Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις για νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ σημείωσαν απότομη μείωση (-18,3%) με αρνητικά αποτελέσματα στις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: διψήφιες απώλειες σημειώθηκαν στη Γερμανία (-27,8%), στη Γαλλία (-24,3%) και στην Ιταλία (-13,4%), με την ισπανική αγορά να υποχωρεί κατά 6,5%. Το μερίδιο των BEV στην αγορά της ΕΕ μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.
Το οκτάμηνο Ιανουαρίου Αυγούστου 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1,4%, φτάνοντας σχεδόν τα 7,2 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).
Αυτοκινητοβιομηχανίες: «Καμπανάκι» για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ – Νέα βουτιά στις πωλήσεις ΙΧ
Εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Τον Αύγουστο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτό αντιπροσωπεύει τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης φέτος, σε έντονη αντίθεση με τις σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις πέρυσι. Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη θεαματική πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.
Οι εγγραφές Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους.
Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν κέρδη: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς υβριδικού-ηλεκτρικού ηλεκτρικού ρεύματος έφτασε το 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Αύγουστο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,1%, και οι τέσσερις βασικές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,1% της αγοράς, από 32,6% τον Αύγουστο πέρυσι.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Αύγουστο να κατέχει μερίδιο 11,2%. Διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές αγορές.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η ηλεκτροκίνηση «σβήνει» τα... διυλιστήρια στην Κίνα - Τα πρώτα λουκέτα
Η PetroChina πρόκειται να κλείσει το μεγαλύτερο διυλιστήριό της στην Κίνα μέσα στον επόμενο χρόνο με δυναμικότητα 410.000 βαρελιών ημερησίως
Σκάνδαλο στην Olympus - Γιατί «σχολάει» τον πετυχημένο CEO
Δεν είναι πρώτη φορά που η εταιρεία οπτικών Olympus εμπλέκεται σε σκάνδαλο
Τα καταστήματα γίνονται και πάλι της μόδας στην Ευρώπη
Ο συνολικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη μειώνεται ελαφρά, αλλα η πώληση χώρων σε τετραγωνικά μέτρα αυξήθηκε σχεδόν κατά 1%
Πόσα σχεδιάζει να αντλήσει η Boeing από αύξηση κεφαλαίου
Η Boeing στυπημένη από αστοχίες, δυστυχήματα και απεργία προσπαθεί να περισώσει την επενδυτική της βαθμίδα
Υποψήφιοι, πολιτείες κλειδιά, χρηματοδότηση – Οι αμερικανικές εκλογές σε αριθμούς
Αντίστροφη μέτρηση για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ στις οποίες έχει στραμμένο το βλέμμα ολόκληρος ο πλανήτης
Από την Tesla στις Big Oil - Σύμμαχοι του Τραμπ ωφελούνται από το νόμο του Μπάιντεν για το κλίμα
Σκληρές οι αποφάσεις για τον Ντόναλτ Τραμπ που δεν θέλει να δυσαρεστήσει συμμάχους όπως η Tesla και οι Big Oil
Οι εταιρείες πιέζουν, οι εργαζομένοι δυσανασχετούν - Το μέλλον της τηλεργασίας
Η Amazon δεν είναι η μόνη μεγάλη εταιρεία που έχει περιορίσει την εξ αποστάσεως εργασία. Η Goldman Sachs, η PwC αλλά και η Stellantis, έχουν αυξήσει τις ημέρες εργασίας στο γραφείο.
Η αποταμίευση... βλάπτει - Τι επιλέγουν οι Millennials μακροπρόθεσμα
Οι Millennials έχουν τη δική τους ιστορία με την αποταμίευση και τα μετρητά - Τι κάνουν οι άλλες γενιές
Οι δύο νέες μεγάλες τάσεις στα ταξίδια
Οι αναφορές τάσεων από την Expedia και την Booking.com δείχνουν ότι οι παραθεριστές εγκαταλείπουν τα εντυπωσιακά ταξίδια για πιο ήσυχα μέρη
Αυξάνονται αλλά δεν αποδίδουν οι εξ αποστάσεως CEOs - Τι δείχνει νέα έρευνα
Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως οι CEOs που έχουν σκάφη ή ζουν κοντά σε γήπεδα του γκολφ αποδίδουν ακόμη χειρότερα