
Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις για νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ σημείωσαν απότομη μείωση (-18,3%) με αρνητικά αποτελέσματα στις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: διψήφιες απώλειες σημειώθηκαν στη Γερμανία (-27,8%), στη Γαλλία (-24,3%) και στην Ιταλία (-13,4%), με την ισπανική αγορά να υποχωρεί κατά 6,5%. Το μερίδιο των BEV στην αγορά της ΕΕ μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.
Το οκτάμηνο Ιανουαρίου Αυγούστου 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1,4%, φτάνοντας σχεδόν τα 7,2 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).
Αυτοκινητοβιομηχανίες: «Καμπανάκι» για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ – Νέα βουτιά στις πωλήσεις ΙΧ
Εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Τον Αύγουστο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτό αντιπροσωπεύει τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης φέτος, σε έντονη αντίθεση με τις σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις πέρυσι. Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη θεαματική πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.
Οι εγγραφές Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους.
Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν κέρδη: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς υβριδικού-ηλεκτρικού ηλεκτρικού ρεύματος έφτασε το 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Αύγουστο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,1%, και οι τέσσερις βασικές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,1% της αγοράς, από 32,6% τον Αύγουστο πέρυσι.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Αύγουστο να κατέχει μερίδιο 11,2%. Διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές αγορές.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Πού «κολλάνε» οι συνομιλίες ΗΠΑ- Ουκρανίας για τα κρίσιμα ορυκτά
Συνεχίζεται το παζάρι μεταξύ Ουάσιγκτον και Κιέβου για τον έλεγχο του φυσικού πλούτου της Ουκρανίας

Κληρονομιά ή καινοτομία; Τι κάνει την Hermès μοναδική στην αγορά πολυτελείας
Τέταρτη χρονιά κερδοφορίας ρεκόρ - Τι οδήγησε την Hermès να μοιράσει τεράστια μερίσματα και μπόνους σε εργαζομένους

Αυξάνει 200% τα bonus των στελεχών εν μέσω απολύσεων η Meta
Σημειώνεται πως την αύξηση αυτή δεν θα την λάβει ο CEO της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Στα 28 δισ. ευρώ ο λογαριασμός από τους τελευταίους δασμούς Τραμπ για την Ευρώπη
Η Ευρώπη εκτιμά ότι οι δασμοί αυτοί είναι τέσσερις φορές υψηλότεροι από την τελευταία φορά που επέβαλε δασμούς ο Τραμπ το 2018

Η BMW βάζει «στοπ» σε επένδυση 600 εκατ. στερλίνων στη Μεγάλη Βρετανία
Η επένδυση που τελικά δεν θα γίνει αφορούσε την αναβάθμιση του εργοστασίου Mini στην Οξφόρδη

Η Μαδρίτη γίνεται ο νέος hot προορισμός για τους Αμερικανούς που μεταναστεύουν λόγω Τραμπ
Το κόστος ζωής στη Μαδρίτη είναι αρκετό μικρότερο άλλων μεγάλων πόλεων, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι

Το τέλος των «μονόκερων» - Πώς έσκασε η φούσκα αξίας 1 τρισ. στη Silicon Valley
Πολλές από τις αμερικανικές startups που μεσουρανούσαν πριν τον κορονοϊό σήμερα βρίσκονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
![«Made in Germany» αυτοκίνητα: Το μεγάλο στοίχημα της νέας κυβέρνησης της Γερμανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/autok-600x400.jpg)
«Made in Germany» αυτοκίνητα: Το μεγάλο στοίχημα της νέας κυβέρνησης της Γερμανίας [γράφημα]
Ενέργεια και προκλήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες το μεγάλο στοίχημα μετά τις εκλογές της Κυριακής

Σκοτ Μπέσεντ: Η οικονομική συνεργασία θα προστατεύσει τους Ουκρανούς και τους Αμερικανούς φορολογούμενους
Ο Σκοτ Μπέσεντ υπερασπίστηκε την προσπάθεια του Ντόναλντ Τραμπ να προωθήσει μια συμφωνία με την Ουκρανία για τους φυσικούς της πόρους

Πόσα δισεκατομμύρια υποστηρίζει ότι περιέκοψε το DOGE - Οι αμφιβολίες
Το DOGE δεν έχει προσφέρει λεπτομέρειες σχετικά με όλες τις δηλωθείσες εξοικονομήσεις