
Λίγες εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, το TikTok ενέκρινε διαφημίσεις που περιείχαν προεκλογική παραπληροφόρηση, παρόλο που έχει απαγορεύσει το πολιτικό περιεχόμενο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Global Witness.
Όπως επισημαίνει το Fast Company, η Global Witness εξέτασε τα αντανακλαστικά των social media κατασκευάζοντας μια σειρά από διαφημίσεις με πολιτικά μηνύματα για να ελέγξει πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης στον εντοπισμό διαφόρων τύπων προεκλογικής παραπληροφόρησης.
TikTok: Νέες δικαστικές περιπέτειες – Νέα αγωγή από 13 αμερικανικές Πολιτείες
Η ομάδα, η οποία έκανε παρόμοια έρευνα πριν από δύο χρόνια, διαπίστωσε ότι οι εταιρείες -ιδίως το Facebook- έχουν βελτιώσει τα συστήματα ελέγχου του περιεχομένου τους από τότε.
TikTok: Στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Ωστόσο, κατηγόρησε το TikTok ότι ενέκρινε τέσσερις από τις οκτώ διαφημίσεις που υποβλήθηκαν για έλεγχο και περιείχαν ψευδή στοιχεία σχετικά με τις εκλογές. Και αυτό παρά την απαγόρευση της πλατφόρμας για όλες τις πολιτικές διαφημίσεις που ισχύει από το 2019.
Οι διαφημίσεις δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο TikTok επειδή η Global Witness τις απέσυρε πριν βγουν στο διαδίκτυο.
«Τέσσερις διαφημίσεις εγκρίθηκαν λανθασμένα κατά το πρώτο στάδιο της μετριοπάθειας, αλλά δεν έτρεξαν στην πλατφόρμα μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος του TikTok Ben Rathe. «Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση».
Το Facebook της Meta Platforms Inc., «τα πήγε πολύ καλύτερα» και ενέκρινε μόνο μία από τις οκτώ υποβληθείσες διαφημίσεις, σύμφωνα με την έκθεση.
Σε ανακοίνωσή της, η Meta δήλωσε ότι ενώ «η έκθεση αυτή είναι εξαιρετικά περιορισμένη σε έκταση και ως εκ τούτου δεν αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζουμε τις πολιτικές μας σε κλίμακα, ωστόσο αξιολογούμε και βελτιώνουμε συνεχώς τις προσπάθειες επιβολής της νομοθεσίας μας».
Το YouTube της Google τα πήγε ακόμη καλύτερα, δήλωσε η Global Witness, εγκρίνοντας τέσσερις διαφημίσεις αλλά μην αφήνοντας καμία να δημοσιευτεί. Ζήτησε περισσότερα στοιχεία ταυτότητας από τους χρήστες της Global Witness πριν τις δημοσιεύσει και «παύση» του λογαριασμού τους όταν δεν το έκαναν. Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε ότι δεν είναι σαφές αν οι διαφημίσεις θα είχαν περάσει αν η Global Witness είχε παράσχει την απαιτούμενη ταυτοποίηση.
«Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση», δήλωσε στο Fast Company ο εκπρόσωπος του TikTok, Ben Rathe.
Και η πραγματικότητα
Οι εταιρείες έχουν σχεδόν πάντα αυστηρότερες πολιτικές για τις πληρωμένες διαφημίσεις από ό,τι για τις κανονικές αναρτήσεις των χρηστών. Οι διαφημίσεις που υποβλήθηκαν από την Global Witness περιλάμβαναν ευθέως ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τις εκλογές -όπως η δήλωση ότι οι Αμερικανοί μπορούν να ψηφίσουν online- καθώς και ψευδείς πληροφορίες που αποσκοπούσαν στην καταστολή της ψηφοφορίας, όπως ισχυρισμοί ότι οι ψηφοφόροι πρέπει να περάσουν ένα τεστ αγγλικών πριν ψηφίσουν. Άλλες ψεύτικες διαφημίσεις ενθάρρυναν τη βία ή απείλησαν εκλογικούς υπαλλήλους και διαδικασίες.
Οι διαφημίσεις που υπέβαλε η Global Witness ήταν βασισμένες σε κείμενο, αλλά η ομάδα δήλωσε ότι τις μετέφρασε σε αυτό που αποκάλεσε «algospeak». Αυτό είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο τέχνασμα για να προσπαθήσουν να παρακάμψουν τα συστήματα συγκράτησης περιεχομένου που επικεντρώνονται στο κείμενο των εταιρειών διαδικτύου, αντικαθιστώντας αριθμούς και σύμβολα ως υποκατάστατα των γραμμάτων, καθιστώντας δυσκολότερο για τα αυτοματοποιημένα συστήματα να «διαβάσουν» το κείμενο.


Latest News

Οι πρώτες ρωγμές στην «ειδική σχέση» Ηνωμένου Βασιλείου - Αμερικής εξαιτίας των δασμών;
Ωστόσο, και μέχρι αυτή τη στιγμή, το Ηνωμένο Βασίλειο προσπαθεί να πετύχει την εξαίρεσή του, σύμφωνα με πηγές της Ντάουνιγκ Στριτ

Ο πόλεμος στην Ουκρανία συμβάλλει στην ανάπτυξη της βιομηχανικής ζώνης της Ρωσίας
Στη Ρωσία, οι λιανοπωλητές σπεύδουν να επεκταθούν στη βιομηχανική ζώνη της χώρας, που τροφοδοτείται από την πολεμική μηχανή

Αποφασίζομεν και διατάσσομεν... Οι γαλλικές εταιρείες, οι ΗΠΑ και το DEI
Οι ΗΠΑ θέλουν να επεκταθεί η ισχύς του εκτελεστικού διατάγματος κατά της διαφορετικότητας και εκτός της χώρας, διατάζοντας τις γαλλικές εταιρείες να συμμορφωθούν

Ισχύς εν τη ενώσει - Κίνα, Ιαπωνία, Ν. Κορέα κάνουν έκκληση για ελεύθερο εμπόριο
Οι δασμοί 25% των ΗΠΑ στις εισαγωγές αυτοκινήτων θα τεθούν σε ισχύ στις 12:01 π.μ. ώρα Ουάσινγκτον στις 3 Απριλίου - Η αντίδραση από Κίνα, Ιαπωνία, Ν. Κορέα

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Με τη βοήθεια της... Μπιγιονσέ, όλα θα πάνε καλά - Το πλάνο της Levi's
Η συνεργασία Levi's με Μπιγιονσέ, απάντηση στην επιφυλακτικότητα των καταναλωτών - Ο ρόλος του γυναικείου κοινού

Κάθε του εμφάνιση και δεκάδες ειδήσεις - Τι είπε ο Τραμπ στο NBC
Σε συνέντευξή του στο NBC News, ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε επίσης ότι δεν θα απέλυε κανέναν που συμμετείχε στη συνομιλία στο Signal

Χρυσές αλυσίδες και ζιβάγκο - Το στυλ επτά γκουρού της τεχνολογίας
Οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας μάς χάρισαν μερικά από τα πιο σπουδαία προϊόντα τεχνολογίας του κόσμου - και το έκαναν με ένα ιδιαίτερο στυλ, όμορφο, μέτριο ή και ακαλαίσθητο

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές

Κυβερνούν οι... απάτες - Γιατί οι ΗΠΑ χάνουν μισό τρισ. δολ. ετησίως
Ειδική σε θέματα διαθοράς από το Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν των ΗΠΑ, δίνει τα πρώτα σημάδια μετατροπής της αμερικανικής δημοκρατίας σε κλεπτοκρατία.