Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού, το οποίο οι αρχές ελπίζουν ότι θα γίνει σημαντικός ναυτιλιακός κόμβος για το εμπόριο μεταξύ της Νότιας Αμερικής και της Ασίας, θα αποστέλλει δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα από τα τέλη του επόμενου μήνα, δήλωσε την Παρασκευή στέλεχος της Cosco Shipping.

Aλμα στη διακίνηση κοντέινερ μέσω των κινεζικών λιμανιών

Μετά τα εγκαίνια του λιμανιού στα μέσα Νοεμβρίου, το Chancay θα καλύπτει αρχικά μια απευθείας διαδρομή προς τη Σαγκάη και στη συνέχεια μπορεί να συνδέεται και με άλλα σημεία της ασιατικής αγοράς, ανάλογα με τη ζήτηση που θα έχει διαμορφωθεί, δήλωσε ο Carlos Tejada, γενικός διευθυντής της τοπικής θυγατρικής της Cosco με έδρα το Χονγκ Κονγκ, Cosco Shipping Chancay Peru.

Η Cosco Shipping Ports κατέχει και θα εκμεταλλεύεται το λιμάνι με μερίδιο 60%, με το υπόλοιπο 40% να κατέχεται από την περουβιανή εταιρεία εξορύξεων Volcan

«Στα τέλη Νοεμβρίου, θα ξεκινήσουμε το στάδιο γνωστό ως “test conditioning”, το οποίο αναμένουμε να διαρκέσει μέχρι τον Μάιο. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της ήπιας φάσης εκκίνησης μπορούμε ήδη να χειριστούμε πραγματικά φορτία, με δύο απευθείας πλοία την εβδομάδα», είπε το στέλεχος της Cosco Shipping στους δημοσιογράφους μετά από ένα περουβιανό-κινεζικό επιχειρηματικό φόρουμ.

Ο Tejada είπε ότι οι διαδρομές καμποτάζ θα ανοίξουν με μικρότερα πλοία από την Κολομβία, τον Ισημερινό και τη Χιλή, το φορτίο των οποίων θα αποσταλεί αργότερα στην Ασία από το Chancay, αρχικά σε πλοία που μεταφέρουν έως και 14.000 εμπορευματοκιβώτια, τα οποία στη συνέχεια θα αυξηθούν σταδιακά σε μεγαλύτερα πλοία που χωρούν έως 24.000 κοντέινερ.

Η Cosco Shipping Ports κατέχει και θα εκμεταλλεύεται το λιμάνι με μερίδιο 60%, με το υπόλοιπο 40% να κατέχεται από την περουβιανή εταιρεία εξορύξεων Volcan, η οποία ελέγχεται από την Glencore.

Τα οφέλη για την οικονομία του Περού

Σε μια μελέτη που διεξήχθη από το Κέντρο Σπουδών Κίνας και Ασίας-Ειρηνικού στο Πανεπιστήμιο του Ειρηνικού στη Λίμα, εντοπίστηκαν τέσσερις «οικονομικοί διάδρομοι» στην ενδοχώρα του Περού που μπορούν να συνδεθούν με το λιμάνι Chancay και τη σχετικά εύκολη πρόσβασή του στις ασιατικές αγορές μέσω του Ειρηνικού Ωκεανού. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι αυτήν τη στιγμή την υποδομή για να αξιοποιήσουν σωστά τη νέα ευκαιρία.

Ο διάδρομος της βόρειας ακτής, για παράδειγμα, περιλαμβάνει ήδη εταιρείες που εξάγουν καφέ και άλλα γεωργικά προϊόντα αξίας άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων  μέσω του μικρότερου λιμανιού Callao κοντά στη Λίμα. Ο δρόμος αυτού του διαδρόμου προς το Chancay είναι σε καλή κατάσταση.

Αντίθετα, ο διάδρομος που θα συνέδεε το λιμάνι με την πόλη Pucallpa στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου, στα σύνορα με τη Βραζιλία, φιλοξενεί μικρότερες εξαγωγικές εταιρείες που ειδικεύονται στον καφέ, το κακάο και την ξυλεία και ένα από τα πιο υποτυπώδη οδικά δίκτυα του Περού. Για να εκμεταλλευτεί το νέο λιμάνι, κάθε διάδρομος χρειάζεται τη δική του περιφερειακή στρατηγική και πολιτικές για βελτιώσεις υποδομών και επιχειρηματική υποστήριξη.

Άλλοι τομείς όπως οι βιοτρόφιμα του Αμαζονίου, η δασοκομία και η αλιεία μπορούν να επωφεληθούν από την πρόσβαση στις ασιατικές αγορές που θα προσφέρει το λιμάνι Chancay. Ωστόσο, αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες προκλήσεις καθώς έχουν λιγότερες εταιρείες με την ικανότητα να ενσωματωθούν διεθνώς. Για την κυβέρνηση του τμήματος Ucayali και την Εθνική Ένωση Βιομηχανιών, το λιμάνι Chancay θα αυξήσει τη ζήτηση για παραγωγή προϊόντων υψηλής αξίας από την Amazon, όπως φρούτα και ξυλεία. Ως εκ τούτου, οι οικονομικές πολιτικές θα πρέπει να προωθούν την άφιξη των επενδύσεων στις περιοχές των τροπικών δασών, καταλήγει η μελέτη, με ό,τι κινδύνους βέβαια εγκυμονεί μια τέτοια αναπτυξιακή τροχιά στο πολύτιμο πνεύμονα του πλανήτη μας τον Αμαζόνιο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια