Τη διαδοχή του φαίνεται πως ετοιμάζει το δίδυμο των σχεδιαστών Stefano Gabbana και Domenico Dolce -και οι δύο στα 60 τους χρόνια- καθώς σκέφτονται πλέον ολοένα και περισσότερο το πώς θα ανοίξουν το brand τους στο μέλλον, εξετάζοντας ως επιλογή και το πώς θα εισάγουν την μάρκα Dolce & Gabbana στο χρηματιστήριο.

Ή τουλάχιστον φαίνεται πως πρόκειται για μια μη αναπόφευκτη κατάληξη, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος και αδελφός του συνιδρυτή, Alfonso Dolce αφήνει τώρα ανοιχτό το ενδεχόμενο που είχε αποκλείσει προ μηνών: ότι το δίδυμο των σχεδιαστών, που ίδρυσε τον οίκο πριν από 40 χρόνια, είναι «πλέον έτοιμο».

Adidas: Πήρε προβάδισμα – Γιατί θριάμβευσε σε όλες τις επιδείξεις μόδας

Κι αυτό φαίνεται κάπως περίεργο, καθώς τον περασμένο Ιούλου ο οικογενειακός όμιλος δεν είχε καμιά τελεσίδικη απόφαση ή εικόνα προετοιμασίας για οποιαδήποτε κίνηση ή για εισαγωγή στο χρηματιστήριο, καθώς αντιμετωπίζει δύσκολες συνθήκες αγοράς και επικεντρώνεται στην ενοποίηση της επιχείρησης.

Το είχαν ξεκαθαρίσει τότε όλοι σε συνέντευξη στο L’ Economia της ιταλικής εφημερίδας Corriere della Sera.

Ο Stefano Gabbana είχε τονίσει μάλιστα ότι δεν ήθελε ποτέ να πουλήσει «το παιδί τους», ενώ ένα μέλλον στα χέρια άλλων σχεδιαστών φαινόταν επίσης αδιανόητο, όπως επισημαίνει και το Retail Today.

Dolce & Gabbana: Τι θα κέρδιζε από την IPO

Ωστόσο, ένας επενδυτής θα μπορούσε να βοηθήσει στην παροχή νέων πόρων και στην ανανέωση της επιχείρησης, προς την ισχυροποίησή της, όπως σημειώνει και το Reuters.

Οι οικογένειες, εξάλλου, έχουν σοβαρούς λόγους να σκέφτονται το άνοιγμα του κεφαλαίου: μια δημόσια εγγραφή θα έθετε την αποτίμηση της μάρκας στα έξι δισεκατομμύρια ευρώ.

Προς το παρόν, η εταιρεία ανήκει εξ ολοκλήρου και στις δύο οικογένειες: οι δύο ιδρυτές κατέχουν το 80 % των μετοχών, ενώ η οικογένεια του Domenico Dolce (συμπεριλαμβανομένου του Alfonso) κατέχει το υπόλοιπο 20%.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Dolce & Gabbana θα μπορούσε να εξετάσει την IPO στο μέλλον. Ωστόσο «πριν από όλα αυτά, προτεραιότητά μας είναι να ισχυροποιηθεί η επιχείρηση και να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα της IPA στο εγγύς μέλλον».

Έτοιμοι από καιρό

«Είμαστε ανοιχτοί στο να εξετάσουμε μια εισαγωγή στο χρηματιστήριο, αλλά πριν από αυτό θέλουμε να εδραιώσουμε την επιχείρησή μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Alfonso Dolce, απαντώντας σε ερώτηση στο Milano Fashion Global Summit 2024.

«Έχουμε την κοινωνική ευθύνη τόσων πολλών οικογενειών», πρόσθεσε, αναφερόμενος στους εργαζόμενους του ομίλου, αλλά και σε όσους εργάζονται σε εταιρείες που τον προμηθεύουν.

Εξάλλου, οι προβλέψεις είναι θετικές και η φιλοδοξία της Dolce & Gabbana είναι να επιτύχει παρόμοια με του 2023 ανάπτυξη κατά το νέο οικονομικό έτος.

Το αμερικανικό όνειρο

Για να το πετύχει αυτό, ο εμβληματικός οίκος της δεκαετίας του ’80 υπολογίζει κυρίως στην αμερικανική αγορά. Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την Dolce & Gabbana: η μάρκα διαθέτει 72 καταστήματα εκεί και τέσσερα στον Καναδά. Μαζί, αντιπροσωπεύουν το 28 % του συνόλου των πωλήσεων, σε σύγκριση με το 16 % για την Κίνα.

Τους επόμενους δεκαοκτώ μήνες, ο ιταλικός οίκος σχεδιάζει να ανοίξει άλλα δώδεκα καταστήματα στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου ενός καταστήματος άνω των 2.000 τ.μ. και πέντε ορόφων στη λεωφόρο Μάντισον της Νέας Υόρκης, και με όχημα την κολλεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2025 «Italian Beauty», φιλοδοξεί να κάνει αισθητή την παρουσία του.

Εφόσον οι εξωτερικοί επενδυτές «δεν θέτουν σε κίνδυνο την ηθική αξία της εταιρείας και τις στρατηγικές ανάπτυξής της με σεβασμό», ο οίκος μόδας φαίνεται ότι οδεύει προς την IPO.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Dolce & Gabbana θα μπορούσε να εξετάσει την IPO στο μέλλον. Ωστόσο «πριν από όλα αυτά, προτεραιότητά μας είναι να ισχυροποιηθεί η επιχείρηση και να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα της IPA στο εγγύς μέλλον».

Και το πρόβλημα της Κίνας

Από την άλλη πλευρά, η Κίνα, η οποία βιώνει μια επιβράδυνση στην αγορά ειδών πολυτελείας, αντιπροσωπεύει πλέον μόλις το 16% των πωλήσεων.

Στα τέλη του 2018, εξάλλου, η Dolce & Gabbana προχώρησε σε μια «γκάφα» που διαπράχθηκε μέσω ενός διαφημιστικού σποτ, το οποίο οδήγησε το κινεζικό κοινό να κατηγορήσει τον οίκο για ρατσισμό.

Μέχρι τότε, διέθετε 58 μπουτίκ στην Ασία (στην ηπειρωτική Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο) και είχε προσλάβει κορυφαίους τοπικούς αστέρες ως πρεσβευτές της μάρκας.

Την ίδια χρονιά, μια μελέτη της εταιρείας Bain αποκάλυψε ότι το ένα τρίτο όλων των αγορών υψηλής ποιότητας γινόταν από Κινέζους καταναλωτές, τόσο στην Κίνα όσο και στο εξωτερικό.

Έκτοτε, οι πελάτες στην ασιατική χώρα είναι πολύ πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις συλλογές της ιταλικής μάρκας – γεγονός που επιβαρύνθκη και μετά την πανδημία, με τη συγκράτηση των δαπανών ακόμη και από τους πιο ευκαιτάστατους Κινέζους.

Η διαδοχή της Dolce & Gabbana

Πολλές ανεξάρτητες ιταλικές εταιρείες πολυτελείας αντιμετωπίζουν ζητήματα διαδοχής σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά, οδηγώντας οίκους μόδας όπως οι Missoni και Etro να έλθουν σε συμφωνίες  με χρηματοοικονομικούς επενδυτές.

Η Dolce & Gabbana ίδρυσε μια νέα εταιρεία πριν από δύο χρόνια για να διαχειριστεί τις δραστηριότητες ομορφιάς της, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης, παραγωγής και πώλησης αρωμάτων και καλλυντικών, τον πρώτο ιταλικό οίκο πολυτελείας που έκανε μια τέτοια κίνηση.

Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης δύσκολες συνθήκες συναλλαγών που επηρεάζουν ολόκληρη τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας. Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές LVMH  και Kering υπολείπονταν των προσδοκιών της αγοράς το τελευταίο τρίμηνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή