
Όταν βλέπεις σε ένα εστιατόριο τους υπαλλήλους να παραγγέλνουν από κάποιο άλλο φαγάδικο, αναρωτιέσαι αν έχεις κάνει λάθος επιλογή. Σε μια αντανάκλαση μιας τέτοιας κατάστασης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford Τζιμ Φάρλεϊ λέει ότι δεν θέλει να εγκαταλείψει το Xiaomi Speed Ultra 7 που οδηγεί τον τελευταίο εξάμηνο.
«Δεν μου αρέσει να μιλάω τόσο πολύ για τον ανταγωνισμό, αλλά οδηγώ το Xiaomi», είπε ο Φάρλεϊ μιλώντας στον Βρετανό παρουσιαστή Ρόμπερτ Λεγουέλιν στο «The Fully Charged Podcast», που μεταδόθηκε τη Δευτέρα.
Ford: Χαμηλή πτήση για τις πωλήσεις στις ΗΠΑ – Υποχωρεί η μετοχή της
«Φέραμε ένα αεροπορικώς από τη Σαγκάη στο Σικάγο και το οδηγώ εδώ και έξι μήνες και δεν θέλω να το αφήσω», συνέχισε ο Φάρλεϊ.
Το SU7 είναι το παρθενικό ηλεκτρικό όχημα της Xiaomi. Ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας παράγει τρεις εκδόσεις του αυτοκινήτου: SU7, SU7 Pro και SU7 Max. Ο Φάρλεϊ δεν διευκρίνισε ποια έκδοση οδηγεί.
«Είναι φανταστικό. Πουλάνε 10.000, 20.000 το μήνα. Είναι sold out για έξι μήνες», είπε ο Φάρλεϊ για την επιτυχία της Xiaomi με το SU7 νωρίτερα στη συνέντευξη.

Xiaomi Speed Ultra 7
Ισχυρό brand
«Ξέρετε, πρόκειται για ένα βιομηχανικό και καταναλωτικό brand που είναι πολύ ισχυρότερο από τις εταιρείες αυτοκινήτων», πρόσθεσε.
Η δημοτικότητα του SU7 έχει κόστος για τη Xiaomi. Όταν η Xiaomi ανακοίνωσε τα κέρδη της για το δεύτερο τρίμηνο στις 21 Αυγούστου, η θυγατρική της για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσε προσαρμοσμένη ζημιά 252 εκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτό σημαίνει ότι η Xiaomi έχασε περίπου 9.200 δολάρια για καθένα από τα 27.307 SU7 που απέστειλε εκείνο το τρίμηνο. Το SU7 πωλείται στη βασική τιμή των 215.900 γιουάν, ή περίπου $30.000, και είναι διαθέσιμο μόνο στην Κίνα.
Ένας εκπρόσωπος της Xiaomi είπε στο Business Insider τον Αύγουστο ότι η εταιρεία προσπαθούσε να μειώσει το κόστος παραγωγής της αυξάνοντας την κλίμακα του βραχίονα EV.
«Επιπλέον, το πρώτο EV της Xiaomi είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν και το επενδυτικό του κόστος είναι σχετικά υψηλό, επομένως θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αφομοιωθεί αυτό το μέρος του κόστους», είπε ο εκπρόσωπος.
«Υπαρξιακή απειλή» για την Ford
Αυτά δεν είναι τα πρώτα σχόλια που έχουν κάνει ο Φάρλεϊ ή τα συνάδελφά του στελέχη της Ford σχετικά με την κλίμακα ή την πρόοδο της βιομηχανίας EV της Κίνας.
Μετά την επίσκεψη στην Κίνα τον Μάιο, ο Φάρλεϊ είπε σε ένα μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ford ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας ήταν μια «υπαρξιακή απειλή», ανέφερε η Wall Street Journal τον Σεπτέμβριο.
Στις αρχές του 2023, ο Φάρλεϊ και ο οικονομικός του διευθυντής, Τζον Λόλερ, βρίσκονταν στην Κίνα όπου δοκίμασαν ένα ηλεκτρικό SUV κατασκευασμένο από την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία Changan Automobile, οι δύο τους εντυπωσιάστηκαν από την ποιότητα των κινεζικής κατασκευής EV.
«Τζιμ, αυτό δεν είναι τίποτα όπως πριν», είπε ο Λόλερ στον Φάρλεϊ, σύμφωνα με την Journal. «Αυτοί οι τύποι είναι μπροστά μας».
Τα σχόλια του Φάρλεϊ ήρθαν καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά EV. Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την εταιρεία τεχνολογίας ABI Research για το Business Insider δείχνουν ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 88% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στη Βραζιλία και το 70% στην Ταϊλάνδη το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Ford και EV
Ο ανταγωνισμός με εταιρείες όπως η Xiaomi θα είναι κρίσιμος για τη Ford καθώς διαμορφώνει την προσέγγισή της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford σημείωσε μεγάλη απώλεια κερδών το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οδηγώντας τη μετοχή της εταιρείας σε πτώση. Τα κέρδη ανά μετοχή της εταιρείας ανήλθαν στα 0,47 δολάρια, κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 0,68 δολάρια. Η κερδοφορία της για το τρίμηνο επιβαρύνθηκε από την κατηγορία EV, η οποία σημείωσε απώλεια 1,14 δισεκατομμυρίων δολαρίων εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης. Τα κέρδη τρίτου τριμήνου της Ford αναμένονται στις 28 Οκτωβρίου.
Τον Αύγουστο, ο Λόλερ είπε στους δημοσιογράφους ότι η Ford άλλαζε τη στρατηγική της για EV και θα αντικαταστήσει τα προγραμματισμένα ηλεκτρικά SUV της με υβριδικά μοντέλα. Η κίνηση πρόκειται να κοστίσει στη Ford σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι μετοχές της Ford έχουν υποχωρήσει σχεδόν 9% μέχρι σήμερα.


Latest News

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ