Σε εξέλιξη είναι ο σχεδιασμός της Κίνας για την αναζωογόνηση της χρηματιστηριακής αγοράς μέσω επαναγοράς μετοχών ή αύξησης συμμετοχών, με τη συνδρομή μάλιστα κάποιων εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο. Τα χαρτοφυλάκια των εταιρειών αυτών διαχειρίζονται μεγάλους εμπορικούς στόλους λιμάνια και περιουσιακά στοιχεία logistics σε ολόκληρο τον κόσμο. Η μεγαλύτερη επαναγορά μετοχών στο κινεζικό χρηματιστήριο προέρχεται από την Cosco Shipping Holdings, που ελέγχει τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Στόχος του κινεζικού σχεδίου είναι η ενίσχυση του επενδυτικού κλίματος στην κινεζική οικονομία αλλά και η αντιμετώπισης της κρίσης στον τομέα των ακινήτων.
Ήδη οι κινεζικές μετοχές σημείωσαν άνοδο την περασμένη εβδομάδα, αφού η Λαϊκή Κεντρική Τράπεζα εγκαινίασε δύο προγράμματα χρηματοδότησης και προέτρεψε την ταχεία υιοθέτηση χρηματοπιστωτικών πολιτικών για τη στήριξη των κεφαλαιαγορών, ενώ τα μικτά οικονομικά στοιχεία διατήρησαν την πίεση προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για περισσότερα κίνητρα.
ASML: Αναμένει ανάπτυξη το 2026 – Νέες πιέσεις για τις εξαγωγές στην Κίνα
Η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας
Σημειώνεται ότι η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας (PBOC) εγκαινίασε δύο προγράμματα για να αντλήσει αρχικά έως και 800 δισεκατομμύρια γουάν (112 δισεκατομμύρια δολάρια) στη χρηματιστηριακή αγορά μέσω νεοσύστατων εργαλείων νομισματικής πολιτικής, ενισχύοντας το επενδυτικό κλίμα.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο γύρο οικονομικών κινήτρων που εξαπολύει η κινεζική κυβέρνηση από την εποχή της πανδημίας του Covid-19 εντείνοντας παράλληλα τις προσπάθειές της για να πετύχει τον στόχο της για αύξηση του ΑΕΠ κατά 5% στο τέλος του έτους.
Στο συγκεκριμένο σχεδιασμό του Πεκίνου για την επαναγορά μετοχών που γίνεται και με την εξασφάλιση ειδικών δανείων μέσα της κεντρικής τράπεζας, συμμετέχουν, εκτός από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, ο πετρελαϊκός γίγαντας China Petroleum and Chemical Corp αλλά και ο διαχειριστής λιμένων China Merchants Port Group.
Η χρηματοδότηση προέρχεται εν μέρει από το ειδικό δάνειο που προσφέρεται, αλλά και από εσωτερικούς πόρους.
Η Sinopec ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ο μέτοχος που ασκεί τον έλεγχο υπέγραψε σύμβαση με την Bank of China για τη λήψη ειδικών δανείων αξίας 700 εκατομμυρίων γιουάν για τη χρηματοδότηση της αγοράς μετοχών.
Τι «βλέπουν» οι αναλυτές
Οι αναλυτές αναμένουν ότι περισσότερες εταιρείες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα διοχετεύοντας νέα μετρητά στη χρηματιστηριακή αγορά.
Περισσότερες από 20 κινεζικές εισηγμένες εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να αξιοποιήσουν τον ειδικό δανεισμό λίγες ημέρες αφότου η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας (PBOC) ξεκίνησε το πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους 42 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η PBOC εγκαινίασε το πρόγραμμα επαναχρηματοδότησης επιτρέποντας στις εισηγμένες εταιρείες ή στους βασικούς μετόχους τους να δανειστούν φθηνά για να χρηματοδοτήσουν επαναγορές μετοχών ή αυξήσεις συμμετοχών. Το πρόγραμμα είναι ύψους 300 δισ. γιουάν (42,24 δισ. δολάρια) αρχικά.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι εισηγμένες εταιρείες και οι βασικοί μέτοχοί τους μπορούν να λάβουν δάνεια με επιτόκιο έως και 2,25%, το οποίο θα μπορούσε να είναι δελεαστικό για εταιρείες με υψηλότερα ποσοστά μερισμάτων ή καθαρά περιθώρια κέρδους σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Nanhua Futures.
Επαναγορές μετοχών 281,6 εκατ. δολ. από την Cosco Shipping
Η Cosco Shipping που κατέχει το τέταρτο μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επαναγοράσει έως και 2 δισ. γουάν μετοχών Α, που αντιστοιχούν σε 281,6 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία θα επαναγοράσει 50 εκατομμύρια έως 100 εκατομμύρια μετοχές Α, που ισοδυναμούν με περίπου 0,3% έως 0,6% του μετοχικού της κεφαλαίου στις 30 Σεπτεμβρίου.
Ενισχυμένα από τους υψηλούς ναύλους, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 72,7% σε ετήσια βάση, στο εννεάμηνο του 2024.
Η Cosco απέδωσε τα ισχυρά αναμενόμενα κέρδη στην αύξηση του όγκου και της τιμολόγησης στην επιχείρηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι μετοχές της Cosco Shipping Holdings σημείωσαν άλμα μετά την ανακοίνωση του νέου σχεδίου επαναγοράς από τον κινεζικό γίγαντα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η αδελφή εταιρεία της Cosco Shipping Development, που δραστηριοποιείται κυρίως στη μίσθωση πλοίων και εξοπλισμού, ανακοίνωσε επίσης ένα παρόμοιο σχέδιο, με στόχο μέχρι 287,2 εκατ. γιουάν.
Αύξηση μεριδίων από την Cosco
Η Cosco Shipping θα αυξήσει τα μερίδια σε δύο άλλες ναυτιλιακές μονάδες, την Cosco Shipping Energy Transportation και την Cosco Shipping specialized Carriers, μέχρι 1,4 δισ. γιουάν και 288 εκατ. γιουάν αντίστοιχα.
Η χρηματοδότηση προέρχεται και πάλι εν μέρει από την Bank of China.
Επίσης ο κρατικός ναυτιλιακός κολοσσός China Merchants σχεδιάζει εξαγορές μετοχών 222- 443 εκατ. γιουάν.
Ο Kinger Lau, στρατηγικός αναλυτής μετοχών Κίνας της Goldman Sachs, υποστήριξε ότι οι επαναγορές έχουν «οικονομικό νόημα» για τις εταιρείες που έχουν μετρητά να διαθέσουν, δεδομένου του πόσο πολύ είχαν πέσει οι τιμές των κινεζικών μετοχών.
Πρόσθεσε ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε επίσης να ενισχύσει τα ταμεία της κυβέρνησης όταν κατέχει μεγάλα μερίδια σε εταιρείες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου