Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως μειώνουν τις υπηρεσίες τους και, σε ορισμένες περιπτώσεις, αποσύρονται εντελώς από την Κίνα, καθώς τα μακρύτερα δρομολόγια προς την Ασία μετά το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου έχουν αυξήσει το λειτουργικό κόστος. Την ίδια ώρα, η ζήτηση παραμένει χαμηλή.
Η Virgin Atlantic και η Scandinavian Airlines, για παράδειγμα, αποσύρονται εντελώς από την Κίνα, όπως δείχνουν οι ιστότοποι των εταιρειών, σύμφωνα με το CNBC. Η Virgin Atlantic σταμάτησε όλες τις πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ -και έκλεισε το γραφείο της εκεί- το 2022, τερματίζοντας την 30ετή παρουσία της αεροπορικής εταιρείας στον ασιατικό οικονομικό κόμβο.
Ρεκόρ buybacks στα χρηματιστήρια της Κίνας – Αυξάνονται τα μερίσματα
Μια έκθεση από τον ιστότοπο ταξιδιωτικών ειδήσεων Skift δείχνει ότι επτά μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί από τη χώρα τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Ο Τζον Γκραντ, επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας πληροφοριών αεροπορίας OAG, δήλωσε ότι η κατάσταση «θα γίνει πιο έντονη, πριν βελτιωθεί».
Η British Airlines έχει υποβαθμίσει σταθερά το μέγεθος των αεροσκαφών που πετάει στην Κίνα, δήλωσε ο Γκραντ. Δρομολόγια που πετούσαν με Boeing 747 jumbo jets, αντικαταστάθηκαν από B777 και τελικά ακόμη μικρότερα B787, είπε.
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, μαζί με άλλα δυτικά κράτη, επέβαλαν γενική απαγόρευση πτήσεων στα ρωσικά αεροσκάφη. Η Ρωσία απάντησε με τον ίδιο τρόπο κλείνοντας τον εναέριο χώρο της, αναγκάζοντας πολλούς ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετάξουν μακρύτερα δρομολόγια για να φτάσουν στην Ασία.
Οι μακρύτερες πτήσεις απαιτούν περισσότερα καύσιμα, τα οποία καθιστούν τις πτήσεις ακριβότερες. Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο, δεν υπόκεινται στις απαγορεύσεις του ρωσικού εναέριου χώρου, οπότε μπορούν να πετάξουν τα ίδια δρομολόγια προς την Ευρώπη ταχύτερα και φθηνότερα από τις ευρωπαϊκές αντίστοιχες εταιρείες.
Επιπλέον, «οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να λειτουργούν με τετραμελή πληρώματα πτήσεων λόγω των παρατεταμένων ωρών, ενώ, σε ορισμένες περιπτώσεις, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ένα πλήρωμα δύο ή τριών ατόμων», δήλωσε ο Γκραντ. «Όταν τα πληρώματα πτήσης είναι λίγα και οι ώρες περιορισμένες, αυτό είναι ένα έξοδο».
Μεταφέρουν αεροπλάνα από την Κίνα σε περιοχές με μεγαλύτερη ζήτηση
Ο Γκραντ δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς έχουν βρει καλύτερες χρήσεις για τα αεροσκάφη που είχαν αναπτυχθεί στην Κίνα. Για παράδειγμα, όταν η British Airlines εγκατέλειψε το δρομολόγιό της στο Πεκίνο, διέθεσε τα αεροπλάνα στο Κέιπ Τάουν, είπε. Οι «συντελεστές πληρότητας» αυξήθηκαν από 55% στο δρομολόγιο του Πεκίνου, σε 90% στις υπηρεσίες του Κέιπ Τάουν, είπε.
Καθώς οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς αποσύρονται από την Κίνα, ορισμένοι προσθέτουν χωρητικότητα σε άλλα μέρη της Ασίας, δείχνοντας ότι το πρόβλημα του ρωσικού εναέριου χώρου δεν είναι από μόνο του πρόβλημα.
Η ζήτηση από και προς την Κίνα είναι ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, δήλωσε ο Γκραντ. Τα οικονομικά προβλήματα της χώρας ανατρέπουν τα εξερχόμενα ταξίδια, ενώ το ισχνό διεθνές ενδιαφέρον για επίσκεψη στην Κίνα μειώνει τις εισερχόμενες αφίξεις.
Το 2019, πριν από την πανδημία, η Κίνα υποδέχθηκε περίπου 49,1 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ περίπου 17,25 εκατομμύρια ξένοι είχαν φτάσει στην Κίνα φέτος μέχρι τον Ιούλιο, σύμφωνα με την κινεζική κυβέρνηση.
Latest News
Σανίδα σωτηρίας ρίχνει ο Τραμπ στο TikTok - Οι όροι του για να μην κλείσει η πλατφόρμα
Όποιος αγοράσει το TikTok πρέπει να «δώσει το μισό κεφάλαιο στις ΗΠΑ σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση άδειας», επανέλαβε ο Τραμπ
On Running: Οι Ελβετοί που θέλουν να «χτυπήσουν» Nike και Adidas
H ελβετική εταιρεία αθλητικών ειδών On Running που αναπτύσσεται ραγδαία - Οι συμφωνίες με Ρότζερ Φέντερερ και Ζεντάγια
Netflix: Ρεκόρ νέων συνδρομών και άλμα στα κέρδη
Κέρδη και έσοδα που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεων των αναλυτών για το 4ο τρίμηνο ανακοίνωσε η Netflix
Εργαζόμενοι vs CEOs: Το τεράστιο χάσμα μεταξύ των απολαβών στην Ευρώπη
Πόσα βγάζουν οι CEO στις 100 κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη
Η μανία για το AI...ταξιδεύει στο Νταβός
Η έκρηξη του brand AI ξεκίνησε στο Νταβός το 2024, παραμερίζοντας τα κρυπτονομίσματα, σε μια εποχή που το ChatGPT κέρδιζε ακόμη σε δημοφιλία
Τα πάνω κάτω απειλεί να φέρει ο Τραμπ στην παγκόσμια φορολόγηση των πολυεθνικών
Η κίνηση Τραμπ η οποία είναι πιθανό να πυροδοτήσει παγκόσμια αντιπαράθεση για τα φορολογικά καθεστώτα
Γιατί οι Αμερικανοί γεμίζουν τα κελάρια τους με κρασιά και τυριά από την Ευρώπη
Υπάρχει έντονη ανησυχία στις ΗΠΑ ότι ο Τραμπ θα επιβάλει τελικά δασμούς σε μια σειρά από ευρωπαϊκά προϊόντα
Γιατί το Βερολίνο «τρέμει» για τις επερχόμενες αποφάσεις Τραμπ
Οι αυξήσεις δασμών που απειλεί να επιβάλει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ θα κοστίσουν 127 έως 180 δισ. ευρώ στη γερμανική οικονομία
Η διεύρυνση των BRICS, η αποδολαριοποίηση και οι απειλές Τράμπ [γράφημα]
Οι BRICS είναι, μετά την ένταξη της Ινδονησίας, μια ομάδα δέκα κρατών με σημαντικό οικονομικό βάρος και πρωταγωνιστική θέση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου
Οι ευρωπαϊκές χώρες που απειλούνται περισσότερο από νέους δασμούς του Τραμπ [πίνακας]
Ο χάρτης των εμπορικών πλεονασμάτων και ελλειμμάτων με τις ΗΠΑ ανά χώρα της ΕΕ