Με το «όπλο» των προσφορών παρά πόδας συνεχίζουν να επιχειρούν βιομήχανοι, εισαγωγείς και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αφού η αλλαγή στο καταναλωτικό μοτίβο λόγω της ακρίβειας δεν τους αφήνει περιθώρια χαλάρωσης.
Εξ ου και ένα στα τέσσερα προϊόντα στα ράφια της οργανωμένης λιανικής πωλούνται υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας, με το ποσοστό τους επί των συνολικών πωλήσεων να εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με πέρσι.
Γιατί ενισχύεται η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ
Άλλωστε στις προσφορές και στη μεγέθυνση της ιδιωτικής ετικέτας οφείλεται κυρίως η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με την αξία πωλήσεων, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Circana για το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024.
Πιο αναλυτικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία αυξήθηκαν 3,2% στα 7,776 δισ. ευρώ από 7,546 δισ. ευρώ στο οκτάμηνο του 2023, όταν την ίδια ώρα οι πωλήσεις σε όγκο σημείωσαν άνοδο 3,3%, ενώ η μέση τιμή ανά προϊόν μειώθηκε οριακά 0,1%, γεγονός που υποδηλώνει άμβλυνση των πληθωριστικών πιέσεων σε ορισμένες κατηγορίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά το 2023 η αξία πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% και όγκος πωλήσεων μόλις κατά 2,5%, ενώ ανάλογη ήταν η εικόνα και το 2022, όταν η αξία πωλήσεων είχε αυξηθεί κατά 7,50% και ο όγκος πωλήσεων μόλις κατά 0,50%.
Η εσωστρέφεια των νοικοκυριών λόγω ακρίβειας
Η εσωστρέφεια που συνεχίζουν να δείχνουν τα νοικοκυριά στην Ελλάδα, αυξάνοντας την κατανάλωση και την ψυχαγωγία στο σπίτι, ελέω γενικότερης ακρίβειας, αποτυπώνεται στην πορεία των πωλήσεων σε αξία και όγκο στα σούπερ μάρκετ.
Έτσι τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις σε αξία στο οκτάμηνο του 2024 παρουσίασε η κατηγορία των τροφίμων στο +4%, με τον όγκο το ίδιο διάστημα να αυξάνεται κατά 3,3%.
Αλκοολούχα ποτά (+7,8%), γαλακτοκομικά (+7,2%) και αναψυκτικά (+6,2%) ήταν οι κατηγορίες που πρωταγωνίστησαν στην αύξηση της κατανάλωσης.
Μάλιστα την ίδια καταναλωτική συμπεριφορά επέδειξαν και οι ξένοι επισκέπτες ειδικά την διάρκεια του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα τα μεγέθη της εστίαση να υποχωρήσουν στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.
Σε ποια προϊόντα γίνονται οι μεγαλύτερες προσφορές
Σε ό,τι αφορά τις προωθητικές ενέργειες που αντιστοιχούν στο 25,8% των πωλήσεων στο οκτάμηνο, εμφανίζονται αυξημένες κατά σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα (+0,9 pp) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 που ήταν στο 24,9%.
Ανοδικά κινήθηκαν τα ποσοστά προωθητικών ενεργειών και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, ήτοι τρόφιμα, είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και προϊόντα νοικοκυριού.
Συγκεκριμένα το 25,4% των τροφίμων πωλήθηκαν υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας. Το ίδιο συνέβη για το 29,7,% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και για το 27,1% στα προϊόντα νοικοκυριού.
Στο οκτάμηνο η μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά τις προσφορές καταγράφεται στα προϊόντα νοικοκυριού (+1,5 pp) και ακολουθούν από κοντά τα προϊόντα για το σπίτι (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.) με άνοδο 1,4 pp των προωθητικών ενεργειών σε ετήσια βάση.
Η διελκυστίνδα μεταξύ ιδιωτικής ετικέτας και προσφορών
Το υψηλότερο ποσοστό των προσφορών στα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σπιτιού «έριξε» το ποσοστό των φθηνότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις εν λόγω κατηγορίες, ενώ το αντίθετο συνέβη στα τρόφιμα, όπου η αναλογία των κωδικών private label αυξήθηκε στις συνολικές πωλήσεις.
Έτσι λοιπόν το συνολικό μερίδιο των ειδών ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 26,7% στο οκτάμηνο του 2024, από 26,2% πέρσι, λόγω των τροφίμων. Κι αυτό γιατί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφθασε στο 27,4% από 26,5% πέρυσι.
Στον αντίποδα το μερίδιο των PL προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 19,9% από 21,1% στο οκτάμηνο του 2023, ενώ το μερίδιο των προϊόντων για το σπίτι να φθάνει στο 25,9% από 26,1% πέρυσι.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ: Έσοδα άνω των 4 δισ. ευρώ το 2024
Tο ΤΑΙΠΕΔ από την ίδρυσή του το 2011 έως σήμερα έχει ολοκληρώσει συνολικά περισσότερα από 60 έργα
Καββαθάς: Τεράστιο το λειτουργικό κόστος στις επιχειρήσεις
Για την ακρίβεια μίλησε στο MEGA ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς
Ο χάρτης των πληρωμών για επιδόματα και συντάξεις - Ποιοι πάνε ταμείο
Αναλυτικά όλες οι πληρωμές των e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ
Στο ΣτΕ η «μάχη» για το ύψος κτιρίων - Τα σενάρια για τα ακίνητα, αν θεωρηθούν παράνομα
H απόφαση του ΣτΕ θα κρίνει οριστικά την υπόθεση της συνταγματικότητας ΝΟΚ για τα ύψη και το μέγεθος των κτιρίων
Ο S&P δεν ήρθε στο ραντεβού - Διατηρεί το «BBΒ-» και ανανεώνει για το 2025
Ο διεθνής οίκος αποφάσισε να «μην μιλήσει» τελικά για την ελληνική οικονομία ανανεώνοντας το ραντεβού για το 2025
«Σιγή ασυρμάτου» από την S&P - Αμετάβλητη η ελληνική αξιολόγηση
Η διεθνής οίκος τήρησε σιωπή και διατήρησε αμετάβλητη την αξιολόγηση του ελληνικού αξιόχρεου
Λίφτινγκ στις αντικειμενικές αξίες - Σε 12 δήμους έρχονται αλλαγές
Ποιοι φόροι επηρεάζονται από τις αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων
Χάθηκε τζίρος μισού δισ. τον Αύγουστο από το λιανεμπόριο - Κερδισμένοι και χαμένοι
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τρόφιμα, ένδυση, έπιπλα, αθλητικά είδη και αυτοκίνητα - Ποιες είναι οι περιφέρειες με τη μεγαλύτερη αύξηση
«Βουτιά» 4,1% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Αύγουστο στην Ελλάδα
Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2024, ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία παρουσίασε μείωση 23,6%
Ο αριθμός των ανέργων στη χώρα - Πόσοι παίρνουν επίδομα [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΔΥΠΑ για την πορεία της απασχόλησης στην χώρα - Ποια ηλικιακή ομάδα συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένων