Αλλαγών συνέχεια για την Starbucks μετά τον διορισμό του Μπράιαν Νίκολ ως νέου επικεφαλής με στόχο να αναδιαμορφώσει την εταιρεία του Σιάτλ. Μετά την αποχώρηση του Μάικλ Κόνγουεϊ από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου για το τμήμα της Βόρειας Αμερικής, ήρθε η σειρά την Κίντρα Ράσελ να αφήσει το πόστο του επικεφαλής μάρκετινγκ της Starbucks Corp.
Η αλυσίδα επιβεβαίωσε στο Bloomberg News την αποχώρηση της Ράσελ που ύστερα από οκτώ χρόνια στην επιχείρηση, αναρριχήθηκε στη συγκεκριμένη θέση πριν από λίγους μόλις μήνες.
Starbucks: Τα 5+1 σημεία που θέλει να αλλάξει ο νέος CEO
Starbucks: Και θέλει να τα αλλάξει όλα
Η Starbucks επέλεξε τον Νίκολ τον Αύγουστο για να αναλάβει τη θέση του Λάξμαν Ναρασιμχάν, ο οποίος κατείχε τη θέση από τον Μάρτιο του 2023. Ως CEO στην Chipotle από το 2018, ο Νίκολ κατάφερε να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα για την αλυσίδα fast-casual μετά από μια σειρά επιδημιών τροφικών ασθενειών και να την βγάλει από την πανδημία χωρίς τραγικές απώλειες.
Για την πολυπόθητη επαναφορά, η εταιρεία θα πρέπει να ενισχύσει τις δραστηριότητές της, να βρει την ταυτότητα του εμπορικού της σήματος και να αποφασίσει τι θα κάνει με τις δραστηριότητές της στην Κίνα.
Ήδη ο Νίκολ έχει προχωρήσει στην ανανέωση των ανώτερων θέσεων της αλυσίδας καφέ, πολλές φορές αναιρώντας ορισμένες διοικητικές αλλαγές που εφάρμοσε ο αποπεμφθείς προκάτοχός του νωρίτερα φέτος.
Ομοίως και η αποχώρηση της Ράσελ που έρχεται μετά την πρόσληψη από τον Νίκολ της Τρέσι Λίμπερμαν ως chief brand officer με απώτερο στόχο να «επανασυστήσει τη Starbucks στον κόσμο», σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα. Θα ηγηθεί του μάρκετινγκ, της ανάπτυξης προϊόντων, της ψηφιακής τεχνολογίας, του δημιουργικού και της ανάλυσης δεδομένων.
Τι αφήνει η Ράσελ στη Starbucks
Η Ράσελ ήταν υπεύθυνη για την ηγεσία του τμήματος μάρκετινγκ της Starbucks, συμπεριλαμβανομένων των ενεργειών για το εμπορικό σήμα, το προϊόν, την αφοσίωση, τις συνεργασίες και το μάρκετινγκ των αδειοδοτημένων καταστημάτων, καθώς και για τις λειτουργίες μάρκετινγκ για τη δημιουργική παραγωγή, τις εκδόσεις, την ανάπτυξη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Η είσοδός της στην αμερικανική αλυσίδα καφεστίασης πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2017 και από τότε ηγήθηκε του προγράμματος επιβράβευσης Starbucks Rewards και του μάρκετινγκ συνεργασιών, δουλεύοντας σε όλο τον οργανισμό για να συνθέσει τις καλύτερες μεθοδολογίες, πρακτικές και εργαλεία σε ολοκληρωμένες, προσαρμοσμένες στρατηγικές για την αναβάθμιση του προγράμματος επιβράβευσης Starbucks.
Πριν από τη Starbucks, η Ράσελ εργαζόταν για την Starwood Hotels & Resorts, όπου ήταν επικεφαλής του Digital, Loyalty & Partnership Marketing για τον αμερικανικό βραχίονα. Ήταν επίσης υπεύθυνη για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την ηγεσία του προγράμματος Field Marketing της Starwood, ενώ είχε επίσης εμπειρία σε πρακτορεία, καθώς εργάστηκε στη Avenue A, η οποία ανέπτυξε και μεταμόρφωσε την ψηφιακή στρατηγική στις πρώτες ημέρες των ψηφιακών μέσων. Ως Account Μanager διαχειρίστηκε πελάτες σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων του λιανικού εμπορίου, των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας.
Τα κοινά σημεία
Τα κομβικά σημεία είναι η κοινή εμπειρία του Νίκολ και της Τρέισι Λίμπερμαν από την Chipotle και την Taco Bell.
Ο μεν Νίκολ προέρχεται από το χώρο του μάρκετινγκ και ξεκίνησε την καριέρα του στην Procter & Gamble. Στη συνέχεια μετακινήθηκε στη Yum Brands σε διάφορες θέσεις μάρκετινγκ, προτού ανέβει στην ηγεσία της Taco Bell. Αυτή η εμπειρία στο μάρκετινγκ αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμη όταν εντάχθηκε στην Chipotle, τον Φεβρουάριο του 2018 – θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι τα τέλη του φετινού Αυγούστου.
Η δε Λίμπερμαν έρχεται στη Starbucks από τη Yahoo, όπου εργαζόταν επίσης ως chief marketing officer κατά το τελευταίο έτος. Προηγουμένως βρισκόταν στην Chipotle Mexican Grill Inc. όταν ο Νίκολ ήταν CEO, όπως και σύμβουλος και στην Yum! Brands Inc. όπου ο Νίκολ ήταν επικεφαλής της Taco Bell. Η εμπειρία της περιλαμβάνει και τη θητεία της σε αλυσίδες όπως η Snap Kitchen και η Pizza Hut.
Αναδιαρθρώνοντας την προβληματική Chipotle, ο Νίκολ πέτυχε οι πωλήσεις της αλυσίδας burrito να αγγίξουν τα 9,9 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Με την πρόσληψη της Τρέσι Λίμπερμαν από την Chipotle, ο Νίκολ φιλοδοξεί να αλλάξει και την Starbucks που είχε έσοδα 36 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οικονομικό έτος 2023 και διατηρεί περισσότερα από τα μισά καφέ της Starbucks εκτός της Βόρειας Αμερικής.
Ήδη ο νέος CEO, Μπράιαν Νίκολ, έχει προχωρήσει στην ανανέωση των ανώτερων θέσεων της αλυσίδας καφέ, πολλές φορές αναιρώντας ορισμένες διοικητικές αλλαγές που εφάρμοσε ο αποπεμφθείς προκάτοχός του νωρίτερα φέτος. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Τρέισι Λίμπερμαν.
Και η Starbucks συνεχίζει
Πριν από δύο ημέρες η αμερικανική αλυσίδα ανακοίνωσε ότι αναδιοργανώνει τη δομή ορισμένων ομάδων της.
Σύμφωνα με το Geekwire, η Σάρα Τρίλινγκ, εκτελεστική αντιπρόεδρος και πρόεδρος πλέον της Starbucks North America, θα αποκτήσει νέους στενούς συνεργάτες και μάλιστα άμεσα σε μια προσπάθεια να «δημιουργήσει σαφή υπευθυνότητα για την εμφάνιση και την αίσθηση των καταστημάτων μας από τις ιδέες μέσω του σχεδιασμού έως την ανάπτυξη», σύμφωνα με την εταιρεία. Μεταξύ αυτών, η Άντζελα Ρόμπινσον Γκέιλορντ, η οποία ηγείται της ανάπτυξης των καταστημάτων, και η Ντον Κλαρκ, ανώτερη αντιπρόεδρος και εκτελεστική διευθύντρια δημιουργικού.
Σε ένα επόμενο βήμα, η εταιρεία ενοποιεί επίσης την Παγκόσμια Επικοινωνία και τις Εταιρικές Υποθέσεις της σε μια ενιαία ομάδα. Ο Ντόμινικ Καρρ θα ηγηθεί της ομάδας, προσθέτοντας τις «εταιρικές υποθέσεις» στον προηγούμενο τίτλο του ως επικεφαλής επικοινωνίας και θα αναφέρεται στον διευθύνοντα σύμβουλο. Ενώ ο Έι Τζέι Τζόουνς ΙΙ (σ.σ. ο δεύτερος) θα συνεχίσει να ηγείται της ομάδας εταιρικών υποθέσεων και θα αναφέρεται στον Καρρ.
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο