Δεν υπάρχει τρόπος να το «στρογγυλέψει» κανείς.  Η LVMH έχει πρόβλημα. Τα έσοδα του γαλλικού κολοσσού το τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 3%, υποχωρώντας κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών αποτελώντας δείγμα της κατάστασης της βιομηχανίας πολυτελείας.

Η LVMH, η οποία κατέχει γνωστές μάρκες όπως οι Christian Dior και Celine, σημείωσε υποτονική ζήτηση από τους αγοραστές σε διάφορα σημεία φέτος.

LVMH: «Θυσία» για τη Γαλλία – Πόσα καλείται να πληρώσει παρά την πτώση πωλήσεων

Αν και η μοίρα της εταιρείας δεν είναι τόσο άσχημη όσο ορισμένων ανταγωνιστών, όπως η Kering, η οποία εξέδωσε προειδοποίηση κερδών νωρίτερα φέτος, οι πτωτικές πωλήσεις στα τμήματα μόδας, δέρματος και κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών της LVMH δεν είναι καλό σημάδι.

Αλλά η εταιρεία απέρριψε την ιδέα να προσελκύσει πελάτες όπως θα έκαναν άλλες κανονικές εταιρείες λιανικής προσφέροντας περισσότερες εκπτώσεις.

Ο CFO της LVMH, Ζαν Ζακ Γκουιγιονί, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης αποτελεσμάτων της LVMH νωρίτερα αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι η εταιρεία δεν θα «άλλαζε στρατηγική» απλώς για να αντισταθμίσει τη χλιαρή ζήτηση στην πολυτέλεια τώρα.

Η προσφορά οικονομικά προσιτών προϊόντων απλά δεν ταιριάζει στην LVMH

«Νομίζω ότι θα ήταν λάθος», είπε ο Γκουιγιονί στη διάρκεια της εκδήλωσης. «Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι πρέπει να παραμείνουμε πιστοί σε αυτό που ήταν η συνταγή της επιτυχίας μας όλα αυτά τα χρόνια».

Ο γαλλικός όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων που διευθύνεται από τον Μπερνάρ Αρνό κατέχει μια σειρά από κορυφαίες μάρκες κοσμημάτων, μόδας και οινοπνευματωδών ποτών. Πολλά από τα προϊόντα της, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με την κορυφαία επωνυμία Louis Vuitton, πωλούνται πολύ πάνω από $1.000, γεγονός που τα καθιστά δύσκολα αγορές για τους επίδοξους καταναλωτές.

Ωστόσο, η εταιρεία δραστηριοποιείται εδώ και καιρό στην λιανικής υψηλής τεχνολογίας και υποστηρίζει ότι η μετάβαση στη ατραπό των εκπτώσεων θα μείωνε τις προσφορές της.

Πράγματι, υπήρξαν πρόσφατες περιπτώσεις που οι επωνυμίες που αφάρμοσαν μια τέτοια στρατηγική δεν πήγαιναν καλά. Για παράδειγμα η Kate Spade: αποφάσισε να στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στις προσφορές έως ότου η Coach την απέκτησε τελικά για 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017.

Άλλοι οίκοι πολυτελείας ασπάστηκαν εκπτωτικές επιλογές

Πολλά είδη πολυτελείας έχουν αναγκαστεί να υιοθετήσουν εκπτωτικές επιλογές όπως η Versace και η Burberry. Οι καταναλωτές έχουν περάσει από τη φάση της εύκολης σπατάλης σε αυτήν της απροθυμίας για αγορές υψηλών προδιαγραφών, καθώς έχουν αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα σε όλον τον κόσμο.

Οι οικονομικές πολιτικές, οι οποίες ώθησαν επίσης τους καταναλωτές να σκέφτονται δεύτερη φορά πριν ανοίξουν το πορτοφόλι τους, είχαν κυκλικές επιπτώσεις στη βιομηχανία πολυτελείας. Για παράδειγμα, όταν η Κίνα ανακοίνωσε επερχόμενα μέτρα τόνωσης για να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της οικονομίας της, η LVMH και άλλοι παίκτες πολυτελείας είδαν τις μετοχές τους να αυξάνονται με την ελπίδα ότι θα έβαζε τέλος στον δισταγμό των αγοραστών. Αλλά όταν αυτές οι υποσχέσεις απέτυχαν να υλοποιηθούν, οι ίδιες εταιρείες είδαν τις μετοχές τους να πέφτουν.

Ο πλούτος του Διευθύνοντος Συμβούλου της LVMH, Αρνό, έχει επίσης υποχωρήσει και έχει σκαμπανεβάσματα σε κάθε σημαντικό ειδησεογραφικό γεγονός, από τα κυβερνητικά κίνητρα της Κίνας έως τα τριμηνιαία κέρδη της εταιρείας.

Αν και είναι ακόμα αβέβαιο πόσο χρόνο μπορεί να διαρκέσει μια ανάκαμψη, η LVMH επιμένει ότι δεν θα αλλάξει δραματικά την προσέγγισή της απλώς και μόνο για να συμμορφωθεί βραχυπρόθεσμα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει μερικούς μήνες ή χρόνια ακόμη υποτονικών πωλήσεων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή