Μέσα στο 2024 ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας, κάποτε το καμάρι της ελληνικής βιομηχανίας, μετράει ήδη δύο λουκέτα (Βαρβαρέσος και Fieratex), ενώ η βιωσιμότητα πολλών από τις επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν τίθεται εν αμφιβόλω, αφού ούτε το σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που λέγεται «ελληνικό βαμβάκι» δεν έχουμε καταφέρει να αναδείξουμε και να εκμεταλλευτούμε ως χώρα.
Σπύρος Θεοδωρόπουλος (ΣΕΒ): Ένα νέο επενδυτικό εργαλείο μετά το Ταμείο Ανάκαμψης
Κι όμως σ’ αυτό το δύσκολο περιβάλλον υπάρχουν κλωστοϋφαντουργίες, οι οποίες κατάφεραν να προσαρμοστούν στις σύγχρονες συνθήκες της αγοράς όχι απλά επιβιώνοντας, αλλά πρωτοπορώντας με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, εξωστρεφή προσανατολισμό και υψηλά κέρδη.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Siamidis Α.Ε. της οικογένειας Σιαμίδη, ο τζίρος της οποίας εφέτος θα προέλθει κατά 97% από τις αγορές του εξωτερικού. Το ίδιο μάλιστα εκτιμάται ότι θα συμβεί και την επόμενη διετία. Και δεν μιλάμε για πωλήσεις… περιπτέρου, αλλά για 60 εκατ. ευρώ εφέτος και κατ’ εκτίμηση 80 εκατ. ευρώ το 2025!
Η στροφή που απογείωσε τη Siamidis
Πώς όμως μια κλωστοϋφαντουργία θα καταφέρει παρά τη συνεχιζόμενη υποτονική κατανάλωση, την οικονομική αβεβαιότητα, τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις μη ανταγωνιστικές τιμές της ενέργειας να απογειώσει τον τζίρο της;
Η απάντηση είναι απλή: Αντί να διακόψει την παραγωγή και να γίνει αντιπρόσωπος κινέζικων προϊόντων, όπως συνέβη με πολλές ευρωπαϊκές κλωστοϋφαντουργίες, από το 2011 η διοίκηση της Siamidis προχώρησε σε αλλαγή στρατηγικής με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγικών πωλήσεων της εταιρείας, αξιοποιώντας το τεχνολογικό υπόβαθρο και την παραγωγική υποδομή της, ενώ παράλληλα επένδυσε σε ανθρώπινο δυναμικό, εξοπλισμό και διαδικασίες.
Έτσι αυτή τη στιγμή η Siamidis με καθετοποιημένη παραγωγή τεχνικών υφασμάτων και ενδυμάτων ατομικής προστασίας για τους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ασφάλειας και της Πυρόσβεσης, «ράβει» αξιόλογα κέρδη, ντύνοντας στρατιώτες από τις βόρειες χώρες (Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία και Δανία) μέχρι τη Νέα Ζηλανδία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Ανεκτέλεστο 365 εκατ. ευρώ
Η αλλαγή στρατηγικής, αλλά και η εστίαση της εταιρείας στις ευρωπαϊκές αγορές κατά την περίοδο 2019- 2023 φαίνεται πως αποτυπώνεται πλέον ξεκάθαρα στα οικονομικά μεγέθη της.
Να σημειωθεί ότι το 2019 οι πωλήσεις ήταν 10,2 εκατ. ευρώ με τις εξαγωγές στα 6,3 εκατ. ευρώ. Το 2023 ο τζίρος έφθασε στα 40,3 εκατ. ευρώ και οι εξαγωγές στα 35,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά φόρων σχεδόν πενταπλασιάστηκαν, από 629 χιλ. ευρώ το 2022 ανήλθαν σε 2,95 εκατ. ευρώ.
Για εφέτος ο τζίρος από το εξωτερικό αναμένεται να ανέλθει σε 57 εκατ. ευρώ, και το 2025 θα ξεπεράσει τα 78 εκατ. ευρώ.
Στο τέλος του 2024, το ανεκτέλεστο έργο, σύμφωνα με τις τρέχουσες συμβάσεις, θα είναι 365 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 341 εκατ. αφορούν συμβάσεις εξωτερικού σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Καναδά.
Το αμερικάνικο όνειρο και το NATO
Οι κύριες αγορές που κατευθύνονται τα προϊόντα της εταιρείας είναι οι Σκανδιναβικές χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία.
Επιπλέον, το 2023, η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριοποίηση της στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά αποκτώντας στρατηγική συνεργασία με δύο σημαντικούς κατασκευαστές για τον κλάδο της Άμυνας, με διεθνή εμπορική και παραγωγική παρουσία (χώρες μέλη ΝΑΤΟ).
Με βάση τα τρέχοντα projects, ο ετήσιος κύκλος εργασιών προερχόμενος από τις περιοχές πέραν του Ατλαντικού αναμένεται να φτάσει τα 8 εκατ. ευρώ το 2025.
Ειδικότερα οι εξαγωγές στις ΗΠΑ που το 2023 αντιστοιχούσαν στο 2% του πωλήσεων, θα ανέλθουν σε 5% το 2024 και οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα φτάσουν το 10% για το 2025, παρουσιάζοντας αύξηση 160% σε απόλυτα μεγέθη.
Μάλιστα διαπιστώνεται σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης στη συγκεκριμένη αγορά είτε στο πλαίσιο συμπαραγωγής υλικών είτε στην εξαγωγή ειδικών προϊόντων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία αποτελεί σημαντικό εταίρο για τον προμηθευτικό οργανισμό του ΝΑΤΟ (NSPA).
Επενδύσεις 8,7 εκατ. ευρώ
Η Siamidis ανταποκρινόμενη στις αναπτυσσόμενες τεχνολογικές, παραγωγικές και εμπορικές προκλήσεις που προσφέρει το διεθνές περιβάλλον έχει ενεργοποιήσει επενδυτικό πλάνο ύψους 8,7 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2027.
Στην κλωστοϋφαντουργική παραγωγή για έξι δεκαετίες
Η παραγωγική δραστηριότητα της Siamidis ξεκίνησε από τον Κωνσταντίνο Σιαμίδη το 1961, με την εταιρεία να παραμένει οικογενειακή μέχρι και σήμερα υπό τη διοίκηση του χημικού μηχανικού Μιχάλη Σιαμίδη, εκπροσώπου της δεύτερης γενιάς, ενώ ήδη στο ΔΣ συμμετέχει και η τρίτη γενιά.
Τα προϊόντα της εταιρείας με έδρα τα Οινόφυτα, η οποία συγκαταλέγεται μεταξύ των 5 βασικών προμηθευτών με τη μεγαλύτερη γραμμή παραγωγής εντός των χωρών του ΝΑΤΟ, βασίζονται στις διεθνώς αναγνωρισμένες τεχνολογίες των εταιρειών DuPont και W.L. Gore Gmbh (σ.σ. η Siamidis είναι licensed partner) και διακρίνονται σε αντιβαλλιστικά προϊόντα (αλεξίσφαιρα γιλέκα και πάνελ σκληρής θωράκισης), στολές πυρόσβεσης και συστήματα ενδυμασίας ενόπλων δυνάμεων για διευρυμένες θερμοκρασίες/συνθήκες.
Επίσης συνεργάζεται με τεχνολογικές εταιρείες, ερευνητικά ινστιτούτα και πανεπιστημιακούς φορείς για την ανάπτυξη νέων καινοτομικών προϊόντων και συστημάτων προστασίας.
Παράλληλα η εταιρεία τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς διαθέτει τρεις μονάδες φωτοβολταϊκών συστημάτων σε Οινόφυτα, Θήβα και Αταλάντη.
Στα Οινόφυτα και στην Αλβανία
Η κεντρική μονάδα παραγωγής και το R&D βρίσκονται στο εργοστάσιο Οινοφύτων στη Βοιωτία, ενώ η παραγωγή υποστηρίζεται από τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στην Αταλάντη Φθιώτιδας.
Η παραγωγή ενδυμάτων τεχνολογίας GORE-TEX γίνεται στο Αργυρόκαστρο στην Αλβανία όπου λειτουργεί η εταιρεία EUTEX LTD (η Siamidis εξαγόρασε το 55% των μετοχών εφέτος), ενώ κατασκευή ενδυμάτων συμπληρωματικά γίνεται σε 5 εργοστάσια στην Αλβανία, τα οποία είναι πιστοποιημένα από τους πελάτες, φέρουν τις αναγκαίες πιστοποιήσεις διασφάλισης ποιότητας και συνεργάζονται αποκλειστικά με την ελληνική εταιρεία.
Συνολικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό απασχολούνται πλήρως, άμεσα κι έμμεσα, 1.354 εργαζόμενοι.
Να σημειωθεί τέλος ότι η παραγωγή είναι labor intensive (εντάσεως μηχανολογικού εξοπλισμού) και επιλογή του παραγωγικού μοντέλου έχει γίνει πρωτίστως λόγω ανυπαρξίας κατάλληλου προσωπικού και δευτερευόντως για το κόστος.
Latest News
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m