Ένα από τα πιο δημοφιλή σημεία για έξοδο το βράδυ της Παρασκευής στη Νέα Υόρκη δεν είναι ένα μοντέρνο μπαρ ή ένα εστιατόριο βραβευμένο με αστέρι Michelin, αλλά μια αλυσίδα με υεμενικά coffee shops που σερβίρει αυστηρά καφέ, τσάι και γλυκά.
Μια βόλτα στο Qahwah House στην Carmine Street στη Νέα Υόρκη προσφέρει μια πλούσια μυρωδιά κάρδαμου, αραβική μουσική και πλήθος κόσμου τόσο στα τραπέζια όσο και στην ουρά για να παραγγείλει. Η ενέργεια ξεχειλίζει στο πεζοδρόμιο, όπου κάποιοι αρχίζουν να χορεύουν.
Το happy hour είναι ξεπερασμένο – Πώς χαλαρώνουν τώρα τα στελέχη
Όπως αναφέρει το CNN, το Qahwah House είναι μόνο μία από μια σειρά από υεμενικές αλυσίδες καφέ που ξεκίνησαν από την περιοχή του Ντιτρόιτ που κατοικείται από Άραβες και ξεφυτρώνουν γρήγορα σε όλη τη χώρα, συχνά εκεί όπου υπάρχουν σημαντικοί πληθυσμοί της Μέσης Ανατολής και μουσουλμάνων. Δεκαεννέα τοποθεσίες του Qahwah House είναι ανοιχτές σε επτά πολιτείες, ενώ περισσότερες βρίσκονται υπό κατασκευή και αναμένεται να ανοίξουν φέτος.
Μια άλλη αλυσίδα, η Haraz, άνοιξε αυτόν τον μήνα στην ακριβή γειτονιά SoHo στο Μανχάταν, ενώ τουλάχιστον έξι ακόμη στην περιοχή προγραμματίζονται μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Στην Times Square θα εγκατασταθούν άλλες δύο αλυσίδες, η MOKAFÉ και η Qamaria Yemeni Coffee Co.
Ο ιδρυτής των Qahwah House έχει κερδίσει και το βραβείο Entrepreneur Of The Year 2024 Michigan and Northwest Ohio, από την Ernst & Young.
Νέα Υόρκη: Πώς αλλάζει η νυχτερινή κουλτούρα
Η ραγδαία επέκταση αυτών των καταστημάτων υπογραμμίζει τη ζήτηση για κοινωνικά κέντρα αργά τη νύχτα όχι μόνο για νέους μουσουλμάνους και άτομα από τη Μέση Ανατολή, αλλά και για νεότερους ανθρώπους που αναζητούν έναν τρίτο, μη ψηφιακό χώρο, όπου μπορούν να κάνουν παρέα χωρίς αλκοόλ ή χωρίς να χρειάζεται να φωνάζουν με δυνατή μουσική.
Τα εμπορικά κέντρα, ένα παραδοσιακό third place για τους νέους, γίνονται όλο και πιο αντιδημοφιλή. Αλυσίδες όπως τα Starbucks έχουν γίνει περισσότερο σαν takeouts. Ο τρόπος ζωής χωρίς αλκοόλ ανθίζει ακόμη και για όσους δεν ανήκουν στη μουσουλμανική πίστη. Έτσι, για πολλούς νέους στις αστικές περιοχές, ειδικά για εκείνους που προέρχονται από κοινότητες μεταναστών και αναζητούν έναν τρόπο να συνδεθούν με τον πολιτισμό τους, είναι μια εξαιρετική επιλογή.
Τα third place δεν είναι μια νέα έννοια. Μπαρ χωρίς αλκοόλ που ξεφυτρώνουν σε όλες τις ΗΠΑ έχουν ως στόχο να οικοδομήσουν μια αίσθηση κοινότητας και κοινωνικών συνδέσεων. Όμως τα καφενεία της Υεμένης έχουν υιοθετήσει και τις δύο αυτές τάσεις και γνωρίζουν μεγάλη άνθηση.
Οι νεότεροι, ιδίως τα παιδιά των μεταναστών που βρίσκονται ανάμεσα σε δύο διαφορετικές κουλτούρες, «απολαμβάνουν το γεγονός ότι καταναλώνουν κάτι που είναι πραγματικά παραδοσιακό, αλλά σε αυτό το πολύ νέο, μοντέρνο, σύγχρονο πλαίσιο», δήλωσε στο CNN η Σάλι Χάουελ, καθηγήτρια αραβοαμερικανικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Michigan-Dearborn.
Από τη Μέση Ανατολή στην καρδιά των ΗΠΑ
Στη Μέση Ανατολή, ο καφές δεν είναι ένα ρόφημα που χρησιμοποιείται για να ξυπνήσει κανείς, αλλά μια κοινωνική ανταλλαγή. Ενώ οι κόκκοι καφέ προέρχονται από την Αιθιοπία, οι πρώτες ενδείξεις καλλιέργειας εμφανίστηκαν στην Υεμένη μέσω του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η πρακτική ακολούθησε μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα και σε όλο τον κόσμο, όταν το πρώτο κύμα μεταναστών από τη Μέση Ανατολή ήρθε στο Ντιτρόιτ για να εργαστεί στην αυτοκινητοβιομηχανία ή στις ναυπηγικές εγκαταστάσεις, δήλωσε η Χάουελ.
Οι περισσότεροι μετανάστες ήταν άνδρες που μετανάστευσαν μόνοι τους, οπότε ένας από τους πρώτους θεσμούς που δημιούργησαν ήταν τα καφενεία όπου συγκεντρώνονταν για να κοινωνικοποιηθούν, να μοιραστούν νέα για την πατρίδα τους και ακόμη και να γράψουν γράμματα. Πολλά από τα αρχικά τζαμιά στην περιοχή ιδρύθηκαν αρχικά στις πίσω πλευρές των καφενείων.
Οι σύγχρονες αλυσίδες σχεδιάζονται από μια νέα δημογραφική ομάδα, τους απογόνους αυτών των μεταναστών που φέρνουν την κουλτούρα του καφέ της Υεμένης στην αμερικανική κοινωνία.
Τα πρώτα Qahwah Houses στο Dearborn ήταν ευάερα και αριστοκρατικά, ένα οικείο περιβάλλον για τους θαμώνες των καθιερωμένων αλυσίδων καφέ. Έφεραν όμως μαζί τους και την κουλτούρα της Υεμένης, με κόκκους καφέ που εισήχθησαν από τοπικούς αγρότες, αντικείμενα από την περιοχή και το οικογενειακό δέντρο του ιδιοκτήτη στον τοίχο.
Latest News
Αναβάθμιση αξιολόγησης της Αργεντινής από τον οίκο Moody's
Ο οίκος Moody's αναβάθμισε την αξιολόγηση της Αργεντινής για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια
Την Τρίτη αποφασίζει η Mediobanca για την προσφορά της Monte Paschi
Monte Paschi κατέθεσε την Παρασκευή πρόταση εξαγοράς της Mediobanca σε μια συμφωνία αξίας 13,4 δισεκατομμυρίων ευρώ
Γροιλανδία: Σίγουρος ο Τραμπ για την απόκτησή της – Αξιωματούχος της ΕΕ ζητά ευρωπαϊκό στρατό στο νησί
Ο αμερικανός πρόεδρος Τραμπ επιμένει για την απόκτηση του νησιού, παρά την άρνηση των πρωθυπουργών Δανίας - Γροιλανδίας, που έχουν δηλώσει, ότι το νησί δεν πωλείται.
Μπιλ Γκέιτς: Αποκάλυψε ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος της ζωής του
«Αυτό ήταν το λάθος για το οποίο μετανιώνω περισσότερο… υπάρχουν και άλλα, αλλά κανένα από αυτά δεν έχει σημασία», είπε ο Μπιλ Γκέιτς
Μπορεί η ΕΚΤ να παγώσει τη μείωση των επιτοκίων; - Η ανατροπή που βλέπουν οι αναλυτές
Πώς βλέπουν οι αναλυτές ότι θα κινηθεί η ΕΚΤ με τα επιτόκια από εδώ και πέρα - Ο ρόλος του Τραμπ, ο πληθωρισμός και η ανάπτυξη
Με τη στήριξη Μελόνι η κίνηση ματ της Monte Paschi - Τι σηματοδοτεί για τις τράπεζες
Η Monte Paschi κατέθεσε την Παρασκευή πρόταση εξαγοράς της Mediobanca σε μια συμφωνία αξίας 13,4 δισεκατομμυρίων ευρώ
Ο Τραμπ στο Λας Βέγκας για την προεκλογική υπόσχεση να αφήσει εκτός φόρων τα φιλοδωρήματα
Οι «ακριβές» προεκλογικές υποσχέσεις του Τραμπ ανησυχούν τους Ρεπουμπλικάνους γιατι θα προσθέσουν νέο χρέος στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ κατακτά την Ουάσιγκτον - Μία εβδομάδα Trump 2.0
Το περιβάλλον του Τραμπ μιλά για «σοκ και δέος», παρόμοιο με μια επιδρομή των «ειδικών δυνάμεων» που στοχεύει αδιακρίτως
Ο διαχωρισμός Ανατολής - Δύσης θα κοστίσει στην παγκόσμια οικονομία 5,7 τρισ.
Νέα έκθεση που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την παγκόσμια οικονομία
To κροκοδειλάκι κατακτά τις ΗΠΑ - «Επιθετική» ανάπτυξη της Lacoste και στο βάθος... ξενοδοχείο
Η Lacoste θα ανοίξει νέα καταστήματα στη Νέα Υόρκη και σε άλλες πόλεις στο πλαίσιο των σχεδίων αύξησης των ετήσιων πωλήσεων κατά 25%