Ένας τερματικός σταθμός πετρελαίου του Ιράν που κατασκευάστηκε για να παρακάμψει τα ζωτικής σημασίας Στενά του Ορμούζ φαίνεται να έχει εν μέρει γεμίσει με αργό, προσφέροντας στην Τεχεράνη ένα μέσο για να μεταφέρει λίγο από το πετρέλαιο της στον κόσμο χωρίς να χρησιμοποιήσει την πλωτή οδό.

Όπως γράφει το Bloomberg, επικαλούμενο μια εικόνα από τον ιστότοπο Sentinel Hub, ο τερματικός σταθμός πετρελαίου Jask – που άνοιξε επίσημα τον Ιούλιο του 2021 αλλά παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανενεργός έκτοτε ως εγκατάσταση φόρτωσης- ήταν περίπου κατά το ήμισυ γεμάτος στα τέλη του περασμένου μήνα. Μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, μια άλλη δεξαμενή του φαινόταν επίσης να έχει γεμίσει.

Ο τερματικός σταθμός θεωρείται σημαντικός επειδή το Ιράν έχει απειλήσει να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, κάτι που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τις δικές του ροές καθώς και εκείνες των παραγωγών από όλη τη Μέση Ανατολή. Η πλωτή οδός έχει βρεθεί εκ νέου στο επίκεντρο λόγω των εντάσεων με το Ισραήλ.

Εν αναμονή εξελίξεων η αγορά – Τι θα γίνει εάν κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ

Σύμφωνα με δορυφορικές εικόνες που εξετάστηκαν από το Bloomberg, την περίοδο των επίσημων εγκαινίων το 2021, δύο μικρά δεξαμενόπλοια φάνηκαν να φορτώνουν, αλλά η διαδικασία αυτή δεν επαναλήφθηκε ξανά μέχρι τον περασμένο μήνα.

Η λειτουργία του Jask

Ωστόσο, ακόμη και αν λειτουργήσει πλήρως, ο Jask – που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο των στενών του Ορμούζ αλλά έξω από τον Περσικό Κόλπο – δεν πρόκειται να υποκαταστήσει το νησί Kharg ως κύρια διέξοδος του ιρανικού πετρελαίου.

Τα σχέδια έδειχναν ότι η εγκατάσταση θα είχε την ικανότητα να φορτώνει 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα και τη δυνατότητα να συγκρατεί 20 φορές περισσότερο σε δεξαμενές, έτοιμες για αποστολή.

Ενώ ο Jask μπορεί να εξακολουθεί να είναι σε μεγάλο βαθμό αδρανής όσον αφορά τις φορτώσεις, δεν ισχύει το ίδιο για το νησί Kharg.

Ο τερματικός σταθμός, στο βόρειο άκρο του Περσικού Κόλπου, ήταν η πιο σημαντική διέξοδος για τις εξαγωγές αργού του Ιράν από τη δεκαετία του 1960.

Βρίσκεται κοντά στα κύρια κοιτάσματα πετρελαίου της χώρας, φιλοξενεί περισσότερες από 50 δεξαμενές αποθήκευσης και προβλήτες φόρτωσης με αγκυροβόλια για έως και 10 δεξαμενόπλοια, που θεωρητικά σημαίνει ότι θα μπορούσε να διακινεί έως και 5,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.

Αντιπροσωπεύει περίπου το 90% των εξαγωγών αργού του Ιράν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια
Σκυλακάκης στην Ε.Ε.: «Οι καταναλωτές πλήρωσαν το καλοκαίρι για μία ώρα ρεύμα ένα μηνιάτικο»
Ενέργεια |

Σκυλακάκης στην Ε.Ε.: «Οι καταναλωτές πλήρωσαν το καλοκαίρι για μία ώρα ρεύμα ένα μηνιάτικο»

Ο Θ. Σκυλακάκης μιλώντας στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της Ε.Ε. τόνισε τη σημασία θέσπισης μηχανισμού ανάκτησης υπερκερδών των ηλεκτροπαραγωγών – Το παρασκήνιο με την κοινή πρόταση Ελλάδας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας

Πετρέλαιο θέρμανσης: Χωρίς επιδότηση στην αντλία η πρεμιέρα διάθεσης του
Ενέργεια |

Σε ετοιμότητα τα διυλιστήρια για επιδοτήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης – Το σενάριο και οι τιμές διάθεσης

Φθηνότερο κατά περίπου 15% διατίθεται από σήμερα 15 Οκτωβρίου το πετρέλαιο θέρμανσης – Η στρατηγική των Helleniq Energy και Motor Oil για έξτρα εκπτώσεις και επιδοτήσεις