνωσε την εξαγορά του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης, έναντι τιμήματος περίπου 25 εκατ. ευρώ και έκανε το μεγάλο βήμα επέκτασης στην κρητική αγορά.
Η Βερόπουλος εκείνη την εποχή φυλλορροούσε υπό το βάρος της κρίσης και αναζητούσε σανίδα σωτηρίας. Περίπου δύο χρόνια αργότερα, η ιστορική αλυσίδα πέρασε στον έλεγχο του ομίλου METRO της οικογένειας Παντελιάδη.


Latest News

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW