![Σούπερ μάρκετ: Δέσμιοι των προσφορών οι προμηθευτές – Γιατί ανεβαίνει η κατανάλωση σε αλκοόλ, αναψυκτικά και γάλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/supermarket-6594694_1280-2.jpg)
Με το «όπλο» των προσφορών παρά πόδα συνεχίζουν να επιχειρούν βιομήχανοι, εισαγωγείς και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αφού η αλλαγή στο καταναλωτικό μοτίβο λόγω της ακρίβειας δεν τους αφήνει περιθώρια χαλάρωσης.
Εξ ου και ένα στα τέσσερα προϊόντα στα ράφια της οργανωμένης λιανικής πωλούνται υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας, με το ποσοστό τους επί των συνολικών πωλήσεων να εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με πέρσι.
Γιατί ενισχύεται η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ
Άλλωστε στις προσφορές και στη μεγέθυνση της ιδιωτικής ετικέτας οφείλεται κυρίως η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με την αξία πωλήσεων, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Circana για το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024.
Πιο αναλυτικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία αυξήθηκαν 3,2% στα 7,776 δισ. ευρώ από 7,546 δισ. ευρώ στο οκτάμηνο του 2023, όταν την ίδια ώρα οι πωλήσεις σε όγκο σημείωσαν άνοδο 3,3%, ενώ η μέση τιμή ανά προϊόν μειώθηκε οριακά 0,1%, γεγονός που υποδηλώνει άμβλυνση των πληθωριστικών πιέσεων σε ορισμένες κατηγορίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά το 2023 η αξία πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% και όγκος πωλήσεων μόλις κατά 2,5%, ενώ ανάλογη ήταν η εικόνα και το 2022, όταν η αξία πωλήσεων είχε αυξηθεί κατά 7,50% και ο όγκος πωλήσεων μόλις κατά 0,50%.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/cir2.png)
Η εσωστρέφεια των νοικοκυριών λόγω ακρίβειας
Η εσωστρέφεια που συνεχίζουν να δείχνουν τα νοικοκυριά στην Ελλάδα, αυξάνοντας την κατανάλωση και την ψυχαγωγία στο σπίτι, ελέω γενικότερης ακρίβειας, αποτυπώνεται στην πορεία των πωλήσεων σε αξία και όγκο στα σούπερ μάρκετ.
Έτσι τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις σε αξία στο οκτάμηνο του 2024 παρουσίασε η κατηγορία των τροφίμων στο +4%, με τον όγκο το ίδιο διάστημα να αυξάνεται κατά 3,3%.
Αλκοολούχα ποτά (+7,8%), γαλακτοκομικά (+7,2%) και αναψυκτικά (+6,2%) ήταν οι κατηγορίες που πρωταγωνίστησαν στην αύξηση της κατανάλωσης.
Μάλιστα την ίδια καταναλωτική συμπεριφορά επέδειξαν και οι ξένοι επισκέπτες ειδικά την διάρκεια του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα τα μεγέθη της εστίαση να υποχωρήσουν στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.
Σε ποια προϊόντα γίνονται οι μεγαλύτερες προσφορές
Σε ό,τι αφορά τις προωθητικές ενέργειες που αντιστοιχούν στο 25,8% των πωλήσεων στο οκτάμηνο, εμφανίζονται αυξημένες κατά σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα (+0,9 pp) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 που ήταν στο 24,9%.
Ανοδικά κινήθηκαν τα ποσοστά προωθητικών ενεργειών και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, ήτοι τρόφιμα, είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και προϊόντα νοικοκυριού.
Συγκεκριμένα το 25,4% των τροφίμων πωλήθηκαν υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας. Το ίδιο συνέβη για το 29,7,% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και για το 27,1% στα προϊόντα νοικοκυριού.
Στο οκτάμηνο η μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά τις προσφορές καταγράφεται στα προϊόντα νοικοκυριού (+1,5 pp) και ακολουθούν από κοντά τα προϊόντα για το σπίτι (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.) με άνοδο 1,4 pp των προωθητικών ενεργειών σε ετήσια βάση.
Η διελκυστίνδα μεταξύ ιδιωτικής ετικέτας και προσφορών
Το υψηλότερο ποσοστό των προσφορών στα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σπιτιού «έριξε» το ποσοστό των φθηνότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις εν λόγω κατηγορίες, ενώ το αντίθετο συνέβη στα τρόφιμα, όπου η αναλογία των κωδικών private label αυξήθηκε στις συνολικές πωλήσεις.
Έτσι λοιπόν το συνολικό μερίδιο των ειδών ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 26,7% στο οκτάμηνο του 2024, από 26,2% πέρσι, λόγω των τροφίμων. Κι αυτό γιατί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφθασε στο 27,4% από 26,5% πέρυσι.
Στον αντίποδα το μερίδιο των PL προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 19,9% από 21,1% στο οκτάμηνο του 2023, ενώ το μερίδιο των προϊόντων για το σπίτι να φθάνει στο 25,9% από 26,1% πέρυσι.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Capital Economics: Η έλλειψη εργατικού δυναμικού σκιάζει την ελληνική ανάκαμψη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_unemployment_figures-600x352.png)
Capital Economics:«Αγκάθι» στο ελληνικό story η έλλειψη εργατικού δυναμικού
Υπάρχει μικρή χαλάρωση στην αγορά εργασίας, ενώ ο πληθυσμός σε ηλικία εργασίας μειώνεται και η μετανάστευση είναι πεισματικά χαμηλή
![ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/epixeiriseis-600x375.jpg)
ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Τι αποκαλύπτει έκθεση της ΕΤΕπ που βασίζεται σε δημοσκοπήσεις περίπου 13.000 επιχειρήσεων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ
![ΤΜΕΔΕ: Συνεργασία με Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα – Οι δυνατότητες χρηματοδότησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/εξω-2-600x400.jpg)
Συνεργασία ΤΜΕΔΕ με Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα - Οι δυνατότητες χρηματοδότησης
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και μηχανικοί του ΤΜΕΔΕ μπορούν να πάρουν δάνεια μέσω του ΤΕΠΙΧ III
![Revolut: Οι Ελληνες μεταξύ των Ευρωπαίων που μιλούν πιο άνετα για χρήματα με τον σύντροφό τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Capture-16-600x429.jpg)
Πώς τα ζευγάρια στην Ελλάδα διαχειρίζονται τα χρήματά τους
Τι έδειξε έρευνα της Revolut για τον τρόπο με τον οποίο συζητούν για χρήματα τα ζευγάρια στην Ευρώπη
![Ταμείο Μικροπιστώσεων: Ανοίγει νέα πηγή χρηματοδότησης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/stournaras-mikropistwseis-600x400.jpg)
Φορέας – «γέφυρα» για τις χρηματοδοτήσεις σε μικρομεσαίους – Τα δάνεια από το Ταμείο Μικροπιστώσεων
Το Ταμείο Μικροπιστώσεων της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας θα καλύψει το κενό χρηματοδοτήσεων στους μικρομεσαίους μέχρι τη δραστηριοποίηση ιδιωτικών ιδρυμάτων
![Στέγαση: Ακριβά ενοίκια σε 26 ευρωπαικές πόλεις- Η θέση της Αθήνας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_enoikia241-600x352.png)
Στέγαση: Ακριβά ενοίκια σε 26 ευρωπαικές πόλεις- Η θέση της Αθήνας
Πανευρωπαϊκή έρευνα του EDJnet δείχνει πόσο πρέπει να πληρώσουν οι ενοικιαστές για ένα διαμέρισμα, σε 26 ευρωπαϊκές πόλεις. Προσθέσαμε την Αθήνα, και τα συμπεράσματα είναι αποκαρδιωτικά.
![Ταμείο Μικροπιστώσεων: 80 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της πολύ μικρής επιχειρηματικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/tameio-mikropistoseon-600x400.jpg)
Παρουσιάστηκε το Ταμείο Μικροπιστώσεων - 80 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της πολύ μικρής επιχειρηματικότητας
Το νέο Ταμείο Μικροπιστώσεων αποτελεί «ένα εργαλείο που μπορεί να μετατρέψει τις προκλήσεις σε ευκαιρίες», τόνισε ο Γιάννης Στουρνάρας
![Θεοδωρικάκος: Με 370 εκατ. ευρώ αναβαθμίζουμε τις υποδομές έρευνας και καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/theodorikakos-papadimas-600x410.jpg)
Θεοδωρικάκος: Με 370 εκατ. ευρώ αναβαθμίζουμε τις υποδομές έρευνας και καινοτομίας
Υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή δύο κτιρίων του ΙΙΒΕΑΑ, έργο συνολικού προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ
![Ασφαλιστικές εισφορές: Μείωση του κόστους των υπερωριών προαναγγέλλει η κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/kerame-600x400.jpg)
Έρχονται μειώσεις στις ασφαλιστικές εισφορές για τις υπερωρίες – Το σχέδιο
Η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως ανήγγειλε για τις ασφαλιστικές εισφορές τη μείωση τους μετά την άνοδο των δηλωμένων υπερωριών
![Εθνική Τράπεζα: Σε πείσμα των καιρών, οι ελληνικές εξαγωγές μπορούν να επιταχύνουν το 2025 [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/exports-600x400.jpeg)
Οι ελληνικές εξαγωγές μπορούν να επιταχύνουν το 2025 - Τι δείχνει ανάλυση της ΕΤΕ [γραφήματα]
Με τις ελληνικές εξαγωγές να ψάχνουν ακόμα τα σταθερά πατήματα τους, καταλυτική κρίνεται η πορεία της ευρωπαϊκής οικονομίας