Η ΠΝΟ που απεργεί μόνο στα πλοία της «μεγάλης» ακτοπλοΐας (τα δρομολόγια των πορθμείων εκτελούνται κανονικά) για δεύτερο 48ωρο ζητά αυξήσεις 12% και άλλα θεσμικά αιτήματα. Πάντως σε μία δεύτερη ανακοίνωση της άφησε ανοικτό το ποσοστό της αύξησης σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι για την απεργία έλαβε υπόψη «την προκλητική και αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας για ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ για το 2025, όχι μόνο για το ύψος του ποσοστού αύξησης, αλλά και για μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων όπως τις απλήρωτες υπερωρίες, τα εξπρές δρομολόγια και τις διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος αλλά και μια σειρά κλαδικών προβλημάτων».
Κύκλοι των ακτοπλόων σημειώνουν ότι τα θέματα των εξπρές δρομολογίων και των διανυκτερεύσεων των πληρωμάτων έχουν λυθεί και ως εκ τούτου μπορούν να μπουν και στη ΣΣΕ. Σε ότι αφορά το ποσοστό αύξησης η νέα πρόταση του ΣΕΕΝ προβλέπει για το 2025 αυξήσεις που θα καλύπτουν τον πληθωρισμό συν 2% και οπωσδήποτε όχι λιγότερο από 5% και για το 2026 αυξήσεις στο ύψος του πληθωρισμού που η κυβέρνηση τον εκτιμά στο 2%.
Αν οι ναυτεργάτες δεχθούν τριετή σύμβαση εργασίας το 2025% η συνολική αύξηση εγγυημένη θα είναι 5%, το 2026 η συνολική αύξηση θα είναι 3% και το 2027 στο ύψος του πληθωρισμού. Ουσιαστικά προτείνει αυξήσεις 7% ή 8% ανάλογα το αν η ΣΣΕ θα είναι διετής η τριετής.
H προηγούμενη πρόταση προέβλεπε αύξηση της τάξεως του 3%, ενώ ο ΣΕΕΝ υπεθύμιζε επίσης ότι «βάσει των Σ.Σ.Ε. για τα έτη 2023-2024 που έχουμε υπογράψει, τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν στα δυο αυτά έτη, αθροιστικά, συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11% (6% για το 2023 και 5% για το 2024), ποσοστό που υπερβαίνει θεαματικά τις όποιες αυξήσεις έχουν δοθεί τα χρόνια αυτά σε οποιονδήποτε κλάδο της ελληνικής οικονομίας».