
Την δική του «πινελιά» στη μάχη με την ακρίβεια επιχειρεί να βάλει ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, με τις δίμηνες μειώσεις τιμών σε μερικές εκατοντάδες προϊόντων.
Ακρίβεια: Έως 15% η μείωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Η έκπτωση γίνεται επί του τιμολογίου – όπως έχει αποκαλύψει ο ΟΤ. Και πρόκειται για μία «συνεργατική» κίνηση προμηθευτών και λιανεμπόρων – οι πρώτοι βάζουν περίπου τα 2/3 της έκπτωσης και οι δεύτεροι περίπου το 1/3. Κι έτσι η μείωση των τιμών δείχνει να είναι κάπως σημαντική.
600 κωδικοί
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς το συνολικό κόστος για περίπου 600 κωδικούς – για προμηθευτές και λιανέμπορους – υπολογίζεται περί τα 130 – 140 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια του «προγράμματος» θα είναι δίμηνη.
Σ΄ αυτά συνυπολογίζεται φυσικά και το κόστος της εσωτερικής οργάνωσης των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Οπως έλεγαν πηγές της αγοράς μιλώντας προς τον ΟΤ όλη η προσπάθεια των επιχειρήσεων είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Διότι εφόσον αυτό συμβεί θα είναι δυνατή και η αύξηση της κατανάλωσης.
Η ακρίβεια, οι πολυεθνικές και τα non food
Ωστόσο οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν από την πλευρά των προμηθευτών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι στην πλειονότητα τους πολυεθνικές και γι΄ αυτό τον λόγο τα non food προϊόντα είναι περισσότερα. Εν αντιθέσει με τις ελληνικές βιομηχανίες που είναι κατά βάση επιχειρήσεις τροφίμων, οι οποίες ακόμη(;) είναι λίγες.
Πηγές της αγοράς όμως εκτιμούν ότι προϊόντος του χρόνου και λόγω του ανταγωνισμού θα αυξηθεί η συμμετοχή και των ελληνικών επιχειρήσεων. Ισως αυτό βέβαια να πάρει λίγο χρόνο.
Από την άλλη πλευρά μεταξύ των δύο «εταίρων», δηλαδή προμηθευτών και λιανεμπόρων, υπάρχει η ελπίδα πως στο τέλος του χρόνου δεν θα ανανεωθεί ο καθορισμός του μικτού περιθωρίου κέρδους.
Το περιθώριο κέρδους
Και τούτο παρά το γεγονός ότι ο κ. Θεοδωρικάκος δήλωσε προ ημερών στη Βουλή πως δεν σκοπεύει να πάρει πίσω κανένα από τα μέτρα που ως τώρα έχουν ληφθεί. Φυσικά εκκρεμεί ακόμη – στις 10 Νοεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία – η έρευνα σε 26 επιχειρήσεις, όπως αποκάλυψε ο ΟΤ και σε 2.500 κωδικούς προϊόντων, σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης του μικτού περιθωρίου κέρδους.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη έρευνα ως τώρα και όλοι με εξαιρετική αγωνία περιμένουν τα αποτελέσματα της. Σ΄ αυτό το περιβάλλον των ελέγχων και των ρυθμίσεων επιχειρείται η νέα μείωση των τιμών!


Latest News

Τα 47 στρατηγικά projects και η... Metlen - Ποιες εταιρείες πήραν το «πράσινο φως»
Αναλυτικά ο κατάλογος των 47 στρατηγικών έργων που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

To project της Metlen στα 47 στρατηγικά έργα της ΕΕ - Το ελληνικό στοίχημα στο γάλλιο
Τα στρατηγικά έργα θα ενισχύσουν την ευρωπαϊκή αλυσίδα αξίας πρώτων υλών και θα διαφοροποιήσουν τις πηγές εφοδιασμού.

Η δικαστική «οδύσσεια» της φέτας συνεχίζεται – Οι νίκες και οι απειλές
Νέο ρεκόρ εξαγωγών για τη φέτα το 2024 ενώ κερδήθηκε άλλη μια δικαστική μάχη κατά των απομιμήσεων – Η εκατόχρονη περιπέτεια του εθνικού τυριού

Φθηνότερο το χρήμα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις
Συνθήκες της δεκαετίας του 2000 ξανά στην αγορά των δανείων - Πώς η αναβάθμιση από τη Moody’s στην επενδυτική βαθμίδα, θα έχει καταλυτική επίδραση για τη βελτίωση των όρων χρηματοδότησης

Οι καταναλωτές πληρώνουν την... νύφη του καφέ - Στα ύψη οι τιμές
Κολοσσοί της βιομηχανίας καφέ, αλυσίδες αλλά και μικρότερες εταιρείες σε όλο τον κόσμο ανεβάζουν τις τιμές στο φλιτζάνι - Η κατανάλωση στην Ελλάδα

Με φόρα η Metlen για το LSE - Το μισό δισ. του Γουάτσα και τα νέα deals του Μυτιληναίου
Τι σημαίνει για τη Metlen η απόκτηση κι άλλων μετοχών από τη Fairfax – Τελική ευθεία για την Capital Markets Day στις 28 Απριλίου

Τι περιμένει από τα αποτελέσματα της Lamda Development η ΑΧΙΑ
Η Lamda Development πρόκειται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2024, την Τετάρτη 26 Μαρτίου, μετά το κλείσιμο της αγοράς

Ακόμη μια νίκη για τη φέτα - Τι πέτυχε ο ΣΕΒΓΑΠ απέναντι σε Lactalis και CCFN
Ποια ήταν η κίνηση του ΣΕΒΓΑΠ απέναντι στη Lactalis και την Αμερικανική Κοινοπραξία Κοινών Ονομασιών Τροφίμων (CCFN)

Μαθητές της Λέρου δημιουργούν τα έξυπνα γυαλιά - H νικήτρια ομάδα του Generation Next της Vodafone
Η ομάδα που κατέκτησε την πρώτη θέση στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next του Ιδρύματος Vodafone παρουσίασε το project της στο ευρωπαϊκό κοινό

Schneider Electric: Ο Γ. Δριτσάνος και ο Ν. Ζήσιμος αναλαμβάνουν νέα καθήκοντα
Σε κεντροανατολική Ευρώπη και Ελλάδα-Κύπρο-Μάλτα τοποθετούνται τα δύο στελέχη της Schneider Electric