Περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια δολάρια υπολογίζεται ότι θα δαπανήσουν φέτος οι καταναλωτές στις ΗΠΑ για κοστούμια και διακοσμήσεις. Πρόκειται για ένα ποσό φτάνει περίπου το μισό από εκείνο που προορίζεται ετησίως για οδοντιατρική περίθαλψη σε παιδιά κάτω των 17 ετών.
Το Halloween ήταν κάποτε μια εποχή με κόλπα και κεράσματα, ωστόσο τώρα πια έχει μετατραπεί σε ένα μεγάλο πεδίο δόξης για τις επιχειρήσεις, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν περίπου 11,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτή τη γιορτή που διαρκεί μία νύχτα. Αυτό είναι περίπου το ίδιο ποσό που ξοδεύουν οι Αμερικανοί για παιδικά βιβλία κάθε χρόνο.
Pepco: Φέρνει μαζί με Jumbo και Flying Tiger το Halloween στα ελληνικά σπίτια
Αυτό το τεράστιο ποσό δαπανών προκαλεί αμηχανία, δεδομένου ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι γεμάτα με ιστορίες για τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες. Πόσο φυσιολογικό είναι όμως οι δαπάνες για τις Απόκριες να βρίσκονται λίγο πιο κάτω από τα υψηλά όλων των εποχών, την ίδια στιγμή που πολλοί άνθρωποι αναφέρουν υψηλά επίπεδα οικονομικής ανησυχίας;
ΗΠΑ: Δισεκατομμύρια κάθε Απόκριες
Σύμφωνα με το Fast Company, τα καλύτερα στοιχεία σχετικά με τις δαπάνες για το Halloween προέρχονται κάθε χρόνο από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου (NRF), η οποία ερευνά τους Αμερικανούς σχετικά με τα σχέδια αγορών τους λίγο πριν από τις γιορτές.
Η πιο πρόσφατη έρευνα δείχνει επίσης ότι περίπου τρεις στους τέσσερις Αμερικανούς θα γιορτάσουν με κάποιο τρόπο. Επειδή δεν τηρούν όλοι τις γιορτές, η ομοσπονδία υπολογίζει ότι ο τυπικός εορτάζων θα ξοδέψει 104 δολάρια για τις Απόκριες.
Η NRF αναλύει τις δαπάνες σε τέσσερις κατηγορίες. Περίπου το ένα τρίτο των δαπανών θα αφορά κοστούμια για παιδιά, ενήλικες και κατοικίδια ζώα. Ένα άλλο τρίτο θα δαπανηθεί για διακοσμήσεις, όπως γιγάντιοι σκελετοί. Περίπου το τελευταίο τρίτο θα πάει για γλυκά, και το υπόλοιπο κομμάτι για ευχετήριες κάρτες.
Το 2005, υπήρχε η εκτίμηση ότι οι γιορτές θα δημιουργούσαν δαπάνες ύψους μόλις 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από τότε μέχρι και σήμερα, η πορεία των δαπανών ήταν τέτοια που έχουν αυξηθεί δραματικά, κατά περίπου τρεισήμισι φορές, μέσα σε μόλις δύο δεκαετίες, ή περίπου στο διπλάσιο αν προσαρμόσουμε τον πληθωρισμό.
Υπάρχει λόγος
Τι οδήγησε τις δαπάνες για τις Απόκριες στα ύψη; Μέρος της αύξησης οφείλεται στον πληθωρισμό, ο οποίος έχει αυξήσει τις τιμές κατά 65% περίπου τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Κάποια από την αύξηση οφείλεται στο ότι περισσότεροι άνθρωποι ζουν στις ΗΠΑ. Το 2005, οι ΗΠΑ είχαν περίπου 290 εκατομμύρια κατοίκους, ενώ σήμερα ο αριθμός αυτός πλησιάζει τα 340 εκατομμύρια.
Ενώ αυτοί οι δύο παράγοντες εξηγούν ένα μέρος της αύξησης, δεν εξηγούν το σύνολο.
Οι ΗΠΑ παρακολουθούν τι ξοδεύει η τυπική οικογένεια για μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών για να μετρήσουν το κόστος ζωής. Οι δαπάνες κάθε χρόνο καταγράφονται μέσω της Έρευνας Καταναλωτικών Δαπανών. Αυτή η έρευνα παρέχει δημόσια στοιχεία για τις ετήσιες δαπάνες για γλυκά από το 2013, όταν διαπιστώθηκε ότι η τυπική οικογένεια ξοδεύει 88 δολάρια ετησίως για γλυκά.
Τα τελευταία στοιχεία για το 2023 δείχνουν ότι οι οικογένειες των ΗΠΑ έχουν εστιάσει σε μια αναδυόμενη αγορά, αυτή των γλυκών με τις δαπάνες να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με λίγο περισσότερο από μια δεκαετία πριν.
Ενώ αυτή η αύξηση της κατανάλωσης γλυκών ενισχύει αναμφίβολα τις δαπάνες στις Απόκριες, έχει και ένα μειονέκτημα. Η Αμερικανική Οδοντιατρική Ένωση έχει δείξει μια δραματική αύξηση των δαπανών στο οδοντιατρείο, αφού πολλοί άνθρωποι κάνουν επείγουσες επισκέψεις, καθώς τα δόντια σπάνε από τις καραμέλες.
Οι δαπάνες για τα κοστούμια έχουν επίσης αυξηθεί στα ύψη.
Το 2005, η καλύτερη εκτίμηση ήταν ότι 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια θα δαπανηθούν μόνο για να μεταμφιεστούν, ενώ φέτος το ποσό ανέρχεται σε 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Γιατί τόσα πολλά; Παλαιότερα οι στολές ήταν μόνο για τα παιδιά, αλλά σήμερα πολλοί είναι και οι ενήλικες που ντύνονται. Περίπου ένας στους πέντε ενήλικες δηλώνει ότι θα φορέσει κοστούμι για τις Απόκριες. Πέρα από τα κοστούμια για τους ανθρώπους, οι Αμερικανοί ξοδεύουν εκατομμύρια δολάρια σε κοστούμια για τα κατοικίδιά τους.
Οι δαπάνες για το Halloween στις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί δραματικά, κατά περίπου τρεισήμισι φορές, μέσα σε μόλις δύο δεκαετίες, ή περίπου στο διπλάσιο αν προσαρμόσουμε τον πληθωρισμό.
Η γιορτή της κολοκύθας στις ΗΠΑ
Το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ παρακολουθεί τις συστηματικές πωλήσεις της παραδοσιακής λόγω των ημερών κολοκύθας στις ΗΠΑ. Παλαιότερα, κάθε οικογένεια είχε συνήθως μία κολοκύθα στο κατώφλι της, ενώ τώρα εμφανίζονται ολοένα και περισσότερες. Το 2005, το USDA υπολόγισε ότι υπήρχαν περίπου τεσσεράμισι κιλά κολοκύθες προς πώληση για κάθε άτομο λίγο πριν τις γιορτές. Το 2023, η ποσότητα είχε αυξηθεί σε σχεδόν 6 κιλά ανά άτομο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν περίπου 50% περισσότερες κολοκύθες διαθέσιμες για σκάλισμα και για την παρασκευή πίτας.
Ενώ οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι πολλοί Αμερικανοί αισθάνονται οικονομικά εύθραυστοι, όλα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν στην πράξη ότι αυτό δεν έχει μεγάλο αντίκτυπο στις δαπάνες για τις Απόκριες. Εξάλλου, τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το Halloween έχει γίνει μια ολοένα και μεγαλύτερη εμπορική γιορτή.
Latest News
Η ηλεκτροκίνηση «σβήνει» τα... διυλιστήρια στην Κίνα - Τα πρώτα λουκέτα
Η PetroChina πρόκειται να κλείσει το μεγαλύτερο διυλιστήριό της στην Κίνα μέσα στον επόμενο χρόνο με δυναμικότητα 410.000 βαρελιών ημερησίως
Σκάνδαλο στην Olympus - Γιατί «σχολάει» τον πετυχημένο CEO
Δεν είναι πρώτη φορά που η εταιρεία οπτικών Olympus εμπλέκεται σε σκάνδαλο
Τα καταστήματα γίνονται και πάλι της μόδας στην Ευρώπη
Ο συνολικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη μειώνεται ελαφρά, αλλα η πώληση χώρων σε τετραγωνικά μέτρα αυξήθηκε σχεδόν κατά 1%
Πόσα σχεδιάζει να αντλήσει η Boeing από αύξηση κεφαλαίου
Η Boeing στυπημένη από αστοχίες, δυστυχήματα και απεργία προσπαθεί να περισώσει την επενδυτική της βαθμίδα
Υποψήφιοι, πολιτείες κλειδιά, χρηματοδότηση – Οι αμερικανικές εκλογές σε αριθμούς
Αντίστροφη μέτρηση για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ στις οποίες έχει στραμμένο το βλέμμα ολόκληρος ο πλανήτης
Από την Tesla στις Big Oil - Σύμμαχοι του Τραμπ ωφελούνται από το νόμο του Μπάιντεν για το κλίμα
Σκληρές οι αποφάσεις για τον Ντόναλτ Τραμπ που δεν θέλει να δυσαρεστήσει συμμάχους όπως η Tesla και οι Big Oil
Οι εταιρείες πιέζουν, οι εργαζομένοι δυσανασχετούν - Το μέλλον της τηλεργασίας
Η Amazon δεν είναι η μόνη μεγάλη εταιρεία που έχει περιορίσει την εξ αποστάσεως εργασία. Η Goldman Sachs, η PwC αλλά και η Stellantis, έχουν αυξήσει τις ημέρες εργασίας στο γραφείο.
Η αποταμίευση... βλάπτει - Τι επιλέγουν οι Millennials μακροπρόθεσμα
Οι Millennials έχουν τη δική τους ιστορία με την αποταμίευση και τα μετρητά - Τι κάνουν οι άλλες γενιές
Οι δύο νέες μεγάλες τάσεις στα ταξίδια
Οι αναφορές τάσεων από την Expedia και την Booking.com δείχνουν ότι οι παραθεριστές εγκαταλείπουν τα εντυπωσιακά ταξίδια για πιο ήσυχα μέρη
Αυξάνονται αλλά δεν αποδίδουν οι εξ αποστάσεως CEOs - Τι δείχνει νέα έρευνα
Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως οι CEOs που έχουν σκάφη ή ζουν κοντά σε γήπεδα του γκολφ αποδίδουν ακόμη χειρότερα