
Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών οδήγησε στο κλείσιμο πολλών καταστημάτων, δημιουργώντας αμφιβολίες για το μέλλον των εμπορικών κέντρων και των μεγάλων δρόμων, αλλά στην Ευρώπη υπάρχουν ενδείξεις ότι τα καταστήματα είναι και πάλι στη μόδα και είναι σημαντικά για την αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, αναφέρει το Reuters.
Οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές επενδύουν σε φυσικά καταστήματα για να τονώσουν τις πωλήσεις τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός σύνδεσης, καθώς αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από γιγάντιες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως ο όμιλος ταχείας μόδας Shein.
Skechers: Πώς αλλάζει το παιχνίδι απέναντι σε Nike και Adidas
Θέλουν επίσης να επωφεληθούν από την ανανεωμένη όρεξη των ανθρώπων να επισκέπτονται καταστήματα μετα τα lockdown για τον COVID-19, γεγονός που έχει κάνει ξανά τη μόδα το απόγευμα των αγορών του Σαββάτου.
«Έρχομαι στα καταστήματα καθώς θέλω να δω τα πράγματα ζωντανά, να τα δοκιμάσω και να τα έχω άμεσα διαθέσιμα», είπε η Φραντσέσκα Μαρίνι, 28 ετών, ενώ έκανε περιήγηση σε ένα εμπορικό κέντρο στη Ρώμη. Είπε ότι η αναμονή για τις ηλεκτρονικές αγορές χάλασε την εμπειρία.
Ο συνολικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη μειώνεται ελαφρά, στα 4,90 εκατομμύρια το 2023 από 4,92 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η πώληση χώρων σε τετραγωνικά μέτρα αυξήθηκε σχεδόν κατά 1% και αναμένεται να αυξηθεί στο 2,7% το 2028 σε σύγκριση με το 2022
Η εμπειρία των αγορών
Ο συνολικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη μειώνεται ελαφρά, στα 4,90 εκατομμύρια το 2023 από 4,92 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Euromonitor. Ωστόσο, η πώληση χώρων σε τετραγωνικά μέτρα αυξήθηκε σχεδόν κατά 1% και αναμένεται να αυξηθεί στο 2,7% το 2028 σε σύγκριση με το 2022, έδειξαν τα στοιχεία.
Οι έμποροι λιανικής αντιλαμβάνονται ότι είναι δύσκολο να κρατήσουν τους πελάτες χωρίς κάποια άμεση επαφή μαζί τους, δήλωσε ο Τομας Τζοικελ , διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Union Investment, η οποία κατέχει μετοχές της LVMH.
“Κοιτάτε την επιτυχία της Adidas ή της North Face και άλλων. Νομίζω ότι σίγουρα υπήρξε μια τάση για περισσότερες υπαίθριες δραστηριότητες, εν μέρει κατά τη διάρκεια της πανδημίας”, δήλωσε ο αναλυτής της Deutsche Bank, Άνταμ Κόχραν. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να βγουν έξω και να κάνουν πράγματα και κάποια από αυτή τη συμπεριφορά έχει κολλήσει».
Νέα καταστήματα

Η γαλλική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών Decathlon πρόσθεσε περίπου 80 καταστήματα στο δίκτυό της φέτος, δήλωσε η παγκόσμια διευθύντρια πελατών Celine Del Genes, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων της σε περίπου 1.700 παγκοσμίως.
Η Cisalfa, μια ιταλική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ενδυμάτων με περίπου 160 καταστήματα στην Ιταλία, σχεδιάζει να ανοίξει ή ανακαινίσει περίπου 10 καταστήματα στην εγχώρια αγορά φέτος.
Η εταιρεία επεκτάθηκε στη Γερμανία σε 75 καταστήματα με την πρόσφατη εξαγορά του SportScheck, προσθέτοντας 25 καταστήματα στο γερμανικό χαρτοφυλάκιό της.
Αγοραστές σε πολλά κανάλια
Η ύπαρξη ενός φυσικού καταστήματος μπορεί να αυξήσει τις διαδικτυακές πωλήσεις μεταξύ 10% και 20% , επειδή περισσότεροι πελάτες είναι πολυκαναλικοί, σύμφωνα με στοιχεία που αναφέρει η Cochrane.
«Υπάρχουν σαφείς αποδείξεις, και με τους δύο τρόπους, ότι το άνοιγμα ενός καταστήματος αυξάνει τις διαδικτυακές πωλήσεις κοντά σε αυτό το κατάστημα», είπε. «Και αντίστροφα, εάν κλείσετε ένα κατάστημα, υπάρχουν ενδείξεις ότι δεν ανακτάτε πλήρως όλες αυτές τις πωλήσεις, είτε μέσω διαδικτύου είτε μεταφέροντας σε άλλο κατάστημα».
Ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας λιανικής Oberalp με ειδη για ορεινά σπορ, Στέφαν Ράινερ, δήλωσε ότι «όσο περισσότερα καταστήματα υπάρχουν σε μια περιοχή, τόσο μεγαλύτερο είναι το ενδιαφέρον για τη διαδικτυακή επωνυμία».
Για να προσελκύσει αγοραστές, η γαλλική Decathlon διαθέτει κόμβους αφιερωμένους στην επισκευή ή την ενοικίαση εξοπλισμού και χώρους όπου οι πελάτες μπορούν να αθληθούν.
«Τα καταστήματα προσφέρουν νέα χαρακτηριστικά, όπως εκθεσιακούς χώρους και σταθμούς ανακάλυψης για την ενσωμάτωση φυσικών και ψηφιακών στοιχείων, διευκολύνοντας την εξερεύνηση, την ανάλυση και τη σύγκριση των προϊόντων», δήλωσε στο Reuters η Celine Del Genes, επικεφαλής πελατών της.
Πινγκ πονγκ και αγορές
Στο εμπορικό κέντρο της Ρώμης, η Decathlon έχει τοποθετήσει δύο τραπέζια πινγκ πονγκ κοντά στην είσοδο του καταστήματος, όπου οι άνθρωποι μπορούν να παίξουν δωρεάν.
«Είναι ωραία ιδέα: μπορούμε να διασκεδάσουμε σε ένα μέρος όπου συνήθως ερχόμαστε μόνο για να αγοράσουμε», είπε ένας από τους νεαρούς παίκτες στο Reuters καθώς περνούσαν μπάλες πινγκ πονγκ και οι φίλοι του μάλωναν αν το σουτ ήταν μέσα ή έξω.
Ο ισπανικός λιανοπωλητής Inditex, ιδιοκτήτης της επωνυμίας Zara, προσφέρει ομαδικές αίθουσες τοποθέτησης, όπου οι φίλοι μπορούν να δοκιμάσουν ρούχα. Τα δωμάτια διαθέτουν επίσης οθόνες αφής, ώστε οι πελάτες να μπορούν να ζητήσουν διαφορετικά μεγέθη ή στυλ.
Στη Γερμανία, ο διαδικτυακός λιανοπωλητής Zalando έχει ήδη 15 φυσικά καταστήματα στη χώρα, ενώ ένα άλλο κατασκευάζεται στο Φράιμπουργκ στο νότο.
Όπως και άλλοι λιανοπωλητές, η Zalando, η οποία πουλά τα πάντα, από μαγιό μέχρι φορέματα Hugo Boss, πολεμά τον αυξημένο ανταγωνισμό από τη Shein.
Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής με έδρα τη Σιγκαπούρη υιοθέτησε μια στρατηγική καταστημάτων “pop-up”, ανοίγοντας καταστήματα σε ευρωπαϊκές ή βρετανικές πόλεις που κλείνουν μετά από λίγες ημέρες.
Οι ειδικοί του κλάδου πιστεύουν ότι οι αγοραστές προτιμούν την ανθρώπινη επαφή και την ευκολία και την αμεσότητα της αγοράς από ένα κατάστημα.
“Οι καταναλωτές επιλέγουν να επιστρέψουν στα καταστήματα καθώς ανακαλύπτουν εκ νέου την ψυχαγωγική πτυχή των αγορών”, είπαν οι αναλυτές του RBC. Τους αρέσει επίσης η ευκολία του κλικ και της συλλογής και καθώς οι άνθρωποι επιστρέφουν στα γραφεία σημαίνει ότι είναι λιγότερο σίγουροι ότι είναι στο σπίτι για παράδοση, είπαν.
“Μερικοί άνθρωποι θέλουν απλώς να αγοράσουν ένα μπλουζάκι και να πάνε σε ένα πάρτι ή σχολείο. Εάν πρέπει να περιμένετε δύο εβδομάδες, αυτό είναι πολύ πολύ”, δήλωσε ο Joekel στην Union Investment.


Latest News

Το Επενδυτικό ταμείο Νορβηγίας έχασε 40 δισ. δολ. από τις επενδύσεις σε μετοχές τεχνολογίας
Το αξίας 1,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων επενδυτικό ταμείο έχει μεγάλες επενδύσεις στις λεγόμενες Big tech

Η Nokia εξετάζει επέκταση της παραγωγής στις ΗΠΑ για να αντιμετωπίσει τους δασμούς
Εάν υπάρχουν ευκαιρίες για ενίσχυση [της αμερικανικής παραγωγής], είναι ένα από τα πράγματα που θα εξετάσω, είπε ο CEO της Nokia

Ολι Ρεν: Η ΕΚΤ πρέπει να είναι ευέλικτη - Να μην αποκλείει μεγαλύτερη μείωση επιτοκίων
Ο πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος για την Οικονομία, Ολι Ρεν, μίλησε στο περιθώριο της εαρινής συνεδρίασης του ΔΝΤ

Αύξηση πωλήσεων κατά 3% για τη Unilever στο ά τρίμηνο - Επιβεβαιώνεται το guidance
Η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3%, οι όγκοι κατά 1,3% και οι τιμές κατά 1,7%

Nestlé: Αύξηση 2,8% των πωλήσεων το α' τρίμηνο - Ο ρόλος των Kit-Kat και Nescafe
Παρόλο που η Nestlé αύξησε τις τιμές της Kit-Kat και του Nescafe, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ήταν καλύτερα από τα προβλεπόμενα

Πώς η Adidas διπλασίασε τα κέρδη της παρά τις εμπορικές εντάσεις
Τα λειτουργικά κέρδη της Adidas διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο στα 610 εκατ. ευρώ, από 336 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι

Έσοδα ρεκόρ 1,19 δισ. στο α' τρίμηνο από τις συναλλαγές μετοχών για την BNP Paribas
Ο διευθύνων σύμβουλος της BNP Paribas Ζαν Λορέν Μποναφέ έχει μπροστά του ετήσια γενική συνέλευση τον Μάιο, οπότε οι επενδυτές θα αποφασίσουν για την παραμονή του

Revolut: Κέρδη πάνω από 1 δισ. δολάρια το 2024 - Ανάπτυξη ρεκόρ και ευρεία προσφορά προϊόντων
Το οικονομικό ορόσημο φτάνει καθώς η Revolut προετοιμάζει μια μετάβαση για να γίνει μια πλήρως λειτουργική τράπεζα στο Ηνωμένο Βασίλειο

Ο Τραμπ ετοιμάζει εξαιρέσεις από τους δασμούς για την αυτοκινητοβιομηχανία
Οι αμερικανικές εταιρείες αυτοκινήτων πίεσαν τις τελευταίες εβδομάδες για περαιτέρω εξαιρέσεις, προειδοποιώντας ότι οι δασμοί Τραμπ θα επιφέρουν σοβαρό πλήγμα στον κλάδο

Αυτό είναι το πιο «ακριβό» αεροδρόμιο του κόσμου
«Είναι εκμετάλλευση. Εκμεταλλεύονται τις ανάγκες των ανθρώπων που απλώς θέλουν να φάνε ή να πιούνε», λένε οι ταξιδιώτες για τις τιμές στο αεροδρόμιο