
Πάνω από 3 εκατ. τουρίστες θα φέρει μέχρι το τέλος του χρόνου στη χώρα μας ο κορυφαίος ευρωπαϊκός tour operator Tui, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις που διατυπώθηκαν στην αρχή της σεζόν ότι φέτος θα διακινήσει προς την χώρα μας 10% περισσοτέρους ταξιδιώτες. Όμως το «δώρο» αυτό στον ελληνικό τουρισμό συνοδεύεται και από μια «γκρίνια» που τα στελέχη του Ομίλου κρατούν χαμηλά αλλά είναι εμφανής για τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης να επιβάλλει «ξαφνικά» τέλος κλιματικής αλλαγής και κυρίως το τέλος κρουαζιέρας.
Η Tui δραστηριοποιείται πολύ έντονα στην κρουαζιέρα μέσω τριών εταιρειών καθώς μόνο στον Πειραιά πραγματοποιεί φέτος 44 προσεγγίσεις και συνεπώς έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πορεία του κλάδου και η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει από την νέα σεζόν τέλος από 5 μέχρι 20 ευρώ ανά επιβάτη στην κρουαζιέρα θα επιβαρύνει τα αποτελέσματα της όπως και όλων των εταιρειών κρουαζιέρας καθώς δεν μπορεί να μετακυλήσει το επιπλέον τέλος.
TUI: Ισχυρά κέρδη για το τρίμηνο – Ψηφίζουν οι μέτοχοι για το delisting από το Λονδίνο
Ο Τόμας Έλερμπεκ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του TUI Care Foundation, κατά την χθεσινή παρουσίαση του νέου προγράμματος «TUI FutureShapers Greece», το οποίο αποτελεί συνεργασία της Wise Greece με το TUI Care Foundation, όταν ρωτήθηκε, στο περιθώριο της εκδήλωσης, δεν έκρυψε την δυσαρέσκεια του ωστόσο κράτησε χαμηλούς τόνους. Ερωτηθείς, σχετικά ουσιαστικά επανέλαβε την άποψη και των θεσμικών οργάνων της διεθνούς κρουαζιέρας όπως είναι η CLIA ότι ο προγραμματισμός από τις εταιρείες κρουαζιέρας για μία σεζόν γίνεται δυο χρόνια πριν και οι αλλαγές θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη αυτή την πραγματικότητα. ο καλύτερο είναι οποιαδήποτε αλλαγή να συζητείται με όλους τους εμπλεκόμενους, τόνισε, ενώ ανέφερε ότι ένα τέλος θα πρέπει να επιβάλλεται ε όλους τους επισκέπτες ενός προορισμού και όχι μόνο σε ένα κλάδο. Παράλληλα τα έσοδα από τα τέλη θα πρέπει να επενδύονται στους προορισμούς ενώ τόνισε ακόμη την ανάγκη υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ όλων των ειδών καταλυμάτων.
Πάντως η Tui φέρνει παραπάνω τουρίστες στη χώρα μας το 2024 σε σύγκριση με το 2023 ωστόσο όπως τονίσθηκε στο περιθώριο της εκδήλωσης τα περιθώριά κέρδους του tour operator τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ περιορισμένα. Για το 2025 ο Τόμας Έλερμπεκ δήλωσε πως η τουριστική αγορά αντιμετωπίζει προκλήσεις στο πολιτικο-οικονομικό περιβάλλον της Ευρώπης οι οποίες επηρεάζουν τις επιμέρους αγορές.
O T. Έλερμπεκ αναφέρθηκε επίσης στην επιμήκυνση της σεζόν, ένα θέμα που απασχολεί τον ελληνικό τουρισμό τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η παράταση της τουριστικής περιόδου εξαρτάται σε έναν μεγάλο βαθμό από τις τοπικές κοινωνίες. Οι προορισμοί θα πρέπει να διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές, με απευθείας πτήσεις και ανοιχτά καταστήματα και εστιατόρια, ώστε να εξυπηρετήσουν τους ταξιδιώτες που επιλέγουν να κάνουν διακοπές στα άκρα της σεζόν.
Το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα «TUI FutureShapers Greece» προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη και καινοτομία σε βασικούς τομείς της Ελλάδας όπως ο τουρισμός, η φιλοξενία και η διατροφή, αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες νέων επιχειρηματιών και μικρών επιχειρήσεων.
Το TUI Futureshapers Greece, που παρουσιάζεται από το TUI Care Foundation σε συνεργασία με τη Wise Greece, χωρίζεται σε δύο Προγράμματα, το IDEA και το EMPOWER.
Μέσα από το IDEA θα προσφερθεί δωρεάν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο να εκπαιδεύσει μελλοντικούς επιχειρηματίες στην Ελλάδα, που ενδιαφέρονται να καινοτομήσουν στους κλάδους του Τουρισμού, της Γαστρονομίας, της Τέχνης, των Χειροτεχνιών κ.α. Μέσα από το Πρόγραμμα EMPOWER θα υποστηριχθούν τουλάχιστον 60 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τοπικοί τεχνίτες, επιχειρηματίες και παραγωγοί σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές όπως η Ζάκυνθος, η Πελοπόννησος, η Κέρκυρα, η Ήπειρος, οι Κυκλάδες και η Ρόδος.
Μέσω εκπαιδεύσεων ενίσχυσης ικανοτήτων και επιχειρηματικών ευκαιριών, η πρωτοβουλία στοχεύει να βελτιώσει τις γνώσεις των συμμετεχόντων στις πωλήσεις, στο μάρκετινγκ και τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και να αναβαθμίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
Με το πρόγραμμα αυτό, το TUI Care Foundation επενδύει στο μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα με μια πρωτοβουλία που αναγνωρίζει τις μεγάλες δυνατότητες των νέων επιχειρηματιών και των μικρών επιχειρήσεων στον τουρισμό αλλά και σε δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν, είπε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, στο πλαίσιο παρουσίασης του προγράμματος «TUI FutureShapers Greece».
«Το πρόγραμμα που παρέχεται δωρεάν αντανακλά τις κοινές μας αξίες για την προώθηση της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της δημιουργικότητας στους πλέον νευραλγικούς τομείς του τουρισμού, της γαστρονομίας, του πολιτισμού κ.ά. Η πρωτοβουλία αυτή είναι σημαντική για την ανάπτυξη των μοναδικών παραδόσεων», επεσήμανε η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου.
Ο Thomas Ellerbeck, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του TUI Care Foundation, δήλωσε: «Με το Πρόγραμμα TUI FutureShapers Greece αξιοποιούμε τη μετασχηματιστική δύναμη της βιομηχανίας για την προώθηση της επιχειρηματικής καινοτομίας και βιώσιμης ανάπτυξης – προς όφελος της Ελλάδας και όλων των ανθρώπων της. Η πρωτοβουλία μας στοχεύει στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρές επιχειρήσεις και ενδυναμώνει τους νέους να μετατρέψουν τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις σε επιχειρηματικές ευκαιρίες.»
Από την πλευρά της η Μελίνα Ταπραντζή, ιδρύτρια της Wise Greece, τόνισε πως η πρωτοβουλία αυτή θα υποστηρίξει βασικούς τομείς της Ελλάδας, καθώς και επιχειρηματίες που είτε θέλουν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση είτε έχουν ήδη δημιουργήσει μια μικρή επιχείρηση και επιθυμούν να καινοτομήσουν με βιώσιμο τρόπο.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους