Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής (Flyover) Θεσσαλονίκης, και τα έργα εκτελούνται με κανονικούς ρυθμούς, σε πολλά μέτωπα, και έχει αναλάβει η κοινοπραξία ABAΞ – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ για λογαριασμό της «Κεδρηνός Λόφος» (Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης).

Flyover: Παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης

Ειδικότερα σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκονται οι χωματουργικές εργασίες, καθώς και οι εργασίες κατασκευής τεχνικών και υδραυλικών έργων.

Το κυριότερο αντικείμενο είναι η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους 7,6 χλμ.

Τμήμα της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover) είναι μία γέφυρα πλάτους 22 μ. και μήκους 4 χλμ., που θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα η οποία θα έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ελλάδα. Flyover

Για την κατασκευή του flyover θα χρησιμοποιηθεί κυλιόμενο μεταλλικό καλούπι, που θα κινείται υδραυλικά επί των βάθρων

Πώς θα κατασκευαστεί ο Flyover

Για την κατασκευή του flyover θα χρησιμοποιηθεί κυλιόμενο μεταλλικό καλούπι, που θα κινείται υδραυλικά επί των βάθρων. Η κατασκευή της θεμελίωσης της παραπάνω γέφυρας είναι σε εξέλιξη, με 14 φρέατα θεμελίωσης να βρίσκονται υπό κατασκευή.

Το έργο το οποίο επισκέφθηκε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, εκτιμάται ότι θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Μετά την ολοκλήρωσή του, η νέα Περιφερειακή Οδός θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 5.000 οχήματα που διέρχονται σήμερα.

Σήμερα στο έργο κατασκευής του Flyover απασχολούνται περίπου 300 άτομα και 70 βαριά μηχανήματα.

Tα βασικά χαρακτηριστικά

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.

Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) (flyover) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ. Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους.

Κατά την διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης

Tα βασικά χαρακτηριστικά του έργου είναι:

  • 12 χιλιόμετρα έργου
  • 9 ανισόπεδοι κόμβοι
  • 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
  • 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
  • 9 γέφυρες
  • 2 στέγαστρα
  • 1 σήραγγα
  • 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων/ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
  • Εκσυγχρονισμός και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
ΕΥΔΑΠ: Μεταφορά νερού από τη λίμνη Κρεμαστών για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας
Επικαιρότητα |

Ποιες λύσεις εξετάζονται για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αθήνα

Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με μεγάλους παραγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος όπως η ΔΕΗ αλλά και ο όμιλος Μυτιληναίου και άλλους για την κατασκευή και λειτουργία 3 η 4 μονάδων αφαλάτωσης