Το 84% των CIO (Διευθυντής συστημάτων πληροφορικής) πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) θα είναι τόσο σημαντική για τις επιχειρήσεις όσο ήταν η άνοδος του διαδικτύου, σύμφωνα με νέα έρευνα της Salesforce, του παγκόσμιου ηγέτη στο AI CRM. Ωστόσο, μόνο το 11% των ερωτηθέντων δηλώνει πως έχει εφαρμόσει πλήρως τη συγκεκριμένη τεχνολογία στις δραστηριότητές του, αναφέροντας τεχνικές και οργανωτικές προκλήσεις όπως η ασφάλεια και η δομή δεδομένων.
Η έρευνα διεξήχθη σε 150 CIO εταιρειών με 1.000 ή περισσότερους υπαλλήλους και ρίχνει φως σχετικά με τη χρήση της ΑΙ στις επιχειρήσεις και τα εμπόδια που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, καθώς οι εταιρείες επικεντρώνουν τις στρατηγικές τους γύρω από αυτήν την τεχνολογία.
Τεχνητή νοημοσύνη: Οι επενδύσεις σε startups ξεπέρασαν τα 3,9 δισ. δολ. το γ’ τρίμηνο
Ανάμεσα στα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι η αυξανόμενη πίεση που νιώθουν οι CIO να μετατραπούν σε ειδικούς (experts) της AI: 61% των ερωτηθέντων CIO ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν αυξημένες προσδοκίες ως προς τις γνώσεις τους σχετικά με την AI σε σχέση με αυτές που όντως έχουν, ενώ πολλοί στρέφονται στους συναδέλφους τους από άλλες εταιρείες ως κύρια πηγή πληροφόρησης.
H ανησυχία για την τεχνητή νοημοσύνη
Μολονότι αναγνωρίζεται ευρέως η δυναμική της AI, παρατηρείται μια επιφυλακτικότητα στους επαγγελματίες: το 67% υιοθετεί μια πιο προσεκτική προσέγγιση σε σχέση με άλλες τεχνολογίες, με μεγάλο μέρος αυτής της επιφυλακτικότητας να οφείλεται σε ανησυχίες σχετικά με την αξιοπιστία και ασφάλεια των δεδομένων.
Οι CIO αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην κατανομή των πόρων μεταξύ πρωτοβουλιών AI και άλλων τεχνολογικών προγραμμάτων, ιδιαίτερα όσων σχετίζονται με τη διαχείριση δεδομένων. Παρότι δαπανούν κατά μέσο όρο το 20% του προϋπολογισμού τους σε δεδομένα και υποδομές, σε σύγκριση με το 5% που διατίθεται για την AI, το 47% των CIO δεν είναι σίγουρο ότι έχει κατανεμηθεί σωστά το ποσό για τις πρωτοβουλίες AI. Η αβεβαιότητα αυτή πηγάζει από την ανάγκη για ασφαλή και αξιόπιστα δεδομένα, τα οποία θεωρούνται θεμελιώδη για την επιτυχή εφαρμογή της AI, αλλά απαιτούν μεγάλες επενδύσεις πριν η AI μπορέσει να αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Επιπλέον, το 66% των CIO πιστεύει ότι θα δει απόδοση της επένδυσης (ROI) από την ΑΙ, αλλά 68% από αυτούς θεωρούν πως οι επιχειρηματικοί τους εταίροι έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες σχετικά με το πότε θα επιτευχθεί αυτή η απόδοση.
Latest News
Σκληρός Ιανουάριος για την Apple - Oι καταναλωτές δε βρίσκουν ακόμη χρήσιμο τo smartphone AI
Η εταιρεία υποβαθμίστηκε σε hold από την Loop Capital και σε underperform από την Jefferies.
Η ΑΙ θα φέρει πρωτοφανή αυτονομία στις επιχειρήσεις - Τι εκτιμά η Accenture Technology Vision 2025
Η 25η ετήσια έκδοση εξερευνά το μέλλον, όπου η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει τα πάντα, από την εμπειρία των πελατών μέχρι το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό
Προσφορά για συγχώνευση με το TikTok, υπέβαλε η Perplexity
Η πρόταση της Perplexity έγινε ενώ παράλληλα διακινείται ότι μπορει να εκδηλωθεί κάποια πρωτοβουλία εκ μέρους του νέου αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τράμπ
Η Amazon προχωρά σε μεταμόσχευση «εγκεφάλου» στην Alexa
Η κυκλοφορία του αναβαθμισμένου φωνητικού βοηθού χτυπήθηκε από καθυστερήσεις καθώς η Amazon προσπαθεί να ξεπεράσει τεχνικά εμπόδια
Ποια επαγγέλματα δεν φοβούνται την AI [γράφημα]
Οι προβλέψεις για όσα φέρνει η ΑΙ στην αγορά εργασίας είναι εν πολλοίς σαρωτικές - Δεν υπάρχουν, όμως, μόνον άσχημα νέα
Η τεχνητή νοημοσύνη θα διαμορφώσει την πολιτική υγείας στην ΕΕ
Σύμφωνα με τον Επίτροπο Όλιβερ Βαρχέλι, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη
Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοι και γιατί σχεδιάζουν επενδύσεις σε ΑΙ αντί προσλήψεις προσωπικού
Νέα δημοσκόπηση λέει ότι το 51% των ηγετικών στελεχών επιχειρήσεων στοχεύουν να ανακατευθύνουν τις επενδύσεις φέτος στην τεχνητή νοημοσύνη
Νέο μπλόκο ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροτσίπ και τεχνολογίας ΑΙ
Στόχος των νέων περιορισμών είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην τεχνητή νοημοσύνη
Ένας Cosmos γεμάτος ανθρωπόμορφα ρομπότ
Θα μπορούν να κάνουν δουλειές στο σπίτι ή σε χώρους εργασίας όπως τα εργοστάσια
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.