Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ανακοίνωσε απροσδόκητη αύξηση των τριμηνιαίων εσόδων της την Πέμπτη, καθώς η ισχυρή ζήτηση για τα ακριβότερα νέα μοντέλα της τη βοήθησε να αντισταθμίσει τους χαμηλότερους συνολικούς όγκους.

Τα έσοδα ανήλθαν σε 10,7 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και ξεπερνώντας την πρόβλεψη συναίνεσης των αναλυτών για 10,35 δισ. ευρώ που παρείχε η εταιρεία. Σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 5%.

Η Stellantis θα αναθεωρήσει το μέλλον των 14 εμπορικών σημάτων της έως το 2026

Η Renault, μία από τις λίγες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της τις τελευταίες εβδομάδες εν μέσω της σοβαρής ύφεσης της αγοράς, επιβεβαίωσε επίσης ότι στοχεύει σε περιθώριο κέρδους τουλάχιστον 7,5% για το 2024. Αυτό συγκρίνεται με το 7,9% για το 2023.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την αύξηση του κόστους και την αδύναμη ζήτηση, καθώς και με τον ισχυρό ανταγωνισμό από τους Κινέζους ανταγωνιστές των ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι μπορούν να παράγουν αυτοκίνητα φθηνότερα από τις δυτικές εταιρείες.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέρρευσαν κατά 18% τον Αύγουστο και μειώθηκαν και πάλι τον Σεπτέμβριο, στην πρώτη συνεχόμενη μηνιαία μείωση εδώ και δύο χρόνια, όπως έδειξαν την Τρίτη τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα ακριβότερα μοντέλα της Renault κράτησαν ψηλά τα έσοδα

Η Renault ανακοίνωσε ότι ο όγκος των πωλήσεών της παγκοσμίως μειώθηκε κατά 5,6% το τρίτο τρίμηνο στα 482.468 εκατομμύρια οχήματα, ενώ οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5,3% στα 328.111 οχήματα. Αυτό ήταν καλύτερο από ορισμένες από τις μεγαλύτερες ομόλογες εταιρείες της. Οι ενοποιημένες παραδόσεις της Stellantis μειώθηκαν κατά 20% το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, ενώ οι όγκοι της BMW μειώθηκαν κατά 13%.

Η ζήτηση για τα νέα υβριδικά της Renault, όπως τα μικρά SUV Symbioz και Duster, τη βοήθησε να αντισταθμίσει τους συνολικά ασθενέστερους όγκους. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα – συμπεριλαμβανομένων τόσο των υβριδικών όσο και των πλήρως ηλεκτρικών – αντιπροσώπευαν το 47% των πωλήσεων της μάρκας Renault στο τρίμηνο, από λιγότερο από 40% πριν από ένα χρόνο. «Τα έσοδά μας στο 3ο τρίμηνο αρχίζουν να επωφελούνται από την πρωτοφανή προϊοντική μας επίθεση, με 10 νέα λανσαρίσματα φέτος, που αντιπροσωπεύουν το 18% των τιμολογίων μας κατά τη διάρκεια του τριμήνου», ανέφερε η Renault σε ανακοίνωσή της.

Αυτό συγκρίνεται με περίπου 5% για τις νέες λανσαρίσματα στο πρώτο εξάμηνο, δήλωσε ο CFO Thierry Pieton στους δημοσιογράφους σε μια κλήση, και ανεβάζει τις μέσες τιμές, οι οποίες θα συνεχίσουν να αυξάνονται μέχρι το 2025, είπε.

Τα έσοδα του τριμήνου στο βασικό τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας ανήλθαν σε 9,35 δισ. ευρώ, πάνω από την πρόβλεψη συναίνεσης για 9,06 δισ. ευρώ.

Ανέφερε επίσης αύξηση 21,6% στα έσοδα της χρηματοδοτικής μονάδας της σε 1,34 δισ. ευρώ, η οποία βοηθήθηκε από τα υψηλότερα επιτόκια και την αύξηση του μέσου όρου των περιουσιακών στοιχείων.

Οι μετοχές της Renault έχουν αυξηθεί κατά 10% φέτος, ξεπερνώντας τις επιδόσεις των ευρωπαίων ομολόγων της. Η γερμανική αντίπαλός της Volkswagen, η οποία βρίσκεται σε μια μάχη με ισχυρά συνδικάτα για περικοπές κόστους και θέσεις εργασίας, έχει υποχωρήσει 18% και η Stellantis έως και 42%.

Ο Pieton δήλωσε ότι η Renault δεν αντιμετωπίζει προβλήματα προμηθευτών ή προβλήματα διαχείρισης αποθεμάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα ορισμένοι από τους ανταγωνιστές της.
«Όσον αφορά τις πιθανές δυσκολίες στο τέλος του έτους, το βιβλίο παραγγελιών είναι αρκετά καλό, έχουμε ένα μεγάλο τρίμηνο μπροστά μας, σε αυτό το στάδιο είναι απλά η εκτέλεση», δήλωσε στους δημοσιογράφους σε τηλεφωνική επικοινωνία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή