Λίγες εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, το TikTok ενέκρινε διαφημίσεις που περιείχαν προεκλογική παραπληροφόρηση, παρόλο που έχει απαγορεύσει το πολιτικό περιεχόμενο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Global Witness.
Όπως επισημαίνει το Fast Company, η Global Witness εξέτασε τα αντανακλαστικά των social media κατασκευάζοντας μια σειρά από διαφημίσεις με πολιτικά μηνύματα για να ελέγξει πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης στον εντοπισμό διαφόρων τύπων προεκλογικής παραπληροφόρησης.
TikTok: Νέες δικαστικές περιπέτειες – Νέα αγωγή από 13 αμερικανικές Πολιτείες
Η ομάδα, η οποία έκανε παρόμοια έρευνα πριν από δύο χρόνια, διαπίστωσε ότι οι εταιρείες -ιδίως το Facebook- έχουν βελτιώσει τα συστήματα ελέγχου του περιεχομένου τους από τότε.
TikTok: Στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Ωστόσο, κατηγόρησε το TikTok ότι ενέκρινε τέσσερις από τις οκτώ διαφημίσεις που υποβλήθηκαν για έλεγχο και περιείχαν ψευδή στοιχεία σχετικά με τις εκλογές. Και αυτό παρά την απαγόρευση της πλατφόρμας για όλες τις πολιτικές διαφημίσεις που ισχύει από το 2019.
Οι διαφημίσεις δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο TikTok επειδή η Global Witness τις απέσυρε πριν βγουν στο διαδίκτυο.
«Τέσσερις διαφημίσεις εγκρίθηκαν λανθασμένα κατά το πρώτο στάδιο της μετριοπάθειας, αλλά δεν έτρεξαν στην πλατφόρμα μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος του TikTok Ben Rathe. «Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση».
Το Facebook της Meta Platforms Inc., «τα πήγε πολύ καλύτερα» και ενέκρινε μόνο μία από τις οκτώ υποβληθείσες διαφημίσεις, σύμφωνα με την έκθεση.
Σε ανακοίνωσή της, η Meta δήλωσε ότι ενώ «η έκθεση αυτή είναι εξαιρετικά περιορισμένη σε έκταση και ως εκ τούτου δεν αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζουμε τις πολιτικές μας σε κλίμακα, ωστόσο αξιολογούμε και βελτιώνουμε συνεχώς τις προσπάθειες επιβολής της νομοθεσίας μας».
Το YouTube της Google τα πήγε ακόμη καλύτερα, δήλωσε η Global Witness, εγκρίνοντας τέσσερις διαφημίσεις αλλά μην αφήνοντας καμία να δημοσιευτεί. Ζήτησε περισσότερα στοιχεία ταυτότητας από τους χρήστες της Global Witness πριν τις δημοσιεύσει και «παύση» του λογαριασμού τους όταν δεν το έκαναν. Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε ότι δεν είναι σαφές αν οι διαφημίσεις θα είχαν περάσει αν η Global Witness είχε παράσχει την απαιτούμενη ταυτοποίηση.
«Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση», δήλωσε στο Fast Company ο εκπρόσωπος του TikTok, Ben Rathe.
Και η πραγματικότητα
Οι εταιρείες έχουν σχεδόν πάντα αυστηρότερες πολιτικές για τις πληρωμένες διαφημίσεις από ό,τι για τις κανονικές αναρτήσεις των χρηστών. Οι διαφημίσεις που υποβλήθηκαν από την Global Witness περιλάμβαναν ευθέως ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τις εκλογές -όπως η δήλωση ότι οι Αμερικανοί μπορούν να ψηφίσουν online- καθώς και ψευδείς πληροφορίες που αποσκοπούσαν στην καταστολή της ψηφοφορίας, όπως ισχυρισμοί ότι οι ψηφοφόροι πρέπει να περάσουν ένα τεστ αγγλικών πριν ψηφίσουν. Άλλες ψεύτικες διαφημίσεις ενθάρρυναν τη βία ή απείλησαν εκλογικούς υπαλλήλους και διαδικασίες.
Οι διαφημίσεις που υπέβαλε η Global Witness ήταν βασισμένες σε κείμενο, αλλά η ομάδα δήλωσε ότι τις μετέφρασε σε αυτό που αποκάλεσε «algospeak». Αυτό είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο τέχνασμα για να προσπαθήσουν να παρακάμψουν τα συστήματα συγκράτησης περιεχομένου που επικεντρώνονται στο κείμενο των εταιρειών διαδικτύου, αντικαθιστώντας αριθμούς και σύμβολα ως υποκατάστατα των γραμμάτων, καθιστώντας δυσκολότερο για τα αυτοματοποιημένα συστήματα να «διαβάσουν» το κείμενο.
Latest News
Γιατί οι δωρητές γυρνούν την πλάτη στο Χάρβαρντ
Πλούσιοι δωρητές γύρισαν την πλάτη στο Χάρβαρντ λόγω φερόμενου αντισημιτισμού και ελλιπούς διοίκησης
SOS από τους εμφιαλωτές των Pepsi και Coca-Cola στη Δυτική όχθη - Τελειώνουν οι πρώτες ύλες
Το παρατεταμένο κλείσιμο ενός εμπορικού διαδρόμου έχει φέρει σε απόγνωση τους εμφιαλωτές των προϊόντων Pepsi και Coca-Cola στην Παλαιστίνη
Με λάμψη Χόλιγουντ - Είσοδος του Τομ Χόλαντ στα αλκοολούχα ποτά με νέο brand
Ποια είναι η μάρκα μπίρας που έρχεται να καλύψει τις προτιμήσεις όσων δεν καταναλώνουν αλκοολούχα ποτά
Πρόσθετη κυβερνοασφάλεια για τα κρυπτονομίσματα θέλει Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών
Η ESMA ζητά τροποποίηση για την αυστηροποίηση του κανονισμού λειτουργίας για τα κρυπτονομίσματα με την απαίτηση για εξωτερικούς ελέγχους της άμυνας κατά των χάκερ
Amazon, Google και Microsoft διψούν... για ενέργεια - Η στροφή στα «πυρηνικά τσέπης»
Οι εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν στην πυρηνική ενέργεια για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες σε ενέργεια
Η μεγαλύτερη μηνιαία πτώση δαπανών στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας
Η αύξηση των αγορών τεχνολογίας στη Βρετανία μετριάστηκε από τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση των δαπανών στα σούπερ μάρκετ φέτος.
Ελπίδες για λήξη της απεργίας στη Boeing - Νέα πρόταση για αυξήσεις μισθών 35%
Περίπου 33.000 από τους συνδικαλισμένους εργάτες της Boeing στη Δυτική Ακτή απεργούν από τις 13 Σεπτεμβρίου
Με... χαβιάρι και έργα τέχνης το «σαφάρι» αεροπορικών για νέους πελάτες
Οι ειδικοί του κλάδου εκτικμούν ότι τα νέα προνόμια που προωθούν οι αεροπορικές περιλαμβάνουν από έξυπνα τρικ έως πραγματικές αναβαθμίσεις
Στα σκαριά σημαντικό deal για κρίσιμα ορυκτά μεταξύ Ινδίας και ΗΠΑ
Η Ινδία επιδιώκει το μνημόνιο συνεννόησης (MoU) για κρίσιμα ορυκτά να μετατραπεί σε μια κρίσιμη σύμπραξη στον κλάδο των ορυκτών
Γερμανία: Η άλλοτε «ατμομηχανή» της ΕΕ πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο
Η ύφεση που χτυπάει τη Γερμανία είναι επώδυνη τόσο για τους ίδιους τους Γερμανούς όσο και για την ευρύτερη ευρωζώνη.