Ένας μεγάλο ποσοστό Ευρωπαίων δεν έχει άλλο τρόπο να καλύψει το αυξανόμενο κόστος για στέγαση παρά μόνο να μειώσει την αγορά τροφίμων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Η Έκθεση New Housing Trend 2024, που συντάχθηκε από το κτηματομεσιτικό πρακτορείο RE/MAX Europe, διαπίστωσε ότι περισσότεροι από ένας στους 10 Ευρωπαίους έπρεπε να περικόψουν τις δαπάνες για τα τρόφιμα και τα βασικά καθημερινά είδη προκειμένου να πληρώσουν για τη στέγασή τους τον τελευταίο χρόνο.
Δαπάνες στέγασης: Σε ποιες χώρες της Ευρώπης σημειώνονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Η έρευνα για τους καταναλωτές με χιλιάδες συμμετέχοντες διαπίστωσε ότι το κόστος στέγασης αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 54% στην Ευρώπη τους τελευταίους 12 μήνες. Περισσότερο από το ένα τρίτο των Ευρωπαίων (37%) δήλωσαν ότι ενώ αντιμετώπιζαν και μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στο κόστος στέγασης, τα χρήματα παρέμεναν περιορισμένα. Σχεδόν το ένα πέμπτο (19%) δήλωσε ότι δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα.
Κατά μέσο όρο, τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά ξοδεύουν το 38% του εισοδήματός τους για να καλύψουν ανάγκες για στέγαση, όπως πληρωμές ενοικίων ή στεγαστικών δανείων και λογαριασμούς κοινής ωφελείας, με το υψηλότερο ποσοστό να μετράται στη Σλοβενία (43%) και στην Πορτογαλία (42%). Αλλά οι άνθρωποι που ζουν στην Ελβετία, για παράδειγμα, ανέφεραν χαμηλότερη επιβάρυνση, 30%, σύμφωνα με το Euronews.
Για να μπορέσουν να καλύψουν το αυξανόμενο κόστος για την στέγαση, το 80% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα είπε ότι είχαν αρχίσει να μειώνουν τα έξοδά τους.
Περίπου το 41% των ερωτηθέντων αποφάσισε να κάνει οικονομία σε κοινωνικές δραστηριότητες, ενώ το 40% είχε μειώσει τις δαπάνες για διακοπές και είδη πολυτελείας.
Από αυτούς που απάντησαν στην έρευνα, περίπου το 16% δήλωσε ότι είχε περικόψει τους λογαριασμούς των τροφίμων, με το υψηλότερο ποσοστό, 26%, στην Αυστρία και τη Φινλανδία.
Στέγαση: Δεν βγαίνουν τα μαθηματικά
Μια μειοψηφία του 15% των Ευρωπαίων ανέφερε ότι είχε αναγκαστεί να καταφύγει σε κάποια μορφή δανεισμού για να καλύψει τα έξοδα για την στέγαση. Αυτή η τάση είναι πιο έντονη στην Τουρκία (32%), τη Βουλγαρία (22%) και τη Ρουμανία (20%).
Περίπου το ένα τρίτο όσων χρησιμοποιούν δάνεια επέλεξαν να χρηματοδοτήσουν τα έξοδα στέγασης με πιστωτικές κάρτες, και ελαφρώς λιγότερο, το 27%, στράφηκε στην οικογένεια και τους φίλους για να πάρει τα απαραίτητα κεφάλαια. Το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων χρησιμοποίησε υπεραναλήψεις και ελαφρώς λιγότεροι (23%) επέλεξαν να ζητήσουν τραπεζικά δάνεια χωρίς εξασφαλίσεις για την κάλυψη του κόστους στέγασης.
Και με ένα αβέβαιο μέλλον, σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων σε όλη την Ευρώπη δήλωσαν ότι αναμένουν περαιτέρω αυξήσεις στο κόστος στέγασης τους επόμενους 12 μήνες.
Ως απάντηση στις ζοφερές προοπτικές, ένα σημαντικό ποσοστό των Ευρωπαίων εξετάζει δραστικές αλλαγές. Μια πιο προσιτή ζωή θα ήταν αρκετή για το 32% των ανθρώπων να μετακομίσουν σε μια μικρότερη πόλη ή κωμόπολη και το 24% είναι έτοιμο να μετακομίσει στο εξωτερικό για τον ίδιο λόγο. Ωστόσο, περίπου το 21% από αυτούς δεν ήταν καθόλου ανοιχτοί στη μετακόμιση.
Η ενεργειακή κρίση
Από τους ερωτηθέντες στην Ευρώπη, το 18% είπε ότι δυσκολεύεται να πληρώσει τους λογαριασμούς ενέργειας και το ποσοστό αυτό ήταν ιδιαίτερα υψηλό στην Ελλάδα, όπου το 36% των κατοίκων αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες στη διαχείριση των ενεργειακών τους δαπανών.
Λόγω του ήδη υψηλού κόστους, οι φιλικές προς το περιβάλλον οικιακές βελτιώσεις έχουν πάρει πίσω μέρος σε πολλά νοικοκυριά, των οποίων η προτεραιότητα παραμένει η πληρωμή των άμεσων λογαριασμών και όχι η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα.
Εξακολουθεί να υπάρχει περισσότερο από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (27%) που σκέφτονται να εγκαταστήσουν ηλιακούς συλλέκτες και ελαφρώς λιγότεροι (25%) θα τοποθετούσαν διπλά τζάμια. Τα μέτρα δέσμευσης όμβριων υδάτων και οι αντλίες θερμότητας είναι λιγότερο προτεραιότητα, μόνο το ένα πέμπτο των ανθρώπων λέει ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να τα εγκαταστήσει.
Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες είπαν ότι η αυξημένη κρατική στήριξη ή οι επιδοτήσεις θα μπορούσαν να τους παρακινήσουν να εγκαταστήσουν μέτρα ενεργειακής απόδοσης.
Πηγή: in.gr
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο