Η PepsiCo προσπαθεί να ξανακερδίσει τους πελάτες που απομακρύνθηκαν λόγω του shrinkflation με μια ειδική προωθητική ενέργεια που προσφέρει περισσότερα πατατάκια σε σακούλες των Lay’s, Doritos, Tostitos και Ruffles.
Η εταιρεία δήλωσε στο CNN ότι οι συσκευασίες «μπόνους» των Tostitos και Ruffles θα περιέχουν 20% περισσότερα πατατάκια στην ίδια τιμή με τις κανονικές σακούλες σε επιλεγμένα σημεία.
Η Pepsico αγοράζει τη Siete Foods για 1,2 δισ. δολάρια
Kαταναλωτές και οι βουλευτές τα τελευταία χρόνια διαμαρτύρονται επίσης για τις εταιρείες που μειώνουν το μέγεθος των προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν τις τιμές ή τις κρατάνε σε παρόμοια επίπεδα. Οι διαμαρτυρίες αυτές ακούστηκαν από τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν μέχρι το και τον χαρακτήρα του Muppet Show, Cookie Monster.
Γυρίζουν την πλάτη στην τακτική του shrinkflation οι καταναλωτές
Η PepsiCo, η General Mills, η Mondelez και άλλοι γίγαντες στην αγορά των σνακ έχουν αυξήσει τις προσφορές για να προσπαθήσουν να κερδίσουν πίσω τους πελάτες, αλλά οι προσφορές ήταν αναποτελεσματικές, σύμφωνα με την Bank of America. Άλλες εταιρείες προσπαθούν επίσης να ανταποκριθούν στην απογοήτευση των καταναλωτών για το shrinkfliation.
Η Domino’s προσέφερε τον περασμένο μήνα μια περιορισμένης διάρκειας προσφορά με την ονομασία «Moreflation». Οι online πελάτες που παρήγγειλαν δύο ή περισσότερες μεσαίες πίτσες μπορούσαν να αναβαθμίσουν μία από τις πίτσες τους σε μεγάλη δωρεάν.
«Οι καταναλωτές έχουν βαρεθεί να βλέπουν στην πραγματικότητα μια μικρότερη μερίδα στην ίδια τιμή», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών της Domino’s, Σαντίπ Ρέντι, σε μια κλήση για τα κέρδη τον περασμένο μήνα.
Η PepsiCo, ο μεγαλύτερος πωλητής αλμυρών σνακ στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι θα προσθέσει επίσης δύο ακόμη μικρές σακούλες με πατατάκια στην ποικιλία των 18 συσκευασιών. Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές σνακ λόγω των επίμονα υψηλών επιπέδων πληθωρισμού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo Ραμόν Λαγουάρτα δήλωσε στους αναλυτές σε μια κλήση για τα κέρδη την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία επιδιώκει να επωφεληθεί από τα αθλητικά γεγονότα στις ΗΠΑ, μια εποχή κατά την οποία οι οπαδοί τείνουν να καταναλώνουν περισσότερα σνακ.
Μια πρόσφατη ανάλυση της Bank of America διαπίστωσε ότι οι πωλήσεις σνακ μειώθηκαν κατά 0,5% το τρίτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο, ενώ ο όγκος των σνακ στο λιανεμπόριο μειώθηκε κατά 1,1%. Οι πωλήσεις σνακ της PepsiCo μειώθηκαν κατά 1% το τελευταίο τρίμηνο, ενώ ο όγκος των σνακ της υποχώρησε κατά 1,5%.
Τα τελευταία χρόνια, τα σνακ συγκαταλέγονται μεταξύ των ειδών παντοπωλείου των οποίων οι τιμές έχουν εκτοξευθεί λόγω του συνεχιζόμενου πληθωρισμού.
Τον περασμένο μήνα, η μέση τιμή σε μια κανονικού μεγέθους συσκευασία ήταν 6,46 δολάρια, μια αύξηση 28% από τη μέση τιμή των 5,02 δολαρίων του ίδιου μήνα πριν από τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας.
Αναλυτές εκτιμούν ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες εταιρείες
Το 2021, ο Έντγκαρ Ντουόρσκι, δικηγόρος προστασίας των καταναλωτών και ιδρυτής της ιστοσελίδας Consumer World, ο οποίος παρακολουθεί συνεχώς το φαινόμενο του shrinkflation, διαπίστωσε ότι η έκδοση «Hint of Guacamole» της Tostitos συρρικνώθηκε κατά μία ουγγιά από 12 σε 11 ουγγιές, ενώ η έκδοση «Hint of Lime» από 13 σε 11 ουγγιές. Ο Ντουόρσκι διαπίστωσε επίσης ότι η Ruffles μείωσε κατά μισή ουγγιά τη σακούλα «Sour Cream & Onion» το 2013.
«Καιρός ήταν», δήλωσε για την κίνηση της PepsiCo. «Οι λάτρεις των τσιπς έχουν περάσει από χρόνια μειώσεων». Η PepsiCo είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αλμυρών σνακ στις Ηνωμένες Πολιτείες και οι ανταγωνιστές της είναι πιθανό να ακολουθήσουν το παράδειγμά της με δικά τους αυξημένα μεγέθη, δήλωσε στο CNN ο Ρόμπερτ Μόσκοου, αναλυτής της TD Cowen.
Latest News
Ποιοι κεντρικοί τραπεζίτες θέλουν να γίνει περιστέρι η ΕΚΤ
Η συζήτηση στην ΕΚΤ μετατοπίζεται από τον πληθωρισμό στην ανάπτυξη
Στο 1,9% θα διαμορφωθεί ο πληθωρισμός το 2025 στην ευρωζώνη - Τι λέει έρευνα της ΕΚΤ
Αναμένεται αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ κατά 0,7% το 2024, 1,2% το 2025 και 1,4% το 2026, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΚΤ
Ο δισεκατομμυριούχος Μαρκ Κιούμπαν στηρίζει την Κάμαλα Χάρις και τα βάζει με τον Τραμπ
Ο Μαρκ Κιούμπαν χαρακτήρισε «τρελή ιδέα» τη δασμολογική πολιτική του Τραμπ, τονίζοντας πως οι Αμερικανοί θα πληρώσουν τον λογαριασμό
Σφίγγει η θηλιά για την Intrum - Υποβάλλει αίτημα προστασίας από πτώχευση
H Intrum, o μεγαλύτερος διαχειριστής κόκκινων δανείων της Ευρώπης, βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού - Τι λένε πηγές της Intrum στην Ελλάδα
Πιθανή νέα μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ τον Δεκέμβριο - Τι μεταδίδει το Reuters
Πηγές προσκείμενες στην ΕΚΤ αναφέρουν στο Reuters ότι στελέχη της τράπεζας χαρακτηρίζουν πιθανή μια νέα μείωση επιτοκιών οτν Δεκέμβριο
Το Netflix ξεπερνά τους στόχους σε συνδρομητές - Πού αυξάνονται οι εγγραφές
Η Netflix εκτιμά ότι οι συνδρομητές θα αυξηθούν περισσότερα κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους που είναι και περίοδος γιορτών
Amazon προς εργαζόμενους: Εάν δεν θέλετε να γυρίσετε στο γραφείο, παραιτηθείτε
Τι διαμηνύουν τα στελέχη της Amazon στους εργαζόμενους που δυσανασχετούν με την εντολή ολικής επιστροφής στο γραφείο 5 ημέρες την εβδομάδα
Ξεπέρασε τις εκτιμήσεις η ανάπτυξη της Κίνας - «Έτρεξε» με 4,6% για το τρίτο τρίμηνο
Σε άλλα στοιχεία, τόσο οι λιανικές πωλήσεις όσο και η βιομηχανική παραγωγή, ξεπέρασαν επίσης τις προσδοκίες στην Κίνα
H Sephora απογειώνεται, η Ulta ακόμη προσπαθεί - Τι συμβαίνει με την εκλεκτή αλυσίδα του Μπάφετ
Η Ulta θα βασιστεί στην ψηφιακή εμπειρία και την omnichannel στρατηγική για να κερδίσει την προτίμηση των «Sephora tweens»
Πού στρέφει το ενδιαφέρον της η ΕΚΤ μετά τη μείωση των επιτοκίων
Η οικονομική ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα μονοπωλούν τώρα την προσοχή της ΕΚΤ - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες