Νέο ρεκόρ καταγράφει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την άφιξη σήμερα το πρωί στις στις 08:00 του πλοίου με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων που έχει εξυπηρετήσει ποτέ.

Το πλοίο «CMA CGM Jean Gabriel», έτους κατασκευής 2018, σημαίας Μάλτας και με δύο γέφυρες, ξεκίνησε το ταξίδι του στις 19 Οκτωβρίου από το λιμάνι της Τεργέστης και αναμένεται να το ολοκληρώσει στις 15 Νοεμβρίου, με τελικό προορισμό το Shekou της Κίνας.

Η συνολική χωρητικότητά του είναι 10.926 TEU και αντιστοιχεί σε 96.233 τόνους, 17% μεγαλύτερη αυτής του πλοίου «APL DETROIT» της CMA CGM, που είχε καταπλεύσει στο λιμάνι τον Απρίλιο του 2024 και το οποίο καταγράφηκε στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Θεσσαλονίκης ως το μεγαλύτερου μήκους πλοίο που ελλιμενίστηκε στην ιστορία του.

Σημειώνεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7% (στα € 34,3 εκατ.), Επίσης ο αριθμός των φορτοεκφορτώσεων που διεκπεραιώθηκαν στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αυξήθηκε κατά 4,4%, από 158.344 πέρυσι σε 165.218 κατά την εξαμηνιαία περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024. Τα έσοδα ανά κίνηση στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 11,86% από 185,84 ευρώ ανά κίνηση το 2023 σε 207,88 ευρώ ανά κίνηση το 2024.

Εν αναμονή του ΠΔ ο ΟΛΘ

Τέλος σημειώνεται ότι η διοίκηση του ΟΛΘ τελεί ένα αναμονή της έκδοσης του ΠΔ για το έργο της επέκτασης της λιμενικής υποδομής στον 6ο προβλήτα ποσού 130 εκατ. ευρώ, η επέκταση του οποίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πολυαναμενόμενα έργα του λιμανιού, επιτρέποντας στο λιμάνι να υποδέχεται πλοία κύριων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων έως 24.000 TEU.

Το εν λόγω σχέδιο για το master plan του λιμανιού της συμπρωτεύουσας που περιλαμβάνει τη χωροταξική και περιβαλλοντική τακτοποίηση του, έχει  ήδη υπογραφεί από την πλειονότητα των συναρμόδιων υπουργών και έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχει λάβει και την σχετική έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ο προϋπολογισμός των υποχρεωτικών επενδύσεων προς εκτέλεση ανέρχεται στο ποσό των 160 εκατ. ευρώ.

Σε αυτές περιλαμβάνεται η επέκταση της λιμενικής υποδομής στον 6 προβλήτα ποσού 130 εκατ. ευρώ, ο μηχανικός εξοπλισμός του 6ου προβλήτα 7 εκατ. ευρώ και η αποκατάσταση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού 23 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση της 6ης προβλήτας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πολυαναμενόμενα έργα του λιμανιού, επιτρέποντας στο λιμάνι να υποδέχεται πλοία κύριων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων έως 24.000 TEU.

Ως προς το συγκεκριμένο έργο υπάρχει δέσμευση από το ελληνικό Δημόσιο, κατά την υπογραφή της σύμβασης, που προβλέπει τη διασύνδεση του λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ένα δύσκολο τεχνικά έργο, που έχει ολοκληρωθεί κατά 25%, αλλά μπλοκαριστεί, λόγω προβλημάτων απαλλοτρίωσης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια