
Σημαντική μείωση σημείωσαν κατά 5% παρουσίασαν οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές με φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης το 2023, με βουτιά 10,4% στις μεταφορές με οχήματα ιδιωτικής χρήσης σε αντίθεση με τα φορτία που διακινήθηκαν με φορτηγά δημόσιας χρήσης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Eurostat: Νέα μείωση στις εσωτερικές πλωτές εμπορευματικές μεταφορές το 2023
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται μείωση του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα το έτος 2023 σε σχέση με το 2022.
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 114.173,3 χιλ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε σύγκριση με το 2022 που είχαν διακινηθεί 109.992,7 χιλ. τόνοι
Μεταφορές: Διακίνηση με φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης
Συγκεκριμένα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το έτος 2023 με φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 161.445,1 χιλιάδες τόνους, σημειώνοντας μείωση 10,4% σε σύγκριση με το 2022 που είχαν διακινηθεί 180.137,8 χιλιάδες τόνοι. Τα τονοχιλιόμετρα το 2023 ανήλθαν σε 4.044.644,3 χιλ., σημειώνοντας μείωση 27,0% σε σχέση με το 2022 που ήταν 5.543.290,2 χιλ..
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 114.173,3 χιλ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε σύγκριση με το 2022 που είχαν διακινηθεί 109.992,7 χιλ. τόνοι. Τα τονοχιλιόμετρα το 2023 ανήλθαν σε 15.976.152,0 χιλ. σημειώνοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το 2022 που είχαν ανέλθει σε 15.647.852,4 χιλ. (Πίνακας 1).

Είδος συσκευασίας
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), το έτος 2023 έναντι του έτους 2022, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορευματοκιβώτια» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» με σημαντικότερη, σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια», κατά 1.089,4 χιλ. τόνους. Η μεγαλύτερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, το έτος 2023 παρατηρείται στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.921,3 χιλ. τόνους σε σχέση με το 2022 (Πίνακας 2).

Βάρος αγαθών
Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Αττική και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλία. Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις εμπορευμάτων πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.


Latest News
![ΙΟΒΕ: Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη – Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/dimografiko-600x375.jpg)
Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]
Το μεταναστευτικό ισοζύγιο, αν και συμβάλλει στην αναχαίτιση της πληθυσμιακής μείωσης σε ορισμένες περιφέρειες, δεν αρκεί για να αντιστρέψει την αρνητική της τάση

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στα περσινά επίπεδα οι τιμές κρεάτων στο «Καλάθι Πάσχα» – Διαψεύδονται οι καταστροφολόγοι
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης για το «Καλάθι Πάσχα»

«Βράχος» τα ελληνικά ομόλογα σε έναν… αβέβαιο κόσμο
Μέχρι τώρα τον Απρίλιο, οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων καταγράφουν μία σταθερή πορεία γύρω από το 3,4%

Σήμερα η αξιολόγηση της Ελλάδας από S&P – Το μήνυμα εξ… Ιταλίας και οι προσδοκίες
Εάν επιβεβαιωθούν για αναβάθμιση, ο S&P θα είναι ο δεύτερος μεγάλος οίκος που θα έχει δύο βαθμίδες πάνω από το όριο της επενδυτικής βαθμίδας την Ελλάδα

Νέα μείωση 5,2% στο ποσοστό των ανέργων τον Μάρτιο - Πόσοι είναι επιδοτούμενοι
Παγιωμένα είναι τα στοιχεία της ΔΥΠΑ για την ανεργία των μακροχρόνια εγγεγραμμένων με 1 στους 2 να είναι μακροχρόνια άνεργος

Πτώση 0,3% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Φεβρουάριο
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 1,8%

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ
![ΙΟΒΕ: Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ – Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/exports-600x400.jpeg)
Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ - Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]
Οι εισαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από τις ΗΠΑ άγγιξαν τα 1,8 δισ. το 2024 (+40,0%, y-o-y), ενώ το 2018 οι εισαγωγές ήταν μόλις 578 εκατ. ευρώ

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Τέλος (;) το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε καύσιμα και τρόφιμα - Το σενάριο με πληθωρισμό
Τι αναφέρουν στον ΟΤ έγκυρες πληροφορίες για τις παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης