Για δεκαετίες η Γερμανία απολάμβανε τη φήμη της πρωτεύουσας  στην αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, με συνθήματα όπως το Vorsprung durch Technik («Πλεονέκτημα μέσω της τεχνολογίας») να είναι εμβληματικά της πολιτικής και βιομηχανικής της υπεροχής, αλλά η εποχή αυτή έχει παρέλθει καθώς η Κίνα πλέον βρίσκεται στη θέση του πρωταγωνιστή. 

Uber: Συνεργασία με κινεζική startup αυτόνομης οδήγησης για ρομποταξί στα Αραβικά Εμιράτα

Τα προβλήματα που επικρατούν στη Volkswagen, όπου τα συνδικάτα αντιμετωπίζουν απειλές απολύσεων και κλεισίματος εργοστασίων, έχουν εγείρει ερωτήματα όχι μόνο για το μέλλον της αλλά και για την ευρύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, όπως επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Guardian

Υπό την λάμψη των φώτων της δημοσιότητας, στο εκθεσιακό κέντρο Porte de Versailles, εννέα κινεζικές εταιρείες αποκάλυψαν νέα αυτοκίνητα και στρατηγικά σχέδια για περαιτέρω διείσδυση στην Ευρώπη.

Αυτοί οι φόβοι έχουν τροφοδοτηθεί από την επιδίωξη της Κίνας στο γήπεδο της ΕΕ με τα φθηνότερα ηλεκτρικά της οχήματα και τον αργό θάνατο του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η ΕΕ, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς έχουν ανακοινώσει σχέδια να περιορίσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής μέσω αύξησης των δασμών, αλλά ορισμένοι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προειδοποιούν ότι θα έχουν “κανιβαλική” επίδραση σε έναν κλάδο που κάποτε ζήλευε ο κόσμος, επισπεύδοντας το κλείσιμο των εργοστασίων σε χώρες όπως η Γερμανία.

Η αίσθηση του επείγοντος σε όλη την ευρωπαϊκή βιομηχανία φάνηκε ξεκάθαρα σε αυτήν την έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, όπου οι Κινέζοι κατασκευαστές υπογράμμισαν την αποφασιστικότητά τους να εισέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά, τη μεγαλύτερη που άνοιξε μπροστά τους μετά την επιβολή δασμών 100% από τις ΗΠΑ στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.

Κίνα και αυτοκινητοβιομηχανία: Δυναμική εμφάνιση στο Παρίσι

Υπό την λάμψη των φώτων της δημοσιότητας, στο εκθεσιακό κέντρο Porte de Versailles, εννέα εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων από την Κίνα αποκάλυψαν νέα αυτοκίνητα και στρατηγικά σχέδια για περαιτέρω διείσδυση στην Ευρώπη.

Οι δασμοί έχουν αντιμετωπιστεί με ανάμεικτες αντιδράσεις από τα αφεντικά των βιομηχανιών αυτοκινήτων της ηπείρου. Ο Carlos Tavares, ο CEO της Stellantis, που κατέχει τα σήματα των Citroën, Fiat, Vauxhall και Jeep, είπε ότι η σωρευτική επίδραση των δασμών της ΕΕ θα οδηγήσει σε περαιτέρω διάβρωση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Σημείωσε ότι για να παρακάμψουν τους δασμούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα όπως η BYD, εντείνουν τα σχέδια για την κατασκευή των οχημάτων τους στην Ευρώπη.

Ο Tavares προέβλεψε ότι οι κινεζικές μάρκες δεν θα πήγαιναν στη Γερμανία, τη Γαλλία ή την Ιταλία, την πατρίδα των παλαιότερων κατασκευαστών αυτοκινήτων της Ευρώπης, αλλά θα αναζητούσαν φθηνότερες επιλογές σε χώρες της ανατολικής Ευρώπης, όπως η Ουγγαρία, όπου το κόστος εργασίας είναι φθηνότερο.

Αυτό, είπε, θα σήμαινε «επιτάχυνση της ανάγκης να κλείσουν εργοστάσια» αλλού στην Ευρώπη, νικώντας έτσι τους προστατευτικούς δασμούς που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ τον Νοέμβριο.

Τα σχόλιά του υπογραμμίζουν τα διευρυνόμενα ρήγματα στην καρδιά της ΕΕ σχετικά με την πολιτική των δασμών. Η Γαλλία και ο πρόεδρός της Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος άνοιξε την έκθεση στο Παρίσι, έχουν ταχθεί σθεναρά υπέρ των δασμών.

Αντίθετα, η Γερμανία ήταν μεταξύ της μειοψηφίας των χωρών που καταψήφισαν τους δασμούς πριν από δύο εβδομάδες. Τα προηγούμενα χρόνια, η μεγαλύτερη οικονομία του μπλοκ θα μπορούσε να πείσει άλλους, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, σε μια ενοποιημένη θέση, αλλά η ηγεσία σε επίπεδο ΕΕ δεν ήταν ένα ισχυρό σημείο για τον Γερμανό καγκελάριο, Όλαφ Σολτς.

Έτσι, σε αυτό το κενό, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναλάβει τη μάχη. Με τα δικά της οικονομικά δεινά – και τον περιορισμό της ζήτησης των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα που επιδεινώνεται από την ανάπτυξη της παρουσίας της Κίνας στα προάστια τους, οι Γερμανοί ηγήτορες της βιομηχανίας έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο από την Stellantis.

Αντί να αρπάξει όλες τις προστασίες που προσφέρει η ΕΕ μέσω των δασμών, η βιομηχανία φαίνεται να τρώει τον εαυτό της, ζητώντας ακόμη περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστεί στον νέο “ηλεκτρικό” κόσμο.

Ο Oliver Zipse, διευθύνων σύμβουλος της BMW, η οποία υστερεί στον αγώνα των EV, ζήτησε να χαλαρώσει το σημείο “μηδέν” της ΕΕ, το 2035, για την παραγωγή νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε την Πέμπτη ότι βρισκόταν σε συνεχή διάλογο με τη βιομηχανία, αλλά σημείωσε ότι ο στόχος των 11 ετών δίνει χρόνο στη βιομηχανία να προετοιμαστεί για την απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ.

Νέες κινεζικές βιομηχανίες στο ευρωπαϊκό έδαφος

Σε μια δήλωση που πανικοβάλλει περαιτέρω τον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτων, η BYD, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους ετερογενών δραστηριοτήτων στην Κίνα, δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει όλα τα αυτοκίνητα που πουλάει στην Ευρώπη τοπικά και θα συναρμολογήσει πακέτα μπαταριών, το πιο ακριβό μέρος οποιουδήποτε EV, στην Ουγγαρία και την Τουρκία.

Η Geely, η ιδιοκτήτρια των Volvo, Polestar και Lotus, αναζητά τοποθεσίες στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας, ενώ οι νεότεροι Κινέζοι νεοεισερχόμενοι, όπως οι Dongfeng, Seres και FAW, επιδεικνύουν επίσης νέα μοντέλα καθώς αναζητούν πωλήσεις EV στο εξωτερικό για να αντισταθμίσουν την αδύναμη εγχώρια αγορά και το φαύλο. πόλεμος τιμών εκεί.

Εν τω μεταξύ, ορισμένες ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτων σπεύδουν τώρα να συνεργαστούν με τους ίδιους τους Κινέζους ανταγωνιστές που απειλούν το μέλλον τους.

Η Leapmotor, η οποία συνεργάζεται με τον Stellantis, είναι έτοιμη να αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για ένα αυτοκίνητο πόλης, συναρμολογημένο στην Πολωνία. Και σύμφωνα με αναφορές από το Παρίσι την Πέμπτη, η Geely και η Spotlight Automotive, μια κοινοπραξία μεταξύ της BMW και του Σινικού Τείχους της Κίνας, προσπαθούν επίσης να συνάψουν επενδυτικές συμφωνίες στην ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επισημάνει ότι οι επενδύσεις στην Ευρώπη μπορεί να είναι ένας τρόπος αποφυγής των δασμών. Αλλά οι επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας φοβούνται ότι αυτό απλώς θα επιτρέψει τον ανταγωνισμό στην αυλή τους.

«Οι Ευρωπαίοι χτυπούν τεράστιους κώδωνα κινδύνου», δήλωσε ο Phil Dunne, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων στρατηγικής Stax. «Έχουν αναγνωρίσει ότι πρέπει να κάνουν κάτι αρκετά ριζοσπαστικό και έχουν μόνο μερικά χρόνια για να το κάνουν».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα