Η τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνει το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη, όπως: βελτιστοποιημένη ανάλυση κινδύνων, εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών, μείωση κόστους, ταχύτερη προσαρμογή προϊόντων στις ανάγκες των καταναλωτών, καθώς και αποτελεσματικότερη διαχείριση των απαιτήσεων.

Όλα αυτά φέρνουν μια πραγματική επανάσταση στις λειτουργίες των ασφαλιστικών εταιριών βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και παραγωγικότητα, αλλά και την εμπειρία των πελατών, ανέφερε η κ. Ισαβέλλα Βήτου, Chief Strategy & Integration Officer της Allianz Ελλάδος στο πλαίσιο του συνεδρίου ΑΙ & Digital Transformation Conference της KPMG.

Πόσο χρόνο εξοικονομεί ο Δημόσιος Τομέας με την AI – Το ελληνικό παράδειγμα

Στο συνέδριο, η κα. Βήτου παρουσίασε την στρατηγική τοποθέτηση της Allianz και τα αποτελέσματα ερευνών πάνω στο θέμα της υιοθέτησης και των αλλαγών που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη.

Συνολικά, η επιτυχής υιοθέτηση της AI σε έναν οργανισμό προϋποθέτει την ενσωμάτωσή της στον στρατηγικό σχεδιασμό, επενδύσεις σε εργαλεία και εκπαίδευση του προσωπικού και την ικανότητα να αγκαλιάσει κανείς την αλλαγή. Η Allianz Ελλάδος έχει ήδη ξεκινήσει αυτό το ταξίδι, θέτοντας τις βάσεις για ένα περισσότερο αποδοτικό και ανταγωνιστικό μέλλον, ανέφερε η Ισαβέλλα Βήτου.

Η κ. Ισαβέλλα Βήτου, Chief Strategy & Integration Officer της Allianz Ελλάδος συμμετείχε στο ΑΙ & Digital Transformation Conference της KPMG

Τεχνητή νοημοσύνη και ασφαλιστικός κλάδος

Η κ. Βήτου εστίασε συνολικά στις στρατηγικές και τις ευκαιρίες για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό τομέα, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει σε επίπεδο λειτουργιών, ανάλυσης δεδομένων και προώθησης καινοτομίας.

Στην εισαγωγή της ανέφερε ότι η AI αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές επαναστάσεις και ήδη επηρεάζει την καθημερινότητά μας εδώ και περίπου 1,5 χρόνο

Ο ασφαλιστικός κλάδος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτές σε τεχνητή νοημοσύνη με τη μικρότερη όμως ακόμα υιοθέτηση. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα παγκόσμια στοιχεία για το 2022, οι ασφαλιστικές εταιρίες επένδυσαν περίπου το 2% των συνολικών IT δαπανών τους σε θέματα AI και σχετικών συστημάτων, τοποθετώντας τον κλάδο σε παρόμοιο επίπεδο με τους χρηματοπιστωτικούς και καταναλωτικούς τομείς.

Ωστόσο, παρά τις υψηλές επενδύσεις, η διείσδυση της AI στον ασφαλιστικό κλάδο είναι σημαντικά χαμηλότερη, κατατάσσοντάς τον κλάδο στην έβδομη θέση, σε σχέση με τον πιο ώριμο τομέα, την τεχνολογία.

Η Allianz, αναγνωρίζοντας τη σημασία της, έχει ξεκινήσει την ενσωμάτωση της AI σε διάφορες λειτουργίες έχοντας θέσει ως σημαντική τη δημιουργία μιας στρατηγικής που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη κλιμακούμενων, αξιόπιστων λύσεων που προσφέρουν προστιθέμενη αξία σε όλες τις επιχειρηματικές λειτουργίες. Οι λύσεις είναι βασισμένες σε κοινά δεδομένα που μοιράζεται με τους συνεργάτες της, ενώ γίνεται επιμελής έλεγχος για την σωστή διαχείριση και συμμόρφωση.

Οι λύσεις τεχνητής νοημοσύνης της Allianz καλύπτουν κεντρικούς τομείς όπως το marketing, οι πωλήσεις, οι λειτουργίες και η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα και σε δεύτερο χρόνο την παραγωγικότητα, η αύξηση της οποίας είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Η επιτυχία αυτής της στρατηγικής βασίζεται σε τρεις πυλώνες: τεχνολογία, δεδομένα και ανθρώπους, με δέσμευση πάντα στην υπεύθυνη χρήση.

Η κ. Ισαβέλλα Βήτου, Chief Strategy & Integration Officer της Allianz Ελλάδος

Ενσωμάτωση της AI στην Allianz

Η βασική στρατηγική ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης που προτείνει η εταιρεία επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός κατάλληλου περιβάλλοντος, με σαφείς ρόλους και αρμοδιότητες, καθώς και επενδύσεις σε εργαλεία, εκπαίδευση προσωπικού, και καλλιέργεια κουλτούρας καινοτομίας, ανέφερε η κα. Βήτου.

  • Πυλώνες Επιτυχούς Ενσωμάτωσης: Η ενσωμάτωση της AI απαιτεί: α) πρόσβαση σε ποιοτικά δεδομένα, β) ανάπτυξη αξιόπιστων μοντέλων ΤΝ, γ) συμμόρφωση με το κανονιστικό πλαίσιο, και δ) διασφάλιση ηθικής χρήσης.
  • Διατήρηση & Εξέλιξη Ταλέντου: Η επιτυχής αξιοποίηση της AI απαιτεί προσωπικό με εξειδικευμένες δεξιότητες (π.χ. data analysis, project management, προγραμματισμός, γνώση εφαρμογών AI στον ασφαλιστικό κλάδο, prompt engineering). Η συνεχής εκπαίδευση και η καλλιέργεια «περιέργειας» για τις εξελίξεις είναι απαραίτητες.
  • Σταδιακή προσέγγιση: Είναι πολύ σημαντικό κάθε οργανισμός να κατανοήσει τις ανάγκες, αλλά και να περιγράψει το πλαίσιο στο οποίο θα έχει εφαρμογή η τεχνητή νοημοσύνη και αυτό πρέπει να γίνει σταδιακά. Να αντιληφθεί δηλαδή ποια είναι η αφετηρία, ποιο είναι το επίπεδο ωριμότητας του και της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται και που στοχεύει πρωτίστως βραχυπρόθεσμα.
  • Σαφές μοντέλο διακυβέρνησης: Πρέπει να υπάρχει καθορισμός ρόλων & αρμοδιοτήτων και υποστήριξη προσωπικού στην αλλαγή.
  • Ο άνθρωπος στο επίκεντρο: Η τεχνητή νοημοσύνη συμπληρώνει και δεν αντικαθιστά τον άνθρωπο. Η ενσυναίσθηση, η κριτική σκέψη και η διαχείριση ανθρώπων παραμένουν αναντικατάστατες δεξιότητες.
  • Συνεχής Επένδυση & Προσαρμογή: Η ενσωμάτωση της AI είναι μια συνεχής διαδικασία, απαιτεί διαρκή επένδυση και προσαρμογή στις εξελίξεις.

Νέες εφαρμογές ΑΙ σε τομείς της Allianz Ελλάδος

Όπως τόνισε η κα. Βήτου, στην Ελλάδα ήδη έχουν ενσωματωθεί εφαρμογές AI σε τομείς όπως η ανάληψη κινδύνων, ο έλεγχος δεδομένων και η ανίχνευση απάτης. Σύμφωνα με την Chief Strategy & Integration Officer της Allianz, αν και στα πρώτα βήματα, η εταιρεία έχει ήδη υλοποιήσει εφαρμογές AI όπως: chatbots, εσωτερικό Allianz GPT, έλεγχο δεδομένων & επαλήθευσης (π.χ. αναγνώριση φωτογραφιών), ανάλυση συμβολαίων και διερεύνηση εφαρμογών στην ανίχνευση απάτης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη