
Εννέα στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις (93%) στην ΕΕ εφαρμόζουν τουλάχιστον ένα μέτρο αποδοτικής χρήσης των πόρων, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ελαχιστοποίηση των αποβλήτων και η ανακύκλωση, σύμφωνα με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 25% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχουν αναπτύξει στρατηγικές για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα ή την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας.
Η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αυξάνεται: το 12% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων παράγουν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές επιτόπου, ενώ το 23% αγοράζουν ενέργεια από προμηθευτές ανανεώσιμης ενέργειας.

Ωστόσο, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω πολύπλοκων διοικητικών ή νομικών διαδικασιών (to 35% των μικρομεσαίων) και υψηλό κόστος (28%) για την εφαρμογή μέτρων αποδοτικής χρήσης των πόρων.
Στην ΕΕ υπάρχουν σχεδόν 26 εκατ. μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες απασχολούν περίπου 90 εκατ. άτομα και παράγουν πάνω από το μισό ΑΕΠ της Ευρώπης.
Οι επιχειρήσεις αυτές αντιπροσωπεύουν σημαντικό μερίδιο του συνόλου των εταιρικών εκπομπών CO2. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει τη μετάβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε οικολογικότερες πρακτικές, οι οποίες είναι καίριας σημασίας για τη διατήρηση και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η εικόνα στην Ελλάδα
Ειδικότερα, για την Ελλάδα στο ερώτημα ποιες ενέργειες κάνει η εταιρεία σας για να επιτύχει πιο αποδοτική χρήση των πόρων, το 67% των μικρομεσαίων απαντά εξοικονόμηση ενέργειας, και ακολουθούν με 56% η εξοικονόμηση υλικών και με 52% η ελαχιστοποίηση των αποβλήτων.
«Πράσινη» υποστήριξη
Επίσης το 56% (έναντι 37% στην ΕΕ) θεωρεί ότι οι χρημαδοτήσεις ή οι επιδοτήσεις βοηθούσαν περισσότερο την εταιρεία να κάνει πιο αποδοτική χρήση των πόρων; Ακολουθούν στο συγκεκριμένο ερώτημα με ποσοστό 31% (αμφότερες οι απαντήσεις) οι συμβουλευτικές υπηρεσίες για τη βελτίωση της αποδοτικής χρήσης των
πόρων στην επιχείρηση, και οι συμβουλές σχετικά με τις δυνατότητες χρηματοδότησης και τον χρηματοπιστωτικό σχεδιασμό για επενδύσεις στην αποδοτική χρήση των
πόρων.


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025