Ζημίες ύψους 6 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε η Boeing  και δήλωσε ότι θα συνεχίσει να «αιμορραγεί» σε μετρητά, καθώς ο νέος διευθύνων σύμβουλος Κέλι Ορτμπεργκ προειδοποίησε ότι ο κατασκευαστής αεροσκαφών πρέπει να αναθεωρήσει την κουλτούρα του για να τερματίσει μια πολυετή κρίση που έχει κλονίσει την εμπιστοσύνη των πελατών και των επενδυτών.

Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών «έκαψε» 2 δισ. δολάρια σε μετρητά το τρίτο τρίμηνο, με αποτέλεσμα η συνολική εκροή να ανέλθει στα 10 δισ. δολάρια φέτος, αναφέρουν οι Financial Times.

Boeing: Ο CEO Κέλι Όρτμπεργκ βάζει εμπρός στρατηγικό πλάνο για να απογειώσει ξανά την εταιρεία [γράφημα]

Ο γενικός οικονομικός διευθυντής Μπράιαν Γουέστ δήλωσε ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί μετρητά το 2025, καθώς ετοιμάζεται να αυξήσει την παραγωγή του 737 Max και να επεκτείνει το απόθεμα του 777X, αν και είπε ότι η «καύση μετρητών» θα είναι μικρότερη από ό,τι το 2024.

«Θα γυρίσει το δεύτερο εξάμηνο [του 2025] και στη συνέχεια θα βγούμε με μεγαλύτερη δυναμική, καθώς η παραγωγή στα εργοστάσια θεραπεύεται και ανακάμπτει», είπε.

Ο Κ.Όρτμπεργκ δήλωσε ότι είναι «πολύ νωρίς» για να πει κανείς αν η Boeing θα επιμείνει στον στόχο που έθεσε το 2022 για τη δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών ύψους 10 δισ. δολαρίων είτε το 2025 είτε το 2026.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος δήλωσε στους εργαζόμενους και τους επενδυτές ότι η Boeing βρισκόταν «σε σταυροδρόμι» και ότι «σοβαρές παραλείψεις στις επιδόσεις» είχαν οδηγήσει σε διάβρωση της εμπιστοσύνης, αύξηση του χρέους και απογοήτευση των πελατών.

Πρόσθεσε ότι ήθελε να σταθεροποιήσει την επιχείρηση, να βελτιώσει τις διαδικασίες παραγωγής αεροσκαφών και να δει τα στελέχη να είναι «στενά ενσωματωμένα με την επιχείρησή μας και τους ανθρώπους που κάνουν το σχεδιασμό και την παραγωγή των προϊόντων μας».

Η κρίσιμη ψηφοφορία

Τα σχόλιά του έγιναν την ίδια ημέρα που οι 33.000 μηχανικοί της εταιρείας στην Ουάσινγκτον ψηφίζουν για το αν θα αποδεχθούν μια προτεινόμενη συμφωνία με την εταιρεία που θα έβαζε τέλος σε μια απεργία σχεδόν έξι εβδομάδων.

Η προσφορά για αύξηση των μισθών κατά 35% σε διάστημα τεσσάρων ετών βελτιώνει την αρχική προσφορά της εταιρείας για 25%. Περιλαμβάνει μπόνους απόδοσης και καλύτερες συνταξιοδοτικές παροχές, αλλά δεν επαναφέρει τη σύνταξη καθορισμένων παροχών που πολλοί εργαζόμενοι παραμένουν θυμωμένοι για την απώλεια της μετά από έναν σκληρό αγώνα το 2014.

Ο Κ. Όρτμπεργκ δήλωσε ότι είναι «πολύ αισιόδοξος» ότι η συμφωνία θα τερματίσει την απεργία.

Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του Dave Calhoun, ο Κ. Όρτμπεργκ μετακόμισε στον κατασκευαστικό κόμβο της Boeing στην Ουάσινγκτον από τη Φλόριντα μετά την είσοδό του στην εταιρεία. «Πρέπει να βρισκόμαστε στα δάπεδα των εργοστασίων, στα πίσω καταστήματα και στα εργαστήρια μηχανικής», δήλωσε την Τετάρτη. «Πρέπει να γνωρίζουμε τι συμβαίνει».

Περικοπές

Η εταιρεία πρέπει επίσης να αναπτύξει ένα νέο αεροπλάνο «την κατάλληλη στιγμή στο μέλλον», είπε, «αλλά έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε μέχρι τότε», συμπεριλαμβανομένης της «αποκατάστασης του ισολογισμού ώστε να έχουμε μια πορεία προς το επόμενο εμπορικό αεροσκάφος».

Ο πρωταθλητής της αμερικανικής αεροδιαστημικής, ο οποίος βρισκόταν σε κρίση κατά το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας πενταετίας, έχει καταναλώσει δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει προβλήματα ποιότητας και κατασκευής στον απόηχο της έκρηξης ενός πάνελ πόρτας σε εμπορική πτήση τον Ιανουάριο.

Boeing

O νέος διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Κέλι Ορτμπεργκ

Ο Κ. Όρτμπεργκ δήλωσε αυτόν τον μήνα ότι η εταιρεία θα περικόψει 17.000 θέσεις εργασίας «για να ευθυγραμμίσει [το εργατικό δυναμικό] με την οικονομική μας πραγματικότητα».

Η εταιρεία ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα επιβαρυνθεί με 5 δισ. δολάρια κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, ενώ ανακοίνωσε ζημίες 9,97 δολαρίων ανά μετοχή – σχεδόν τέσσερις φορές μεγαλύτερες από το τρίτο τρίμηνο του 2023 – σε έσοδα 17,8 δισ. δολαρίων.

Περίπου 2,6 δισ. δολάρια σε χρεώσεις προήλθαν από την καθυστέρηση των παραδόσεων του 777X κατά ένα ακόμη έτος μέχρι το 2026 – έξι χρόνια μετά την αρχική υπόσχεση των αερογραμμών για τα αεροπλάνα τους.

Συμβάσεις στρατιωτικού τομέα

Άλλα 2 δισ. δολάρια προήλθαν από απώλειες σε αμυντικές συμβάσεις σταθερής τιμής και περίπου 400 εκατ. δολάρια προήλθαν από τη στάση εργασίας και την απόφαση της εταιρείας να σταματήσει την κατασκευή του 767 το 2027, αν και θα συνεχίσει να κατασκευάζει τη στρατιωτική έκδοση του φορτηγού αεροσκάφους, το δεξαμενόπλοιο ανεφοδιασμού KC-46A.

Ωστόσο, ο K.Όρτμπεργκ δήλωσε ότι η Boeing δεν θα εγκαταλείψει τις ζημιογόνες αμυντικές συμβάσεις, οι οποίες κατασκευάζουν προϊόντα ζωτικής σημασίας για τον σημαντικότερο πελάτη της, την αμερικανική κυβέρνηση.
«Το να φύγουμε με τα πόδια δεν είναι απάντηση», είπε.

Το στρατιωτικό αεροσκάφος εναέριου εφοδιασμού – tanker, KC-46A της Boeing

Μετοχές

Η Boeing δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα μπορούσε να πουλήσει μετοχές αξίας έως και 25 δισ. δολαρίων σε διάστημα τριών ετών, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω το μέγεθος ή το χρονοδιάγραμμα της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

Η κατασκευάστρια εταιρεία διέθετε 10,5 δισ. δολάρια σε μετρητά και εμπορεύσιμα χρεόγραφα στο τέλος του τρίτου τριμήνου, λίγο πάνω από το όριο που απαιτεί για τις δραστηριότητές της, και «διαχειρίζεται ενεργά τη ρευστότητα».

Οι μετοχές της Boeing διαπραγματεύονται με πτώση 1,6% την Τετάρτη και βρίσκονται 37% χαμηλότερα από το σημείο όπου ξεκίνησαν το έτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή