Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής (Flyover) Θεσσαλονίκης, και τα έργα εκτελούνται με κανονικούς ρυθμούς, σε πολλά μέτωπα, και έχει αναλάβει η κοινοπραξία ABAΞ – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ για λογαριασμό της «Κεδρηνός Λόφος» (Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης).
Flyover: Παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης
Ειδικότερα σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκονται οι χωματουργικές εργασίες, καθώς και οι εργασίες κατασκευής τεχνικών και υδραυλικών έργων.
Το κυριότερο αντικείμενο είναι η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους 7,6 χλμ.
Τμήμα της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover) είναι μία γέφυρα πλάτους 22 μ. και μήκους 4 χλμ., που θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα η οποία θα έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ελλάδα.
Για την κατασκευή του flyover θα χρησιμοποιηθεί κυλιόμενο μεταλλικό καλούπι, που θα κινείται υδραυλικά επί των βάθρων
Πώς θα κατασκευαστεί ο Flyover
Για την κατασκευή του flyover θα χρησιμοποιηθεί κυλιόμενο μεταλλικό καλούπι, που θα κινείται υδραυλικά επί των βάθρων. Η κατασκευή της θεμελίωσης της παραπάνω γέφυρας είναι σε εξέλιξη, με 14 φρέατα θεμελίωσης να βρίσκονται υπό κατασκευή.
Το έργο το οποίο επισκέφθηκε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, εκτιμάται ότι θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας.
Μετά την ολοκλήρωσή του, η νέα Περιφερειακή Οδός θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 5.000 οχήματα που διέρχονται σήμερα.
Σήμερα στο έργο κατασκευής του Flyover απασχολούνται περίπου 300 άτομα και 70 βαριά μηχανήματα.
Tα βασικά χαρακτηριστικά
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.
Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) (flyover) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ. Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους.
Κατά την διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης
Tα βασικά χαρακτηριστικά του έργου είναι:
- 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδοι κόμβοι
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα
- 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων/ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
- Εκσυγχρονισμός και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Latest News
Ποιες λύσεις εξετάζονται για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αθήνα
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με μεγάλους παραγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος όπως η ΔΕΗ αλλά και ο όμιλος Μυτιληναίου και άλλους για την κατασκευή και λειτουργία 3 η 4 μονάδων αφαλάτωσης
Πάτρα – Πύργος: Πώς προχωρά το έργο της ΑΒΑΞ στο Α’ τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου [video]
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος κατασκευάζεται και η ΑΒΑΞ δίνει στη δημοσιότητα βίντεο με την πορεία των εργασιών
Η «μάχη» της ΠΥΡΚΑΛ - Οι πέντε μεγάλοι των κατασκευών στον διαγωνισμό για το πάρκο «Ανδρέας Λεντάκης»
Ενδιαφέρον εκδηλώθηκε απο τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ» και «METLEN - INTRAKAT»
Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Αύξηση 77% της συνεισφοράς στο ΑΕΠ στην τετραετία
Ο Ομιλος ΗΡΑΚΛΗΣ είχε 406 εκατ. ευρώ συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ, και απασχολεί 12.500 εργαζόμενους σε μόνιμες θέσεις εργασίας
Logistics: Στο 1 δισ. ευρώ η αξία των νέων έργων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Επενδυτικό ενδιαφέρον για logistics και αποθηκευτικούς χώρους - Οι προκλήσεις για οδικές μεταφορές, ναυτιλία, αερομεταφορές
ΑΑΔΕ: Πότε ξεκινά η ψηφιακή υποβολή των συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων
Ποιες είναι οι αποφάσεις του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Χτίζει νέες υπεραξίες στις υποδομές και παραχωρήσεις – Τα έργα
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ξεδιπλώνει το στρατηγικό σχέδιο για ενισχυμένο χαρτοφυλάκιο σε υποδομές και παραχωρήσεις
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στις μηνυτήριες αναφορές πετά τη μπάλα ο Σταϊκούρας για τα θέματα ασφάλειας
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Ο κ. Σταικούρας έχει ήδη καταθέσει από τον περασμένο Απρίλιο δύο μηνυτήριες αναφορές στη δικαιοσύνη
Εργοτάξιο ξανά το ΟΑΚΑ – Διαγωνισμός 65 εκατ. για τις στέγες Καλατράβα
Το ΟΑΚΑ κλείνει από το καλοκαίρι του 2025 για εργασίες αποκατάστασης της στατικής επάρκειας στις στέγες του Ολυμπιακού Σταδίου και του ποδηλατοδρομίου
Ταχιάος: Πριν τις 30 Νοεμβρίου οι πιστοποιήσεις για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ως προς τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε πως θα ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου