
Η κρουαζιέρα και το ειδικό τέλος που επέβαλε η κυβέρνηση ήταν το θέμα συνάντησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA).
Σύμφωνα με πληροφορίες στη συνάντηση για την κρουαζιέρα η κυβέρνηση έστειλε ένα τελεσίγραφο….
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
Η προθεσμία.. για την κρουαζιέρα
Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση έδωσε στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα προθεσμία δυο μηνών προκειμένου να φέρουν επενδυτικά σχέδια βελτίωσης των υποδομών σε προορισμούς όπως η Σαντορίνη και εφόσον αυτό γίνει ενδεχομένως να παγώσει το τέλος κρουαζιέρας.
Η πρόταση αυτή τέθηκε υπόψη αντιπροσωπείας της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA) που βρέθηκε πριν τρεις ημέρες στην Ελλάδα και συναντήθηκε «μυστικά» με τον κ. Μητσοτάκη.
Η συνάντηση για την κρουαζιέρα
Το γεγονός ότι η συνάντηση κρατήθηκε «μυστική» αναδεικνύει την δύσκολη θέση των δυο πλευρών.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας από την μία πλευρά επιβαρύνονται από την επιβολή του τέλους από την νέα σεζόν από 60 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών μέχρι και πάνω από 100 εκατ. ευρώ σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, όμως δεν θέλουν να τα «χαλάσουν» με την κυβέρνηση.
Από την άλλη η κυβέρνηση δεν μπορεί να πάρει εύκολα πίσω την εξαγγελία, παράλληλα δεν θέλει να «χαλάσει» το φιλικό επιχειρηματικό προφίλ που έχει φιλοτεχνήσει και επίσης επιδιώκει να πείσει ότι θέλει να δώσει μία, όχι φορολογική αλλά ολιστική λύση στο πρόβλημα της επιβάρυνσης κάποιων προορισμών (κυρίως Σαντορίνη και Μύκονο) από τα δεκάδες κρουαζιερόπλοια.
Την συνάντηση αποκάλυψε η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σημειώνοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση περιμένει προτάσεις και από την CLIA για το πως θα συμβάλει στην χάραξη μιας ολιστικής λύσης.
Στο πλαίσιο αυτό άφησε να εννοηθεί ότι θα επανεξετασθεί το θέμα του τέλους εφόσον οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι διατεθειμένες να συμμετάσχουν οι ίδιες με επενδύσεις στην βελτίωση των υποδομών κάποιων προορισμών.
Μύκονος και Σαντορίνη
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Πρωθυπουργός ζήτησε εντός των επόμενων δυο μηνών μία πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος κυρίως στη Μύκονο και Σαντορίνη και αν επιθυμούν να επενδύσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας σε αυτά τα νησιά για να βελτιωθούν οι υποδομές, (πχ δεύτερο τελεφερίκ στη Σαντορίνη).
Σε αυτή την περίπτωση ο πρωθυπουργός θα εξετάσει το να παγώσει την επιβολή του τέλους.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η CLIA είχε απευθυνθεί στην ελληνική κυβέρνηση ζητώντας διαβούλευση πάνω στα θέματα που έχει δημιουργήσει η επιβολή του τέλους και μεταξύ άλλων είχε ζητήσει να πληροφορηθεί τον τρόπο διαχείρισης του τέλους, τον τρόπο διαχωρισμού με τους επιβάτες που παραμένουν στο πλοίο, την αρμόδια αρχή είσπραξης, και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί. Επίσης όπως ανέφερε στην τότε ανακοίνωση της, «προτρέπει την κυβέρνηση να διαθέσει το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο, των εσόδων από το νέο τέλος για τη στήριξη συγκεκριμένων έργων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα στα λιμάνια και στις τοπικές κοινωνίες, όσον αφορά στις υποδομές, τη διαχείριση του τουρισμού και τα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης».
Παράλληλα η CLIA εκτός από την αναβολή για μία τουλάχιστον σεζόν της επιβολής του τέλους είχε ζητήσει αυτό να επιβάλλεται σε όλους τους επισκέπτες των προορισμών όπως πχ. είναι τα ημερόπλοια στην Σαντορίνη που μεταφέρουν κάθε μέρα το καλοκαίρι πάνω από 5.000 τουρίστες Σε κάθε περίπτωση, κατέληγε η CLIA «θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με την Ελληνική Κυβέρνηση στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της τουριστικής διαχείρισης για μια βιώσιμη τουριστική βιομηχανία, η οποία έχει οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους».


Latest News

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στόχος, να εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ερευνώμενη αγορά