Σε τροχιά ανάκαμψης προσπαθεί να θέσει τη γνωστή αλυσίδα café Starbucks ο νέος CEO της εταιρείας Μπράϊαν Νίκολ καθώς αντιμετωπίζει επιβράδυνση των πωλήσεων.

«Η απόδοσή μας στο τέταρτο τρίμηνο καθιστά σαφές ότι πρέπει να αλλάξουμε ριζικά τη στρατηγική μας, ώστε να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη και αυτό ακριβώς κάνουμε με το σχέδιο «Επιστροφή στα Starbucks»», δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος.

Starbucks: Επανασυστήνεται στον κόσμο – Παίρνει στελέχη από την Chipotle

Η Starbucks δημοσίευσε τα προκαταρκτικά αποτελέσματα για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο και ανέστειλε τις προοπτικές της για το οικονομικό 2025. Οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, μετά από μια πτώση 10% στην κίνηση στα καταστήματά της στη Βόρεια Αμερική.

Οι προκαταρκτικές καθαρές πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 3% στα 9,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Ανέφερε προκαταρκτικά προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή 80 σεντς.

Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα από την LSEG περίμεναν ότι η εταιρεία θα ανέφερε κέρδη ανά μετοχή 1,03 δολαρίων και έσοδα 9,38 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο.

Οι ανακοινώσεις του CEO

Ο διευθύνων συμβουλος της αλυσίδας υποσχεθηκε ότι θα μοιραστεί περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα βήματα που κάνει για να αλλάξει την επιχείρηση  στην προγραμματισμένη τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου στις 30 Οκτωβρίου.

Στόχος του Μπράϊαν Νίκολ είναι να αντιστρέψει την επιβράδυνση της ζήτησης ξεκινώντας από το μεγαλύτερο αγορά, αυτη των Η.Π.Α. ενώ  είπε ότι η εταιρεία «αλλάζει θεμελιωδώς» το μάρκετινγκ της επικεντρώνοντας εκ νέου σε όλους τους πελάτες της.

Οπως είπε, η Starbucks σχεδιάζει να απλοποιήσει το «υπερβολικά περίπλοκο μενού» της, να καθορίσει τις τιμές της και να διασφαλίσει ότι όλα τα ποτά της παραδίδονται απευθείας στους πελάτες. Και οι τρεις αυτοί στόχοι ήταν κορυφαία παράπονα από πελάτες και baristas τα τελευταία χρόνια, αναφέρει το CNBC.

Τα παράπονα των barista

Έχοντας καθήκον να καθησυχάσει τους επενδυτές ότι τα καφέ της εταιρείας εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά δημοφιλή στις ΗΠΑ, ο Μπράϊαν Νίκολ πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει τους baristas και τους «σκληροπυρηνικούς πελάτες» Starbucks που λένε ότι θέλουν πολλές αλλαγές.

Οι baristas παραπονιούνται για αυτό που λένε ότι για χρόνια  υπάρχει υποστελέχωση και κακές αμοιβές και παροχές καθώς και για την αδυναμία τους να απαγορεύσουν εύκολα τους επιθετικούς πελάτες από τα καταστήματα Starbucks. Οι πιστοί και ένθερμοι πελάτες θέλουν σταθερά καλό καφέ.

Η Λιβ Ράϊαν , μπαρίστα και συνδικαλίστρια σε ένα Starbucks στο Long Island της Νέας Υόρκης, δήλωσε ότι ο Μπ. Νίκολ θα πρέπει να βάλει «τέλος στην έλλειψη προσωπικού», αναφέρει το Reuters.
Οι baristas και οι πελάτες της Starbucks έχουν ένα μήνυμα προς τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο: αλλαγή!

Είπε ακόμα ότι οι baristas έχουν εδώ και καιρό παράπονα για την έλλειψη καθοδήγησης από τη Starbucks σχετικά με το πώς να αντιμετωπίζουν τους κακοδιάθετους πελάτες.
«Μου έχουν πει αμέτρητες φορές ότι μέρος της δουλειάς μας είναι ‘απλά να δεχόμαστε τους αγενείς πελάτες’», δήλωσε η Λιβ Ράϊαν. «Αλλά δεν υπάρχει σαφής γραμμή μεταξύ του «αγενή» και του «εχθρικού» και ακόμη και τότε δεν θα έπρεπε να ανέχομαι να μου φέρεται κανείς αγενώς στη δουλειά μου».

Αρκετοί άλλοι baristas που είναι μέλη ή που σκοπεύουν να γίνουν μέλη του νέου σωματείου Starbucks Workers United, θέλουν να δουν τη Starbucks να ολοκληρώνει τη διαδικασία διαπραγμάτευσης της σύμβασης με τους εργαζόμενους. «Το μόνο που επιδιώκω είναι μια συλλογική σύμβαση μέχρι το τέλος του έτους», δήλωσε ο Πάρκερ Ντέιβις, συνδικαλιστής σε ένα Starbucks στο Σαν Αντόνιο.

Η εμπειρία

Πριν αναλάβει το τιμόνι στα Starbucks, ο Μπ. Νικολ  ήταν διευθύνων σύμβουλος της Chipotle Mexican Grill όπου αντιμετωπισε τα προβλήματα του παρασκευαστή burrito και αναζωογόνησε τις πωλήσεις.

Στα Starbucks, ανέλαβε τη σκυτάλη από τον Laxman Narasimhan, κληρονομώντας αρκετές προκλήσεις.

Η αλυσίδα καφέ υποφέρει επίσης από αυξημένο ανταγωνισμό και ασθενή ζήτηση σε δύο από τις κορυφαίες αγορές της, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, σημειώνει το Reuters.

Ο Μπράιαν Νικολ , στην πρώτη του ομιλία ως διευθύνων σύμβουλος, είπε τον περασμένο μήνα ότι θα κοιτάξει να «ιδρύσει ξανά τη μάρκα ως το κοινοτικό καφενείο» στις ΗΠΑ, καθώς παρουσίαζε το σχέδιό του για τις επόμενες 100 ημέρες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή