Η κρουαζιέρα και το ειδικό τέλος που επέβαλε η κυβέρνηση ήταν το θέμα συνάντησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA).
Σύμφωνα με πληροφορίες στη συνάντηση για την κρουαζιέρα η κυβέρνηση έστειλε ένα τελεσίγραφο….
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
Η προθεσμία.. για την κρουαζιέρα
Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση έδωσε στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα προθεσμία δυο μηνών προκειμένου να φέρουν επενδυτικά σχέδια βελτίωσης των υποδομών σε προορισμούς όπως η Σαντορίνη και εφόσον αυτό γίνει ενδεχομένως να παγώσει το τέλος κρουαζιέρας.
Η πρόταση αυτή τέθηκε υπόψη αντιπροσωπείας της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA) που βρέθηκε πριν τρεις ημέρες στην Ελλάδα και συναντήθηκε «μυστικά» με τον κ. Μητσοτάκη.
Η συνάντηση για την κρουαζιέρα
Το γεγονός ότι η συνάντηση κρατήθηκε «μυστική» αναδεικνύει την δύσκολη θέση των δυο πλευρών.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας από την μία πλευρά επιβαρύνονται από την επιβολή του τέλους από την νέα σεζόν από 60 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών μέχρι και πάνω από 100 εκατ. ευρώ σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, όμως δεν θέλουν να τα «χαλάσουν» με την κυβέρνηση.
Από την άλλη η κυβέρνηση δεν μπορεί να πάρει εύκολα πίσω την εξαγγελία, παράλληλα δεν θέλει να «χαλάσει» το φιλικό επιχειρηματικό προφίλ που έχει φιλοτεχνήσει και επίσης επιδιώκει να πείσει ότι θέλει να δώσει μία, όχι φορολογική αλλά ολιστική λύση στο πρόβλημα της επιβάρυνσης κάποιων προορισμών (κυρίως Σαντορίνη και Μύκονο) από τα δεκάδες κρουαζιερόπλοια.
Την συνάντηση αποκάλυψε η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σημειώνοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση περιμένει προτάσεις και από την CLIA για το πως θα συμβάλει στην χάραξη μιας ολιστικής λύσης.
Στο πλαίσιο αυτό άφησε να εννοηθεί ότι θα επανεξετασθεί το θέμα του τέλους εφόσον οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι διατεθειμένες να συμμετάσχουν οι ίδιες με επενδύσεις στην βελτίωση των υποδομών κάποιων προορισμών.
Μύκονος και Σαντορίνη
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Πρωθυπουργός ζήτησε εντός των επόμενων δυο μηνών μία πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος κυρίως στη Μύκονο και Σαντορίνη και αν επιθυμούν να επενδύσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας σε αυτά τα νησιά για να βελτιωθούν οι υποδομές, (πχ δεύτερο τελεφερίκ στη Σαντορίνη).
Σε αυτή την περίπτωση ο πρωθυπουργός θα εξετάσει το να παγώσει την επιβολή του τέλους.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η CLIA είχε απευθυνθεί στην ελληνική κυβέρνηση ζητώντας διαβούλευση πάνω στα θέματα που έχει δημιουργήσει η επιβολή του τέλους και μεταξύ άλλων είχε ζητήσει να πληροφορηθεί τον τρόπο διαχείρισης του τέλους, τον τρόπο διαχωρισμού με τους επιβάτες που παραμένουν στο πλοίο, την αρμόδια αρχή είσπραξης, και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί. Επίσης όπως ανέφερε στην τότε ανακοίνωση της, «προτρέπει την κυβέρνηση να διαθέσει το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο, των εσόδων από το νέο τέλος για τη στήριξη συγκεκριμένων έργων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα στα λιμάνια και στις τοπικές κοινωνίες, όσον αφορά στις υποδομές, τη διαχείριση του τουρισμού και τα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης».
Παράλληλα η CLIA εκτός από την αναβολή για μία τουλάχιστον σεζόν της επιβολής του τέλους είχε ζητήσει αυτό να επιβάλλεται σε όλους τους επισκέπτες των προορισμών όπως πχ. είναι τα ημερόπλοια στην Σαντορίνη που μεταφέρουν κάθε μέρα το καλοκαίρι πάνω από 5.000 τουρίστες Σε κάθε περίπτωση, κατέληγε η CLIA «θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με την Ελληνική Κυβέρνηση στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της τουριστικής διαχείρισης για μια βιώσιμη τουριστική βιομηχανία, η οποία έχει οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους».
Latest News
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων