
Η κρουαζιέρα και το ειδικό τέλος που επέβαλε η κυβέρνηση ήταν το θέμα συνάντησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA).
Σύμφωνα με πληροφορίες στη συνάντηση για την κρουαζιέρα η κυβέρνηση έστειλε ένα τελεσίγραφο….
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
Η προθεσμία.. για την κρουαζιέρα
Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση έδωσε στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα προθεσμία δυο μηνών προκειμένου να φέρουν επενδυτικά σχέδια βελτίωσης των υποδομών σε προορισμούς όπως η Σαντορίνη και εφόσον αυτό γίνει ενδεχομένως να παγώσει το τέλος κρουαζιέρας.
Η πρόταση αυτή τέθηκε υπόψη αντιπροσωπείας της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA) που βρέθηκε πριν τρεις ημέρες στην Ελλάδα και συναντήθηκε «μυστικά» με τον κ. Μητσοτάκη.
Η συνάντηση για την κρουαζιέρα
Το γεγονός ότι η συνάντηση κρατήθηκε «μυστική» αναδεικνύει την δύσκολη θέση των δυο πλευρών.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας από την μία πλευρά επιβαρύνονται από την επιβολή του τέλους από την νέα σεζόν από 60 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών μέχρι και πάνω από 100 εκατ. ευρώ σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, όμως δεν θέλουν να τα «χαλάσουν» με την κυβέρνηση.
Από την άλλη η κυβέρνηση δεν μπορεί να πάρει εύκολα πίσω την εξαγγελία, παράλληλα δεν θέλει να «χαλάσει» το φιλικό επιχειρηματικό προφίλ που έχει φιλοτεχνήσει και επίσης επιδιώκει να πείσει ότι θέλει να δώσει μία, όχι φορολογική αλλά ολιστική λύση στο πρόβλημα της επιβάρυνσης κάποιων προορισμών (κυρίως Σαντορίνη και Μύκονο) από τα δεκάδες κρουαζιερόπλοια.
Την συνάντηση αποκάλυψε η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σημειώνοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση περιμένει προτάσεις και από την CLIA για το πως θα συμβάλει στην χάραξη μιας ολιστικής λύσης.
Στο πλαίσιο αυτό άφησε να εννοηθεί ότι θα επανεξετασθεί το θέμα του τέλους εφόσον οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι διατεθειμένες να συμμετάσχουν οι ίδιες με επενδύσεις στην βελτίωση των υποδομών κάποιων προορισμών.
Μύκονος και Σαντορίνη
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Πρωθυπουργός ζήτησε εντός των επόμενων δυο μηνών μία πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος κυρίως στη Μύκονο και Σαντορίνη και αν επιθυμούν να επενδύσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας σε αυτά τα νησιά για να βελτιωθούν οι υποδομές, (πχ δεύτερο τελεφερίκ στη Σαντορίνη).
Σε αυτή την περίπτωση ο πρωθυπουργός θα εξετάσει το να παγώσει την επιβολή του τέλους.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η CLIA είχε απευθυνθεί στην ελληνική κυβέρνηση ζητώντας διαβούλευση πάνω στα θέματα που έχει δημιουργήσει η επιβολή του τέλους και μεταξύ άλλων είχε ζητήσει να πληροφορηθεί τον τρόπο διαχείρισης του τέλους, τον τρόπο διαχωρισμού με τους επιβάτες που παραμένουν στο πλοίο, την αρμόδια αρχή είσπραξης, και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί. Επίσης όπως ανέφερε στην τότε ανακοίνωση της, «προτρέπει την κυβέρνηση να διαθέσει το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο, των εσόδων από το νέο τέλος για τη στήριξη συγκεκριμένων έργων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα στα λιμάνια και στις τοπικές κοινωνίες, όσον αφορά στις υποδομές, τη διαχείριση του τουρισμού και τα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης».
Παράλληλα η CLIA εκτός από την αναβολή για μία τουλάχιστον σεζόν της επιβολής του τέλους είχε ζητήσει αυτό να επιβάλλεται σε όλους τους επισκέπτες των προορισμών όπως πχ. είναι τα ημερόπλοια στην Σαντορίνη που μεταφέρουν κάθε μέρα το καλοκαίρι πάνω από 5.000 τουρίστες Σε κάθε περίπτωση, κατέληγε η CLIA «θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με την Ελληνική Κυβέρνηση στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της τουριστικής διαχείρισης για μια βιώσιμη τουριστική βιομηχανία, η οποία έχει οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους».


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί