Η General Motors ανέφερε πολύ υψηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη για το τρίτο τρίμηνο και το outlook που παρουσίασε την φέρνει πιο κοντά σε κέρδη ρεκόρ το 2024 – μόλις ένα χρόνο μετά την δαπανηρή απεργία των μελών του συνδικάτου United Auto Workers.
General Motors: Ισχυρά κέρδη για το α΄τρίμηνο παρά τις χαμηλότερες πωλήσεις
Η εταιρεία ανέφερε ότι σημείωσε προσαρμοσμένα κέρδη 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο, από 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η οποία είχε επηρεαστεί από τις δύο πρώτες εβδομάδες απεργιακών κινητοποιήσεων που διήρκεσαν συνολικά περισσότερες από έξι εβδομάδες. Τα προσαρμοσμένα κέρδη για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους έφτασαν τα 9,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα έσοδα αυξήθηκαν περισσότερο από 10% στα 48,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τις προβλέψεις κατά σχεδόν 800 εκατομμύρια δολάρια και αυξήθηκαν πολύ πιο γρήγορα από την αύξηση κατά 5% στον αριθμό των οχημάτων που πούλησε. Αυτό σημαίνει ότι η GM πουλά αυτοκίνητα σε υψηλότερες μέσες τιμές φέτος από ό,τι το 2023. Το μέσο ύψος συναλλαγής της στη Βόρεια Αμερική έφτασε σχεδόν τα 50.000 δολάρια.
General Motors: 1,1 δισ. το κόστος της απεργίας
Η General Motors πέρυσι υπολόγισε ότι η απεργία τής κόστισε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία είχε υποστηρίξει κατά τη διάρκεια της απεργίας ότι δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις μισθολογικές απαιτήσεις των συνδικάτων και να παραμείνει ανταγωνιστική με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν είχαν συνδικαλισμένους και απεργούς εργαζόμενους αλλά τελικά συμφώνησε να δώσει στους εργαζομένους μια άμεση αύξηση 11% και πρόσθετες αυξήσεις που θα αυξήσουν τους μισθούς τουλάχιστον άλλες 14 ποσοστιαίες μονάδες στα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Κατά τη διάρκεια της απεργίας, το σύνθημα του UAW ήταν ότι τα κέρδη ρεκόρ πρέπει να οδηγήσουν σε συμβάσεις με αυξήσεις – ρεκόρ. Η συμφωνία περιελάμβανε τις μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών που κέρδισε ποτέ το συνδικάτο στη General Motors.
Ωστόσο, η εταιρεία αύξησε το outlook των κερδών της για το υπόλοιπο του έτους την Τρίτη. Το νέο της guidance υποδηλώνει ότι τα κέρδη ολόκληρου του έτους θα ξεπεράσουν πλέον τα κέρδη ρεκόρ του 2022.
Τα ισχυρά αποτελέσματα και το guidance οδήγησαν τη μετοχή της General Motors σε άνοδο 2% στις προκαταρκτικές συναλλαγές, ενώ έως το κλείσιμο της Δευτέρας είχε ήδη αυξηθεί κατά 37% φέτος.
Ο οικονομικός διευθυντής της GM, Paul Jacobson, δήλωσε τη Δευτέρα στους δημοσιογράφους ότι η GM μείωσε τα έξοδα ενόψει της απεργίας εν όψει των αυξήσεων των μισθών για τους συνδικαλισμένους εργαζομένους της.
«Μπορέσαμε να το δούμε αυτό ως κόστος επιχειρηματικής δραστηριότητας», είπε. «Καμία λύπη για το συμβόλαιο UAW».
Xειρότερα αποτελέσματα στην Κίνα και χωρίς απεργία
Ο Jacobson επαίνεσε την ομάδα της GM για την αύξηση του στόχου κερδών της, σημειώνοντας ότι η εταιρεία κατάφερε να «ξεπεράσει την πληθωριστική πίεση».
Εάν η General Motors αντιμετωπίζει προβλήματα, είναι στις μη συνδικαλιστικές της δραστηριότητες στην Κίνα, όπου έχασε 137 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο, σε σύγκριση με τα κέρδη 192 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε εκεί ένα χρόνο νωρίτερα.
Ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν στην Κίνα το τρίμηνο μειώθηκε κατά 37% σε 372.000 λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και αυτού που η GM ανέφερε ως «προκλητικές συνθήκες της αγοράς».
Η Κίνα ήταν κάποτε η μεγαλύτερη αγορά της General Motors για πωλήσεις οχημάτων, αλλά οι αριθμοί πωλήσεων του τρίτου τριμήνου αντιπροσωπεύουν τώρα λίγο περισσότερο από το ήμισυ του όγκου των πωλήσεών της στις ΗΠΑ.
Latest News
H Γαλλία, παραμένει ο βασικος προμηθευτής ηλεκτρισμού για Γερμανία και Βρετανία
Το 2024, η Γαλλία ήταν ο μεγαλύτερος προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας και ο δεύτερος για την Ιταλία
Λεωφορειόδρομοι και συνεπιβατισμός στο Παρίσι
Μια κληρονομιά των Ολυμπιακών Αγώνων που επεκτείνεται και στους αυτοκινητόδρομους
Ο Μάρκο Γκομπέτι παραιτείται από CEO της Salvatore Ferragamo - Γιατί δεν τα «βρήκανε»
Η Salvatore Ferragamo ανακοίνωσε ότι η απόφαση πάρθηκε κοινή συναινέσει - Βασικός λόγος οι πωλήσεις
Η ώρα της αλήθειας για τους Γάλλους - Ο προϋπολογισμός και η πρόταση μομφής
Πώς ο Εμανουέλ Μακρόν κατάφερε να αναδείξει την Ακροδεξιά ως παράγοντα σταθερότητας και πολιτικής υπευθυνότητας
Στην «πρίζα» οι εργαζόμενοι στο Gigafactory της Tesla στο Βερολίνο
Οι μεγάλες εργασιακές απαιτήσεις κάνουν να παίρνει αναρρωτικές άνω του 15%
UBS: Το πλήγμα των αμερικανικών δασμών στην Ευρώπη δεν θα είναι οικονομικό… αλλά πολιτικό
Η UBS υποθέτει ότι οι δασμοί των ΗΠΑ σε επιλεγμένα ευρωπαϊκά αγαθά είναι πιθανό να τεθούν σε ισχύ το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους
Η ΕΕ θα πληρώσει με 250 εκατ. ευρώ το «λογαριασμό» ηλεκτρικού της Μολδαβιας
Με 250 εκατ. ευρώ η ΕΕ θα στηρίξει τις ενεργειακές ανάγκες της Μολδαβίας
Οι φιλοδοξίες των τουρκικών εταιρειών για την ανοικοδόμηση στη Συρία
Οι εξαγωγές της τουρκικού τσιμέντου και κεραμικών προς τη Συρία αυξήθηκαν κατα 92% τον Ιανουάριο
Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ μετρούν τις δυνάμεις τους - Η ζυγισμένη απάντηση της Κίνας στους δασμούς
Η εμπειρία του πρώτου εμπορικού πολέμου, το εμπορικό πλεόνασμα και ο στόχος του Τραμπ
Μίνι ράλι για τη μετοχή της Ferrari - Κέρδη 111.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο
Η Ferrari αναμένει τα καθαρά έσοδα να αυξηθούν κατά περίπου 5% σε περισσότερα από 7 δισ. ευρώ το 2025