Στα 90 χρόνια του ο Τζόρτζιο Αρμάνι εξακολουθεί να εντυπωσιάζει, όχι μόνο με τα δημιουργήματά του, αλλά και με την ακμαιότητα που τον χαρακτηρίζει σε κάθε του δημόσια εμφάνιση.

Στην εκρηκτική επίδειξη μόδας στην πασαρέλα στο νέο του 12όροφο κτήριο στη Λεωφόρο Μάντισον στη Ν. Υόρκη, ήταν σασφές ότι μετά από σχεδόν 50 συναπτά χρόνια στη μόδα, ο θρυλικός σχεδιαστής όχι μόνο δεν το βάζει κάτω, αλλά είναι και ακμαιότατος.

Prada: Στα βήματα του Αρμάνι; Τα σχέδια και οι αντιθέσεις στον ιταλικό οίκο

Ενώ υπάρχουν πτυχές της ζωής του Αρμάνι που είναι αδιαμφισβήτητα βασιλικές -μια πολυεθνική εταιρεία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, ένα λαμπερό πράσινο σούπερ γιοτ και μια αδιαμφισβήτητη κυριαρχία- σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του είπε ότι βρίσκει «γελοίο» τον τίτλο του «βασιλιά» που συχνά του απονέμεται. Όπως είπε, μπορεί να έχει σχεδιάσει ρούχα για πολλούς βασιλιάδες, ο ίδιος, όπως είνα απλώς ένας εργαζόμενος όπως όλοι

Αυτή την εβδομάδα, ο Αρμάνι γιόρτασε τα κοντά 50 χρόνια της εταιρείας μόδας lifestyle που δημιούργησε, με μια ανοιξιάτικη επίδειξη μόδας με 93 νέα σχέδια ρούχων, και εγκαινίασε ένα 12όροφο κτίριο στη Madison Avenue.

Το κτήριο διαμερισμάτων, καταστημάτων ρούχων και ειδών σπιτιού, όπου επίσης θα λειτουργεί και εστιατόρια είναι ήδη sold out, σύμφωνα με εκπρόσωπο του μεσίτη.

Ο Αρμάνι κράτησε ένα διαμέρισμα για τον εαυτό του – το δεύτερο σπίτι στη Ν. Υόρκη, το οποίο έχει να επισκεφτεί από από το 2013, σύμφωνα με τη WSJ.

«Εχτισα ένα μικρό παλάτι»

Παρά την απέχθειά του για τους βασιλικούς τίτλους, όμως, ο Αρμάνι ομολόγησε: «έχτισα ένα μικρό παλάτι».

Ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, της εταιρείας που παραμένει στην πλήρηβ ιδιοκτησία του από την ίδρυσή της το 1975, εκτός από την επίβλεψη όλου του δημιουργικού, ο Αρμάνι εξακολουθεί να ασκεί σταθερό έλεγχο στην εκτεταμένη αυτοκρατορία του.

Με έσοδα πάνω από 2,6 δισ. δολ. το 2023, περιλαμβάνει ανδρικές και γυναικείες σειρές, τη σειρά Emporio Armani, την υψηλή ραπτική Armani Privé, εσωτερικούς χώρους, δεκάδες εστιατόρια, 2.500 καταστήματα λιανικής, αρώματα και μια καλτ-κλασική σειρά ομορφιάς.

Η δουλειά του διακρίνεται από συγκρατημένη κομψότητα, είτε πρόκειται για διακριτικές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί για τη Lupita Nyong’o και τον Leonardo DiCaprio είτε για δερμάτινα τζάκετ με χαμηλούς τόνους.

Μετά την επίδειξη της Πέμπτης στο Park Avenue Armory, οι καλεσμένοι, όπως η Pamela Anderson και ο Orlando Bloom, απόλαυσαν ριζότο σαφράν και το αγαπημένο πιάτο του Αρμάνι ζυμαρικά pomodoro. «Η φράση «είναι τόσο Αρμάνι” είναι το πιο ωραίο πράγμα που μπορείς να πεις σε κάποιον», είπε ο Michael Kors στο πάρτι.

Φάρμακο η εργατικότητα

Η εργατικότητα είναι το κλειδί για τη μακροζωία του Αρμάνι. «Η δουλειά είναι το καλύτερο φάρμακο», είπε ο σχεδιαστής ενόψει της επίδειξής του την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο ίδιος πιστώνει την καθημερινή εργασία για την επίλυση ορισμένων προβλημάτων υγείας αυτό το καλοκαίρι: «Μόλις άρχισα να δουλεύω ξανά, ένιωσα καλύτερα».

Φορώντας το συνηθισμένο ναυτικό του κασμιρένιο φούτερ και λευκά αθλητικά παπούτσια και μιλώντας σε άπταιστα γαλλικά -τη δεύτερη γλώσσα του- ο δισεκατομμυριούχος σχεδιαστής και επιχειρηματίας ήταν πιο αιχμηρός όσο ποτέ: «Απλώς προσποιούμαι ότι είμαι διαυγής», αστειεύτηκε.

Ετοιμάζει τη διαδοχή

Ο ευφυής σχεδιαστής που έχει υπογράψει μια εμβληματική περίοδο της ιστορίας του styling ετοιμάζει το έδαφος για την αναπόφευκτη αποχώρησή του. Αν και δεν έχει παιδιά, ο κύκλος των στενών συνεργατών του περιλαμβάνει αρκετά μέλη της οικογένειας. Η αδερφή του Ροζάνα είναι στο διοικητικό συμβούλιο. Η ανιψιά του Σιλβάνα είναι είναι επικεφαλής του γυναικείου σχεδιασμού, η ανιψιά του Ρομπέρτα, επικεφαλής των σχέσεων VIP και ψυχαγωγίας και ο ανιψιός του Αντρέα Καμεράνα CEO βιωσιμότητας.

Το δεξί του χέρι είναι ο επικεφαλής των ανδρικών ενδυμάτων Pantaleo (Leo) Dell’Orco, στενός φίλος του που βγήκε δίπλα στον Αρμάνι κατά την εμφάνισή του στο κλείσιμο πρόσφατου σόου.

Ο Αρμάνι έχει μεριμνήσει από το 2016 να συντάξει και να καταθέσει τη διαθήκη του για το πώς επιθυμεί να περάσει στα χέρια των κληρονόμων του η τεράστια περιουσία του, ενδεχόμενης μια εισαγωγής στο χρηματιστήριο ή οποιασδήποτε συγχώνευσης ή εξαγοράς.

Το καταπίστευμα περιλαμβάνει επίσης ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα.

«Πάντα προετοίμαζα τους συνεργάτες μου για το επόμενο κεφάλαιο», έχει πει ο ίδιος. «Υπάρχουν άνθρωποι που είναι στο επίπεδο που πρέπει, κάποιοι που λίγο υπολείπονται».

Μάθημα πρώτο: ταπεινοφροσύνη

Το πιο κρίσιμο μάθημα που θέλει να δώσει; «Ταπεινοφροσύνη», είπε. «Μερικές φορές οι άνθρωποι σε αυτήν την επιχείρηση έχουν ισχυρό εγωισμό και είναι σημαντικό να παραμείνουμε σεμνοί».

Ανεξαρτησία

Για την Αρμάνι, η ανεξαρτησία ήταν πάντα «εξαιρετικά σημαντική», είπε. «Δεν είναι θέμα υπερηφάνειας. Έχει να κάνει με τα πράγματα. Όταν έχω μια ιδέα, θέλω να τη δω μέχρι το τέλος».

Μέχρι στιγμής, το έχει πετύχει με τον καλύτερο τρόπο. «Η Armani ήταν αρκετά μεγάλη και κερδοφόρα για να σταθεί στον κλάδο και να παίξει στην Premier League χωρίς να χρειάζεται να ξεπουληθεί σε έναν μεγαλύτερο όμιλο», δήλωσε ο Luca Solca, παγκόσμιος αναλυτής ειδών πολυτελείας στη Bernstein, προσθέτοντας πως είναι «σίγουρα ένας ελκυστικός στόχος εξαγοράς, αν ποτέ γίνει προσφερθεί».

Ο Αρμάνι είπε ότι όντως προσεγγίζεται από μεγάλους ομίλους πολυτελείας για την αγορά των εμπορικών του σημάτων. «Και τώρα που είμαι 90, έρχονται ακόμα πιο συχνά. Νομίζουν ότι είναι καλή στιγμή για να διεισδύσουν». Εκείνος, όμως, τους απαντάει πάντα το ίδιο: «Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή».

Το πότε ακριβώς θα παραιτηθεί ο Αρμάνι παραμένει μυστήριο. Ο Αρμάνι είπε πρόσφατα στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera ότι θα αποσυρόταν σε δύο με τρία χρόνια. Κάποιοι το πήραν ως δεδομένο. «Το είπα για αστείο», είπε χαμογελώντας. «Επειδή δεν ξέρουμε πραγματικά τι θα συμβεί».

Από την Η ιστορία του

Ο Αρμάνι, γεννημένος το 1934 στη βόρεια ιταλική πόλη Πιατσέντσα, πέρασε από την ιατρική σχολή πριν υπηρετήσει στον στρατό. Όταν συνειδητοποίησε την κλίση του για το σχεδιασμό, εργάστηκε ως βοηθός αρχιτέκτονα σε πολυκατάστημα του Μιλάνου.

Αφού σχεδίασε ανδρικά ρούχα για τον Nino Cerruti, ίδρυσε την εταιρεία του στο Μιλάνο το 1975 μαζί με τον αείμνηστο ρομαντικό και επιχειρηματικό συνεργάτη του Sergio Galeotti. Έγινε παγκοσμίως γνωστό όνομα όταν σχεδίασε την ντουλάπα sprezzatura του Ρίτσαρντ Γκιρ για τον «American Gigolo» το 1980. Τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, ήταν -και παραμένει- ο αγαπημένος του Χολιγουντ για διακριτικές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί.

Ο Αρμάνι έχει πλήρη επίγνωση της νοσταλγίας που περιβάλλει το έργο του. «Υπάρχει πάντα μια πινελιά Armani σε αυτό που κάνω, ακόμα και τώρα», είπε. «Αλλά αισθάνομαι ότι πρέπει να ανανεωθώ. Αλλάζω με τις εποχές, αλλά με διακριτικότητα, με πολύ προσεκτική προσοχή για να μην υπερβάλλω ή ακολουθώ αυτό που βλέπω».

«Μου αρέσει να είμαι μόνος»

«Μου αρέσει να είμαι μόνος», είπε πρόσφατα.

Η παρακολούθηση ταινιών εξακολουθεί να είναι ένα από τα πάθη του, αν και δεν έχει πειστεί από τη ροή της τηλεόρασης και του σύγχρονου κινηματογράφου  – «Αυτό που πραγματικά θέλω να δω είναι το “Οσα παίρνει ο άνεμος” έχει πει». Είναι υποχόνδριος: θέλει απόλυτη τάξη στα πράγματα που τον περιβάλλουν και τις νύχτες συχνά τακτοποιεί ή αναδιατάσσει τα αντικείμενά του στο σπίτι.

Τελικά, είπε ο Αρμάνι, «θέλω να ζήσω λίγο ακόμα». Ξέρει ότι θα του λείψουν τα σπίτια του στη Νέα Υόρκη, στο ιταλικό νησί Παντελερία, οι μικρές του γάτες Miu και Wolf, η οικογένειά του. «Το να φύγεις από τη ζωή είναι δύσκολο. Προετοιμάζομαι για να είναι ακόμα πιο δύσκολο από ό,τι περίμενα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Η «τρελή» πρόταση των 250.000.000 ευρώ στην Μπαρτσελόνα για τον Γιαμάλ και η απάντηση
Business of Sport |

Η «τρελή» πρόταση των 250.000.000 ευρώ στην Μπαρτσελόνα για τον Γιαμάλ και η απάντηση

Ο πρόεδρος της Μπαρτσελόνα, Ζοάν Λαπόρτα, αποκάλυψε ότι το καλοκαίρι είχε πρόταση 250.000.000 ευρώ για τον Λαμίν Γιαμάλ, με το «Goal» να αναφέρει ότι η συγκεκριμένη ομάδα ήταν η PSG.

Σαν σήμερα: «Ο Μεγάλος Δικτάτωρ» του Τσάρλι Τσάπλιν κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους
Plus |

Σαν σήμερα: «Ο Μεγάλος Δικτάτωρ» του Τσάρλι Τσάπλιν κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους

«Δεν πρόκειται για καραγκιοζιλίκια, ούτε για μια χαριτωμένη και ευγενική κοινωνική σάτιρα, όπως οι προηγούμενες ταινίες του Τσάπλιν. Ο Μεγάλος Δικτάτωρ είναι ουσιαστικά μια τραγική ταινία» έγραψε το 1940 ο κριτικός κινηματογράφου των New York Times, Μπόσλεϊ Κρόουθερ.