Η General Motors ανέφερε πολύ υψηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη για το τρίτο τρίμηνο και το outlook που παρουσίασε την φέρνει πιο κοντά σε κέρδη ρεκόρ το 2024 – μόλις ένα χρόνο μετά την δαπανηρή απεργία των μελών του συνδικάτου United Auto Workers.
General Motors: Ισχυρά κέρδη για το α΄τρίμηνο παρά τις χαμηλότερες πωλήσεις
Η εταιρεία ανέφερε ότι σημείωσε προσαρμοσμένα κέρδη 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο, από 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η οποία είχε επηρεαστεί από τις δύο πρώτες εβδομάδες απεργιακών κινητοποιήσεων που διήρκεσαν συνολικά περισσότερες από έξι εβδομάδες. Τα προσαρμοσμένα κέρδη για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους έφτασαν τα 9,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα έσοδα αυξήθηκαν περισσότερο από 10% στα 48,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τις προβλέψεις κατά σχεδόν 800 εκατομμύρια δολάρια και αυξήθηκαν πολύ πιο γρήγορα από την αύξηση κατά 5% στον αριθμό των οχημάτων που πούλησε. Αυτό σημαίνει ότι η GM πουλά αυτοκίνητα σε υψηλότερες μέσες τιμές φέτος από ό,τι το 2023. Το μέσο ύψος συναλλαγής της στη Βόρεια Αμερική έφτασε σχεδόν τα 50.000 δολάρια.
General Motors: 1,1 δισ. το κόστος της απεργίας
Η General Motors πέρυσι υπολόγισε ότι η απεργία τής κόστισε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία είχε υποστηρίξει κατά τη διάρκεια της απεργίας ότι δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις μισθολογικές απαιτήσεις των συνδικάτων και να παραμείνει ανταγωνιστική με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν είχαν συνδικαλισμένους και απεργούς εργαζόμενους αλλά τελικά συμφώνησε να δώσει στους εργαζομένους μια άμεση αύξηση 11% και πρόσθετες αυξήσεις που θα αυξήσουν τους μισθούς τουλάχιστον άλλες 14 ποσοστιαίες μονάδες στα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Κατά τη διάρκεια της απεργίας, το σύνθημα του UAW ήταν ότι τα κέρδη ρεκόρ πρέπει να οδηγήσουν σε συμβάσεις με αυξήσεις – ρεκόρ. Η συμφωνία περιελάμβανε τις μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών που κέρδισε ποτέ το συνδικάτο στη General Motors.
Ωστόσο, η εταιρεία αύξησε το outlook των κερδών της για το υπόλοιπο του έτους την Τρίτη. Το νέο της guidance υποδηλώνει ότι τα κέρδη ολόκληρου του έτους θα ξεπεράσουν πλέον τα κέρδη ρεκόρ του 2022.
Τα ισχυρά αποτελέσματα και το guidance οδήγησαν τη μετοχή της General Motors σε άνοδο 2% στις προκαταρκτικές συναλλαγές, ενώ έως το κλείσιμο της Δευτέρας είχε ήδη αυξηθεί κατά 37% φέτος.
Ο οικονομικός διευθυντής της GM, Paul Jacobson, δήλωσε τη Δευτέρα στους δημοσιογράφους ότι η GM μείωσε τα έξοδα ενόψει της απεργίας εν όψει των αυξήσεων των μισθών για τους συνδικαλισμένους εργαζομένους της.
«Μπορέσαμε να το δούμε αυτό ως κόστος επιχειρηματικής δραστηριότητας», είπε. «Καμία λύπη για το συμβόλαιο UAW».
Xειρότερα αποτελέσματα στην Κίνα και χωρίς απεργία
Ο Jacobson επαίνεσε την ομάδα της GM για την αύξηση του στόχου κερδών της, σημειώνοντας ότι η εταιρεία κατάφερε να «ξεπεράσει την πληθωριστική πίεση».
Εάν η General Motors αντιμετωπίζει προβλήματα, είναι στις μη συνδικαλιστικές της δραστηριότητες στην Κίνα, όπου έχασε 137 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο, σε σύγκριση με τα κέρδη 192 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε εκεί ένα χρόνο νωρίτερα.
Ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν στην Κίνα το τρίμηνο μειώθηκε κατά 37% σε 372.000 λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και αυτού που η GM ανέφερε ως «προκλητικές συνθήκες της αγοράς».
Η Κίνα ήταν κάποτε η μεγαλύτερη αγορά της General Motors για πωλήσεις οχημάτων, αλλά οι αριθμοί πωλήσεων του τρίτου τριμήνου αντιπροσωπεύουν τώρα λίγο περισσότερο από το ήμισυ του όγκου των πωλήσεών της στις ΗΠΑ.
Latest News
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι