Η Volkswagen περνά ίσως τις πιο δύσκολες στιγμές στην ιστορία της, για πολλούς ίσως δυσκολότερες και από τηνπερίοδο του σκανδάλου παγκοσμίων διαστάσεων Dieselgate. Αυτή τη φορά πρόκειται για την οικονομική επιβίωση του γερμανικού κολοσσού, της αυτοκινητοβιομηχανίας συμβόλου της γερμανικής οικονομίας. Οι ειδήσεις κάνουν τις τελευταίες ώρες τον γύρο των γερμανικών μέσων, μονοπωλώντας τα πρωτοσέλιδα, αν και εδώ και καιρό ήταν γνωστά τα σύννεφα πάνω από τη Volkswagen.
Σύμφωνα με το συμβούλιο εργαζομένων πρόκειται να κλείσουν τουλάχιστον τρία από τα δέκα εργοστάσιά της στη Γερμανία, με πρώτο στη λίστα να ακούγεται το εργοστάσιο στο Όσναμπρυκ. Εάν γίνουν πράξη τα σχέδια του διοικητικού συμβουλίου της VW,αναμένεται να ακολουθήσει μπαράζ δεκάδων χιλιάδων απολύσεων, σύμφωνα με το συμβούλιο εργαζομένων, καθώς και σημαντικές μισθολογικές μειώσεις τα επόμενα χρόνια.
Δεν αποκλείεται να επηρεαστεί και η ιστορική μονάδα της VW στο Βόλφσμπουργκ, την πόλη σύμβολo του γερμανικού ομίλου, όπου βρίσκεται και ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάστια κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο.
Πλήγμα στον σκληρό πυρήνα της βαριάς βιομηχανίας
Η VW απασχολεί 120.000 εργαζομένους στη Γερμανία και αύριο επίκεινται νέες σκληρές διαπραγματεύσεις με την εργοδοσία, η οποία όμως φαίνεται ανένδοτη. Κάνει λόγο για σοβαρή κατάσταση και για ζήτημα επιβίωσης της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Είναι γεγονός ότι η VW πλήττεται τα τελευταία χρόνια από τον αδυσώπητο ανταγωνισμό της Κίνας, ειδικά στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.Σύμφωνα με την πλευρά της εργοδοσίας το κόστος εργασίας στα γερμανικά εργοστάσια είναι πλέον πολύ υψηλό, γεγονός που μειώνει την ανταγωνιστικότητα του ομίλου.
Η γερμανική κυβέρνηση ανησυχεί και καλεί την εργοδοσία να μην προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις, όπως προέκυψε σήμερα και από το κυβερνητικό μπρίφινγκ. Εδώ και μήνες Γερμανοί ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για βαθύ πλήγμα στον σκληρό πυρήνα της γερμανικής βαριάς βιομηχανίας και προειδοποιούν για απρόβλεπτες συνέπειες.
Όπως επισημαίνει η γερμανική ραδιοφωνία DLF, επικαλούμενη εσωτερική ανάλυση του ομίλου VW, η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχει συρρικνωθεί από το 2020 κατά δύο εκατομμύρια οχήματα, 500.000 εκ των οποίων ανήκουν στην VW. Τα τελευταία οικονομικά στοιχεία για την εταιρεία δείχνουν, σύμφωνα με το διοικητικό συμβούλιο, την ανάγκη για επείγουσες αλλαγές.
Deutsche Welle
Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο
Latest News
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι
Βούιτσιτς (ΕΚΤ): Οι μειώσεις επιτοκίων θα συνεχιστούν και το 2025
Η κατεύθυνση είναι σαφής για την ΕΚΤ, η οποία αναμένεται να συνεχίσει την κατεύθυνση του 2024 με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων
Economist για Τραμπ: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον νέο πρόεδρο, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
Συνολικά 29 απεργίες έλαβαν χώρα σε χώρους εργασίας με πάνω από 1.000 εργαζόμενους στο 11μηνο - Το μέλλον επί προεδρίας Τραμπ
Γιατί το νέο concept της KFC δεν θυμίζει καθόλου... KFC
Η αμερικανική αλυσίδα KFC εγκαινιάζει το Saucy, που δίνει έμφαση στο κοτόπουλο και τις σάλτσες - Σε ποιους απευθύνεται
Η Apple αναδείχθηκε ως η καλύτερη διοικούμενη εταιρεία των ΗΠΑ και «εκθρόνισε» τη Microsoft
Πήρε τη μοναδική διάκριση All Star στην ετήσια κατάταξη Management Top 250 - Πώς «εκθρόνισε» τη Microsoft
Οι κεντρικοί τραπεζίτες προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τον Τραμπ [γράφημα]
Από την αμερικανική Fed μέχρι την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ζητείται δείγμα γραφής για τις πολιτικές του νέου προέδρου των ΗΠΑ
Γιατί τα φάρμακα για απώλεια βάρους στέλνουν τους Αμερικανούς στον γιατρό
Αποκλειστική ανάλυση εκατοντάδων χιλιάδων ηλεκτρονικών αρχείων ασθενών από την εταιρεία δεδομένων υγείας Truveta
Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
Στη Βραζιλίας οι υπερβολικές κρατικές δαπάνες που ωθούν τον καλπάζοντα πληθωρισμό και παραγκωνίζουν την ανάπτυξη είναι μια μόνιμη πληγή
Πρόταση για αμυντικές δαπάνες 90 δισ. από τον Γερμανό υπουργό Άμυνας
Οι δηλώσεις του Μπόρις Πιστόριους στη Γερμανία έρχονται εν μέσω πίεσης προς τα μέλη του ΝΑΤΟ να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες
Το νέο χαράτσι του δημάρχου στους Λονδρέζους
Νέο χαράτσι επέβαλε ο δ΄ήμαρχος σε όποιον μετακινείται στο Λονδίνο