Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών οδήγησε στο κλείσιμο πολλών καταστημάτων, δημιουργώντας αμφιβολίες για το μέλλον των εμπορικών κέντρων και των μεγάλων δρόμων, αλλά στην Ευρώπη υπάρχουν ενδείξεις ότι τα καταστήματα είναι και πάλι στη μόδα και είναι σημαντικά για την αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, αναφέρει το Reuters.
Οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές επενδύουν σε φυσικά καταστήματα για να τονώσουν τις πωλήσεις τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός σύνδεσης, καθώς αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από γιγάντιες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως ο όμιλος ταχείας μόδας Shein.
Skechers: Πώς αλλάζει το παιχνίδι απέναντι σε Nike και Adidas
Θέλουν επίσης να επωφεληθούν από την ανανεωμένη όρεξη των ανθρώπων να επισκέπτονται καταστήματα μετα τα lockdown για τον COVID-19, γεγονός που έχει κάνει ξανά τη μόδα το απόγευμα των αγορών του Σαββάτου.
«Έρχομαι στα καταστήματα καθώς θέλω να δω τα πράγματα ζωντανά, να τα δοκιμάσω και να τα έχω άμεσα διαθέσιμα», είπε η Φραντσέσκα Μαρίνι, 28 ετών, ενώ έκανε περιήγηση σε ένα εμπορικό κέντρο στη Ρώμη. Είπε ότι η αναμονή για τις ηλεκτρονικές αγορές χάλασε την εμπειρία.
Ο συνολικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη μειώνεται ελαφρά, στα 4,90 εκατομμύρια το 2023 από 4,92 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η πώληση χώρων σε τετραγωνικά μέτρα αυξήθηκε σχεδόν κατά 1% και αναμένεται να αυξηθεί στο 2,7% το 2028 σε σύγκριση με το 2022
Η εμπειρία των αγορών
Ο συνολικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη μειώνεται ελαφρά, στα 4,90 εκατομμύρια το 2023 από 4,92 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Euromonitor. Ωστόσο, η πώληση χώρων σε τετραγωνικά μέτρα αυξήθηκε σχεδόν κατά 1% και αναμένεται να αυξηθεί στο 2,7% το 2028 σε σύγκριση με το 2022, έδειξαν τα στοιχεία.
Οι έμποροι λιανικής αντιλαμβάνονται ότι είναι δύσκολο να κρατήσουν τους πελάτες χωρίς κάποια άμεση επαφή μαζί τους, δήλωσε ο Τομας Τζοικελ , διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Union Investment, η οποία κατέχει μετοχές της LVMH.
“Κοιτάτε την επιτυχία της Adidas ή της North Face και άλλων. Νομίζω ότι σίγουρα υπήρξε μια τάση για περισσότερες υπαίθριες δραστηριότητες, εν μέρει κατά τη διάρκεια της πανδημίας”, δήλωσε ο αναλυτής της Deutsche Bank, Άνταμ Κόχραν. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να βγουν έξω και να κάνουν πράγματα και κάποια από αυτή τη συμπεριφορά έχει κολλήσει».
Νέα καταστήματα
Η γαλλική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών Decathlon πρόσθεσε περίπου 80 καταστήματα στο δίκτυό της φέτος, δήλωσε η παγκόσμια διευθύντρια πελατών Celine Del Genes, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων της σε περίπου 1.700 παγκοσμίως.
Η Cisalfa, μια ιταλική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ενδυμάτων με περίπου 160 καταστήματα στην Ιταλία, σχεδιάζει να ανοίξει ή ανακαινίσει περίπου 10 καταστήματα στην εγχώρια αγορά φέτος.
Η εταιρεία επεκτάθηκε στη Γερμανία σε 75 καταστήματα με την πρόσφατη εξαγορά του SportScheck, προσθέτοντας 25 καταστήματα στο γερμανικό χαρτοφυλάκιό της.
Αγοραστές σε πολλά κανάλια
Η ύπαρξη ενός φυσικού καταστήματος μπορεί να αυξήσει τις διαδικτυακές πωλήσεις μεταξύ 10% και 20% , επειδή περισσότεροι πελάτες είναι πολυκαναλικοί, σύμφωνα με στοιχεία που αναφέρει η Cochrane.
«Υπάρχουν σαφείς αποδείξεις, και με τους δύο τρόπους, ότι το άνοιγμα ενός καταστήματος αυξάνει τις διαδικτυακές πωλήσεις κοντά σε αυτό το κατάστημα», είπε. «Και αντίστροφα, εάν κλείσετε ένα κατάστημα, υπάρχουν ενδείξεις ότι δεν ανακτάτε πλήρως όλες αυτές τις πωλήσεις, είτε μέσω διαδικτύου είτε μεταφέροντας σε άλλο κατάστημα».
Ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας λιανικής Oberalp με ειδη για ορεινά σπορ, Στέφαν Ράινερ, δήλωσε ότι «όσο περισσότερα καταστήματα υπάρχουν σε μια περιοχή, τόσο μεγαλύτερο είναι το ενδιαφέρον για τη διαδικτυακή επωνυμία».
Για να προσελκύσει αγοραστές, η γαλλική Decathlon διαθέτει κόμβους αφιερωμένους στην επισκευή ή την ενοικίαση εξοπλισμού και χώρους όπου οι πελάτες μπορούν να αθληθούν.
«Τα καταστήματα προσφέρουν νέα χαρακτηριστικά, όπως εκθεσιακούς χώρους και σταθμούς ανακάλυψης για την ενσωμάτωση φυσικών και ψηφιακών στοιχείων, διευκολύνοντας την εξερεύνηση, την ανάλυση και τη σύγκριση των προϊόντων», δήλωσε στο Reuters η Celine Del Genes, επικεφαλής πελατών της.
Πινγκ πονγκ και αγορές
Στο εμπορικό κέντρο της Ρώμης, η Decathlon έχει τοποθετήσει δύο τραπέζια πινγκ πονγκ κοντά στην είσοδο του καταστήματος, όπου οι άνθρωποι μπορούν να παίξουν δωρεάν.
«Είναι ωραία ιδέα: μπορούμε να διασκεδάσουμε σε ένα μέρος όπου συνήθως ερχόμαστε μόνο για να αγοράσουμε», είπε ένας από τους νεαρούς παίκτες στο Reuters καθώς περνούσαν μπάλες πινγκ πονγκ και οι φίλοι του μάλωναν αν το σουτ ήταν μέσα ή έξω.
Ο ισπανικός λιανοπωλητής Inditex, ιδιοκτήτης της επωνυμίας Zara, προσφέρει ομαδικές αίθουσες τοποθέτησης, όπου οι φίλοι μπορούν να δοκιμάσουν ρούχα. Τα δωμάτια διαθέτουν επίσης οθόνες αφής, ώστε οι πελάτες να μπορούν να ζητήσουν διαφορετικά μεγέθη ή στυλ.
Στη Γερμανία, ο διαδικτυακός λιανοπωλητής Zalando έχει ήδη 15 φυσικά καταστήματα στη χώρα, ενώ ένα άλλο κατασκευάζεται στο Φράιμπουργκ στο νότο.
Όπως και άλλοι λιανοπωλητές, η Zalando, η οποία πουλά τα πάντα, από μαγιό μέχρι φορέματα Hugo Boss, πολεμά τον αυξημένο ανταγωνισμό από τη Shein.
Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής με έδρα τη Σιγκαπούρη υιοθέτησε μια στρατηγική καταστημάτων “pop-up”, ανοίγοντας καταστήματα σε ευρωπαϊκές ή βρετανικές πόλεις που κλείνουν μετά από λίγες ημέρες.
Οι ειδικοί του κλάδου πιστεύουν ότι οι αγοραστές προτιμούν την ανθρώπινη επαφή και την ευκολία και την αμεσότητα της αγοράς από ένα κατάστημα.
“Οι καταναλωτές επιλέγουν να επιστρέψουν στα καταστήματα καθώς ανακαλύπτουν εκ νέου την ψυχαγωγική πτυχή των αγορών”, είπαν οι αναλυτές του RBC. Τους αρέσει επίσης η ευκολία του κλικ και της συλλογής και καθώς οι άνθρωποι επιστρέφουν στα γραφεία σημαίνει ότι είναι λιγότερο σίγουροι ότι είναι στο σπίτι για παράδοση, είπαν.
“Μερικοί άνθρωποι θέλουν απλώς να αγοράσουν ένα μπλουζάκι και να πάνε σε ένα πάρτι ή σχολείο. Εάν πρέπει να περιμένετε δύο εβδομάδες, αυτό είναι πολύ πολύ”, δήλωσε ο Joekel στην Union Investment.
Latest News
Έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ η Ευρώπη - Τι είπε ο Ντομπρόβσκις
«Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τις αξίες μας, αλλά και τα συμφέροντα και τα δικαιώματά μας, αν αυτό καταστεί αναγκαίο», σημείωσε ο ίδιος
Σανίδα σωτηρίας ρίχνει ο Τραμπ στο TikTok - Οι όροι του για να μην κλείσει η πλατφόρμα
Όποιος αγοράσει το TikTok πρέπει να «δώσει το μισό κεφάλαιο στις ΗΠΑ σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση άδειας», επανέλαβε ο Τραμπ
On Running: Οι Ελβετοί που θέλουν να «χτυπήσουν» Nike και Adidas
H ελβετική εταιρεία αθλητικών ειδών On Running που αναπτύσσεται ραγδαία - Οι συμφωνίες με Ρότζερ Φέντερερ και Ζεντάγια
Netflix: Ρεκόρ νέων συνδρομών και άλμα στα κέρδη
Κέρδη και έσοδα που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεων των αναλυτών για το 4ο τρίμηνο ανακοίνωσε η Netflix
Εργαζόμενοι vs CEOs: Το τεράστιο χάσμα μεταξύ των απολαβών στην Ευρώπη
Πόσα βγάζουν οι CEO στις 100 κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη
Η μανία για το AI...ταξιδεύει στο Νταβός
Η έκρηξη του brand AI ξεκίνησε στο Νταβός το 2024, παραμερίζοντας τα κρυπτονομίσματα, σε μια εποχή που το ChatGPT κέρδιζε ακόμη σε δημοφιλία
Τα πάνω κάτω απειλεί να φέρει ο Τραμπ στην παγκόσμια φορολόγηση των πολυεθνικών
Η κίνηση Τραμπ η οποία είναι πιθανό να πυροδοτήσει παγκόσμια αντιπαράθεση για τα φορολογικά καθεστώτα
Γιατί οι Αμερικανοί γεμίζουν τα κελάρια τους με κρασιά και τυριά από την Ευρώπη
Υπάρχει έντονη ανησυχία στις ΗΠΑ ότι ο Τραμπ θα επιβάλει τελικά δασμούς σε μια σειρά από ευρωπαϊκά προϊόντα
Γιατί το Βερολίνο «τρέμει» για τις επερχόμενες αποφάσεις Τραμπ
Οι αυξήσεις δασμών που απειλεί να επιβάλει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ θα κοστίσουν 127 έως 180 δισ. ευρώ στη γερμανική οικονομία
Η διεύρυνση των BRICS, η αποδολαριοποίηση και οι απειλές Τράμπ [γράφημα]
Οι BRICS είναι, μετά την ένταξη της Ινδονησίας, μια ομάδα δέκα κρατών με σημαντικό οικονομικό βάρος και πρωταγωνιστική θέση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου