Η «επίσκεψη»

Η λέξη «επίσκεψη», δε λέω, χρησιμοποιείται στη γλώσσα των πολιτικών, αλλά δεν την καταλαβαίνω όταν ένας Υπουργός σκοπεύει να κάνει… επίσκεψη στην εισαγγελία. Γιατί έτσι το παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας. Θα επισκεφθεί, λέει, την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κα Γεωργία Αδειλίνη, με αντικείμενο την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Χρήστος Σταϊκούρας

Οι δύο αναγνώσεις…

Αφήνω ασχολίαστο, διότι δεν αντέχει κριτικής, ότι η κα Αδειλίνη θα ερευνήσει τα περί… ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών. Έτσι, στην προκειμένη περίπτωση υποθέτω ότι δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν.

Και υποθέτω, διότι στο Υπουργείο που μίλησα, δεν θέλησαν να διευκρινίσουν κάτι. Ή ότι πάει να προλάβει καταστάσεις… Ειδικά με τις απευθείας αναθέσεις. Ή ότι στον σιδηρόδρομο η κατάσταση πλέον άπτεται των ποινικών ευθυνών.

Τι απέγιναν τα 18 μέτρα;

Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι όμως μια “ομολογία” αποτυχίας. Δεν καταλαβαίνω αλλιώς πως ένα επικίνδυνο αδιέξοδο, καθώς πλέον κατά τύχη δεν έχουμε κάποιο ατύχημα ή δυστύχημα στη χειρότερη, δεν μπορεί να λυθεί από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο.

Και όταν κάποιος δεν έχει λύσεις δεν πετά την μπάλα στην κερκίδα. Δηλαδή στην Εισαγγελέα. Εκτός και αν κάποιος δεν τον αφήνει να εφαρμόσει αυτές τις περίφημες 18 παρεμβάσεις που με τόσο αισιοδοξία ανέφερε προ ολίγου καιρού στη Βουλή. Σε κάθε περίπτωση βλέπω εξελίξεις… και πολιτικές και νομικές.

——————————

Όλοι εναντίον όλων…

Όπως και στην οικοδομή. Μπορεί να φαίνεται κλισέ… αλλά η κατάσταση στην οικοδομή είναι εκρηκτική. Όλοι τα βάζουν με όλους, εννοώ μηχανικοί, εργολάβοι, Δήμοι, υπηρεσίες, και όλα έχουν «παγώσει».

Σας το είχα επισημάνει από την περασμένη εβδομάδα, ότι η κατάσταση έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο.

Το αντιλαμβάνονται… αλλά

Και όπως μαθαίνω, στην κυβέρνηση έχουν αντιληφθεί ότι η κατάσταση απαιτεί λύση, την οποία μέχρι τώρα δεν έχουν. Η απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν αναμένεται τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους. Πιθανόν και να μην την έχει η αγορά ούτε τον Ιανουάριο.

Αλλά μέχρι τότε ουδείς γνωρίζει πως θα χτίσει, ενώ πλέον ο κίνδυνος να “κοπούν” όροφοι στις υπό κατασκευή οικοδομές είναι βέβαιος. Ορατός επίσης είναι και ο κίνδυνος να υπάρξει κύμα αγωγών από υποψηφίους αγοραστές κατά εργολάβων και μηχανικών, εγκλωβίζοντας πολύ κόσμο στο λαβύρινθο της Δικαιοσύνης.

Ερημοποίηση…

Όπως μου εξηγούσε στέλεχος της αγοράς ακινήτων, ωστόσο, το ζήτημα της καθ’ ύψος οικιστικής ανάπτυξης, έχει βαθύτερες αιτίες.

Μου έφερε το παράδειγμα των μεγαλουπόλεων του εξωτερικού, οι οποίες φυσικά προσπάθησαν να λύσουν το στεγαστικό πρόβλημα με πολυκατοικίες μεγαθήρια. Και μπορεί αρκετοί Δήμοι να θέλουν να αποφύγουν αυτές τις λύσεις, και αν με ρωτάτε καλά κάνουν, αλλά δεν μπορεί να επιβαρυνθούν άλλοι Δήμοι από την μεγάλη ροή νέων κατοίκων στην πρωτεύουσα. Ειδικά όταν η επαρχία ερημοποιείται.

——————————————–

Στο πρόγραμμα του Θεοδωρικάκου

Θεοδωρικάκος

Ελπίζω ότι το νέο παραγωγικό μοντέλο που σχεδιάζει και θα ανακοινώσει σήμερα το Υπουργείο Ανάπτυξης να το λαμβάνει αυτό υπόψιν. Όπως μου μεταφέρουν ο Υπουργός Θεοδωρικάκος το έχει στις κατευθύνσεις που θα ανακοινώσει σήμερα.

Αλλά πρέπει να δούμε και τις λεπτομέρειες της ισόρροπης ανάπτυξης, που θα ανακοινώσει. Πως δηλαδή θα εντοπιστούν και θα αναδειχθούν συγκεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες ανά περιφέρεια. Και πως θα κατευθυνθούν σωστά οι διαθέσιμοι πόροι.

———————————

Το νέο χτύπημα των McDonald’s στην Ελλάδα

Με ελαφρά καθυστέρηση αναμένεται να παραδοθεί το μέγα logistic center που χτίζει η Premier Capital στον Ασπρόπυργο, το οποίο θα εξυπηρετεί το δίκτυο καταστημάτων της McDonald’s στην Ελλάδα. Η εταιρεία του Μαλτέζου επιχειρηματία, Melo Hili που διατηρεί τα δικαιώματα ανάπτυξης και λειτουργίας των αμερικάνικων εστιατορίων στην Ελλάδα βρέθηκε αντιμέτωπη με την ελληνική γραφειοκρατία.

Τελικά, τα εμπόδια ξεπεράστηκαν και το κέντρο αποθήκευσης και διανομής θα μπορέσει σύντομα να υποστηρίξει τις ανάγκες του δικτύου καταστημάτων. Θυμίζω ότι πρόκειται για επένδυση ύψους 7 εκατ. ευρώ και θα στεγάζεται σε 4.000 τ.μ. Ο ανταγωνισμός στις αλυσίδες γρήγορης εστίασης έχει φουντώσει για τα καλά, και ειδικά στις τουριστικές περιοχές όπου η πίτα όλο και μεγαλώνει…

———————————

Στον τουρισμό η Μελίνα Τραυλού

Μετά την Neptune Lines, θα υπάρχει και η Neptune Hospitality. Η πρώτη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η Μελίνα Τραυλού, μπαίνει και στον τουριστικό κλάδο. Λέτε να δούμε μια “αλυσίδα” με τη σειρά των ονομάτων που δίνει η κα Τραυλού στα πλοία της, όπως Kεφαλονιά, Iθάκη, Oδυσσέας κ.α.;

Επί τη ευκαιρία…

Πάντως, επί τη ευκαιρία των κινήσεων Τραυλού, όπως και το εφοπλιστικό ενδιαφέρον για τα οικόπεδα στο Ελληνικό, θυμήθηκα και την πρόσφατη πρόταση που είχε διατυπώσει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, για να υπάρξει μια σειρά μέτρων για την προσέλκυση περισσοτέρων πλοίων στην ελληνική σημαία.

Μήπως να το δουν εκεί στον Πειραιά λίγο πιο μεθοδικά. Τα οφέλη είναι μεγάλα.

———————————

Ο φάκελος “Ρουμανία”

Οι πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις που επιβλήθηκαν στην Telekom Romania Mobile από τις αρχές της χώρας επανέφερε το θέμα της πώλησης της 100% θυγατρικής του ομίλου ΟΤΕ στο προσκήνιο. Βέβαια τα 33,5 εκατ. που επιβλήθηκαν είναι διαχειρίσιμα σε επίπεδο ομίλου, όμως ρωτώντας πηγές μου από τον κλάδο, ο φάκελος «Ρουμανία» για το επιτελείο της Λ. Κηφισιάς δεν είναι τόσο εύκολος όσο πίστευαν πολλοί.

Και είναι και το πρώτο μεγάλο τεστ για τον έμπειρο, ομολογουμένως, με την περιοχή, Κώστα Νεμπή.

Επίσης, σύμφωνα με την Eurobank Equities, προφανώς θα υπάρξει κάποια “ήπια”, όπως τη χαρακτήρισε, επίπτωση εάν τελικά οριστικοποιηθεί η επιβάρυνση, την οποία και προσδιορίζει σε περίπου 0,08 ευρώ/μετοχή στις πιθανές πλεονάζουσες αποδόσεις των μετόχων.

Κώστας Νεμπής

Το «περίπλοκο» σχήμα

Ο ΟΤΕ έχει ήδη καταλήξει σε συμφωνία για την πώληση της ρουμανικής μονάδας κινητής με την West Network Invest, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στη Digi Romania. Η Digi ανήκει στον Όμιλο DIGI Communications, εταιρεία τηλεπικοινωνιών με παρουσία στη Ρουμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία και το Βέλγιο.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον είναι ότι υπήρξε και μια πρώτη συμφωνία με την Clever Media, η οποία βρίσκεται στο σχήμα της West Network Invest, σαν μέτοχος μειοψηφίας. Το θέμα βρίσκεται πλέον στα χέρια της ρουμανικής Ρυθμιστικής Αρχής… από τον Μάιο.

——————

Από τις πιο ενδιαφέρουσες ΓΣ

Μπορεί να είναι λίγο νωρίς για προβλέψεις… αλλά όπως μαθαίνω η Γενική Συνέλευση της Εκτέρ στις 11 Νοεμβρίου θα είναι από τις πιο… ενδιαφέρουσες. Τότε θα τεθεί προς έγκριση η συγχώνευση με απορρόφηση της εταιρείας «Ενεργειακός Κόμβος».

Μια συγχώνευση όμως με αρκετά ερωτηματικά, καθώς η Ενεργειακός Κόμβος ανήκει στον βασικό μέτοχο, κ. Σίψα, ο οποίος δίνει ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην Πάρο με αντάλλαγμα την αύξηση του ποσοστού του στην Εκτέρ, έναντι πολύ χαμηλής τιμής.

Βέβαια, η Εκτέρ θα ενισχύσει σημαντικά τα ίδια κεφάλαια, με στόχο πτυχίο ανώτερης τάξης. Πάντως, από την ανακοίνωση της συγχώνευσης, η μετοχή της Εκτέρ έχει βρεθεί σε έντονα πτωτική πορεία, αν λέει κάτι αυτό…

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories