
Με το «όπλο» των προσφορών παρά πόδα συνεχίζουν να επιχειρούν βιομήχανοι, εισαγωγείς και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αφού η αλλαγή στο καταναλωτικό μοτίβο λόγω της ακρίβειας δεν τους αφήνει περιθώρια χαλάρωσης.
Εξ ου και ένα στα τέσσερα προϊόντα στα ράφια της οργανωμένης λιανικής πωλούνται υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας, με το ποσοστό τους επί των συνολικών πωλήσεων να εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με πέρσι.
Γιατί ενισχύεται η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ
Άλλωστε στις προσφορές και στη μεγέθυνση της ιδιωτικής ετικέτας οφείλεται κυρίως η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με την αξία πωλήσεων, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Circana για το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024.
Πιο αναλυτικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία αυξήθηκαν 3,2% στα 7,776 δισ. ευρώ από 7,546 δισ. ευρώ στο οκτάμηνο του 2023, όταν την ίδια ώρα οι πωλήσεις σε όγκο σημείωσαν άνοδο 3,3%, ενώ η μέση τιμή ανά προϊόν μειώθηκε οριακά 0,1%, γεγονός που υποδηλώνει άμβλυνση των πληθωριστικών πιέσεων σε ορισμένες κατηγορίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά το 2023 η αξία πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% και όγκος πωλήσεων μόλις κατά 2,5%, ενώ ανάλογη ήταν η εικόνα και το 2022, όταν η αξία πωλήσεων είχε αυξηθεί κατά 7,50% και ο όγκος πωλήσεων μόλις κατά 0,50%.

Η εσωστρέφεια των νοικοκυριών λόγω ακρίβειας
Η εσωστρέφεια που συνεχίζουν να δείχνουν τα νοικοκυριά στην Ελλάδα, αυξάνοντας την κατανάλωση και την ψυχαγωγία στο σπίτι, ελέω γενικότερης ακρίβειας, αποτυπώνεται στην πορεία των πωλήσεων σε αξία και όγκο στα σούπερ μάρκετ.
Έτσι τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις σε αξία στο οκτάμηνο του 2024 παρουσίασε η κατηγορία των τροφίμων στο +4%, με τον όγκο το ίδιο διάστημα να αυξάνεται κατά 3,3%.
Αλκοολούχα ποτά (+7,8%), γαλακτοκομικά (+7,2%) και αναψυκτικά (+6,2%) ήταν οι κατηγορίες που πρωταγωνίστησαν στην αύξηση της κατανάλωσης.
Μάλιστα την ίδια καταναλωτική συμπεριφορά επέδειξαν και οι ξένοι επισκέπτες ειδικά την διάρκεια του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα τα μεγέθη της εστίαση να υποχωρήσουν στην καρδιά της τουριστικής σεζόν.
Σε ποια προϊόντα γίνονται οι μεγαλύτερες προσφορές
Σε ό,τι αφορά τις προωθητικές ενέργειες που αντιστοιχούν στο 25,8% των πωλήσεων στο οκτάμηνο, εμφανίζονται αυξημένες κατά σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα (+0,9 pp) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 που ήταν στο 24,9%.
Ανοδικά κινήθηκαν τα ποσοστά προωθητικών ενεργειών και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, ήτοι τρόφιμα, είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και προϊόντα νοικοκυριού.
Συγκεκριμένα το 25,4% των τροφίμων πωλήθηκαν υπό το καθεστώς κάποιας προωθητικής ενέργειας. Το ίδιο συνέβη για το 29,7,% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και για το 27,1% στα προϊόντα νοικοκυριού.
Στο οκτάμηνο η μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά τις προσφορές καταγράφεται στα προϊόντα νοικοκυριού (+1,5 pp) και ακολουθούν από κοντά τα προϊόντα για το σπίτι (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.) με άνοδο 1,4 pp των προωθητικών ενεργειών σε ετήσια βάση.
Η διελκυστίνδα μεταξύ ιδιωτικής ετικέτας και προσφορών
Το υψηλότερο ποσοστό των προσφορών στα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σπιτιού «έριξε» το ποσοστό των φθηνότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις εν λόγω κατηγορίες, ενώ το αντίθετο συνέβη στα τρόφιμα, όπου η αναλογία των κωδικών private label αυξήθηκε στις συνολικές πωλήσεις.
Έτσι λοιπόν το συνολικό μερίδιο των ειδών ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 26,7% στο οκτάμηνο του 2024, από 26,2% πέρσι, λόγω των τροφίμων. Κι αυτό γιατί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφθασε στο 27,4% από 26,5% πέρυσι.
Στον αντίποδα το μερίδιο των PL προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 19,9% από 21,1% στο οκτάμηνο του 2023, ενώ το μερίδιο των προϊόντων για το σπίτι να φθάνει στο 25,9% από 26,1% πέρυσι.


Latest News

Ταμείο Ανάκαμψης: Τα πρώτα μαθήματα από το RRF – Τα συμπεράσματα των ευρωβουλευτών από την Αθήνα
Oι ευρωβουλευτές της Ομάδας Εργασίας για την εφαρμογή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκονται από χθες στην Αθήνα

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Υπέρβαση 1,83 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο
Προϋπολογισμός: Εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (Φ.Π.Α, ΕΦΚ) κάτι που οφείλεται στην εκτεταμένη ακρίβειας

Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα εμπορικά καταστήματα
Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι ζητούν οι servicers
Ποιες λύσεις προτείνουν οι servicers για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης – Τα κίνητρα στους αγοραστές ακινήτων
![Εξοχική κατοικία: Κέρδη από την αξιοποίηση στην Ελλάδα – Οι αποδόσεις των νεόδμητων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/paros-768x512-1-600x400.jpg)
Συμφέρει η επένδυση σε εξοχική κατοικία; - Τα κέρδη και οι αποδόσεις [γραφήματα]
Σε επενδυτικό «θησαυρό» αναδεικνύεται η εξοχική κατοικία στην Ελλάδα- Τι δείχνουν τα στοιχεία της Elxis – At Home in Greece