Η κρουαζιέρα και το ειδικό τέλος που επέβαλε η κυβέρνηση ήταν το θέμα συνάντησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA).
Σύμφωνα με πληροφορίες στη συνάντηση για την κρουαζιέρα η κυβέρνηση έστειλε ένα τελεσίγραφο….
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
Η προθεσμία.. για την κρουαζιέρα
Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση έδωσε στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα προθεσμία δυο μηνών προκειμένου να φέρουν επενδυτικά σχέδια βελτίωσης των υποδομών σε προορισμούς όπως η Σαντορίνη και εφόσον αυτό γίνει ενδεχομένως να παγώσει το τέλος κρουαζιέρας.
Η πρόταση αυτή τέθηκε υπόψη αντιπροσωπείας της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA) που βρέθηκε πριν τρεις ημέρες στην Ελλάδα και συναντήθηκε «μυστικά» με τον κ. Μητσοτάκη.
Η συνάντηση για την κρουαζιέρα
Το γεγονός ότι η συνάντηση κρατήθηκε «μυστική» αναδεικνύει την δύσκολη θέση των δυο πλευρών.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας από την μία πλευρά επιβαρύνονται από την επιβολή του τέλους από την νέα σεζόν από 60 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών μέχρι και πάνω από 100 εκατ. ευρώ σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, όμως δεν θέλουν να τα «χαλάσουν» με την κυβέρνηση.
Από την άλλη η κυβέρνηση δεν μπορεί να πάρει εύκολα πίσω την εξαγγελία, παράλληλα δεν θέλει να «χαλάσει» το φιλικό επιχειρηματικό προφίλ που έχει φιλοτεχνήσει και επίσης επιδιώκει να πείσει ότι θέλει να δώσει μία, όχι φορολογική αλλά ολιστική λύση στο πρόβλημα της επιβάρυνσης κάποιων προορισμών (κυρίως Σαντορίνη και Μύκονο) από τα δεκάδες κρουαζιερόπλοια.
Την συνάντηση αποκάλυψε η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σημειώνοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση περιμένει προτάσεις και από την CLIA για το πως θα συμβάλει στην χάραξη μιας ολιστικής λύσης.
Στο πλαίσιο αυτό άφησε να εννοηθεί ότι θα επανεξετασθεί το θέμα του τέλους εφόσον οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι διατεθειμένες να συμμετάσχουν οι ίδιες με επενδύσεις στην βελτίωση των υποδομών κάποιων προορισμών.
Μύκονος και Σαντορίνη
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Πρωθυπουργός ζήτησε εντός των επόμενων δυο μηνών μία πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος κυρίως στη Μύκονο και Σαντορίνη και αν επιθυμούν να επενδύσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας σε αυτά τα νησιά για να βελτιωθούν οι υποδομές, (πχ δεύτερο τελεφερίκ στη Σαντορίνη).
Σε αυτή την περίπτωση ο πρωθυπουργός θα εξετάσει το να παγώσει την επιβολή του τέλους.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η CLIA είχε απευθυνθεί στην ελληνική κυβέρνηση ζητώντας διαβούλευση πάνω στα θέματα που έχει δημιουργήσει η επιβολή του τέλους και μεταξύ άλλων είχε ζητήσει να πληροφορηθεί τον τρόπο διαχείρισης του τέλους, τον τρόπο διαχωρισμού με τους επιβάτες που παραμένουν στο πλοίο, την αρμόδια αρχή είσπραξης, και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί. Επίσης όπως ανέφερε στην τότε ανακοίνωση της, «προτρέπει την κυβέρνηση να διαθέσει το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο, των εσόδων από το νέο τέλος για τη στήριξη συγκεκριμένων έργων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα στα λιμάνια και στις τοπικές κοινωνίες, όσον αφορά στις υποδομές, τη διαχείριση του τουρισμού και τα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης».
Παράλληλα η CLIA εκτός από την αναβολή για μία τουλάχιστον σεζόν της επιβολής του τέλους είχε ζητήσει αυτό να επιβάλλεται σε όλους τους επισκέπτες των προορισμών όπως πχ. είναι τα ημερόπλοια στην Σαντορίνη που μεταφέρουν κάθε μέρα το καλοκαίρι πάνω από 5.000 τουρίστες Σε κάθε περίπτωση, κατέληγε η CLIA «θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με την Ελληνική Κυβέρνηση στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της τουριστικής διαχείρισης για μια βιώσιμη τουριστική βιομηχανία, η οποία έχει οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους».
Latest News
Εγκαινιάζει την πρώτη της σεζόν στον Αραβικό Κόλπο από το Κατάρ η Celestyal
Η έναρξη σηματοδοτήθηκε με μία ημερήσια εκδήλωση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Visit Qatar, Qatar Tourism, Qatar Airways και Mwani Port Authority
Καλογηράτος: Η Capital Clean Energy Carriers πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση - Κλειδί το LNG
Ο CEO της Capital Clean Energy Carriers, κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος Χρηματιστήριο Αθηνών.
Στυλιανίδης: Απλοποιούμε το νηολόγιο για να έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μίλησε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Νέα παραγγελία 20 πλοίων με καύσιμο LNG από την Maersk
Τα 20 πλοία διπλού καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 300.000 teu έχουν παραγγελθεί από την Μaersk σε τρία ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Ο χρησμός της Bimco για τα τάνκερ - Τι αλλαγές φέρνει ο Τραμπ
Τι θα συμβεί όταν επανέλθει η κανονικότητα στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ πολλά θα εξαρτηθούν στην αγορά και από τον παράγοντα Τραμπ
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Διογκώνεται το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στη ναυτιλία - Αυξάνονται τα «ψεύτικα» βιογραφικά
Η ναυτιλία μαστίζεται από σημαντικές ελλείψεις προσωπικού λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των επιθέσεων των Χούθι
Νέο πλοίο από τη Maersk με διπλό καύσιμο - Η στροφή προς την απαλλαγή από άνθρακα
Το A.P. Møller είναι το 9ο πλοίο διπλού καυσίμου της Maersk, από μια συνολική παραγγελία 25 πλοίων που αναμένεται με βάση τον προγραμματισμό της να ολοκληρωθεί έως το 2027
Εισέρχεται στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας η Attica Bank - Πού έδωσε το πρώτο δάνειο
Η χρηματοδότηση Attica Bank - Παγκρήτιας τράπεζας αφορά δύο αδελφά eco-type φορτηγά πλοία ξηρού φορτιού