Όταν βλέπεις σε ένα εστιατόριο τους υπαλλήλους να παραγγέλνουν από κάποιο άλλο φαγάδικο, αναρωτιέσαι αν έχεις κάνει λάθος επιλογή. Σε μια αντανάκλαση μιας τέτοιας κατάστασης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford Τζιμ Φάρλεϊ λέει ότι δεν θέλει να εγκαταλείψει το Xiaomi Speed Ultra 7 που οδηγεί τον τελευταίο εξάμηνο.
«Δεν μου αρέσει να μιλάω τόσο πολύ για τον ανταγωνισμό, αλλά οδηγώ το Xiaomi», είπε ο Φάρλεϊ μιλώντας στον Βρετανό παρουσιαστή Ρόμπερτ Λεγουέλιν στο «The Fully Charged Podcast», που μεταδόθηκε τη Δευτέρα.
Ford: Χαμηλή πτήση για τις πωλήσεις στις ΗΠΑ – Υποχωρεί η μετοχή της
«Φέραμε ένα αεροπορικώς από τη Σαγκάη στο Σικάγο και το οδηγώ εδώ και έξι μήνες και δεν θέλω να το αφήσω», συνέχισε ο Φάρλεϊ.
Το SU7 είναι το παρθενικό ηλεκτρικό όχημα της Xiaomi. Ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας παράγει τρεις εκδόσεις του αυτοκινήτου: SU7, SU7 Pro και SU7 Max. Ο Φάρλεϊ δεν διευκρίνισε ποια έκδοση οδηγεί.
«Είναι φανταστικό. Πουλάνε 10.000, 20.000 το μήνα. Είναι sold out για έξι μήνες», είπε ο Φάρλεϊ για την επιτυχία της Xiaomi με το SU7 νωρίτερα στη συνέντευξη.
Ισχυρό brand
«Ξέρετε, πρόκειται για ένα βιομηχανικό και καταναλωτικό brand που είναι πολύ ισχυρότερο από τις εταιρείες αυτοκινήτων», πρόσθεσε.
Η δημοτικότητα του SU7 έχει κόστος για τη Xiaomi. Όταν η Xiaomi ανακοίνωσε τα κέρδη της για το δεύτερο τρίμηνο στις 21 Αυγούστου, η θυγατρική της για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσε προσαρμοσμένη ζημιά 252 εκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτό σημαίνει ότι η Xiaomi έχασε περίπου 9.200 δολάρια για καθένα από τα 27.307 SU7 που απέστειλε εκείνο το τρίμηνο. Το SU7 πωλείται στη βασική τιμή των 215.900 γιουάν, ή περίπου $30.000, και είναι διαθέσιμο μόνο στην Κίνα.
Ένας εκπρόσωπος της Xiaomi είπε στο Business Insider τον Αύγουστο ότι η εταιρεία προσπαθούσε να μειώσει το κόστος παραγωγής της αυξάνοντας την κλίμακα του βραχίονα EV.
«Επιπλέον, το πρώτο EV της Xiaomi είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν και το επενδυτικό του κόστος είναι σχετικά υψηλό, επομένως θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αφομοιωθεί αυτό το μέρος του κόστους», είπε ο εκπρόσωπος.
«Υπαρξιακή απειλή» για την Ford
Αυτά δεν είναι τα πρώτα σχόλια που έχουν κάνει ο Φάρλεϊ ή τα συνάδελφά του στελέχη της Ford σχετικά με την κλίμακα ή την πρόοδο της βιομηχανίας EV της Κίνας.
Μετά την επίσκεψη στην Κίνα τον Μάιο, ο Φάρλεϊ είπε σε ένα μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ford ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας ήταν μια «υπαρξιακή απειλή», ανέφερε η Wall Street Journal τον Σεπτέμβριο.
Στις αρχές του 2023, ο Φάρλεϊ και ο οικονομικός του διευθυντής, Τζον Λόλερ, βρίσκονταν στην Κίνα όπου δοκίμασαν ένα ηλεκτρικό SUV κατασκευασμένο από την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία Changan Automobile, οι δύο τους εντυπωσιάστηκαν από την ποιότητα των κινεζικής κατασκευής EV.
«Τζιμ, αυτό δεν είναι τίποτα όπως πριν», είπε ο Λόλερ στον Φάρλεϊ, σύμφωνα με την Journal. «Αυτοί οι τύποι είναι μπροστά μας».
Τα σχόλια του Φάρλεϊ ήρθαν καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά EV. Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την εταιρεία τεχνολογίας ABI Research για το Business Insider δείχνουν ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 88% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στη Βραζιλία και το 70% στην Ταϊλάνδη το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Ford και EV
Ο ανταγωνισμός με εταιρείες όπως η Xiaomi θα είναι κρίσιμος για τη Ford καθώς διαμορφώνει την προσέγγισή της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford σημείωσε μεγάλη απώλεια κερδών το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οδηγώντας τη μετοχή της εταιρείας σε πτώση. Τα κέρδη ανά μετοχή της εταιρείας ανήλθαν στα 0,47 δολάρια, κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 0,68 δολάρια. Η κερδοφορία της για το τρίμηνο επιβαρύνθηκε από την κατηγορία EV, η οποία σημείωσε απώλεια 1,14 δισεκατομμυρίων δολαρίων εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης. Τα κέρδη τρίτου τριμήνου της Ford αναμένονται στις 28 Οκτωβρίου.
Τον Αύγουστο, ο Λόλερ είπε στους δημοσιογράφους ότι η Ford άλλαζε τη στρατηγική της για EV και θα αντικαταστήσει τα προγραμματισμένα ηλεκτρικά SUV της με υβριδικά μοντέλα. Η κίνηση πρόκειται να κοστίσει στη Ford σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι μετοχές της Ford έχουν υποχωρήσει σχεδόν 9% μέχρι σήμερα.
Latest News
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι
Βούιτσιτς (ΕΚΤ): Οι μειώσεις επιτοκίων θα συνεχιστούν και το 2025
Η κατεύθυνση είναι σαφής για την ΕΚΤ, η οποία αναμένεται να συνεχίσει την κατεύθυνση του 2024 με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων
Economist για Τραμπ: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον νέο πρόεδρο, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
Συνολικά 29 απεργίες έλαβαν χώρα σε χώρους εργασίας με πάνω από 1.000 εργαζόμενους στο 11μηνο - Το μέλλον επί προεδρίας Τραμπ
Γιατί το νέο concept της KFC δεν θυμίζει καθόλου... KFC
Η αμερικανική αλυσίδα KFC εγκαινιάζει το Saucy, που δίνει έμφαση στο κοτόπουλο και τις σάλτσες - Σε ποιους απευθύνεται
Η Apple αναδείχθηκε ως η καλύτερη διοικούμενη εταιρεία των ΗΠΑ και «εκθρόνισε» τη Microsoft
Πήρε τη μοναδική διάκριση All Star στην ετήσια κατάταξη Management Top 250 - Πώς «εκθρόνισε» τη Microsoft
Οι κεντρικοί τραπεζίτες προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τον Τραμπ [γράφημα]
Από την αμερικανική Fed μέχρι την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ζητείται δείγμα γραφής για τις πολιτικές του νέου προέδρου των ΗΠΑ
Γιατί τα φάρμακα για απώλεια βάρους στέλνουν τους Αμερικανούς στον γιατρό
Αποκλειστική ανάλυση εκατοντάδων χιλιάδων ηλεκτρονικών αρχείων ασθενών από την εταιρεία δεδομένων υγείας Truveta
Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
Στη Βραζιλίας οι υπερβολικές κρατικές δαπάνες που ωθούν τον καλπάζοντα πληθωρισμό και παραγκωνίζουν την ανάπτυξη είναι μια μόνιμη πληγή