
Λίγες εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, το TikTok ενέκρινε διαφημίσεις που περιείχαν προεκλογική παραπληροφόρηση, παρόλο που έχει απαγορεύσει το πολιτικό περιεχόμενο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Global Witness.
Όπως επισημαίνει το Fast Company, η Global Witness εξέτασε τα αντανακλαστικά των social media κατασκευάζοντας μια σειρά από διαφημίσεις με πολιτικά μηνύματα για να ελέγξει πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης στον εντοπισμό διαφόρων τύπων προεκλογικής παραπληροφόρησης.
TikTok: Νέες δικαστικές περιπέτειες – Νέα αγωγή από 13 αμερικανικές Πολιτείες
Η ομάδα, η οποία έκανε παρόμοια έρευνα πριν από δύο χρόνια, διαπίστωσε ότι οι εταιρείες -ιδίως το Facebook- έχουν βελτιώσει τα συστήματα ελέγχου του περιεχομένου τους από τότε.
TikTok: Στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Ωστόσο, κατηγόρησε το TikTok ότι ενέκρινε τέσσερις από τις οκτώ διαφημίσεις που υποβλήθηκαν για έλεγχο και περιείχαν ψευδή στοιχεία σχετικά με τις εκλογές. Και αυτό παρά την απαγόρευση της πλατφόρμας για όλες τις πολιτικές διαφημίσεις που ισχύει από το 2019.
Οι διαφημίσεις δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο TikTok επειδή η Global Witness τις απέσυρε πριν βγουν στο διαδίκτυο.
«Τέσσερις διαφημίσεις εγκρίθηκαν λανθασμένα κατά το πρώτο στάδιο της μετριοπάθειας, αλλά δεν έτρεξαν στην πλατφόρμα μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος του TikTok Ben Rathe. «Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση».
Το Facebook της Meta Platforms Inc., «τα πήγε πολύ καλύτερα» και ενέκρινε μόνο μία από τις οκτώ υποβληθείσες διαφημίσεις, σύμφωνα με την έκθεση.
Σε ανακοίνωσή της, η Meta δήλωσε ότι ενώ «η έκθεση αυτή είναι εξαιρετικά περιορισμένη σε έκταση και ως εκ τούτου δεν αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζουμε τις πολιτικές μας σε κλίμακα, ωστόσο αξιολογούμε και βελτιώνουμε συνεχώς τις προσπάθειες επιβολής της νομοθεσίας μας».
Το YouTube της Google τα πήγε ακόμη καλύτερα, δήλωσε η Global Witness, εγκρίνοντας τέσσερις διαφημίσεις αλλά μην αφήνοντας καμία να δημοσιευτεί. Ζήτησε περισσότερα στοιχεία ταυτότητας από τους χρήστες της Global Witness πριν τις δημοσιεύσει και «παύση» του λογαριασμού τους όταν δεν το έκαναν. Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε ότι δεν είναι σαφές αν οι διαφημίσεις θα είχαν περάσει αν η Global Witness είχε παράσχει την απαιτούμενη ταυτοποίηση.
«Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση», δήλωσε στο Fast Company ο εκπρόσωπος του TikTok, Ben Rathe.
Και η πραγματικότητα
Οι εταιρείες έχουν σχεδόν πάντα αυστηρότερες πολιτικές για τις πληρωμένες διαφημίσεις από ό,τι για τις κανονικές αναρτήσεις των χρηστών. Οι διαφημίσεις που υποβλήθηκαν από την Global Witness περιλάμβαναν ευθέως ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τις εκλογές -όπως η δήλωση ότι οι Αμερικανοί μπορούν να ψηφίσουν online- καθώς και ψευδείς πληροφορίες που αποσκοπούσαν στην καταστολή της ψηφοφορίας, όπως ισχυρισμοί ότι οι ψηφοφόροι πρέπει να περάσουν ένα τεστ αγγλικών πριν ψηφίσουν. Άλλες ψεύτικες διαφημίσεις ενθάρρυναν τη βία ή απείλησαν εκλογικούς υπαλλήλους και διαδικασίες.
Οι διαφημίσεις που υπέβαλε η Global Witness ήταν βασισμένες σε κείμενο, αλλά η ομάδα δήλωσε ότι τις μετέφρασε σε αυτό που αποκάλεσε «algospeak». Αυτό είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο τέχνασμα για να προσπαθήσουν να παρακάμψουν τα συστήματα συγκράτησης περιεχομένου που επικεντρώνονται στο κείμενο των εταιρειών διαδικτύου, αντικαθιστώντας αριθμούς και σύμβολα ως υποκατάστατα των γραμμάτων, καθιστώντας δυσκολότερο για τα αυτοματοποιημένα συστήματα να «διαβάσουν» το κείμενο.


Latest News

Γιατί κατρακυλά η αποδοχή της οικονομικής πολιτικής του Τραμπ - Το μήνυμα των Αμερικανών
Το 55% των Αμερικανών αποδοκιμάζει την οικονομική πολιτική του, σύμφωνα με δημοσκόπηση CNBC All-America

Στο έλεος Τραμπ η πολεμική οικονομία του Πούτιν - Οι προειδοποιήσεις των αναλυτών
Η πτώση των τιμών του πετρελαίου αναμένεται να πλήξει την ήδη επιβραδυνόμενη ανάπτυξη στη Ρωσία και να πιέσει σοβαρά τον στρατιωτικό προϋπολογισμό της Μόσχας

Unicredit: «Πράσινο φως» στην εξαγορά της Banco BPM - Οι όροι
Η Ρώμη ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα επιτρέψει την εξαγορά εάν η UniCredit πληροί ένα σύνολο όρων, οι οποίοι δεν έχουν αποκαλυφθεί πλήρως.

Toblerone: Τέλος εποχής για τη μαύρη σοκολάτα στο Ηνωμένο Βασίλειο
Μετά από σχεδόν 60 χρόνια κυκλοφορίας, η μαύρη εκδοχή της Toblerone περνάει στο χρονοντούλαπο της σοκολατοποιίας

Με νέο στούντιο η Nike στη Σαγκάη - Πώς θα πλησιάσει τον Κινέζο καταναλωτή
Το στούντιο της Nike θα δημιουργεί περιεχόμενο προσαρμοσμένο στην κινεζική πραγματικότητα

Ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ φτάνει στην Chinatown
Οι κινεζοαμερικανικές μικρές επιχειρήσεις της Chinatown στοκάρουν εμπορεύματα προκειμένου να καθυστερήσουν τις αυξήσεις τιμών

Η DHL αναστέλλει αποστολές δεμάτων άνω των 800 δολαρίων προς τους Αμερικανούς καταναλωτές
Η DHL διευκρίνισε όμως ότι οι αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων, είτε είναι προς επιχειρήσεις είτε προς καταναλωτές, δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου