Η αντίστροφη μέτρηση για το Halloween έχει αρχίσει και ο προβληματισμός είναι ήδη διάχυτος, καθώς  όπως δείχνουν τα στοιχεία οι τιμές του κακάο έχουν υπερδιπλασιαστεί από την αρχή του έτους, και διατηρούνται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Οι αυξανόμενες τιμές έπληξαν ήδη σημαντικά τους ζαχαροπλάστες στις κορυφαίες περιόδους πώλησης σοκολάτας όπως η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και το Πάσχα. Και με το Halloween ως την επόμενη μεγάλη γιορτή με επίκεντρο τα γλυκά, οι εταιρείες γίνονται δημιουργικές , αναζητώντας τρόπους αντιμετώπισης της έλλειψης κακάο. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορεί να δουν μικρότερες μπάρες σοκολάτας σε διαφορετικές γεύσεις και περισσότερες μη σοκολατένιες λιχουδιές στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

«Το κακάο δεν είναι σαν μια κανονική γεωργική καλλιέργεια, που μπορεί να καλλιεργηθεί παντού. Χρειάζεται μια πολύ συγκεκριμένη τοποθεσία και εύρος θερμοκρασίας για να αναπτυχθεί», αναφέρει στο CNN ο David Branch, διευθυντής τομέα στο Agri-Food Institute της Wells Fargo.

Halloween: Τρομακτική αλλά επικερδής – Πού θα φτάσει η οικονομία του

Όμως, τα τελευταία τρία χρόνια, μια σειρά δυσμενών καιρικών φαινομένων έχει καταδικάσει τις περιοχές παραγωγής κακάο της Δυτικής Αφρικής, που έχουν πάνω από το 70% της παγκόσμιας προσφοράς κακάο.

Το Ελ Νίνιο αύξησε τις θερμοκρασίες πλήττοντας τις καλλιέργειες. Παράλληλα, οι καταρρακτώδεις βροχές προκαλούν εξάπλωση διαφόρων ασθενειών, που προσβάλλουν το κακάο, με αποτέλεσμα πιο φτωχή  παραγωγή.

Ως αποτέλεσμα, ο Διεθνής Οργανισμός Κακάο προέβλεψε τον Αύγουστο ότι η παγκόσμια παραγωγή κακάο αυτή τη σεζόν θα είναι μειωμένη κατά 14,2%.

Ο γίγαντας της σοκολάτας Hershey ήταν μεταξύ των εταιρειών που αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν τις υψηλές τιμές. Τον Αύγουστο, ανέφερε λειτουργικά κέρδη 287,8 εκατομμυρίων δολαρίων, μείωση 48,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Θετικές προοπτικές

Αλλά οι προοπτικές για το κακάο δεν φαίνονται πολύ δυσοίωνες, καθώς οι αναλυτές και οι έμποροι κακάο αναμένουν ότι το τρέχον έλλειμμα θα μετατραπεί σε πλεόνασμα λόγω βελτιωμένων καιρικών συνθηκών.

«Μέχρι στιγμής έχουμε πραγματικά καλό καιρό για τη φετινή σοδειά», είπε ο Branch. «Θα αρχίσει να βοηθά στην ενίσχυση της προσφοράς, γι’ αυτό αναμένουμε ότι οι τιμές θα μειωθούν».

Τι σημαίνει αυτό για το Halloween;

Αν και η ελπίδα είναι ζωντανή, οι ειδικοί προβλέπουν ότι οι τιμές του κακάο θα παραμείνουν υψηλές τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025. Έτσι, στο μεταξύ, οι εταιρείες επιδιώκουν έναν συνδυασμό εναλλακτικών λύσεων.

Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι απλώς η μείωση του μεγέθους του προϊόντος, το λεγόμενο shrinkflation.

Μια άλλη κοινή αλλαγή που μπορεί να επιδιώξουν οι εταιρείες είναι η πλήρης αλλαγή του γευστικού προφίλ του προϊόντος, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει την εναλλαγή μιας στρώσης σοκολάτας με άλλη γέμιση όπως γκοφρέτες ή ξηρούς καρπούς.

Ο γίγαντας των ζαχαρωτών Mars, κατασκευαστής δημοφιλών εμπορικών σημάτων Skittles και M&M’s, δήλωσε στο CNN ότι ενώ η σοκολάτα εξακολουθούσε να κυριαρχεί όσον αφορά τις προτιμήσεις των πελατών, η εταιρεία προωθεί φρουτώδεις καραμέλες και ζελεδάκια για το Halloween εν μέσω αυξανόμενης δημοτικότητας από τους νεότερους καταναλωτές. Η Mars ανταποκρίθηκε κυκλοφορώντας Skittles με θέμα το Halloween.

Το spooky αποτύπωμα του Halloween

Πολλοί οικονομολόγοι πιστεύουν ότι η αύξηση των δαπανών γύρω από τις Απόκριες έχει θετική επίδραση στην οικονομία. Οι αυξημένες δαπάνες οδηγούν γενικά σε υψηλότερο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ), συμβάλλοντας στην επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας και οδηγώντας σε πιθανή αύξηση των θέσεων εργασίας.

Σχεδόν το 70% των καταναλωτών στις ΗΠΑ συμμετείχε στις γιορτές του Halloween με γλυκά, διακοσμητικά και καραμέλες το 2022, δαπανώντας 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτοί οι αριθμοί αναμένεται να αυξηθούν σε πάνω από 12 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2023, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν: 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια για κοστούμια. 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια για καραμέλες.

Φέτος οι δαπάνες ανά άτομο για τις Απόκριες αναμένεται να είναι 103 δολάρια φέτος, αφού πέρυσι έφτασαν τα 108 δολάρια.

Οι Αμερικανοί δήλωσαν στην έρευνα της NRF ότι οι top δραστηριότητές τους για το Halloween περιλαμβάνουν το μοίρασμα γλυκών (67%), τη διακόσμηση του σπιτιού ή της αυλής τους (52%), τη μεταμφίεση (49%), το σκάλισμα κολοκύθας (43%) και τη διοργάνωση ή συμμετοχή σε πάρτι (29%).

Τα γλυκά παραμένουν τα πιο δημοφιλή με τις συνολικές δαπάνες να αναμένεται να φτάσουν τα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Περίπου ίσα μερίδια των καταναλωτών θα προμηθευτούν τα αποκριάτικα εμπορεύματα από εκπτωτικά καταστήματα, ειδικά καταστήματα αποκριάτικων/κοστούμια και διαδικτυακούς λιανοπωλητές. Η Spirit Halloween, η οποία δηλώνει ότι είναι ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής αποκριάτικων ειδών στη χώρα, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ανοίξει φέτος 1.525 σημεία-ρεκόρ. Τον Ιούνιο ο λιανοπωλητής δήλωσε ότι προσλαμβάνει 50.000 εποχικούς πωλητές και διευθυντές καταστημάτων.

Οι συνολικές δαπάνες για κοστούμια ενηλίκων αναμένεται να φθάσουν τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα