Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού, το οποίο οι αρχές ελπίζουν ότι θα γίνει σημαντικός ναυτιλιακός κόμβος για το εμπόριο μεταξύ της Νότιας Αμερικής και της Ασίας, θα αποστέλλει δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα από τα τέλη του επόμενου μήνα, δήλωσε την Παρασκευή στέλεχος της Cosco Shipping.
Aλμα στη διακίνηση κοντέινερ μέσω των κινεζικών λιμανιών
Μετά τα εγκαίνια του λιμανιού στα μέσα Νοεμβρίου, το Chancay θα καλύπτει αρχικά μια απευθείας διαδρομή προς τη Σαγκάη και στη συνέχεια μπορεί να συνδέεται και με άλλα σημεία της ασιατικής αγοράς, ανάλογα με τη ζήτηση που θα έχει διαμορφωθεί, δήλωσε ο Carlos Tejada, γενικός διευθυντής της τοπικής θυγατρικής της Cosco με έδρα το Χονγκ Κονγκ, Cosco Shipping Chancay Peru.
Η Cosco Shipping Ports κατέχει και θα εκμεταλλεύεται το λιμάνι με μερίδιο 60%, με το υπόλοιπο 40% να κατέχεται από την περουβιανή εταιρεία εξορύξεων Volcan
America whines, China builds
A massive $10 billion deep water port in Peru to galvanize South America’s trade with the world’s largest manufacturer and exporter.
Chancay port is a part of the New Silk Road and will boost Brazil’s trade with Beijing as well.#BRI pic.twitter.com/jaZoMaRFXI
— S.L. Kanthan (@Kanthan2030) March 13, 2024
«Στα τέλη Νοεμβρίου, θα ξεκινήσουμε το στάδιο γνωστό ως “test conditioning”, το οποίο αναμένουμε να διαρκέσει μέχρι τον Μάιο. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της ήπιας φάσης εκκίνησης μπορούμε ήδη να χειριστούμε πραγματικά φορτία, με δύο απευθείας πλοία την εβδομάδα», είπε το στέλεχος της Cosco Shipping στους δημοσιογράφους μετά από ένα περουβιανό-κινεζικό επιχειρηματικό φόρουμ.
Ο Tejada είπε ότι οι διαδρομές καμποτάζ θα ανοίξουν με μικρότερα πλοία από την Κολομβία, τον Ισημερινό και τη Χιλή, το φορτίο των οποίων θα αποσταλεί αργότερα στην Ασία από το Chancay, αρχικά σε πλοία που μεταφέρουν έως και 14.000 εμπορευματοκιβώτια, τα οποία στη συνέχεια θα αυξηθούν σταδιακά σε μεγαλύτερα πλοία που χωρούν έως 24.000 κοντέινερ.
Η Cosco Shipping Ports κατέχει και θα εκμεταλλεύεται το λιμάνι με μερίδιο 60%, με το υπόλοιπο 40% να κατέχεται από την περουβιανή εταιρεία εξορύξεων Volcan, η οποία ελέγχεται από την Glencore.
Τα οφέλη για την οικονομία του Περού
Σε μια μελέτη που διεξήχθη από το Κέντρο Σπουδών Κίνας και Ασίας-Ειρηνικού στο Πανεπιστήμιο του Ειρηνικού στη Λίμα, εντοπίστηκαν τέσσερις «οικονομικοί διάδρομοι» στην ενδοχώρα του Περού που μπορούν να συνδεθούν με το λιμάνι Chancay και τη σχετικά εύκολη πρόσβασή του στις ασιατικές αγορές μέσω του Ειρηνικού Ωκεανού. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι αυτήν τη στιγμή την υποδομή για να αξιοποιήσουν σωστά τη νέα ευκαιρία.
Ο διάδρομος της βόρειας ακτής, για παράδειγμα, περιλαμβάνει ήδη εταιρείες που εξάγουν καφέ και άλλα γεωργικά προϊόντα αξίας άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων μέσω του μικρότερου λιμανιού Callao κοντά στη Λίμα. Ο δρόμος αυτού του διαδρόμου προς το Chancay είναι σε καλή κατάσταση.
Αντίθετα, ο διάδρομος που θα συνέδεε το λιμάνι με την πόλη Pucallpa στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου, στα σύνορα με τη Βραζιλία, φιλοξενεί μικρότερες εξαγωγικές εταιρείες που ειδικεύονται στον καφέ, το κακάο και την ξυλεία και ένα από τα πιο υποτυπώδη οδικά δίκτυα του Περού. Για να εκμεταλλευτεί το νέο λιμάνι, κάθε διάδρομος χρειάζεται τη δική του περιφερειακή στρατηγική και πολιτικές για βελτιώσεις υποδομών και επιχειρηματική υποστήριξη.
Άλλοι τομείς όπως οι βιοτρόφιμα του Αμαζονίου, η δασοκομία και η αλιεία μπορούν να επωφεληθούν από την πρόσβαση στις ασιατικές αγορές που θα προσφέρει το λιμάνι Chancay. Ωστόσο, αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες προκλήσεις καθώς έχουν λιγότερες εταιρείες με την ικανότητα να ενσωματωθούν διεθνώς. Για την κυβέρνηση του τμήματος Ucayali και την Εθνική Ένωση Βιομηχανιών, το λιμάνι Chancay θα αυξήσει τη ζήτηση για παραγωγή προϊόντων υψηλής αξίας από την Amazon, όπως φρούτα και ξυλεία. Ως εκ τούτου, οι οικονομικές πολιτικές θα πρέπει να προωθούν την άφιξη των επενδύσεων στις περιοχές των τροπικών δασών, καταλήγει η μελέτη, με ό,τι κινδύνους βέβαια εγκυμονεί μια τέτοια αναπτυξιακή τροχιά στο πολύτιμο πνεύμονα του πλανήτη μας τον Αμαζόνιο.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ